Meisjesnaam Philly

17-10-2019 05:37 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van deze meisjesnaam, wij vinden het heel lief en stoer klinken. Of word deze naam te veel geasoceerd meer Philadelphia?
op z’n nederlands wordt dat dan pillie
Je zal maar 25 zijn, moeten solliciteren enzo en dan Philly heten. Of als je 50 bent....

Ik vind het niks.

Doe dan Phileine.
Pillie, nehh

Kan me ook heel goed de eerder genoemde associatie met de cheese steak voorstellen. Waarom zou je je kind dat aan willen doen?
Juist bij sollicitaties ben jij wellicht dé opvallende factor vanwege je naam......hoe onderscheid je je van de rest?

In dit geval op positieve wijze in mijn ogen. Leuke naam, eyecatcher, blijft op je netvlies hangen.
Ik vind het wel een lieve naam! Heb zelf ook een Engelse naam, soms spreken mensen het weleens verkeerd uit maar daar erger ik me niet aan. Ik vind het vooral nogal dom want het is niet een naam die je weinig hoort. Vergelijkbaar met de naam James en mensen die het dan zouden uitspreken als jammes. :-D Philly vind ik ook best een leuke naam voor een volwassene.
Bedankt allemaal!
-Darkside- schreef:
17-10-2019 06:17
De uitspraak 'Filly' betekent veulen
Aha daarom moest ik aan een veulen denken.
Altijd dat gezeur dat kinderen gepest zouden worden vanwege hun naam. Dat valt reuze mee. Ja, een beetje plagen of rijmen, maar echt gepest worden kinderen om allerlei redenen. Ook Anne’s en Emma’s worden gepest. En er zijn genoeg populaire kinderen met idiote namen.
lilalinda schreef:
17-10-2019 05:49
Jep, Philadelphia
Ik zou gokken dat je tijdens je zwangerschap alle afleveringen van The Fresh Prince had geNetflixed
:)

Precies dit. Maar geen lelijke naam. Zou idd wel een wat langere versie ervan doen en dan Philly als roepnaam.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-10-2019 08:40
Je zal maar 25 zijn, moeten solliciteren enzo en dan Philly heten. Of als je 50 bent....

Ik vind het niks.

Doe dan Phileine.
Je zal maar moeten solliciteren met een naam die vals betekent. Probeer dan nog maar eens integer over te komen.

Dan is solliciteren met de naam Philly een stuk beter. Wie wil nu geen vrolijk dartel veulen dat de maandagmorgen opleukt als collega.
Phileine dan?
Nitflex schreef:
17-10-2019 09:08
Altijd dat gezeur dat kinderen gepest zouden worden vanwege hun naam. Dat valt reuze mee. Ja, een beetje plagen of rijmen, maar echt gepest worden kinderen om allerlei redenen. Ook Anne’s en Emma’s worden gepest. En er zijn genoeg populaire kinderen met idiote namen.
Dat. Als je geschikt pestmateriaal bent vinden ze wel iets. Ook als je Fleur heet. Het is niet andersom, dat je gepest wordt met een bril, rood haar of een gekke naam. Je wordt gepest en ze verzinnen wel waarmee.
gioia82 schreef:
17-10-2019 08:24
Ik vind hem ook wel leuk! Ik vraag me altijd af, een minister die "XXX de Boer" heet, kan dat? Vaak vallen Engelstalige namen dan af wegens te kinderachtig of tokkie, maar minister Philly de Boer kan best vind ik!
Als het zo is kan het opeens wel, het was net zo goed heel lang ondenkbaar dat een kind geen Johanna, Wilhelmina, of Greet heette. En wonder boven wonder zijn we allemaal gewend aan dokters, ministers of kassajuffen die Petra, Miranda of Leonie heten
Ttroeteltje schreef:
17-10-2019 08:44
Juist bij sollicitaties ben jij wellicht dé opvallende factor vanwege je naam......hoe onderscheid je je van de rest?

In dit geval op positieve wijze in mijn ogen. Leuke naam, eyecatcher, blijft op je netvlies hangen.
Eens. Ik denk dat je positiever opvalt dan met de naam Djeems of zo.
sugarmiss schreef:
17-10-2019 09:14
Je zal maar moeten solliciteren met een naam die vals betekent. Probeer dan nog maar eens integer over te komen.

Dan is solliciteren met de naam Philly een stuk beter. Wie wil nu geen vrolijk dartel veulen dat de maandagmorgen opleukt als collega.
Ik gok eigenlijk dat veel mensen die associatie niet maken met Phileine. Ik ben heus bekend met het woord vilein, maar ik had die associatie niet gemaakt. Nu zie ik de meeste namen gewoon als naam en verder denk ik er niet zo veel bij als ik iemand eenmaal een beetje ken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Gelukkig is Philein in het Grieks juist het werkwoord liefhebben. :)

Ik vind de klank Philly erg leuk, maar zou het door bovenstaande betekenissen als veulen en lekker wijf (die ik niet wist) niet doen.
dianaf schreef:
17-10-2019 09:42
Eens. Ik denk dat je positiever opvalt dan met de naam Djeems of zo.

Ik gok eigenlijk dat veel mensen die associatie niet maken met Phileine. Ik ben heus bekend met het woord vilein, maar ik had die associatie niet gemaakt. Nu zie ik de meeste namen gewoon als naam en verder denk ik er niet zo veel bij als ik iemand eenmaal een beetje ken.
Daar komt die naam vandáán! Dat mensen die associatie niet maken is uitgesproken dom. Want het is gewoon een bedenksel van Ronald Giphart, als naam voor zijn hoofdpersoon.
Ik vind het een lelijke naam. Maar ik hoor wel vreemdere dingen op mijn kind zijn school. Ik zou het iig niet zielig vinden als het kind zo zou heten. Het is alleen totaal niet mijn smaak.
Malinois schreef:
17-10-2019 09:46
Daar komt die naam vandáán! Dat mensen die associatie niet maken is uitgesproken dom. Want het is gewoon een bedenksel van Ronald Giphart, als naam voor zijn hoofdpersoon.
Niet iedereen leest de boeken van Ronald Giphart, dus niet iedereen weet dat Phileine een bedenksel is.

Het is niet mijn smaak TO, maar ik vind het een prima naam!
Ljubavi schreef:
17-10-2019 09:52
Niet iedereen leest de boeken van Ronald Giphart, dus niet iedereen weet dat Phileine een bedenksel is.

Het is niet mijn smaak TO, maar ik vind het een prima naam!
Snap ik, maar als je je kind zo noemt zoek je ff uit wat het betekent lijkt me
S-Meds schreef:
17-10-2019 08:36
op z’n nederlands wordt dat dan pillie
Sophie en Philip worden toch ook geen en pilip... mag toch hopen dat 99% wel weet dat je ph als een f uitspreekt.
Ljubavi schreef:
17-10-2019 09:54
Sophie en Philip worden toch ook geen en pilip... mag toch hopen dat 99% wel weet dat je ph als een f uitspreekt.
ja dat mag je hopen ja, maar vergeet het maar
Ik vind het leuk!
S-Meds schreef:
17-10-2019 09:56
ja dat mag je hopen ja, maar vergeet het maar
Haha dat is waar. :)
Malinois schreef:
17-10-2019 09:53
Snap ik, maar als je je kind zo noemt zoek je ff uit wat het betekent lijkt me
Ik reageerde meer op dat je zegt dat het uitgesproken dom is dat je de associatie met vilein niet maakt bij het horen van de naam Phileine.
Ttroeteltje schreef:
17-10-2019 08:44

Tja. Ik heb ook wel een idee over het intelligentieniveau van een Philly....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven