Wil ik teveel

05-11-2019 15:53 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik date nu twee weken met een man, twee dates gehad en op date twee blijven slapen. De klik is fijn, de seks is goed, dus ik gaf aan dat ik in de toekomst wel meer zag zitten. Hij antwoordde dat hij tijd nodig had, want hij vond de breuk met zijn ex pijnlijk en wilde meer tijd om zich open te stellen. Toen ik zei dat ik me daar zorgen om maakte zei hij dat we dan maar moesten kappen, want hij wist nog niets duidelijk en ik bond me te snel. We hebben dat uitgepraat, ik zie hem zondag weer, maar toch steekt het. Het voelt alsof mij verweten wordt dat ik vooruit denk, en ik vind 3 jaar met een breuk bezig zijn ook vrij apart. Dat liet ik hem voor date 2 ook weten, hij zei dat ik me geen zorgen moet maken en dat als hij me niet meer wil daten hij dat eerlijk zegt. Ook zei hij dat hij mijn wens om geen fwb te zijn respecteert en dat dus ook aangeeft als hij niks anders ziet.

Ik voel me nu een aansteller maar na meermaals bedrogen en gedumpt te zijn maak ik me zorgen.

P.s. de seks wilde ik zelf, ik had een fuckbuddy en die heb ik voor hem afgekapt, dat weet hij ook...
Als hij dat 3 jaar later nog als argument gebruikt, denk ik niet dat hij je echt ziet als relatiemateriaal, maar meer voor de seks en het gezelschap. Tot er wat beters voorbij komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, je wil vooral veel te snel!

Probeer eerst iemand rustig te leren kennen voordat je gaat denken over relaties. Je kan toch niet in 2 weken tijd iemand al genoeg kennen om te zeggen of een relatie erin zit? Waarom zo snel?
Hij zegt dat hij 3 jaar lang niet gedate heeft. Toen ik het aan hem vroeg ontkende hij het, hij zag het serieus.

Wat kan ik nu doen? Als hij ontkent dan kan ik bar weinig en nu een relatie eisen na 2/3dates is veel te snel.
winkje87 schreef:
05-11-2019 15:57
Ja, je wil vooral veel te snel!

Probeer eerst iemand rustig te leren kennen voordat je gaat denken over relaties. Je kan toch niet in 2 weken tijd iemand al genoeg kennen om te zeggen of een relatie erin zit? Waarom zo snel?
Angstig om gebruikt te worden. Maar dat stoot ook alleen af. Ik heb besloten gewoon leuke dingen te doen en te zien.
Misschien gewoon je gevoel volgen; je gevoel vertrouwt het niet.
Misschien wil jij te snel voor hem, maar als jij ervoor wil gaan en hij (nog) niet en vooral omdat hij begint over oud zeer...Dan denk ik dat hij je misschien soort van aan het lijntje houdt.
In elk geval houdt hij je toch soort van op afstand met de opmerking dat hij nog niet over zijn ex heen is.
Dat zet hem in een machtspositie als jij daarmee instemt, want hij houdt een slag om de arm en kiest niet echt.

En je kunt erop deze manier weinig anders van zeggen of aan doen dan toch afstand nemen van hem en dan kun je altijd zien of hij ervoor wil gaan of niet.

Maar kijk dus uit dat je niet met een man met bindingsangst in zee gaat, want dan is de kans erg groot dat het weer een teleurstelling wordt.
Je kan niet gebruikt worden. Je bent toch geen voorwerp zonder een eigen keus in dingen? Als jezelf als een voorwerp zonder keus ziet, dat overgeleverd is aan de wil van een man dan zou ik daar eerst mee aan de slag gaan.
Wat is normaal qua dates/relatie? Bij mij was het altijd binnen 2/3 dates maar achteraf te snel.

We zijn wel alleen elkaar aan het daten en appen veel. Het voelt niet als een scharrel.
Bij mij toch vaak meerdere maanden voordat een date een relatie is. Dat je elkaar een tijdje ziet en dan eens zegt "hebben we nu wat? Ja denk het wel".
Na 2 weken daten met iemand over een relatie beginnen vind ik wel heel erg snel.
Die snelheid zegt vrij weinig. Dat bevestig je nu zelf naar jezelf. Want die 3 dates zeiden achteraf ook niks.

Probeer wat meer te accepteren dat je het eerste maanden, tot zelfs eerste jaar, iemand nog niet goed kent. Je kan simpelweg niet weten hoe iemand in elkaar steekt.

Als het nu niet goed voelt, dat zou ik ermee stoppen, maar ik krijg echt een beetje de kriebels van je drang naar controle...
winkje87 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 16:15
0.99% gewijzigd
Jij wilt te veel. Na 2 weken eigenlijk al willen weten of dat dit je nieuwe partner wordt.

Jullie zijn aan het daten. Heel verstandige man om gewoon de tijd nemen. Was de date leuk, dan maak je een nieuwe date. En na een tijdjes kom je er achter dat je of steeds meer samen gaat doen, of dat het niets wordt.

Geniet van het daten, blijf praten, dan merk je vanzelf waartoe het leidt. Wil je exclusiviteit, dan bespreek je dit. Maar ga niet te veel vragen stellen over de toekomst, en hoe je jullie relatie moet noemen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hij houdt een slag om de arm...
winkje87 schreef:
05-11-2019 16:06
Je kan niet gebruikt worden. Je bent toch geen voorwerp zonder een eigen keus in dingen? Als jezelf als een voorwerp zonder keus ziet, dat overgeleverd is aan de wil van een man dan zou ik daar eerst mee aan de slag gaan.
Ik heb gevoelens voor hem. Dat maakt het lastiger.

Ik had gewoon meer moeten wachten tot ik seks had pff.
Ik vind je wel erg snel gaan. Je kent iemand gewoon totaal niet na 2 dates. Persoonlijk date ik zolang als ik wil en er komt dan ineens een moment dat je besluit dat je exclusief wilt zijn.. Dat moet altijd groeien. Kan 3 maanden zijn, maar ook zomaar een jaar.
Lethe schreef:
05-11-2019 16:15

Of ben je 'verliefd' op het idee dat je van hem in je hoofd hebt? Je hebt hem twee keer gezien. Waar ben je precies verliefd op? Benoem dat eens.
Kon hij dat niet zeggen voor de seks
Lethe schreef:

Dat is echt totaal niet wat ik wilde zeggen! Het tegenovergestelde juist: jij maakte die keuze, dus dan is het prima. Of het achteraf iets wordt, daar heb je geen controle over.

Probeer alsjeblieft weg te blijven van gedachtes als; ik moet me zus en zo gedragen, want dan ben ik wel goed genoeg/ dan kan ik wel iemand krijgen.
Lethe schreef:

Inderdaad. Nu hoeft hij geen moeite meer te doen. Waarom de koe kopen als de melk gratis is?
ik geef mn bek ook maar een douw
Zegt helemaal niks hoe snel een relatie kan gaan, bij mijn huidige partner ging het heel snel. Ik was juist degene die het eerst wilde aanzien. Mijn partner wilde na een paar weken duidelijkheid en vroeg aan mij of we nu officieel iets hadden ;-D. Waarop ik ja zei :)
Voor iedereen een groene tuin
Iemand die 3 jaar doet over het verwerken van een breuk zou ik sowieso de deur wijzen. Man up, zeg.
Madeliefjees schreef:
05-11-2019 16:25
Inderdaad. Nu hoeft hij geen moeite meer te doen. Waarom de koe kopen als de melk gratis is?
De jaren 50 belden, ze willen hun overtuiging terug.
Twee dates en dan al over de toekomst praten. Ik zou gillend de deur uit rennen, doe eens relaxed.
Tja, ik doe altijd eerst de relatie en dan pas seks. Dat is tegenwoordig natuurlijk erg suf, en je kunt ook een leugenaar treffen die het na de seks gelijk uitmaakt, maar bij mij heeft het altijd goed uitgepakt.
Je wil geen fwb zijn, maar je gaat op date 2 al met hem naar bed?
Lees je andere topic - waarin je net voor 't eerst een datum had geprikt voor de eerste ontmoeting - ook nog eens.

Je gaat véél en véél te snel! Je kent hem koud 2 weken.
En wil véél te véél na 2 weken.

En ja, het kan zijn dat hij nog niet over zijn ex is.
Maar dat kom je gaandeweg de komende 3 maanden dan wel te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven