Meisjesnaam Philly

17-10-2019 05:37 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van deze meisjesnaam, wij vinden het heel lief en stoer klinken. Of word deze naam te veel geasoceerd meer Philadelphia?
Philly is wel leuk. Ik denk wel meteen aan de stad, maar op een gegeven moment gaan mensen die naam associëren met het kind en niet met de stad. Alleen bij nieuwe mensen moet ze het altijd weer uitleggen.

En als ik mijn puber met ook niet doorsnee naam moet geloven is dat rete-irritant en had ze liever gehad dat ik haar gewoon Lente of Roos of Anne had genoemd :biggrin:
Ik zou het ook niet erg vinden als een naam refereert aan een Amerikaanse stad/staat. Goeie reden voor een roadtrip later naar die regio om te laten zien waar haar naam vandaan komt.
SUPERleuk! :heart:
Gewoon een leuke naam. Doet me denken aan Phillis. Ook een leuke naam naar vind Philly leuker
Leuke naam, al moet ik aan de melkpoederbus “de Philley” denken.

Vooral niet luisteren naar waar andere aan denken of wat ze ervan vinden. Jullie moeten het leuk vinden, dat is het belangrijkste en het enige wat telt.
-Darkside- schreef:
17-10-2019 06:17
De uitspraak 'Filly' betekent veulen
.
Dit ja. Ik heb moeite om het als een serieuze naam te zien.

Houd in vredesnaam een beetje rekening met je kind en geef het een naam waar ze later ook nog wat mee kan. ‘Philly’ kan leuk klinken voor een kind, maar voor een volwassen vrouw niet. Dus gebruik het voor mijn part als roepnaam, maar geef haar een andere officiële voornaam die flexibeler en toekomstbestendig is.
LUV91 schreef:
17-10-2019 07:51
Jullie moeten het leuk vinden, dat is het belangrijkste en het enige wat telt.
.
En het kind?
Ik heb de associatie met dr Phil. Ik vind de naam niet zo.
redbulletje schreef:
17-10-2019 07:09
Ik zou het ook niet erg vinden als een naam refereert aan een Amerikaanse stad/staat. Goeie reden voor een roadtrip later naar die regio om te laten zien waar haar naam vandaan komt.
In het hypothetische geval bij jou zou roadtripje wel een geschikte naam zijn ja :lol:
Roadie of trippy dan hè !
Prima naam toch? Als je rekening moet gaan houden met ieders associaties is het einde zoek. En uiteindelijk gaat het er maar om dat je kind de mooiste naam krijgt die zijn ouders maar konden bedenken. Wat anderen ervan vinden is bijzaak.
Ik vind het een leuke naam. Ik zou in eerste instantie inderdaad aan de stad of The Fresh Prince denken, maar wel op een positieve manier. Oh, en roep/koosnaam van vrouwelijke versie van Philip, namelijk Philippe.

Voor een kind vind ik het zeker een leuke naam, maar voor een volwassene vind ik het ook eigenlijk niet heel raar. Als ik in mijn hoofd zogenaamd een collega aanspreek met die naam, denk ik, ja, dat kan. Het is geen tongbreker, heeft verder geen rare associaties, origineel zonder gemaakt te zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Leuk! Fris en stoer.
Lady*Voldemort schreef:
17-10-2019 07:59
Prima naam toch? Als je rekening moet gaan houden met ieders associaties is het einde zoek. En uiteindelijk gaat het er maar om dat je kind de mooiste naam krijgt die zijn ouders maar konden bedenken. Wat anderen ervan vinden is bijzaak.

Bijzaak vind ik het niet, want je wilt natuurlijk ook wel dat je kind een beetje gelukkig is met de naam die je geeft en dat het bijvoorbeeld geen doelwit van je kind maakt op school. Genoeg namen die zulke problemen niet geven.

Philly vind ik nu niet meteen een naam waar je kind om gepest kan worden, maar het is niet mijn smaak. Ik heb mijn namen graag een beetje klassieker (niet ouderwets), maar daar moet jij natuurlijk niet naar kijken.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
puntillita schreef:
17-10-2019 07:54
Dit ja. Ik heb moeite om het als een serieuze naam te zien.

Houd in vredesnaam een beetje rekening met je kind en geef het een naam waar ze later ook nog wat mee kan. ‘Philly’ kan leuk klinken voor een kind, maar voor een volwassen vrouw niet. Dus gebruik het voor mijn part als roepnaam, maar geef haar een andere officiële voornaam die flexibeler en toekomstbestendig is.

Dat is ook wel waar, het klinkt naar mijn gevoel inderdaad niet echt als een naam van een volwassene.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Volgens mij kan dat best, hoewel ik zelf vind dat een naam het beste in de eigen taal kan zijn. Er zijn al zoveel Engelstaligen. Grappige is dat Amerikanen zelf juist hartstikke trots zijn op hun Nederlandse, Ierse, Schotse of Duitse roots. Ze pluizen hun stamboom helemaal uit om daar trots een immigrant uit een bepaald land in te kunnen ontdekken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is het ook een leuke naam voor wanneer zij volwassen is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Philly lijkt mij juist toekomstbestendig.

Een afkorting is niet per definitie noodzakelijk, ik ben opgevoed met de boodschap....afkortingen doen we niet aan en hoeft jij niet te accepteren.
Als kind ouder is kan het zelf aangeven wat haar naam is en dat afkortingen niet gewenst zijn. Mensen accepteren dat doorgaans prima hoor.

Nogmaals, doen wat jullie fijn en mooi vinden. De rest past zich aan.
Mijn tante heet Tilly, dan kan Philly vast ook wel. Nu is haar volle naam Laetitia, en soms gebruikt ze die ook. Je zou Phillipa, roepnaam Philly kunnen doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Artricks schreef:
17-10-2019 08:05
Bijzaak vind ik het niet, want je wilt natuurlijk ook wel dat je kind een beetje gelukkig is met de naam die je geeft en dat het bijvoorbeeld geen doelwit van je kind maakt op school. Genoeg namen die zulke problemen niet geven.

Philly vind ik nu niet meteen een naam waar je kind om gepest kan worden, maar het is niet mijn smaak. Ik heb mijn namen graag een beetje klassieker (niet ouderwets), maar daar moet jij natuurlijk niet naar kijken.
Of je kind gelukkig zal worden met zijn naam valt niet te voorspellen. En dat een bepaalde naam jouw smaak niet is kan best wezen maar TO kan het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken.
Ikzelf vind een naam als bijvoorbeeld Teun veel pestwaardiger. Maar goed, smaken verschillen.
Ik vind hem ook wel leuk! Ik vraag me altijd af, een minister die "XXX de Boer" heet, kan dat? Vaak vallen Engelstalige namen dan af wegens te kinderachtig of tokkie, maar minister Philly de Boer kan best vind ik!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Lady*Voldemort schreef:
17-10-2019 08:16
Of je kind gelukkig zal worden met zijn naam valt niet te voorspellen. En dat een bepaalde naam jouw smaak niet is kan best wezen maar TO kan het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

En daarom zei ik ook dat ze daar niet naar hoefde te kijken, dus ik begrijp je opmerking niet echt. En nee, niemand heeft een glazen bol - maar er zijn heel wat namen die duidelijk een inkoppertje zijn, hoor.
Yildizlar schreef:
17-10-2019 07:58
In het hypothetische geval bij jou zou roadtripje wel een geschikte naam zijn ja :lol:
Roadie of trippy dan hè !
Ik heb 'n konijn Ozzie genoemd nadat ik in Australie was geweest ;-D
Ik ken een Philly die inmiddels rond de zestig is.
Philly :flirting: Ik vind het echt een leuke naam. Apart, maar niet té. Alleen als je Stijnen van je achternaam heet zou ik verder zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven