Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
zaterdag 16 november 2019 om 16:13

zaterdag 16 november 2019 om 16:19
Ja die heb ik ook meestal bij als ik vermoed dat ik trek krijg en de lunch of avond eten wat later wordt. Had er een keertje maar 1 bij want m'n doosje was leeg. Was diegene waarmee is was chagrijnig omdat ik in m'n eentje wat at en zij niks kreeg (en zelf niks bij had). En dan nog gezeur over dat je moet delen. Ehh ik ben van mening dat je niet altijd maar hoeft te delen en dat ik niet verantwoordelijk ben voor een ander als die zelf niks te snacken bij heeft en ik wel.
zaterdag 16 november 2019 om 17:31
Eens. Ik ben verantwoordelijk voor mijzelf en eventueel mijn vriend/moeder/zus. Maar niet voor de rest. Als ik zin heb om te delen, doe ik dat, anders jammer.TsumTsum schreef: ↑16-11-2019 16:19Ja die heb ik ook meestal bij als ik vermoed dat ik trek krijg en de lunch of avond eten wat later wordt. Had er een keertje maar 1 bij want m'n doosje was leeg. Was diegene waarmee is was chagrijnig omdat ik in m'n eentje wat at en zij niks kreeg (en zelf niks bij had). En dan nog gezeur over dat je moet delen. Ehh ik ben van mening dat je niet altijd maar hoeft te delen en dat ik niet verantwoordelijk ben voor een ander als die zelf niks te snacken bij heeft en ik wel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zaterdag 16 november 2019 om 18:04
mindervanmij schreef: ↑16-11-2019 15:47Je hebt toch allemaal je eigen polsbandje? Of werkt dat niet bij alles sauna's zo??
Als 1 persoon voor iedereen geboekt heeft staat het vaak op 1 rekening, en moeten we afstrepen wie wat heeft gehad om dat apart te kunnen afrekenen. Meestal gaan we naar de Veluwse Bron en daar werkt dat zo.
zaterdag 16 november 2019 om 18:23
Uiteindelijk niet gebeurd, maar ik vond mezelf vandaag wellicht toch een beetje gierig qua gedachtegang.
Vriend had een game in de pre-order gekocht, special edition en ietwat voordeliger dan de reguliere versie, kreeg een paar weken later een mail dat ze een beperkte oplage hadden en zijn bestelling dus geannuleerd werd, zijn geld terug gestort. Dit laatste is ook gebeurd, vriend heeft nog wat bijgelegd en het spel gekocht zodra het uitkwam.
Vandaag kwam toch ineens die special edition binnen. Ik vond dat hij het moest houden en de gewone editie aan iemand cadeau kon doen, na al het gedoe en fouten van het bedrijf, maar hij wil open kaart spelen, mailen en de special edition terug sturen.
Vriend had een game in de pre-order gekocht, special edition en ietwat voordeliger dan de reguliere versie, kreeg een paar weken later een mail dat ze een beperkte oplage hadden en zijn bestelling dus geannuleerd werd, zijn geld terug gestort. Dit laatste is ook gebeurd, vriend heeft nog wat bijgelegd en het spel gekocht zodra het uitkwam.
Vandaag kwam toch ineens die special edition binnen. Ik vond dat hij het moest houden en de gewone editie aan iemand cadeau kon doen, na al het gedoe en fouten van het bedrijf, maar hij wil open kaart spelen, mailen en de special edition terug sturen.

zaterdag 16 november 2019 om 18:30
Ook eens. Al neem ik wel extra mee als ik speciaal iets met iemand ga doen.
Maar ik ga inderdaad echt niet iedereen en hun moeder voederen. Ik sta ook bekend om mijn verkruimelde dingen die al eeuwen in mijn tas zitten dus vaak kan ik wel in mijn eentje eten

zaterdag 16 november 2019 om 19:07
Daarom boeken wij altijd apart. Dan dus een eigen kluisje en eigen polsbandje.
zaterdag 16 november 2019 om 20:24
Wij splitten altijd bij dagje sauna, alleen als iemand ook nog een massage neemt berekenen we dat apart. Meestal trekken dat soort dingen toch wel gelijk. De ene keer zit de een wat hoger, de andere keer de ander.
Maar ik ben sowieso van splitten, tenzij ik zelf veel meer heb gehad dan de rest. Dan liever niet
Maar ik ben sowieso van splitten, tenzij ik zelf veel meer heb gehad dan de rest. Dan liever niet

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zaterdag 16 november 2019 om 21:09
Ik vind splitten helemaal niet fijn want ik ben dan altijd degene die 'teveel' betaald. Ik drink bijna niet (lust geen wijn of bier en ik vind mix drankjes te duur dus die drink ik thuis als ik een keer erin heb, laatste keer dat ik gedronken heb was vorig jaar kerst). En qua eten let ik ook op m'n eigen budget en eet ik inmiddels vegetarisch en dat is meestal toch iets goedkoper dan laten we zeggen een biefstuk ofzo.
Alleen als het verschil hooguit 2-3 euro is vind ik splitten nog wel kunnen maar het verschil is meestal veel groter want ik kan tijdens een etentje prima teren op 2 glaasjes cola of spa blauw.
Alleen als het verschil hooguit 2-3 euro is vind ik splitten nog wel kunnen maar het verschil is meestal veel groter want ik kan tijdens een etentje prima teren op 2 glaasjes cola of spa blauw.
zaterdag 16 november 2019 om 21:17
@TsumTsum in zo'n geval voel ik mij als iemand die wel wijn drinkt ook echt bezwaard. Vrienden willen echter vaak alsnog splitten, ook degene voor wie het het meest scheef zou zijn.
Soms los ik dat dan op door af te rekenen en tikkies netjes uit te rekenen. Want heel lief, maar wil dat echt niet standaard in dat geval.
Soms los ik dat dan op door af te rekenen en tikkies netjes uit te rekenen. Want heel lief, maar wil dat echt niet standaard in dat geval.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 18 november 2019 om 11:49
Jeetje, wat een sneu manneke.Oudblond schreef: ↑15-11-2019 15:37Ik ben de algemeen leidinggevende in het bedrijf en ga echt niet de kleuterklasjuf of agent spelen. Daar is mijn tijd te duur voor en ik heb daar geen zin in en het komt de sfeer niet ten goede. Jammer de bammer: de snoepbox gaat weg. Stort ik zelf wel elke maand gewoon 10 euro aan dat goede doel. Zonder dat klootviool koeken pikt.
Van de andere kant......bedacht ik net...kan het zijn dat iemand hem graag wil laten opvliegen? Iemand die het net zo irritant vind als jij? En terecht. Die hem nu een loer draait door dit zo te doen...die specifieke koeken pakken en geen geld in de box stoppen. Ook een sneue actie uiteraard, echter dan zou het wel eens heel heftig kunnen eindigen wanneer die persoon betrapt gaat worden.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 12:03
0.36% gewijzigd

maandag 18 november 2019 om 11:51
Bijzonder.Ttroeteltje schreef: ↑18-11-2019 11:49Jeetje, wat een sneu manneke.
Van de andere kant......bedacht ik net...kan het zijn dat iemand hem graag wil opvliegen? Iemand die het net zo irritant vind als jij? En terecht. Die hem nu een loer draait door dit zo te doen...die specifieke koeken pakken en geen geld in de box stoppen. Ook een sneue actie uiteraard, echter dan zou het wel eens heel heftig kunnen eindigen wanneer die persoon betrapt gaat worden.

maandag 18 november 2019 om 17:48
Het is helemaal niet dat ik hem niet kan luchten. Hij heeft zeker zijn waarde in het bedrijf. Ik kan niet tegen die kinderachtige streken en het liegen er over. En nee er is hem zeker niemand aan het 'naaien'. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur want ik ken de medewerkers gewoon goed en ze komen makkelijk naar me toe met issues.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 24 november 2019 om 21:26
Ik doe aan een teamsport en na een wedstrijd blijven we meestal wel even wat drinken.
Het valt mij op dat altijd dezelfde mensen een rondje geven en dat begint mij te irriteren.
Ook zijn er een aantal die de hele avond op andermans zak zitten te teren, die vermijd ik sowieso al. En geef ik zelf niks...
Ik ga maar eens opgooien om een pot te maken voor de mensen die blijven hangen.... Dan zal iedereen wel moeten inleggen, of dat werkt is een tweede natuurlijk.....
Het valt mij op dat altijd dezelfde mensen een rondje geven en dat begint mij te irriteren.
Ook zijn er een aantal die de hele avond op andermans zak zitten te teren, die vermijd ik sowieso al. En geef ik zelf niks...
Ik ga maar eens opgooien om een pot te maken voor de mensen die blijven hangen.... Dan zal iedereen wel moeten inleggen, of dat werkt is een tweede natuurlijk.....

zondag 24 november 2019 om 21:49
Ik neem aan dat je wel duidelijk maakt waarom die box weg is? Anders heeft het nog geen nutOudblond schreef: ↑18-11-2019 17:48Het is helemaal niet dat ik hem niet kan luchten. Hij heeft zeker zijn waarde in het bedrijf. Ik kan niet tegen die kinderachtige streken en het liegen er over. En nee er is hem zeker niemand aan het 'naaien'. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur want ik ken de medewerkers gewoon goed en ze komen makkelijk naar me toe met issues.
Frankly my dear, I don"t give a damn

maandag 25 november 2019 om 13:40
Een snoeppot of gevulde koeken etc. vind ik wel een verschil.VelvetVolvo schreef: ↑25-11-2019 13:32Als hier op de afdeling de leidinggevende besluit om een snoeppot neer te zetten, zou iedereen dat zeker leuk vinden.
Maar als je er dan geld in moet doen, kom op zeg......
maandag 25 november 2019 om 14:58
Geen snoeppot, een Goededoelenbox. Met gevulde koeken, zakjes snoep, roze koeken etc. Net als dat je het uit een automaat zou trekken alleen is een deel van de opbrengst voor een goed doel.VelvetVolvo schreef: ↑25-11-2019 13:32Als hier op de afdeling de leidinggevende besluit om een snoeppot neer te zetten, zou iedereen dat zeker leuk vinden.
http://www.goededoelenbox.nl/de-goededoelenbox/
maandag 25 november 2019 om 17:06
Het is op zich een goede constructie, want de grootste snaaiers dragen ook het meeste bij. Wij hadden ooit een snoeppot op vrijwillige basis, en daar kwam het er altijd op neer dat dezelfde pakweg drie mensen hem vulden en vooral vijf anderen hem leegaten zonder er ooit iets in te doen. En dan ging het echt over asociale hoeveelheden en niet om dat tweede dropje of zo.VelvetVolvo schreef: ↑25-11-2019 13:32Als hier op de afdeling de leidinggevende besluit om een snoeppot neer te zetten, zou iedereen dat zeker leuk vinden.
Daar kwam een einde aan toen één van de grootste uitvreters na een hoop commentaar eens iets bijdroeg: één verpakking met vier koeken erin, waarvan hij er zelf twee opat. Dat vond hij toch prima geregeld van zichzelf. De chef vond van niet en kondigde aan dat we beter verder konden met een paar euro inleg van iedereen. Alleen de uitvreters vonden dit geen goed idee, maar het kwam er toch door want er was een behoorlijke overlap qua lamme werkinstelling van deze vijf en het uitvretersgedrag dus een paar weken later werd hun contract niet verlengd, op één na. Deze legde braaf in sinds de invoer.
maandag 25 november 2019 om 17:45
Dat probleem had ik bij mijn bijbaantje, op mijn aandringen gebruiken we daar nu een wiebetaaltwat. De site/app ken ik van mijn studentenvereniging en is onder studenten heel populair maar ik hoor steeds meer niet studenten die het ook gebruiken.lotjeb95 schreef: ↑24-11-2019 21:26Ik doe aan een teamsport en na een wedstrijd blijven we meestal wel even wat drinken.
![]()
Je kan dan een lijst aanmaken met alle mensen uit het team en als je iets hebt gehaald kan je het bedrag en wie er meededen invullen op die lijst. De website maakt dan een balans die je bv jaarlijks kan verrekenen.

maandag 25 november 2019 om 17:49
Het was een box voor een goed doel.lotus77 schreef: ↑25-11-2019 17:06Het is op zich een goede constructie, want de grootste snaaiers dragen ook het meeste bij. Wij hadden ooit een snoeppot op vrijwillige basis, en daar kwam het er altijd op neer dat dezelfde pakweg drie mensen hem vulden en vooral vijf anderen hem leegaten zonder er ooit iets in te doen. En dan ging het echt over asociale hoeveelheden en niet om dat tweede dropje of zo.
Daar kwam een einde aan toen één van de grootste uitvreters na een hoop commentaar eens iets bijdroeg: één verpakking met vier koeken erin, waarvan hij er zelf twee opat. Dat vond hij toch prima geregeld van zichzelf. De chef vond van niet en kondigde aan dat we beter verder konden met een paar euro inleg van iedereen. Alleen de uitvreters vonden dit geen goed idee, maar het kwam er toch door want er was een behoorlijke overlap qua lamme werkinstelling van deze vijf en het uitvretersgedrag dus een paar weken later werd hun contract niet verlengd, op één na. Deze legde braaf in sinds de invoer.