Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Lila wat spannend, laat je weten hoe de echo was?
Fijn dat je wat minder moe bent!

Aardbei heb jij wel contact gehad over je nieuwe bloedverlies?
Wat vervelend dat bloedverlies aardbei. Hoop ook voor je dat het snel stopt en dat de echo er goed uit ziet. Dat je al wel 2 goede echo’s hebt gehad lijkt me wel een goed teken, maar kan me voorstellen dat het heel spannend is.

Ik herken dat van mijn vriend ook heel erg. We hebben het vaak over de zwangerschap als we samen zijn, maar hij zegt ook dat hij er nauwelijks mee bezig is als hij druk is op z’n werk overdag. Dat is voor mij echt ondenkbaar, want ik ben er toch wel vrijwel constant mee bezig merk ik. Misschien dat dat voor hem ook wel meer komt als ik wat verder ben en ik ook zichtbaar zwanger ben.

Super fijn nieuws Siniwonder! En spannend morgen voor jou Lilly.

Ik ben maandag als het goed is 10d6w bij de termijnecho. En daarna is het lang wachten inderdaad, ongeveer 2 maanden tot de 20-wekenecho. Ik zou denk ik ook nog wel een extra echo willen doen tussendoor, maar eerst maandag maar eens even afwachten.

Ook hoopvolle berichten trouwens dat bij sommigen de kwaaltjes al wat afnemen, hoop dat dat bij mij ook snel het geval is :).
drominique schreef:
28-11-2019 17:42

Aardbei heb jij wel contact gehad over je nieuwe bloedverlies?
Nee, niet gedaan. Ook niet in me op gekomen om dat te doen eerlijk gezegd. Vraag me af of het nut heeft. Ik heb maandag de termijnecho al. Dus eerder gaan heeft niet veel nut. Buiten dat kunnen ze er toch niet veel mee. Ze kunnen het bloeden niet stoppen, ze kunnen niet vertellen of het gevolgen gaat hebben of niet, ze kunnen niet vertellen wanneer het stopt. Dus ja, het blijft toch afwachten. Vorige keer zei de vk ook al dat het ook maar zo de gehele zwangerschap regelmatig kan terugkeren. Als je hoest, niest, na sporten (paardrijden dus) etc. is er kans op bloedverlies.
Ik heb vanochtend weer een goede echo gehad!! :cheer2:
Hartje klopt, armpjes zijn gegroeid, alleen hij/zij lag niet goed voor een meting dus die hebben we helaas niet kunnen doen.
Wel heel blij weer. :flirting:
Wat fijn Justagirly! Dat geeft zo'n boost!

Ik lees rustig mee maar ben zo moe steeds dat ik vergeet en geen energie heb overal op te reageren. I'm sorry!
Ik snap je aardbei.

Hoppi, ik duim vast voor een prachtecho voor maandag voor je!

Justagirly fijn dat het allemaal zo ontzettend goed gaat!

Sini ik herken het hoor.
Scheelt dat ik vrij flexibel kan werken.
Maar na een dag kantoor lig ik binnen een half uur na thuiskomst ko.
Hetzelfde geldt wanneer man voetbal kijkt. Normaal surf ik dan wat, doe een spelletje op mijn tel/lees een boek en kijk met een half oog mee. Nou dat niet meer hoor: zo ontzettend slaapverwekkend!
Hahaha zoooo herkenbaar drominique! :whoops:
Wat fijn dat alles goed is justagirly!

Ik kom de werkweek ook met moeite door. Ik probeer niet meer overdag te slapen want is al een paar keer voorgekomen dat ik dan 's nachts slecht slaap.
Fijn justagirly!

Ik hang momenteel ook onderuit gezakt in de trein en kan wel slapen, maar ben bang dat ik dan niet op tijd uitstap...

Begin me inmiddels ook een beetje druk te maken of het niet al tijd wordt om kraamzorg en kinderopvang te regelen, omdat de verloskundige zei dat alles zo snel vol is hier in de buurt. Maar het voelt nog zo vroeg ofzo. Misschien na de hopelijk goede echo maandag maar week van maken. Zijn jullie daar al mee bezig of is dat niet zo nodig in jullie woonplaats?
Is niet nodig hier, er is gewoon wel plek.
Ik heb de kraamzorg al uitgezocht en aangemeld. Opvang nog niet. Maar wil ik niet te lang mee wachten.
Ik heb vandaag ook een goede tweede echo gehad! Het zag er super uit! Jammer dat we nu zo lang moeten wachten op de volgende echo, hahaha.
O wat fijn lila!

Ik heb nog geen kinderopvang of kraamhulp geregeld. Durf nog helemaal niet: eerst die 12 weken voorbij.
Hoe het hier zit met wachtlijsten enzo weet ik eigenlijk ook niet...
Dag dames, terug van weg geweest ;-)
Ben op vakantie geweest en woensdag weer thuis gekomen. Ook wij hebben vanochtend een mooie termijn echo gehad!! Zo bijzonder weer om te zien..T is een heel mensje met alles erop en eraan. Mijn eigen berekende uitgerekende datum klopte precies met de meting..Dus dat kan mooi blijven staan in de tabel :-)

Wij laten nog wel een NIPT test doen. Hiervoor moet ik as dinsdag bloedprikken en uitslag krijgen we dan 2 wkn later. Als dat allemaal goed lijkt ga ik t aan mijn kindertjes vertellen (4 en 6 jaar). Ben zo benieuwd naar hun reactie!

Ik heb vluchtig even een paar pagina's terug gelezen, hier ook een noorderling! Grappig wel meerderen uit t noorden hier :-)
Wat betreft kwaaltjes: heb wel weer wat meer energie en misselijkheid is er nog wel maar wel minder dan een week terug. Dus dat gaat de goede kant uit!

Aardbei ik hoop dat alles goed gaat bij/met je. Bloedingen komen inderdaad vaker voor zonder dat er iets aan de hand is...Maar de ongerustheid kan ik me goed voorstellen! En snap dat je niet belt..je schiet er waarschijnlijk weinig mee op. Hoop dat je vh weekend wat dingen in de planning hebt die je wat afleiding geven en t gauw maandag wordt.
Lilalily en mutsje wat fijn!! :cheer2:
Wat fijn al die goede echo’s!!! Aardbei, ik vind het wel knap dat je er zo nuchter mee omgaat.

Siniwonder en Drominique ik herken het heel erg, die moeheid. Mij is alles teveel. Werken gaat nog net, maar daarna kom ik tot niets.. een dag met mijn dochter vind ik ook zo vermoeiend, daar voel ik me wel schuldig over! Vanmiddag viel ik bijna in slaap naast de houtkachel, terwijl dochter lekker aan het spelen was!

Ik kom ook uit het noorden trouwens! En hier hoeft het aanmelden ook nog niet.. sterker nog, als ik me nu aan zou melden voor het KDV, weet vast gelijk het hele dorp dat er weer een baby komt! Haha!

Vandaag op black friday maar even wat zwangerschapskleding geshopt met korting! Ik hoef het nog niet aan, maar dan heb ik het alvast maar weer! Alle kleding van de vorige zwangerschap ligt bij een vriendin, die ga ik binnenkort vragen of ik het terug mag:cheer:

Lekkere vakantie gehad Mutsje? Wat heerlijk zo tussendoor even weg!
Mijn dochter gaat al naar de kinderopvang dus daar kan de volgende ook gewoon heen. Heb daar nog niet gemeld dat ik zwanger ben.
Ik neem dezelfde kraamzorg organisatie als bij onze dochter. Als de termijn echo goed lijkt dan meld ik mij aan.
Ik heb trouwens nu ipv een bosje takken wel echt een bos hout voor de deur... :-o
Bh is bijna te klein man, ik zag vandaag in de spiegel 4 tieten ipv 2 zeg maar.
Ze puilen uit ! En als ik s' avonds mijn bh af doe, doet het ook eventjes pijn....
justagirly schreef:
29-11-2019 20:56
Ik heb trouwens nu ipv een bosje takken wel echt een bos hout voor de deur... :-o
Bh is bijna te klein man, ik zag vandaag in de spiegel 4 tieten ipv 2 zeg maar.
Ze puilen uit ! En als ik s' avonds mijn bh af doe, doet het ook eventjes pijn....
HAha mijn cup is ook al flink gegroeid. Heb al een andere bij aan moeten schaffen, die flappen erover konden echt niet.

Hoppi hoe was je echo?
Ik heb de echo over een uurtje, dus even wachten nog...

Ik heb wel vaker gelezen dat je cup inmiddels wel flink gegroeid kon zijn. Nou ik zie nog echt helemaal niks moet ik zeggen, terwijl dat best welkom zou zijn haha. Maar misschien komt dat nog.
Ik heb zojuist een goeie echo gehad! Hebben het kindje zien bewegen. Echt leuk om te zien. Lag eerst op z'n buik en draaide voor de meting op z'n rug (nu al een meegaand kindje haha). De termijn is niks veranderd, klopte dus precies. Moest wel oppassen met tillen Ivm het bloedverlies. Heb ook schijnbaar af en toe bandenpijn. Bij overeind komen als ik lig of bij niezen een steek onderin m'n buik. Wist niet wat dat was. Maar bandenpijn dus zei de vk.

Mijn cup is ook ietsjes gegroeid. Ben ik echt niet blij mee. Heb al genoeg! Hoef echt niet nog meer.

@jufjoke heb het idee dat ik sowieso een redelijk nuchtere zwangere ben. Ik hoop dat dat zo blijft.

@hoppipolla hoe is jouw echo gegaan net?
Aardbei :cheer2: :cheer2: :cheer2: :hello:
Aaah fijn aardbei!

Ik heb denk ik ook last van bandenpijn of bekken. Ik weet het niet goed.
Als ik opsta van de bank kan ik soms heel moeilijk lopen en niezen doet ook zeer.
Ik had dit bij m’n dochter ook wel maar pas veel later in de zwangerschap..

Ik mag donderdag voor de termijn echo, gelukkig al bijna, dat is wel fijn!
Wat fijn aardbei!! Die bandenpijn heb ik als ik mij (te wild) omdraai in bed. Ik wist ook niet wat het was, maar door google vond ik dus uit dat bandenpijn veel voorkomt bij omdraaien in bed. Weer iets geleerd. :P
Goed nieuws aardbei!

Ik heb gisteravond ook een goede echo gehad! Het kindje was echt super beweeglijk en bleef maar draaien en maakte uiteindelijk een soort salto. De verloskundige heeft daar een filmpje van gemaakt, dus die kijk ik nu regelmatig terug :). Echt zo’n verschil met de vorige echo, heel leuk om te zien. Ik was trouwens al 2 dagen verder, dus uitgerekende datum is nu 21 juni.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven