Horrorwoordenboek

27-10-2008 13:23 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.

* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
Whoehahaha het splijtzakje. Zou verboden moeten worden idd.

Heb ooit een hele mooie dikke vrouw zien lopen, ze was echt "wauw" gekleed (geen puntenkleding) moest haar echt nakijken. Had ze ook zo'n belachelijk rugzakje om. Een ieniemienie rugzakje op een vrij brede rug, het was werkelijk waar geen gezicht.

Ik dacht: meid, waarom geen lekkere grote handtas, veel beter.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
ik heb er ook 1 weet niet of hij hier al genoemd is.

kluiven

Las het net weer even op de apotheek website bij ons in een zin dat als een baby ergens op wil kluiven je hem/haar maar een bijtring moet geven.

Kluiven.. dacht nog steeds dat dat die harde dingen zijn die je aan de hond voert
Ik kan het niet uitleggen, maar ik heb een schurfthekel aan het woord `klauteren`.

Als men zegt: `Klimmen en klauteren`, dan word ik echt helemaal #$&"#"$%%!!!!!

:puke:
Viva naar de knoppen.
IEHHHH ik kan er echt niet tegen om uit de mond van een kennis het woord `vrijen` te horen.

En precies gisteren moest iemand dat zo nodig zeggen.

Mijn God, ik word daar echt kotsmisselijk van! :puke:
"een nieuwe uitdaging"

betekent in het algemeen gewoon van het ene baantje naar t ander gaan, en heel snel weer in hetzelfde stramien zitten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Niet echt woorden maar:

Als mensen 'puuuuuuuzelen' zeggen in plaats van puzzelen. Dus met een lange u als in muur, in plaats van een 'uh'. Hallo, er staan twee medeklinkers achter!! Basisschool??

Zelfde idee: 'zeuven' in plaats van 'zeven'.
Omhoog ivm Bofbips.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:MissMara schreef op 27 oktober 2008 @ 14:28:

Ik vergat er nog een, (bedankt voor de inspiratie, Mips! )

mom jeans [Nederlandse vertaling: ? edit: wortelbroek] - In de verte aan spijkerbroek verwante monstrositeit die zeer hoog in de taille sluit met een rits en ruimte biedt aan een flinke postnatale buik. Heeft taps toelopende pijpen, die per definitie te kort zijn.
quote:Nijntje schreef op 27 oktober 2008 @ 21:35:

- vrijen. Heel gek maar van dat woord krijg ik spontaan een droge.

Een dróge! Hahahahahahaha! Die hou ik erin!

Ik heb hetzelfde met

strelen, en;

met elkaar spelen.

Gatverdegatver. (kan komen omdat deze woorden tijdens mijn voorlichting gebruikt werden )
quote:wuiles schreef op 27 oktober 2008 @ 22:00:

2. hubbie (volgens mij iets sexloos in een pastelkleurige, pluche overal, eventueel met een paars handtasje)

Jij bent in de war met TUBBIE
Een drankje/biertje doen.

Een bloedprop.
quote:Spinster schreef op 01 november 2008 @ 21:08:

[...]

Nee hoor, brusje is gewoon de Nederlandse vertaling voor sibling.Volgens mij past brusje gewoon beter bij busje....
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2009 @ 21:16:

[...]

Volgens mij past brusje gewoon beter bij busje.... .
pimpen, opgeblingt, onderbuikgevoelens, kredietcrisis ( dat komt me echt mn strot uit), mn eigen ik , me moeder/broer/zus/vader/vrouwtje/meissie hgrrrrrr daar krijg ik moordneigingen van

Net als hun mogen, of hun zijn, kost duur, vet, gruwelijk, gruweloos, vriendinnetje, luduvudu
goeiemoggel
Vriendinnetje vind ik heel naar. Mijn moeder ( 58 ) heeft het Altijd over "haar vriendinnetjes". En ik vraag altijd of de pappa en mamma van haar vriendinnetjes het wel goed vinden dat hun zij ( zo dan toch ? ) met elkaar spelen.
jajajaja ik ken het. Walgelijk vind ik het!!

Heb er nog een paar. Sneakers onder mn skinny jeans

ehhh wat is er gebeurd met gympen onder mn strakke spijkerbroek??

tot krabbels :D
broekroktiepje....
Ik las een topic titel: E.R .. ( Alsin Emergency Room )

Dan denk ik dus gelijk : Schrijf dan gelijk: Emergency Room.

Of : Broek ! Indian Rose ( Waar te kopen )

Schrijf dan gewoon: Waar koop ik een Indian Rose Broek ?
hahahaha beaureau die E.R is heul erg...
Die is er echt
Smikkelen is ook zo n woord.

Hoewel ik het met de kinderen juist weer wel gebruik, " Zitten jullie lekker te smikkelen en te smullen?" En Kleine Nijn knikken van: "Ja mammielief, ik zit heeeerlijk te smikkelen!"

Das rillen en genieten tegelijk.
haha, Net als : Vlegel, Blaag en Vlerk. Heerlijk om te gebruiken. : "Tut, jij VLEGEL dat je der bent !"
Nijntje, even héél erg offtopic, maar je hebt me zo aangemoedigd en zoveel peptalk gegeven dat je vast wel wil weten dat ik inmiddels ein-de-lijk een baan heb, precies in mijn vakgebied, heel afwisselend, bij een jong bedrijf wat aan het groeien is. Ze hebben vertrouwen in mij en geven me al vrij grote dingen om te doen, en het is heel afwisselend werk waarbij ik echt de kans heb om op verschillende gebieden ervaring op te doen! Jeejjj!!!

Ben jij inmiddels ook aan de bak?
quote:pippa2 schreef op 10 november 2008 @ 20:38:

Maar ik hoorde laatst iemand nog zeggen ( in deze eeuw!) dat ze leuk met haar gezin wegging, een dagje naar Amsterdam, en dan natuurlijk wel even wat gebruiken op een terrasje.....

uuurgh??O dat zegt mijn moeder ook altijd! Verschrikkelijk! Zijn we een middagje in de stad, zegt ze aan het eind van de middag: "Zullen we nog even ergens wat gaan gebruiken?" *Ril*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven