Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Kijk ons eens allemaal kneuterig blij zijn met onze steelstofzuigers, huisvrouwem verenigt u :rofl:
Team steelstofzuiger present hoor haha. Had eerst een goedkope van Bosch maar die is nu voor reparatie naar bol. Afgelopen weekend een Dyson gekocht en stofzuiger met snoer echt niet meer nodig daarmee. Wat een top ding. De Bosch gaat boven staan als die terug is van Bol. Dan hoef ik niet meer te sjouwen. Belachelijke luxe haha.
Ik heb een Henry, maar zo'n steelstofzuiger lijkt me echt heel fijn :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Zodra er een steelstofzuiger op de markt komt die ook een speciaal allergie filter heeft komt die zeker in ons huis te staan! Een vriendin vertelde laatst ook heel blij over haar steelstofzuiger (en daarna hebben we gelachen dat we van twee losballige uitgaanstypes ineens gesprekken hebben over stofzuigers en daar serieus heel erg blij van kunnen worden :biggrin: )
Herkenbaar!
Heerlijk kneuterig, we waren van het weekend bij vrienden en haar ken ik al vanaf dat we studeerden. Nu beiden een man, kind en tegelijk zwanger. Toen we naar de speeltuin liepen moest ik toch even denken aan 15 jaar geleden haha
Waar kopen jullie betaalbare onderbroeken voor een meisje met een smalle kont? Bij voorkeur maat 80 of 86, maar ik kan ze zo snel alleen mij de hema vinden en dan is het 86/92. H&M zakken normale broeken zelfs met een volle luier van d'r kont, dus ik neem aan dat dat zonder luier eronder nog erger is :facepalm:
Bij de zeeman! En dan even paar op elkaar leggen voor kleinste maat. 92 is kleinste maar past onze smalle zoon wel. En bij zeeman zit er wel variatie in grote binnen dezelfde maat.

Hier zitten ale broeken ook aangesnoerd alleen weer niet te veel wnat dan krijgt hij ze zelf niet omlaah voor de wc.
Maartje2016 schreef:
29-11-2019 11:58
Waar kopen jullie betaalbare onderbroeken voor een meisje met een smalle kont? Bij voorkeur maat 80 of 86, maar ik kan ze zo snel alleen mij de hema vinden en dan is het 86/92. H&M zakken normale broeken zelfs met een volle luier van d'r kont, dus ik neem aan dat dat zonder luier eronder nog erger is :facepalm:
Ik vind die van de hema het fijnst (boxers draagt dochter). Zijn stretch. Die van de zeeman zijn hier na een aantal wasbeurten uitgelebberd/kapot.
Is je dochter al bezig met zindelijk worden Maartje? Ik heb om die reden nog heel lang rompers gebruikt voor dochter, pas met 2,5 jaar zijn we overgegaan naar onderbroeken. Ik vind de boxers van de Hema super. Dochter had ook smalle billen, maar maat 86/92 bleven nog wel goed zitten. Maar ze was dus wel wat ouder.

Ik had tot gisteren echt nog nooit van een steelstofzuiger gehoord :whistle:

Peuterdochter is dit weekend uit logeren, dus even rust in huis! Voor zover dat gaat met een baby natuurlijk. Ook met mijn werk is het eindelijk wat rustiger. Ik heb vorige week ruim 50 uur gewerkt en ik werk thuis, dus voor een groot deel was dat ook in de avonduren. Vervolgens ben ik dit weekend flink ziek geweest, het is echt even teveel geweest. Mijn man heeft weer nachtdiensten dit weekend, dus ik ben vooral alleen met de baby. Ik denk dat ik heerlijk even ga rommelen in huis.

Wat zijn jullie weekendplannen?
Wat fijn Fiona, even rust. Goed op jezelf passen!

Peuter gaat morgen voor het eerst naar de kapper. Ik ben zeer benieuwd. Verder rustig aan denk ik. Beetje in en om het huis, misschien in de middag nog even bij de diertjes kijken als man aan het koken is.
Zondag vieren we eind vd middag sint bij schoonouders en aansluitend gourmet.

Vanavond laatste avond shift alleen. Ik vond het behoorlijk pittig. Was eiglk (afgezien van dinsdag overdag) een soort alleenstaande moeder. Elke dag de kids naar kdv brengen en halen. Dus op tijd computer uit op werk en racen naar de trein van kwart over 5, kwart voor 6 kdv, kwart over 6 thuis, baby eten, peuter entertainen, klaarmaken voor bed. En dan nog voor mezelf koken, opruimen etc. Uurtje TV en dat was het wel weer. De was heeft zich giga opgestapeld en ook het huis is rommelig. Echt petje af voor de vrouwen die dit alleen doen. Als dit langer zou duren ga ik echt onderuit. Gelukkig is het maar eens in de zoveel tijd een weekje.

Peuter begint weer wat gezelliger te worden en doet ook weer slaapjes tussen de middag en dat vindt mama heel erg fijn! Baby is nu wakker maar ligt heerlijk rustig te spelen met van alles en nog wat. Die kan zich zo goed vermaken, heerlijk is dat.
@fiona: ze heeft de afgelopen dagen in de ochtenden steeds (succesvol) aangegeven dat ze op het potje wilde, dus we gaan er maar in mee.
Zoon draagt trouwens ook al sinds hij 2 is boxers ipv rompers, maar die heeft na die ene succesvolle week van zindelijkheid besloten dat hij het kan, maar het op dit moment blijkbaar geen nuttige vaardigheid is :cry:
Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen, had net voor dochter 2 maanddozen luiers binnen, en voor zoon bedacht dat het niet meer nodig is. Hopelijk op een verkeerd paard gewed :-D

@weekend: zaterdag komen er Pieten op de gym en daarna een verjaardag. Zondag gaan we naar een zandspeeltuin, zoon heeft bij de spelotheek een megagraafmachine geleend en zeurt al dagen aan mijn kop dat hij naar een zandbak wil, maar het weer zat niet mee (en de afmetingen van dat ding op de fiets met 2 kinderen erbij ook niet. En de locatie van de zandspeeltuin aan het water met 2 kinderen ook niet).

@teckel: ik ben blij voor je dat het bijna voorbij is. Heb je je weekend al geblokkeerd om bij te komen? Laat het huishouden nog maar een weekend wachten, dat kan volgend weekend ook nog!!
Wat fijn Teckeltje, dat het einde bijna in zicht is. Ik vind het ook altijd erg zwaar als ik er alleen voor sta. Mijn man is er dan zelfs wel altijd met het avondritueel en het avondeten, maar de nachten en overdag niet. In december heeft hij 13 nachtdiensten vanwege alle feestdagen en dan vaak met 1 vrije dag ertussen. In de praktijk zit hij heel december dus in het nachtritme, want voor die ene dag kan hij zijn ritme niet terugdraaien.

Relax lekker dit weekend en laat dat huishouden gewoon zitten, dat komt wel weer.

Maartje, wat goed van je dochter! :cheer2: Hoe oud is ze nu? Misschien gaat je zoon ook wel weer op het potje als hij ziet dat zijn kleine zusje het ook kan. Ik zou die boxers van de Hema eens proberen, die zitten vrij strak. Ik zie ze nu online 3 voor €4 dus je kan het altijd proberen voor die prijs en anders bewaren voor later?
Bijna 21 maanden, dus eigenlijk nog jong genoeg om volgende week iets anders interessants gevonden te hebben ;-) Maar ik wil het best meespelen zolang het haar interesse heeft... Misschien blijft de interesse bij haar langer hangen dan bij haar broer :proud:

Toch maar eens langs de hema dan :-D
Fijn teckel, bijna is de week voorbij. Alles alleen doen, is ook heel pittig.

Ik vind dat soms ook als vriend moet overwerken. Zoon naar kdv brengen, werken, uit werk hem weer ophalen, spelen, koken en eten, naar bed. Tussendoor ook nog de hond uitlaten. Ben dan echt bekaf.

Op mn vrije dagen heb ik er minder problemen mee, dan pas ik het makkelijker aan of ik ben minder moe ofzo.

En lekker genieten van de rust fiona. Zijn veel nachtdiensten die je man moet draaien ook in december :(

Ik heb boxers van de hema voor zoon, die vind ik echt heel fijn. Hij is niet (meer) bezig met zindelijkheid, maar zonder luier heeft hij echt geen kont. Maar die boxers zitten prima.
En hij kan wel zindelijk zijn, hij heeft er alleen geen zin in vermoed ik. Ach komt vanzelf hoop ik.
En misschien gaat je zoon er ook weer in mee als hij ziet dat je dochter er ook mee bezig is maartje :)

Ik heb geen idee wat de plannen zijn nog voor het weekend. Weet niet of we afspraken ofzo hebben, maar anders lekker rustig aan. Hopelijk veel slapen :-P
Wat fijn Fiona, even samen met de baby rommelen in en om het huis!

En teckel, gelukkig is peuter wat vrolijker!

Yeah wat goed Maartje!! Wij hebben smalle onderbroekjes van de zeeman en petit bateau. Hier is het zindelijk verhaal wat weggezakt met de verkoudheid.

Vanmorgen hebben we man weggebracht naar Schiphol, die is een week weg voor werk. Mag leuke dingen meenemen uit Amerika haha.
Nu slapen peuter en ik bij mijn ouders en morgen ga ik weg. En dan blijft peuter nog even logeren. Ik heb de hele zondag voor mezelf!!
Maartje2016 schreef:
29-11-2019 11:58
Wij hebben ze van de Primark voor onze plank
Hier nog geen onderbroeken. Nog niet bezig met zindelijkheid en daar geeft ze ook niks in aan, dus nog steeds rompers in maat 86/92.

Hier gelukkig geen nachtdiensten of onregelmatige werktijden. Wel weekenden werken, maar gelukkig aankomend weekend niet!
Veel gewerkt deze week door ziekte, dus ben wel aan het weekend toe.

Dochter gaat morgenochtend naar schoonzus + haar veel oudere nicht en blijft daar een nachtje logeren. Ben benieuwd, dit is voor het eerst sinds dat ze 6 weken oud was ergens gaat logeren. Ik verwacht geen problemen ze is een makkelijke slaper zolang ze dr knuffelvarken maar bij zich heeft!

Wij gaan een weekendje naar Oberhausen. :cheer: Lekker de kerstmarkt over en shoppen! Lekker eten en van een heerlijk ontbijtje genieten! Zin in!
Wat een heerlijke plannen allemaal! Veel plezier voor wie pakjesavond gaat vieren dit weekend, ik ben al de hele avond bezig geweest met inpakken maar wij vieren het 'gewoon' de vijfde.

Pip, zie je er tegenop om de hele week alleen te zijn met peuter? Ik vind dat toch altijd zware dagen. Heerlijk dat je zondag even voor jezelf hebt, geniet ervan!

Lavendel, veel plezier met zijn tweetjes!

Hier is peuterdochter aan het veranderen van een stil en ingetogen meisje naar een losgeslagen brutaal wicht :proud: Ze gooit met dingen, "helpt" haar babyzusje met rollen (lees: trekt aan baby haar arm net zolang tot ze omrolt), roept de hele dag "poep plas scheetjes!". En als ze stout doet zegt ze "Ben je boos? Ben je heeeeeeul boos?" Echt, probeer dan je lachen maar eens in te houden.
Wat leuk al die logeerpartijen :)
Verder klinken jullie week heftig Fiona en Teckeltje. Gelukkig is dat (bijna) voorbij.

Geen tips voor onderbroeken Maartje.

Wij zijn gisteren naar een tuincentrum geweest bij de kerstafdeling wezen kijken en nieuwe spulletjes kopen. Gisteravond naar de Edwin Evers band geweest. Vandaag een dagje aanrommelen thuis, we willen de kerstboom vandaag op zetten! En als zoon vanavond in bed ligt even een avondje samen op de bank met snacks. Morgenochtend even sporten en verder nog niks gepland.
Toen ik gisteravond laat thuis kwam van een vriendin was man net ons bed aan het verschonen van dochter die had overgegeven. Ze had een astma aanval gehad en toen ik er was ging het al veel beter zei hij terwijl ze echt heel lastig lucht kreeg. Met de spoed gebeld maar uiteindelijk zelf met extra puffen onder controle gekregen. Toen we eindelijk allemaal in slaap waren begon baby over te geven en die zat er echt van top tot teen onder. Toen we daarna weer sliepen kreeg dochter haar tweede astma aanval...

Wat een nacht zeg! En beide kinderen voelen zich nu helemaal prima, alsof er vannacht niks gebeurd is.
Ik ga nu vrienden helpen verhuizen en vanavond hebben we date night, man is aan de beurt dus geen idee wat we van doen, weet ook niet of hij oppas heeft geregeld of dat we thuis blijven.

Morgen het huis poetsen en nog even naar het bos ofzo als het weer oké is
Oh envelop, dat is schrikken zeg. Gelukkig voelen ze zich nu beter.
Wil je uitleggen hoe jullie date night er uit ziet? Het klinkt alsof jullie om en om doen en dan de ander verrassen? Wat een leuk idee.

Onze date night is vaak op de bank, serie of filmpje kijken met wat lekkers... maar dat doen we doordeweeks ook vaak haha.

Lavendel, heel veel plezier!

Nu al de kerstboom! Ik vind dat altijd zo'n gedoe. Als het staat, vind ik het wel een beetje leuk, maar opzetten heb ik zo'n hekel aan.
En al die kerstnummers, verschrikkelijk.
Maar ik ben wel dol op kerst, lekker eten en samenzijn met familie.

Wij krijgen vandaag en morgen nog kraamvisite en verder lekker rustig aan denk ik.
Wij vieren dadelijk sinterklaas bij schoonouders. En vanmiddag of morgen nog even naar meubelzaak

Ik twijfel nog over een kerstboom dit jaar. Zoon heeft wel al zijn jaarlijkse kerstbal uitgezocht. Maar baby is dol op alles met snoeren dus ik vrees dat de boom een magische aantrekkingskracht zal hebben.
Ik ben ook benieuwd naar jullie date night envelop.

Peuter deed het geweldig bij de kapper. En wat een kerel is zo met z'n haar in model :flirting:

Gisteren schoen gezet, zo leuk hoe hij dat vond vanmorgen. Heerlijk.
Wij zetten volgende week de kerstboom is.
Vanmiddag nog met elkaar naar de stad en even kijken bij huis van sinterklaas en ergens lekker wat drinken met elkaar.
Heftige nacht zo envelop. Succes met verhuizen. En het klinkt inderdaad alsof jullie om en om een date night plannen, is dat zo? Is een leuk idee!

Hier staat de kerstboom! Ik heb zoon in de wandelwagen gezet en ben een uurtje gaan wandelen en toen we thuis kwamen stond de boom.

Nog een vraagje: zoon loopt echt super veel op zijn tenen. Hij kan ook normaal lopen maar vind zijn tenen fijner ofzo. Gisteren in het tuincentrum heb ik in een stukje van 10 minuten hem 6 keer moeten zeggen dat hij niet alleen op zijn tenen moest lopen. Ik zit eraan te denken om bij de HA een doorverwijzing naar de fysio oid te vragen. Wil niet dat hij hier later last van gaat krijgen. Wat zouden jullie doen?
@aardbei ik ben er niet bekend mee maar als hij het echt veel doet zou ik er zeker een keer naar laten kijken.

@date night, wij organiseren idd om en om de avond voor elkaar zonder dat de ander weet wat we gaan doen. Het kan thuis zijn of met oppas, zolang we maar even echt aandacht voor elkaar hebben en er moeite voor doen.
Ik weet inmiddels dat man oppas had willen regelen maar dat niemand kon, het wordt dus iets thuis.

Wij zijn ook wel eens naar de bios geweest, escape room samen gedaan, theater bezocht, spelavond in een kroeg meegedaan en de vorige keer had ik ook geen oppas en hebben we thuis een blinde bierproeverij gedaan. Nou ja voor hem blind, ik moest het natuurlijk inschenken dus wist wel wat het was. Daarna hebben we elkaar wat diepere vragen gesteld welke ik had opgeschreven. Als jullie nog leuke ideeën hebben voor een date night thuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven