Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
donderdag 31 oktober 2019 om 22:09
Het-groepje schreef: ↑31-10-2019 20:42Dit is inderdaad weinig charmant. Het lijkt wel zo'n samenvatting van een relatie van mr bean ofzo!

vrijdag 1 november 2019 om 00:05
Als ik voor mijn verjaardag als gratis introducee ergens mee naartoe mag en ook nog het vervoer mag regelen dan vind ik het enorm knierterig en onatent. Misschien ok als je 19 bent of zo met een heel laag budget, maar dan nog. Degen die dat postte moest ook nog eens de bob zijn.
Een kado in de aanbieding maakt niet zo veel uit als je het ook echt wilde hebben, bij diegene past of geschikt voor de gelegenheid is. Een zomerjasje voor een kind van 6 maanden in de winter dat in de aanbieding was maar het straks toch niet aankan kan je net zo goed niet geven, vind ik.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
vrijdag 1 november 2019 om 10:38
Jouw reactie heeft niks met ruimdenkendheid of racisme te maken. Dat schreef ik ook niet, leg geen woorden in mijn mond.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑30-10-2019 00:58Wat een rare reactie? Ga je me zo ook nog beschuldigen van racisme, omdat het om een meisje met hoofddoek ging? Als er iemand ruimdenkend is en iedereen accepteert ben ik het wel. Maar ik ging me daar dus niet in mengen nee, zou jij dat zomaar doen als kassière? Ben geen apotheker. Enne.. aannames? Je gaat toch op gegeven moment bedenken waarom ze zo vaak die pil slikte, niet? En dat had verder niks met vooroordelen te maken, ik vond het vooral beetje zielig. Als een ander gedacht had dat ze dom bezig was om elke week onbeschermde seks te hebben, dus slet, is dat geen oordeel zeker? Want dat denken mensen eerder toch? En ik hoop echt van harte dat ze er niets aan over heeft gehouden na al die pillen.
Jouw verklaring, of zoals je zelf zegt, je bedenkingen over wat de reden is, is gebaseerd op vooroordelen/aannames. Je "bedacht" een gedwongen huwelijk, een ontzegging van de pil mogen slikken en dat ze haar studie wilde afmaken. Heb niks van jou gelezen waarvan je zou denken oh ja dat is wel een (objectieve) aanwijzing/feit. Bedoel waar baseer je die hele drama op dan? Nou je zou zo een script kunnrn schrijven voor een film.
En ja ook als je had gezegd het was een hoogblonde dame met strakke kleding en decolleté waarschijnlijk werkt ze achter de ramen blabla zou ik precies zo gereageerd hebbeb. Begrijp niet waarom dat anders zou zijn. Beide zaken zijn namelijk ingegeven door vooroordelen/biases. Zou fijn zijn als we met zijn allen daar meer bewust van zijn, want we doen het allemaal, zou heel veel vooroordelen en misverstanden voorkomen.
He
vrijdag 1 november 2019 om 10:43
Ligt eraan welke essentie je uit mijn verhaal wil halen. Het ging mij niet om het meebetalen of vragen omwat de reden was. Maar om haar zelf bedachte verhaal over uithuwelijking, geen pil mogen slikken,studie willen afmaken. Ja mijn moraal is inderdaad anders, ik verzin geen soap serie vanuit onderbuikgevoelens. Ben mij bewust van vooroordelen die we allemaal hebben maar zoals hierboven in paar woorden werd neergetypt vond ik tenenkrommend jaLucifer2018 schreef: ↑30-10-2019 08:51Overdrijven is ook een vak. Iemand heeft mee betaald aan een zwangerschaptest. Lief klaar. Sinds wanneer moet je je dan ongevraagd ook nog mengen in haar leven en jouw moraal opdringen aan een ander. Wat een raar gezwets dit.

vrijdag 1 november 2019 om 11:20
SiMaNo schreef: ↑01-11-2019 10:43Ligt eraan welke essentie je uit mijn verhaal wil halen. Het ging mij niet om het meebetalen of vragen omwat de reden was. Maar om haar zelf bedachte verhaal over uithuwelijking, geen pil mogen slikken,studie willen afmaken. Ja mijn moraal is inderdaad anders, ik verzin geen soap serie vanuit onderbuikgevoelens. Ben mij bewust van vooroordelen die we allemaal hebben maar zoals hierboven in paar woorden werd neergetypt vond ik tenenkrommend ja
Fijn dat je hier een lesje opvoeden komt doen dan. Top!

vrijdag 1 november 2019 om 11:36
De woorden gedwongen huwelijk heb ik niet gebruikt, dat zijn dus woorden in mijn mond leggen, en voor de rest: laat maarSiMaNo schreef: ↑01-11-2019 10:38Jouw reactie heeft niks met ruimdenkendheid of racisme te maken. Dat schreef ik ook niet, leg geen woorden in mijn mond.
Jouw verklaring, of zoals je zelf zegt, je bedenkingen over wat de reden is, is gebaseerd op vooroordelen/aannames. Je "bedacht" een gedwongen huwelijk, een ontzegging van de pil mogen slikken en dat ze haar studie wilde afmaken. Heb niks van jou gelezen waarvan je zou denken oh ja dat is wel een (objectieve) aanwijzing/feit. Bedoel waar baseer je die hele drama op dan? Nou je zou zo een script kunnrn schrijven voor een film.
En ja ook als je had gezegd het was een hoogblonde dame met strakke kleding en decolleté waarschijnlijk werkt ze achter de ramen blabla zou ik precies zo gereageerd hebbeb. Begrijp niet waarom dat anders zou zijn. Beide zaken zijn namelijk ingegeven door vooroordelen/biases. Zou fijn zijn als we met zijn allen daar meer bewust van zijn, want we doen het allemaal, zou heel veel vooroordelen en misverstanden voorkomen.
He

vrijdag 1 november 2019 om 15:46
SiMaNo schreef: ↑01-11-2019 10:43Ligt eraan welke essentie je uit mijn verhaal wil halen. Het ging mij niet om het meebetalen of vragen omwat de reden was. Maar om haar zelf bedachte verhaal over uithuwelijking, geen pil mogen slikken,studie willen afmaken. Ja mijn moraal is inderdaad anders, ik verzin geen soap serie vanuit onderbuikgevoelens. Ben mij bewust van vooroordelen die we allemaal hebben maar zoals hierboven in paar woorden werd neergetypt vond ik tenenkrommend ja
Blablablabla, heel vermoeiend dit....

vrijdag 1 november 2019 om 15:47
Zullen we het weer over gierigheid hebben?
Vraagje: vinden jullie dit gierig?
Vriend viert zijn verjaardag in een kroeg en vraagt vervolgens of zijn nicht dat voor hem wil organiseren. Die pleurt iedereen in een groepsapp en geeft aan: we vieren het op X locatie, iedereen betaalt voor zichzelf drinken/hapjes en we houden de jarige vrij. Wat mee te nemen?
- Geld
-Cadeau voor X
Het is dus GEEN surprise party, hij heeft zelf gezegd dat hij zijn nichtje heeft gevraagd het voor hem te organiseren. Er wordt dus verwacht dat we heel de avond voor onszelf en voor hem drinken betalen en ook een cadeau. Gierig of niet?
Vriend viert zijn verjaardag in een kroeg en vraagt vervolgens of zijn nicht dat voor hem wil organiseren. Die pleurt iedereen in een groepsapp en geeft aan: we vieren het op X locatie, iedereen betaalt voor zichzelf drinken/hapjes en we houden de jarige vrij. Wat mee te nemen?
- Geld
-Cadeau voor X
Het is dus GEEN surprise party, hij heeft zelf gezegd dat hij zijn nichtje heeft gevraagd het voor hem te organiseren. Er wordt dus verwacht dat we heel de avond voor onszelf en voor hem drinken betalen en ook een cadeau. Gierig of niet?
vrijdag 1 november 2019 om 15:56
Enniepennniee schreef: ↑01-11-2019 15:47Zullen we het weer over gierigheid hebben?
- Geld
-Cadeau voor X
Heel gierig en berekenend. Ik zou er voor bedanken.

vrijdag 1 november 2019 om 16:22
ik ga inderdaad ook niet

heb het heel voorzichtig bij vrienden ter sprake gebracht en zij hadden er nog niet eens op die manier over nagedacht, dus was bang dat ik misschien gek zou zijn dat ik het niet vind kunnen haha.
OF BYOB, OF je betaalt eten en drinken en vraagt een cadeau. Vind ik.

vrijdag 1 november 2019 om 16:36
Voor zo’n bbq werd ik afgelopen zomer uitgenodigd, door 2 neven die hun verjaardag samen vierden, bij 1 van de neven in de tuin. Bedoeling: eigen vlees meenemen, zij zouden voor de salades en bier zorgen. Dat drink ik niet, dus zou ik ook drinken meegenomen moeten hebben denk ik. En dan nog voor beide een cadeau via zo’n lijstje (vanaf €20pp) plus een uur met OV heen en uur terug, waar ik dus al die zooi moest meeslepen met warm weer. Mn moeder had ook geen vervoer behalve OV, we konden ook met niemand meerijden. Dus we hebben uiteindelijk maar gepast.Enniepennniee schreef: ↑01-11-2019 16:22OF BYOB, OF je betaalt eten en drinken en vraagt een cadeau. Vind ik.
vrijdag 1 november 2019 om 18:37
ik zou sowieso nooit om kado's vragen. Leuk als je het krijgt, maar het zou wel erg raar zijn als het verwacht wordt dat je een kado meeneemt.
Handig als je een house-warming geeft, maak je een lijst van wat je nog nodig hebt voor de uitzet en dat stuur je rond. Wel zelf eten en drinken meenemen. Liefst daarna ook nog even afwassen, met eigen afwasmiddel en de kamer stofzuigen voor je weer weggaat.
Handig als je een house-warming geeft, maak je een lijst van wat je nog nodig hebt voor de uitzet en dat stuur je rond. Wel zelf eten en drinken meenemen. Liefst daarna ook nog even afwassen, met eigen afwasmiddel en de kamer stofzuigen voor je weer weggaat.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

vrijdag 1 november 2019 om 18:56
Hebberig en lui vooral. En dus ook gierig.Enniepennniee schreef: ↑01-11-2019 15:47Zullen we het weer over gierigheid hebben?
- Geld
-Cadeau voor X
Feestje willen. Dat door een ander laten regelen. En laten betalen door de gasten. En dan ook nog een cadeau er naast willen.
Ik zou dit ook terug appen naar nicht.

vrijdag 1 november 2019 om 19:02
Ik heb wel eens echt een surpriseparty geregeld voor vriend.
Had niet geen bakken vol geld dus wel wat beperkingen. Dus in een lokale kroeg. Vast bedrag afgesproken, gewoon fris, wijn, bier ect. Die betaalde ik dus gewoon.
Ik heb alle vrienden uitgenodigd. Cadeau niet nodig, indien iemand echt wat wilde geven was een donatie voor de pot fijn.
We hebben daardoor het vaste bedrag nog 2x verhoogd door de donaties en was het een superleuk feestje tot ergens na 3 uur.
Ik zou echt nooit verwachten dat anderen dat zelf gaan financieren en dan ook nog een cadeau eisen/vragen. Niet voor mij en niet voor mijn partner of neef. Bizar.
Had niet geen bakken vol geld dus wel wat beperkingen. Dus in een lokale kroeg. Vast bedrag afgesproken, gewoon fris, wijn, bier ect. Die betaalde ik dus gewoon.
Ik heb alle vrienden uitgenodigd. Cadeau niet nodig, indien iemand echt wat wilde geven was een donatie voor de pot fijn.
We hebben daardoor het vaste bedrag nog 2x verhoogd door de donaties en was het een superleuk feestje tot ergens na 3 uur.
Ik zou echt nooit verwachten dat anderen dat zelf gaan financieren en dan ook nog een cadeau eisen/vragen. Niet voor mij en niet voor mijn partner of neef. Bizar.
vrijdag 1 november 2019 om 23:47
Ik vind zelf drinken betalen in de kroeg op een verjaardag en de jarige vrijdhouden juist wel een fijne manier van vieren. Maaarrrrr, dan geen cadeautje (tenzij het een heel speciaal iemand is). Is waar ik woon de norm, je komt er als jarige dan zelf niet eens tussen met een rondje. Als ik op een feestje kom (in Nederland) waar de jarige wel alles betaalt dan neem ik uiteraard een kado mee.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zaterdag 2 november 2019 om 00:41
Dit. Dus ja, die ‘surpriseparty’constructie zou ik ook gierig vinden. De gasten betalen èn het feestje èn een cadeautje op initiatief van de jarige.boebezoebe schreef: ↑01-11-2019 23:47Ik vind zelf drinken betalen in de kroeg op een verjaardag en de jarige vrijdhouden juist wel een fijne manier van vieren. Maaarrrrr, dan geen cadeautje (tenzij het een heel speciaal iemand is). Is waar ik woon de norm, je komt er als jarige dan zelf niet eens tussen met een rondje. Als ik op een feestje kom (in Nederland) waar de jarige wel alles betaalt dan neem ik uiteraard een kado mee.
Op een echte surpriseparty (waar de vierende dus echt van niets weet) ga je de eregast natuurlijk wel vrijhouden. En dan is er ook altijd wel een presentje namens de groep. Maar geen karvrachten vol of van een ‘wishlist’.

zaterdag 2 november 2019 om 10:14
boebezoebe schreef: ↑01-11-2019 23:47Ik vind zelf drinken betalen in de kroeg op een verjaardag en de jarige vrijdhouden juist wel een fijne manier van vieren. Maaarrrrr, dan geen cadeautje (tenzij het een heel speciaal iemand is). Is waar ik woon de norm, je komt er als jarige dan zelf niet eens tussen met een rondje. Als ik op een feestje kom (in Nederland) waar de jarige wel alles betaalt dan neem ik uiteraard een kado mee.
Ik niet, vind echt beetje knierterig en iets voor studenten/jong volwassenen. Toen deed ik dat ook nog zo.

Maar als dat normaal is binnen een vriendengroep en zo is ontstaan ooit snap ik wel waarom dat dan zo gaat. En idd. echt geen kado erbij.
Ik zou het echt niet zo vieren. Al ben ik gek op kroegverjaardagen. Dat doe ik nu samen met partner 1x in de 5 jaar ofzo. En betalen wij het.

zaterdag 2 november 2019 om 10:25
Als je een feest geeft dan vind ik dat je zelf alle drank en hapjes moet betalen en toch zeker wanneer je het in een kroeg viert waar de drank nog eens een stuk duurder is als wanneer je thuis een feest geeft. Je gaat je gasten toch niet op kosten jagen en dan nog een cadeau willen ook! Ik vind het echt belachelijk en gierig. Op die manier kun je elke week wel een "feest geven".
zaterdag 2 november 2019 om 10:42
Ik denk dat het ook een verschil is in een Feest Geven en verjaardagdrankjes in de kroeg.
Ik woon en de UK en daar is het laatste dus de norm. Het is dan geen feest/party, maar gewoon 'birthday drinks' na het werk of zo. Ik vind het wel prima, maakt me niet uit om dan te moeten betalen voor mijn eigen drankje en ik geef de jarige een drankje (of meerdere) en een leuke kaart. Zelf heb ik het een paar keer ook niet gevierd, dus ook geen gedoe van: 'jij komt bij mij wel de boel opdrinken als ik jarig ben, maar zelf een feestje geven ho maar'. Of dat je inkopen doet en niemand komt, of nog erger: dat je te weinig hebt ingekocht.
Ik heb overigens ook wel een hier wél een groot verjaardagsfeest gegeven met dat ik alle eten en drinken betaalde, dus het is niet uit zuinigheid, meer uit gewoonte (zeker niet alleen voor studenten) en dat iedereen weet waar die aan toe is.
Voordeel is ook dat je gewoon anderen mee kan nemen naar zo'n verjaardag zonder je aft e vragen of de jarige dat wel leuk vind want die wil misschien niet betalen voor een 'vreemde', want je betaalt toch zelf de drankjes.
Ik woon en de UK en daar is het laatste dus de norm. Het is dan geen feest/party, maar gewoon 'birthday drinks' na het werk of zo. Ik vind het wel prima, maakt me niet uit om dan te moeten betalen voor mijn eigen drankje en ik geef de jarige een drankje (of meerdere) en een leuke kaart. Zelf heb ik het een paar keer ook niet gevierd, dus ook geen gedoe van: 'jij komt bij mij wel de boel opdrinken als ik jarig ben, maar zelf een feestje geven ho maar'. Of dat je inkopen doet en niemand komt, of nog erger: dat je te weinig hebt ingekocht.
Ik heb overigens ook wel een hier wél een groot verjaardagsfeest gegeven met dat ik alle eten en drinken betaalde, dus het is niet uit zuinigheid, meer uit gewoonte (zeker niet alleen voor studenten) en dat iedereen weet waar die aan toe is.
Voordeel is ook dat je gewoon anderen mee kan nemen naar zo'n verjaardag zonder je aft e vragen of de jarige dat wel leuk vind want die wil misschien niet betalen voor een 'vreemde', want je betaalt toch zelf de drankjes.

zaterdag 2 november 2019 om 10:52
boebezoebe schreef: ↑02-11-2019 10:42Ik denk dat het ook een verschil is in een Feest Geven en verjaardagdrankjes in de kroeg.
Ik woon en de UK en daar is het laatste dus de norm. Het is dan geen feest/party...................................
.......................................
.......................................
Nee, is geen verschil. Hier is het een feestje. Zeker zoals die gekkenneef in een eerder post dat bedacht had.
Of zoals de meeste kroegverjaardagen in NL gezien worden.
Maar inderdaad in de UK kan dat wel een verschil zijn.

En ik vind dat ook geen voordeel als jarige trouwens.