Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

donderdag 14 november 2019 om 10:05
Sinds een paar weken komt er bij ons in de kantine een man die mag avondeten op kosten van de baas voor een bepaald bedrag. Elke keer als deze man binnen komt dan gooit hij enkel een tasje vol met flesjes drinken net zo lang tot hij het bedrag heeft bereikt. Het gaat hem niet eens om de frisdrank, maar puur om het bereiken van het bedrag. ‘Ja ik wil het eigenlijk niet hebben, maar ik laat de baas er niet mee wegkomen dat hij niks hoeft te betalen hoor’ roept hij dan vervolgens elke keer.
Ik vind dat gierig en heel onfatsoenlijk.
Laatst zat hij €0,30 cent van het het bedrag af en laadde hij dan maar zakjes ketchup in om persé het bedrag te bereiken..

Laatst zat hij €0,30 cent van het het bedrag af en laadde hij dan maar zakjes ketchup in om persé het bedrag te bereiken..
donderdag 14 november 2019 om 12:10
Ja zag tijdje geleden op tv, was volgens mij een stukje uit een docu die later werd uitgezonden hoeveel er in een ziekenhuis weggegooid wordt omdat het 1 keer gebruikt is of omdat de verpakking geopend is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 14 november 2019 om 12:16
als het geopend is, is het niet meer steriel natuurlijk. Maar het is wel superzonde. Als je dan nagaat hoeveel de ziektekosten elke keer stijgen dan verbaast me dat met die soort verspilling ook niet.
Zoon had vorige keer een ontsteking die open moest, toen had ze een heel zakje met allerlei instrumenten erin, waarvan alleen het pincet is gebruikt om het open te maken, De rest is dus ongebruikt weggegooid

donderdag 14 november 2019 om 12:18
Dat is een echte gierigerd.Brownietaart schreef: ↑14-11-2019 10:05Sinds een paar weken komt er bij ons in de kantine een man die mag avondeten op kosten van de baas voor een bepaald bedrag. Elke keer als deze man binnen komt dan gooit hij enkel een tasje vol met flesjes drinken net zo lang tot hij het bedrag heeft bereikt. Het gaat hem niet eens om de frisdrank, maar puur om het bereiken van het bedrag. ‘Ja ik wil het eigenlijk niet hebben, maar ik laat de baas er niet mee wegkomen dat hij niks hoeft te betalen hoor’ roept hij dan vervolgens elke keer.![]()
donderdag 14 november 2019 om 12:21
Vooral dat dan ook nog zo gaan lopen verkondigen.Brownietaart schreef: ↑14-11-2019 10:05Sinds een paar weken komt er bij ons in de kantine een man die mag avondeten op kosten van de baas voor een bepaald bedrag. Elke keer als deze man binnen komt dan gooit hij enkel een tasje vol met flesjes drinken net zo lang tot hij het bedrag heeft bereikt. Het gaat hem niet eens om de frisdrank, maar puur om het bereiken van het bedrag. ‘Ja ik wil het eigenlijk niet hebben, maar ik laat de baas er niet mee wegkomen dat hij niks hoeft te betalen hoor’ roept hij dan vervolgens elke keer.![]()

donderdag 14 november 2019 om 12:55
ik doe een opleiding en krijg dan een lunchbon. Daar kun je ook een zakje drop of chocola voor kopen, dus ik maak het bedrag dan ook op met snoep enzo. Maar die eet ik gewoon op natuurlijk.Brownietaart schreef: ↑14-11-2019 10:05Sinds een paar weken komt er bij ons in de kantine een man die mag avondeten op kosten van de baas voor een bepaald bedrag. Elke keer als deze man binnen komt dan gooit hij enkel een tasje vol met flesjes drinken net zo lang tot hij het bedrag heeft bereikt. Het gaat hem niet eens om de frisdrank, maar puur om het bereiken van het bedrag. ‘Ja ik wil het eigenlijk niet hebben, maar ik laat de baas er niet mee wegkomen dat hij niks hoeft te betalen hoor’ roept hij dan vervolgens elke keer.![]()
donderdag 14 november 2019 om 12:58
Ik heb hier ook de hele set liggen waarmee ze m'n dochter uit haar benarde positie hebben bevrijd. Met inderdaad de mededeling dat ze het anders inderdaad weggooien. Volgens de verpleegkundige is de hechttang echt heel handig om kleine dingen uit smalle gaten te peuterennausicaa schreef: ↑14-11-2019 07:40In ziekenhuizen is het inderdaad vaak regel dat bepaalde dingen maar voor 1 patiënt gebruikt mogen worden. Omdat ze bv niet volgens de regels schoon te krijgen zijn voor de volgende. Dan krijg je het dus soms gewoon mee.
Ik kreeg na bevalling ook de billendoekjes en tube vaseline mee, plus twee kleine flesjes. Die werden anders weggegooid, dus dit was beter. Ik vind het wel een manier om geen onnodige kosten te maken (hergebruik is duurder door moeilijke sterilisatie) maar ook niet enorm veel te verspillen.
Overigens kan ik me dan weer niet voorstellen dat dekentjes hier ook onder vallen. En inderdaad, die dingen kosten drie euro bij Ikea/action etc.

donderdag 14 november 2019 om 13:13
Ik vind jou gierig. Je gaat bij mensen eten om die mensen , niet om de prijs van de producten die ze gebruiken. Buiten dat zou ik als ik uitgenodigd wordt dus echt geen tikkie verwachten._pompoensoepje schreef: ↑07-11-2019 11:46Mijn vriend en ik hebben af en toe wel eens vrienden te eten, vriend houdt van koken en kan dit ook erg goed. Als hij kookt is het ook vaak iets dat niet 'standaard' is, wat dat betreft is hij lekker perfectionistisch en schotelt hij graag iets speciaals voor. We hebben wel eens vooraf gevraagd of er bijgedragen kon worden, maar hebben dit de laatste keren niet meer gedaan omdat we het eigenlijk wel gek vinden om mensen uit te nodigen en ze te laten betalen.
Maar andersom, als we ergens bij die vrienden worden uitgenodigd om een pastasalade te komen eten dan worden er achteraf even wat Tikkies rondgestuurd...
Ik vind dat best frustrerend![]()
Maar is die uitnodiging bij vrienden voor jullie alleen of is het dan vaak een grote groep waarbij idd de kosten worden gedeeld. Je klinkt wat jong dus dat zou zomaar kunnen. Wel een verschil natuurlijk. En als je voor een groep wat organiseert ga je geen dure dingen doen, niet iedereen kan dat ophoesten of vindt dat lekker.
donderdag 14 november 2019 om 13:17
Om de ober aan te schieten en aan te geven dat je je eigen rekening wil betalen hoef je niet assertief te zijn. Op het einde hoef je dan alleen maar aan te geven dat jouw aandeel al betaald is en dat ze dus door de rest dienen te splitten.Fiorah schreef: ↑07-11-2019 22:18Juist een leraar met een groep moet weten dat er grote inkomensverschillen kunnen zijn én dat mensen niet altijd assertief genoeg zijn om voor zichzelf op te komen. Ik heb altijd als ik in een gezelschap eet wel een globaal idee van hoe de verdeling is, dan weet je ook wel of splitten reëel is.
donderdag 14 november 2019 om 13:19
Indrinken? Ben je 15 ofzo?Enniepennniee schreef: ↑11-11-2019 16:12Pff, ik baal zo van mezelf. Iedere keer zeg ik tegen mezelf 'dit nooit meer, de volgende keer ga ik er wat van zeggen!' en uiteindelijk durf ik dat toch niet...
Het is standaard zo dat, als wij ergens gaan indrinken, eigen spullen mee moeten nemen of moeten lappen. Prima, snap ik, maar als men dan naar mij komt om bij mij in te drinken en we staan in de winkel onze boodschappen af te rekenen, wordt zonder blikken of blozen alle boodschappen bij elkaar op de band gelegd en loopt iedereen vast door. Ik kan dan de rekening betalen... en vervolgens wordt er helemaal niets gezegd! Niet aangeboden om een tikkie te sturen, niet aangeboden om me bij het stappen dan maar een drankje te geven... Ik vind dat zo lastig
Hoe doen jullie dit, hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen?
En hint, in de supermarkt op de band staan ook vaak van die bordjes. Gewoon na je eigen spullen een bordje neerzetten.
donderdag 14 november 2019 om 13:33
Oh dat is een duur geintje, rvs is toch gewoon te steriliseren? Bij mij op het werk gaat al het instrumentarium eerst in een speciale vaatwasser, en alles wat voor chirurgie wordt gebruikt steriliseren we.
donderdag 14 november 2019 om 13:37
Financieel gezien is het dus geen verspilling, omdat het opnieuw steriliseren duurder is dan het gewoon weggooien. Of zelfs niet eens kan.mindervanmij schreef: ↑14-11-2019 12:16als het geopend is, is het niet meer steriel natuurlijk. Maar het is wel superzonde. Als je dan nagaat hoeveel de ziektekosten elke keer stijgen dan verbaast me dat met die soort verspilling ook niet.
Zoon had vorige keer een ontsteking die open moest, toen had ze een heel zakje met allerlei instrumenten erin, waarvan alleen het pincet is gebruikt om het open te maken, De rest is dus ongebruikt weggegooid
En je kunt je de consternatie voorstellen als spullen niet zo strak gecontroleerd zouden worden en er bleek een infectie overgebracht te zijn. Dan zou dat ‘toch absoluut niet mogelijk’ moeten zijn.
Overigens heb ik een bepaalde procedure gehad, waarbij er gedurende een aantal maanden een paar keer een speciale tang nodig was. Daarvan vonden ze het onnodig om telkens een nieuwe te nemen, maar wisselen tussen patiënten was ook niet de bedoeling. Die kreeg je dus mee naar huis, en moest je dan weken later weer mee terug nemen. Best een goede oplossing, maar het voelde wel een beetje raar om met je eigen tang richting ziekenhuis te gaan.
donderdag 14 november 2019 om 13:40
Hoezo is zij nu gierig? Zij koken zelf altijd uitgebreid en duur, én betalen tikkies als ze bij een ander mee-eten.aloha66 schreef: ↑14-11-2019 13:13Ik vind jou gierig. Je gaat bij mensen eten om die mensen , niet om de prijs van de producten die ze gebruiken. Buiten dat zou ik als ik uitgenodigd wordt dus echt geen tikkie verwachten.
Maar is die uitnodiging bij vrienden voor jullie alleen of is het dan vaak een grote groep waarbij idd de kosten worden gedeeld. Je klinkt wat jong dus dat zou zomaar kunnen. Wel een verschil natuurlijk. En als je voor een groep wat organiseert ga je geen dure dingen doen, niet iedereen kan dat ophoesten of vindt dat lekker.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 14 november 2019 om 20:22
In een groep een ober aanschieten om er op te staan dat je je eigen rekening betaalt is juist wél assertief. Iemand die het neit is doet dat niet maar zo. Ik zou ook er maar zo van uit gaan dat alles gesplit wordt, dus iemand die pro-actief de ober aanschit hiermee vind ik het proto type assertief.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 14 november 2019 om 21:31
Dat is voor veel (jonge) mensen echt wel een flinke drempel hoor. Je moet je afwijkend gedragen van de rest, je verwacht misschien ook helemaal niet dat ze gaan splitten, en je kunt bekend komen te staan als 'die knieperd' en dat willen veel mensen natuurlijk niet. Daarom vind ik het als gezelschap wel zo attent om op te letten (als je een beetje kunt tellen weet je écht wel wat eerlijk is) maar als leraar helemaal.

donderdag 14 november 2019 om 21:40
Ik werd vandaag gierig genoemd en kreeg er de slappe lach van.
Eerder schreef ik al over een collega die nooit lunch meeneemt en dat er altijd dingen uit de gemeenschappelijke koelkast op werk verdwijnen.
We hebben een goed doelen snoepbox staan. Die staat in mijn kantoor en iedereen maakt er gebruik van. Lekkers kost 1,10 ps en dat stop je in een gleuf in de doos. Al een paar keer klopte het bedrag niet. Elke keer zo'n 10 euro! te weinig. Toevallig het bedrag waar je op uitkomt als je alle gevulde koeken die er in zitten pakt. En laat nu net die collega gevulde koeken eten.... maar na een mailtje van mij aan iedereen had ook hij echt echt alles betaald. En heb ik het bedrag dus maar uit eigen zak aangevuld omdat ik het niet vindt kunnen om er 'bedrijfskosten' van te maken.
Vandaag weer 9,50 tekort in het bakje. Dus zelfde mail, zelfde reactie. Dus tijdens het overleg zeg ik dat ik de goede doelen snoepbak opzeg omdat er blijkbaar niet eerlijk mee omgegaan wordt. Collega koekenvreter: kan gebeuren toch. Hoe erg is het om een keer bij te passen? Ik schoot gewoon in de lach. En hij serieus verder: Het is toch wel erg dat er geen snoep meer is omdat het bedrijf te gierig is om foutjes op te lossen. Ik heb maar gezegd dat de box opzeggen niet nodig zou zijn als er geen kleuters in konden graaien.
(Dude: je vreet uit mijn portemonnee. Dat wilde ik eigenlijk zeggen. Maar ik kan wederom niets bewijzen want hij pakt dingen terwijl ik in overleg zit en ik zie hem nooit iets pakken maar wel gevulde koeken eten).
Eerder schreef ik al over een collega die nooit lunch meeneemt en dat er altijd dingen uit de gemeenschappelijke koelkast op werk verdwijnen.
We hebben een goed doelen snoepbox staan. Die staat in mijn kantoor en iedereen maakt er gebruik van. Lekkers kost 1,10 ps en dat stop je in een gleuf in de doos. Al een paar keer klopte het bedrag niet. Elke keer zo'n 10 euro! te weinig. Toevallig het bedrag waar je op uitkomt als je alle gevulde koeken die er in zitten pakt. En laat nu net die collega gevulde koeken eten.... maar na een mailtje van mij aan iedereen had ook hij echt echt alles betaald. En heb ik het bedrag dus maar uit eigen zak aangevuld omdat ik het niet vindt kunnen om er 'bedrijfskosten' van te maken.
Vandaag weer 9,50 tekort in het bakje. Dus zelfde mail, zelfde reactie. Dus tijdens het overleg zeg ik dat ik de goede doelen snoepbak opzeg omdat er blijkbaar niet eerlijk mee omgegaan wordt. Collega koekenvreter: kan gebeuren toch. Hoe erg is het om een keer bij te passen? Ik schoot gewoon in de lach. En hij serieus verder: Het is toch wel erg dat er geen snoep meer is omdat het bedrijf te gierig is om foutjes op te lossen. Ik heb maar gezegd dat de box opzeggen niet nodig zou zijn als er geen kleuters in konden graaien.
(Dude: je vreet uit mijn portemonnee. Dat wilde ik eigenlijk zeggen. Maar ik kan wederom niets bewijzen want hij pakt dingen terwijl ik in overleg zit en ik zie hem nooit iets pakken maar wel gevulde koeken eten).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 14 november 2019 om 22:45
Wat een lul!Oudblond schreef: ↑14-11-2019 21:40Ik werd vandaag gierig genoemd en kreeg er de slappe lach van.
forumdame2011 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 06:59
0.06% gewijzigd

vrijdag 15 november 2019 om 00:59
Jullie baas zou de hotelkosten op die mensen moeten verhalen. Wat aso zeg.Het-groepje schreef: ↑14-11-2019 23:08Oudblond, wat een aso.
Wij hadden een tijdje terug een paar dagen weg met het team. We zaten echt in mijn ogen ongehoord chic (mooie aparte kamers met eigen bad en douche voor iedereen, goed eten etc).
Het was ruim van te voren aangegeven, je moest van alles aan het hotel doorgeven kortom, het was heel duidelijk dat je werd geacht te overnachten want anders was het zonde van het geld want voor je kamer was dan betaald.
Er bleken kamers over, dus die waren voor niks geboekt terwijl mensen hadden toegezegd om te komen en er ook ruim gelegenheid was om af te zeggen.
Mensen waren dus stiekem naar huis gegaan na avond 1.
Sommigen zijn weggebleven, anderen nooit geweest.
We kregen daar met zijn allen nog een preek over van een teleurgestelde manager, dat dat dus geboekt is en dus voor niks uitgegeven.
Sommige mensen hadden een uitzonderlijke luxe kamer en een van die 'verlaters' was de volgende ochtend even gaan kijken met wat anderen om de 'topkamers' even te bewonderen.
Diegene (die dus vrijwillig en tegen de afspraak naar huis was gegaan) heeft uiteraard voor alle ritten een declaratie ingediend (anderhalf uur heen en terug).
Daarnaast heeft zij de hele dag jaloersig lopen roepen dat ze mooi een extra dit nam en lekker een extra zus, want zij had gewoon thuis in bed geslapen en heel ver gereisd.
Plus heel serieus heeft gemeld dat zij wel een bepaalde dure andere training mag, omdat zij ervoor heeft gekozen niet in een luxe kamer met jacuzzi te slapen.
Eh nee Mechtelien, zo werkt het niet.
Edit: dit betreft iemand die elke maand wel ergens in een hotel zit. Maar als reden voor het weggaan opgaf dat ze gewoon eens lekker thuis wilde slapen. En daarna ook gewoon toegaf dat ze op een ander soort kamer gerekend had.
vrijdag 15 november 2019 om 01:33
Omdat je mensen vraagt voor de gezellig, niet omdat je een keer eend of caviaar wil eten en klaarmaken. Uitproberen op kosten van een ander dus. Doe dat dan als je met z'n twee bent en houd het bij kostendelers etentjes gewoon simpeler en niet duur.
vrijdag 15 november 2019 om 01:35
Een ober is er een die in principe doet wat jij zegt. Die hoef je niet te overtuigen of de baas over te zijn. Niks assertiefs aan hoor. Je stem laten horen in een groep en die moeten overtuigen vergt wel wat assertiviteit. Dat iemand daar niet tegenop gewassen is kan. Maar een ober zegt echt altijd gewoon ja hoor.boebezoebe schreef: ↑14-11-2019 20:22In een groep een ober aanschieten om er op te staan dat je je eigen rekening betaalt is juist wél assertief. Iemand die het neit is doet dat niet maar zo. Ik zou ook er maar zo van uit gaan dat alles gesplit wordt, dus iemand die pro-actief de ober aanschit hiermee vind ik het proto type assertief.
vrijdag 15 november 2019 om 02:18
Ben ik gierig?
We gaan af en toe met vrienden uit eten het is dan gezellig.
Maar toch bekruipt me dan een naar gevoel ik drink geen alcohol, als we met de auto zijn mijn man ook niet.
Oke de vrienden dus wel en veel, een hele fles wijn is zo op pp he?
Koffie met n drank erin na t eten.
We splitten altijd maar dat wil ik niet meer we zijn veel geld kwijt voor iets wat we niet gebruikt hebben.
Het zijn lieve mensen, ze verdienen goed wij zijn met pensioen en hebben het ook goed.
Ben ik dus gierig als ik weiger te splitten?
We gaan af en toe met vrienden uit eten het is dan gezellig.
Maar toch bekruipt me dan een naar gevoel ik drink geen alcohol, als we met de auto zijn mijn man ook niet.
Oke de vrienden dus wel en veel, een hele fles wijn is zo op pp he?
Koffie met n drank erin na t eten.
We splitten altijd maar dat wil ik niet meer we zijn veel geld kwijt voor iets wat we niet gebruikt hebben.
Het zijn lieve mensen, ze verdienen goed wij zijn met pensioen en hebben het ook goed.
Ben ik dus gierig als ik weiger te splitten?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.