Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zaterdag 2 november 2019 om 19:56
Ik hoop dat je dit advies goed in je oren knoopt.PoesinBoots schreef: ↑02-11-2019 15:42Weet je wat ook een goed advies is? Gewoon even je mond houden als je niet weet waar het over gaat.
Let’s Go Brandon!
zaterdag 2 november 2019 om 20:07
Ah, maar de enige die weet op welke vraag ik antwoord gaf ben ik.Lange-met-een-korte schreef: ↑02-11-2019 19:55Alle reacties daarna geven aan dat ik goed gegokt had.
Toch.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 2 november 2019 om 20:12
Ze zijn tenminste wel on-topic: zure reacties.... Het niveau azijnzeiken is erg hoog
zaterdag 2 november 2019 om 20:27
Oh, maar ik wil ook zeker niks verbieden, als dat zo overkwam dan heb je me verkeerd begrepen!!!feow schreef: ↑02-11-2019 13:50Sjansje, voor mij is het een kind en badwaterverhaal.
Het zijn namelijk niet steeds dezelfden die fel reageren, hoewel het per onderwerp soms wel dezelfden zijn.
Stel dat je dat zou verbieden, dan ben je de felheid en eerlijkheid van dit forum kwijt.
Dan zou je het koetsiekoetsieknuffelenrespectforum van het hoogverheven groepje dat graag anderen omlaag trapt om hun punt te maken ( ja, ik ben me ervan bewust dat ik nu de grootste schreeuwen uit dit topic als voorbeeld neem en met hun eigen gedrag belachelijk maak) krijgen. Lijkt me verschrikkelijk.
Ik lees niet voor niks al jaren graag mee. Want leerzaam is dit forum zeer zeker.
Alleen om actief mee te schrijven moet ik een drempel over, maar dat is mijn eigen keuze.
zaterdag 2 november 2019 om 20:35
Het antwoord werd door de rest van de banbrigade ook al gegeven. Op 3 verschillende topics schrijven jullie hoe slecht het met haar gaat. Dat ze in een moeilijke periode zit. Zo ondoorgrondelijk ben je nu ook weer niet.
Let’s Go Brandon!
zaterdag 2 november 2019 om 20:52
Doen! Kan best leuk zijn hier hoor.sjansje schreef: ↑02-11-2019 20:27Oh, maar ik wil ook zeker niks verbieden, als dat zo overkwam dan heb je me verkeerd begrepen!!!
Ik lees niet voor niks al jaren graag mee. Want leerzaam is dit forum zeer zeker.
Alleen om actief mee te schrijven moet ik een drempel over, maar dat is mijn eigen keuze.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 2 november 2019 om 20:56
Klopt, het is echt niet alleen het napraatcluppie.rosanna08 schreef: ↑02-11-2019 14:20weet je, ik snap dit, ik zie ook best dat er geregeld dingen gepost worden die daaraan bijdragen. Waar ik wel tegen ageer, is dat dit louter wordt toegeschreven (niet zozeer door jou, begrijp me niet verkeerd) aan het napraatcluppie, want dat is gewoonweg niet waar. En dat zorgt ervoor dat een aantal mensen op de achterste benen gaan staan, terecht in mijn ogen.
En als iemand zoals Pilatuspas zegt, we moeten het samen gezellig maken enz terwijl ze zelf sneer, na sneer, na sneer uitdeelt. Ja doeg, de groeten zeg
nogmaals, niet persoonlijk tegen jou, want ik ben het deels met je eens
Maar...dat zijn wel de mensen die het vaakst hier zijn en dus ook het meeste opvallen. Dus de link napraatcluppie = vervelend aanwezig is al snel gelegd. Ook door mij, dat geef ik toe.
Ook al omdat deze mensen sterke persoonlijkheden zijn, en dat valt nu eenmaal op.
Is daar van mijn kant uit sprake van een zekere mate van afgunst??
Jazeker! Want hoe vaak ik me ook irriteer en erger, ik voel toch een zekere mate van bewondering.
(Best kans dat ik dit morgen weer ontken, want heb nu een fles rosé leeg
zaterdag 2 november 2019 om 20:57
En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.
Er zullen nu wel weer 20 haat berichtjes komen, soit
zoals jullie al hebben gemerkt doet me dat vrij weinig.
Hoe bozer jullie reageren, hoe duidelijker jullie angst voor verandering.
Er zullen nu wel weer 20 haat berichtjes komen, soit
zaterdag 2 november 2019 om 21:00
Ja, wat kun je daar nou weer op zeggen? Als je afwijzend reageert, hoor je bij de schreeuwers met angst voor verandering, immers.
Ik ben niet bang voor verandering, ik erger me wel aan mensen die verhevenheid gebruiken als discussietechniek. Koninklijk meervoud vind ik ook storend, maar goed, ik gun iedereen zijn eigen groepje.
De oplossing om dit forum positiever te maken, als je vindt dat dat nodig is, is zelf positief forummen.
Ik ben niet bang voor verandering, ik erger me wel aan mensen die verhevenheid gebruiken als discussietechniek. Koninklijk meervoud vind ik ook storend, maar goed, ik gun iedereen zijn eigen groepje.
De oplossing om dit forum positiever te maken, als je vindt dat dat nodig is, is zelf positief forummen.
zaterdag 2 november 2019 om 21:04
Dat zou helemaal geen verandering zijn. Van de ene sfeer, door een klein groepje waargenomen zuurgehalte, vervangen door een zurige, dominante sfeer van een ander clubje.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 20:57En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.
Er zullen nu wel weer 20 haat berichtjes komen, soitzoals jullie al hebben gemerkt doet me dat vrij weinig.
Zie je in dit topic ook mooi gebeuren. De zogenaamde hielenlikkers die oneliners gebruiken om in de ‘gunst’ te komen bij schreeuwerds versus de behangbloempjes die met trillende vingers hun eerste post pas durven te tikken onder ‘bescherming’ van andere schreeuwerds.
En voor het typen van deze post hoef ik mij niet eens in te dekken met een ‘we’.
zaterdag 2 november 2019 om 21:04
pilatespas schreef: ↑02-11-2019 20:57En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.
Er zullen nu wel weer 20 haat berichtjes komen, soitzoals jullie al hebben gemerkt doet me dat vrij weinig.
Ik ga er geen energie meer insteken en forum rustig verder.
Toedels.
zaterdag 2 november 2019 om 21:07
Had je het over mij? Wat prettig positief van je, mijn complimenten. Ik voel me gelijk "thuis" nu.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 20:57En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.
zaterdag 2 november 2019 om 21:07
Gewoon lekker meeschrijven. Dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.sjansje schreef: ↑02-11-2019 20:56Klopt, het is echt niet alleen het napraatcluppie.
Maar...dat zijn wel de mensen die het vaakst hier zijn en dus ook het meeste opvallen. Dus de link napraatcluppie = vervelend aanwezig is al snel gelegd. Ook door mij, dat geef ik toe.
Ook al omdat deze mensen sterke persoonlijkheden zijn, en dat valt nu eenmaal op.
Is daar van mijn kant uit sprake van een zekere mate van afgunst??
Jazeker! Want hoe vaak ik me ook irriteer en erger, ik voel toch een zekere mate van bewondering.
(Best kans dat ik dit morgen weer ontken, want heb nu een fles rosé leeg)
zaterdag 2 november 2019 om 21:08
Dat. Echt, het zijn net mensen daar. En geen ervan is echt heel eng, Meds daargelaten.Maud*de*Braose schreef: ↑02-11-2019 21:07Gewoon lekker meeschrijven. Dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.
zaterdag 2 november 2019 om 21:09
Mijn humor is duidelijk te moeilijk voor je.Lange-met-een-korte schreef: ↑02-11-2019 20:35Het antwoord werd door de rest van de banbrigade ook al gegeven. Op 3 verschillende topics schrijven jullie hoe slecht het met haar gaat. Dat ze in een moeilijke periode zit. Zo ondoorgrondelijk ben je nu ook weer niet.
zaterdag 2 november 2019 om 21:09
Dat is wel een heel zwakke argumentatie.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 20:57En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.
Maar wat bedoel je precies met deze post? Ja mij is het even niet duidelijk wat je bedoelt met de verschillende groepen/individuen. Hoe typeer je die mensen die een tegengeluid late horen om het forum weer veilig thuis te laten worden? (kan aan mij liggen maar damn ik snap niks van die zin, zal mijn desinteresse en gebrek aan empathie wel zijn of zo).
En de meelopers, die lopen mee met de schreeuwerds. Wie zijn dan de schreeuwerds in het verhaal? En de azijnzeikers?
Ik bedoel dit bericht echt serieus, want ik wil begrijpen wat je nu precies zegt en ik weet van verschillende variabelen dus niet wat je er mee bedoelt.
zaterdag 2 november 2019 om 21:10
Betty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 21:00
zaterdag 2 november 2019 om 21:10
Hoe voelt dat nou, daar zo hoog op je paard? Lekker hè, beetje neerkijken op het gepeupel.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 20:57En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.
zaterdag 2 november 2019 om 21:11
Ik kan zo nog 3 dingen op noemen maar ik sta al op een watch list denk ik.Betty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 21:00Ja, wat kun je daar nou weer op zeggen? Als je afwijzend reageert, hoor je bij de schreeuwers met angst voor verandering, immers.
zaterdag 2 november 2019 om 21:12
Wij hartje verandering.
zaterdag 2 november 2019 om 21:12
Gossie, ik vind het best sneu, hoe je alleen maar denkt is strijd en wij en zij. Waarom toch de sterke behoefte om op denkbeeldige barricades te staan en te spreken voor een zelfbedachte achterban? Verbeeld je je echt dat anderen zo zwak en onmondig zijn dat ze jou nodig hebben als voorvechtster?pilatespas schreef: ↑02-11-2019 20:57En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 21:22
0.16% gewijzigd