Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd

donderdag 17 oktober 2019 om 21:05
Goh.. ik vermoed om dezelfde reden als waarom we geen mensen meer aan de nooduitgang mogen zetten als ze er niet voor hebben betaald.
Stel je voor: je hebt een groot bedrag uitgegeven om te mogen genieten van de veelbesproken service in bussinessclass. Of, je hebt een godsvermogen betaald om bij de lucky few te horen die in de fabelachtige First Class suites vliegen. En opeens hoor je de mensen naast je zeggen: "oh boffen wij even! Gratis en voor niks in business class omdat er plaatsen vrij waren."
Zelfs al hoor je dat niet maar kom je er via social media achter dat dat voorkomt... want zoiets zetten mensen echt wel op social media. Mensen die Bussiness Class of First Class vliegen nemen zowat standaard selfies. In mijn airline toch. #bussinessclass #airline #freeupgrade
We mogen economypassagiers zelfs geen rondleiding geven in die cabins. Officieel om de rust en privacy van die passagiers te garanderen. Je zal maar net Will Smith aan boord hebben. Die is vaak in Dubai te vinden blijkbaar. Chaos!!
Maar een andere reden is ook om de exclusiviteit en de mystiek te behouden. Want dat is 1 van de redenen waarom mensen zoveel geld neertellen. Zelfs crew is nog steeds onder de indruk van onze upper classes. Daarom is Bussiness promotion zo populair. Dan mag je het als crew zelf ook eens (gratis!) ervaren.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:21
Natuurlijk zijn er wel free upgrades, maar dan moet er wel een reden voor zijn: een dubbel geboekte economystoel, een huwelijksreis, een passagier met megaveel punten, whatever. Een leeg vliegtuig is geen reden om ineens mensen te gaan upgraden. Plek genoeg in economy om languit te gaan liggen!
donderdag 17 oktober 2019 om 21:31
Wij hebben het ooit een keer gehad, met Delta naar New York vanaf Brussel. Bij het inchecken aan de balie vroeg ik een raamplaats voor man. De man aan de balie : bijt mijn hoofd niet af maar er is geen raamplaats meer maar ik heb jullie geüpgraded naar business class. Dat was echt heerlijk en sindsdien ben ik voorgoed verpest maar ja we hebben er niet de beurs voor om het te kopen

donderdag 17 oktober 2019 om 21:58
Ik zou werkelijk zo’n medewerker kunnen zoenen!
Ik heb laatst wel bij de balie gevraagd of ik met peuter een plekje voor twee zonder buren mocht. Volgens de medewerkster had het vliegtuig geen tweezitter.
Eenmaal in het vliegtuig bleken er lege plekken en zat er op de tweezitter een man alleen en op de rij ervoor ook.
Gevraagd aan de stewardess of ik er mocht zitten. De mannen boden aan bij elkaar te gaan zitten en peuter en ik konden op onze gewenste plek.
Echt zo fijn, geen buurman naast me die last van mij had, ook voor mij reist dat veel minder stressvol.
Iedereen 10x bedankt.
Ik heb laatst wel bij de balie gevraagd of ik met peuter een plekje voor twee zonder buren mocht. Volgens de medewerkster had het vliegtuig geen tweezitter.
Eenmaal in het vliegtuig bleken er lege plekken en zat er op de tweezitter een man alleen en op de rij ervoor ook.
Gevraagd aan de stewardess of ik er mocht zitten. De mannen boden aan bij elkaar te gaan zitten en peuter en ik konden op onze gewenste plek.
Echt zo fijn, geen buurman naast me die last van mij had, ook voor mij reist dat veel minder stressvol.
Iedereen 10x bedankt.

•
donderdag 17 oktober 2019 om 23:06
Ik heb het wel eens gehad, met KLM. Het was een lange vlucht dus heel fijn. Ik weet nog steeds de reden niet maar ik vermoed dat economy class overboekt was. Het ging ook wel een beetje vreemd, onze (uitgeprinte) boarding pass werd afgepakt en we kregen een ander in de hand gedrukt met de opmerking ' die oude heb je niet meer nodig' . Het duurde tot het omroepen dat we doorhadden dat we een stoel in eerste klas hadden

donderdag 17 oktober 2019 om 23:28
Overboekingen zijn inderdaad goede redenen voor een upgrade.Miek_ schreef: ↑17-10-2019 23:06Ik heb het wel eens gehad, met KLM. Het was een lange vlucht dus heel fijn. Ik weet nog steeds de reden niet maar ik vermoed dat economy class overboekt was. Het ging ook wel een beetje vreemd, onze (uitgeprinte) boarding pass werd afgepakt en we kregen een ander in de hand gedrukt met de opmerking ' die oude heb je niet meer nodig' . Het duurde tot het omroepen dat we doorhadden dat we een stoel in eerste klas haddenPerfecte vlucht gehad!
Een huwelijksreis bij ons: not so much. Ze proberen het wel hoor die honeymooners. Ze krijgen dan een knipoog en de opmerking "ik snap het". Vervolgens kom ik terug met versierde tray en een stuk taart uit bussinessclass. We doen ons best!
Aan boord hoef je echt niet te rekenen op een upgrade. (Tenzij je je creditcard in de aanslag hebt natuurlijk) Je moet bij het grondpersoneel zijn. En zelfs dan..
Wat ze wel altijd proberen is gezinnen met kleine kinderen aan de bulkhead plaatsen. Daar is meer plaats en daar kunnen we een babybedje aan de muur bevestigen. En als zij daar niet aan gedacht hebben doen wij dat.
Ik heb afgelopen nacht trouwens nog met een rusteloze baby op mijn arm wat rond gedanst en gezongen in de galley terwijl mama haar flesje klaar maakte.

vrijdag 18 oktober 2019 om 06:49
We zijn met delta naar Costa Roca gevlogen met tussenstop Houston. Door rare boeking met groepsreis was het niet mogelijk vooraf in te checken. Komen we op Schiphol bij de balie zitten we een heel stuk uit elkaar. Ik ben niet dol op vliegen en bij turbulentie heb ik echt angst. Alleen zitten is daardoor echt niet fijn. Bij de gate gelukkig een andere plaats gekregen zodat we bij elkaar zaten op de vlucht naar Houston. In Houston moesten we andere vlucht regelen. Kwamen balie van delta tegen daar gevraagd kregen meteen andere tickets. In het vliegtuig kwamen we erachter dat dit stoelen voor economy plus was. Extra beenruimte.
Terugweg inchecken weer via balie. We krijgen de laatste 2 stoelen naast elkaar. In het vliegtuig is het weer economy plus. Man zegt nog jammer dat dit op de korte vlucht is. Na de overstap bleek dat op de vlucht Houston Amsterdam we ook een upgrade hadden. Op 3 van de 4 vluchten een upgrade gekregen vond ik best veel. Schijnbaar gaat dat bij delta iets gemakkelijker.
Terugweg inchecken weer via balie. We krijgen de laatste 2 stoelen naast elkaar. In het vliegtuig is het weer economy plus. Man zegt nog jammer dat dit op de korte vlucht is. Na de overstap bleek dat op de vlucht Houston Amsterdam we ook een upgrade hadden. Op 3 van de 4 vluchten een upgrade gekregen vond ik best veel. Schijnbaar gaat dat bij delta iets gemakkelijker.

vrijdag 18 oktober 2019 om 07:26
Als ik een lege plek naast me heb zou ik die echt niet zomaar afstaan om naast iemand te gaan zitten!Frizz schreef: ↑17-10-2019 21:58Ik zou werkelijk zo’n medewerker kunnen zoenen!
Iedereen 10x bedankt.![]()
Je hebt dan wel echt mazzel gehad.
vrijdag 18 oktober 2019 om 07:33
Mijn vriend heeft ook bij jouw airline eens een upgrade gekregen naar business class, waarom weten ze nog steeds niet. Hij was met 5 vrienden en kwam vanuit Hongkong, 1 vriend was al eerder naar de gate gegaan want die moest naar de wc. Toen de andere 5 aankwamen was het boarden al bijna klaar, en toen kregen ze alle vijf die upgrade. Die ene vriend heeft nog lang zitten balen haha!
vrijdag 18 oktober 2019 om 08:06
Snap ik, en dat zou je goed recht zijn natuurlijk.redbulletje schreef: ↑18-10-2019 07:26Als ik een lege plek naast me heb zou ik die echt niet zomaar afstaan om naast iemand te gaan zitten!
Je hebt dan wel echt mazzel gehad.
Echter mijn voormalige buurman was héél gelukkig met drie stoelen voor zichzelf, en de twee mannen die bij elkaar waren gaan zitten hebben de hele vlucht lekker gekletst.
•

vrijdag 18 oktober 2019 om 08:58
Dat is absoluut het geval bij KLM. Bij emirates weet ik niet.Beter.Laat schreef: ↑18-10-2019 08:08Ooit heb ik gehoord dat je meer kans maakt op een upgrade als je er netjes uitziet. Dus niet in een joggingbroek met sneakers...
Mijn zoon werd een keer jarig om 00.00 hrs in de lucht met Emirates, kreeg champagne en werd ge-upgrade.
Geen bijzonderheden

vrijdag 18 oktober 2019 om 09:19
Mijn moeder vloog met Emirates naar mij toe in Australië en zij droeg een lelijke en oude joggingsbroek maar werd toch geüpgradedBeter.Laat schreef: ↑18-10-2019 08:08Ooit heb ik gehoord dat je meer kans maakt op een upgrade als je er netjes uitziet. Dus niet in een joggingbroek met sneakers...

vrijdag 18 oktober 2019 om 11:23
Om te upgraden helpt vriendelijk zijn en niet zeuren volgens mij ook. Laatst vliegen Spanje - Mexico en omdat ik was omgeboekt van een andere vlucht vanwege stakingen ed zat ik op de allerlaatste rij, naast de toiletten, waar de stoelen niet naar achter kunnen, in het midden. Echt een top plek voor een 11 uur durende vlucht. Maar ik was al lang blij dat ik toch nog redelijk op tijd op mn bestemming zou komen. De mensen naast mij zeuren bij de stewardessen dat het echt niet kan dat ze zo´n plek hebben, en echt kwaad worden en schreeuwen. Heel asociaal. Ik deed mn oordopjes vast in en dacht overleef het wel op de een of andere manier. De schreeuwende mensen werden verder niet verplaatst en na een minuut of 10 kwam er een vriendelijke stewardess of ik met haar mee wilde komen. Ik dacht, waar je me ook neer zet, alles is beter dan dit. En ik werd naar rij 4 verplaatst! Echt wat een top vlucht en wat was ik de dames dankbaar!
vrijdag 18 oktober 2019 om 12:03
Ja dat heb ik ook gehoord, maar de 5 jongens in kwestie zagen er absoluut niet netjes uit haha!Beter.Laat schreef: ↑18-10-2019 08:08Ooit heb ik gehoord dat je meer kans maakt op een upgrade als je er netjes uitziet. Dus niet in een joggingbroek met sneakers...

vrijdag 18 oktober 2019 om 22:16
Nee. Enkel mijn cabin bag (waar mijn waistcoat, cabin schoenen, ovengloves, medicijnen en NL PA's inzit) en handtas.
Leuke verhalen dames!

Mijn roommate die in bussinessclass werkt zei gisterenavond tijdens het eten dat Amsterdam vluchten onder economycrew als "makkelijk en aangenaam" bekend staan. Dat heb ik hier ook al eens gezegd een paar maanden geleden. Maar blijkbaar is dat voor Bussiness Class crew anders. Ze zei dat het hard werken is en het publiek is veeleisend.
Ik zei daarop dat Nederlanders graag waar voor hun geld willen en geen blad voor de mond nemen. Als iets niet goed is gaan ze het echt wel zeggen.
Maar waarom er verschil zou zijn tussen Nederlanders die economy vliegen en Nederlanders die Bussiness Class vliegen kon ik niet verklaren.
Ik ben zelf belg dus misschien mis ik iets. Wat denken jullie? Overdrijft ze of kunnen jullie een verklaring bedenken?
Ze heeft zelf 3 jaar economy gevlogen dus het is niet uit de lucht gegrepen. Pun intended.

vrijdag 18 oktober 2019 om 22:38
Wij hebben ook ooit een upgrade gehad naar de businessclass. Was echt super. We gingen backpacken in Azië en vlogen op Bangkok met een tussenstop in Dubai, ook met jouw maatschappij. Bij het inchecken vroeg het grondpersoneel toen aan mensen of ze ook via Quatar wilden vliegen. Wat daarvan de reden was, weet ik niet meer. We zouden dan ‘als beloning’ een nieuw ticket cadeau krijgen. Dat klonk ons wel goed in de oren. We moesten toen wachten tot vlak voor het boarden of het nodig was. Uiteindelijk hoefde het niet en kregen we geen extra ticket voor een nieuwe reis. Dat vonden we wel balen, maar die upgrade maakte veel goed. Zaten we dan in ons kloffie te genieten van het a la carte menu, de heerlijke stoelen waar matrasjes in werden gelegd voor de nacht en de mooie toilettasjes enzo. Iets om nooit te vergeten!
vrijdag 18 oktober 2019 om 23:28
Tja... Ik hoop nog steeds op die upgrade, ooit... Haha
Maar ik denk dat het vooral zo is dat mensen die business class reizen meer verwachten, 'want ze hebben ervoor betaald'.
Heel soms reis ik 1e klas met de trein als er een actie is.
Fijn om dan een zitplek te hebben, maar over het algemeen vind ik de mensen dan veel 'zeurderiger' dan de 2e klas. Ook naar de conducteur toe. Misschien is dat vergelijkbaar met het vliegen?
Nu wil ik niet iedereen die 1e klas reist over een kam scheren hoor. Genoeg aardige mensen, ook daar... Maar laten we zeggen dat ik daar ook wat bijzondere mensen heb gezien. Dat is misschien meer geschikt voor een trein-topic.
Gaaf rooster heb je trouwens gekregen TD! Wat fijn!
Maar ik denk dat het vooral zo is dat mensen die business class reizen meer verwachten, 'want ze hebben ervoor betaald'.
Heel soms reis ik 1e klas met de trein als er een actie is.

Nu wil ik niet iedereen die 1e klas reist over een kam scheren hoor. Genoeg aardige mensen, ook daar... Maar laten we zeggen dat ik daar ook wat bijzondere mensen heb gezien. Dat is misschien meer geschikt voor een trein-topic.

Gaaf rooster heb je trouwens gekregen TD! Wat fijn!
tja2 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 00:11
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
24.87% gewijzigd