Kan dit nog?
maandag 9 december 2019 om 12:27
Hallo allen,
Voor anderen ben ik altijd enthousiast en kan het mij niet vrolijk genoeg zijn waar het gaat om kleding en schoenen.
Voor mezelf ben ik ook best wel mild en ben ik niet bezig met wat men ervan zou kunnen vinden, want als het staat en gaat dan staat en gaat het, maar nu ben ik toch tegen een twijfelgrens aangelopen.
Ik heb een trui gekocht in limegroen, een grote woontrui, die heerlijk zit en lekker warm is. Hoewel de trui me goed staat en ik het idee krijg dat mijn gezicht ervan opfrist is de trui toch wel heel erg aanwezig en bedenk ik onwillekeurig dat het voor jonge vrouwen bestemd is, dus hier mijn topictitel nog een keertje: Kan dit nog?
Voor anderen ben ik altijd enthousiast en kan het mij niet vrolijk genoeg zijn waar het gaat om kleding en schoenen.
Voor mezelf ben ik ook best wel mild en ben ik niet bezig met wat men ervan zou kunnen vinden, want als het staat en gaat dan staat en gaat het, maar nu ben ik toch tegen een twijfelgrens aangelopen.
Ik heb een trui gekocht in limegroen, een grote woontrui, die heerlijk zit en lekker warm is. Hoewel de trui me goed staat en ik het idee krijg dat mijn gezicht ervan opfrist is de trui toch wel heel erg aanwezig en bedenk ik onwillekeurig dat het voor jonge vrouwen bestemd is, dus hier mijn topictitel nog een keertje: Kan dit nog?
maandag 9 december 2019 om 13:52
turquasi schreef: ↑09-12-2019 13:44waarom geen poll?
je kunt de vraag ook zo stellen, kan jij dit nog?
want als je de mening wil van forummend nederland dat achter een scherm zit in joggingbroek, tuinbroek of king louie jurk of leren legging met tijgertuniek dan lijkt me dat weinig sowieso representatief voor de mensen die je waarschijnlijk tegenkomt op straat/werk etc. en niet eens heel bemoedigend...
het gaat er toch om dat jij er blij van wordt, wie verder niet blij is kijkt maar de andere kant op.
maandag 9 december 2019 om 13:54
Ik wil net zoals je moeder een mode-icoon worden op die leeftijd. Een beetje joie de vivre daar ben je nooit te laat mee.nlies schreef: ↑09-12-2019 13:45Gewoon doen.
Mijn moeder droeg met haar 80 nog fel rood en felblauw. Stond haar hartstikke mooi.
en ik kocht paar weken geleden een broek die volgens het label saffraan was. Allemaal kleuren die ik mijn oma nooit heb zien dragen. Fijn toch dat het nu kan.
En als grote warme truien in zijn ga ik toch ook maar op zoek. De laatste jaren was het altijd : "ja staat u leuk met een mooi vest er op"nee ik wil geen bloes en dan een shirt en dan nog eens een vest. Ik wil gewoon 1 trui die meteen warm is.
Veel plezier met je trui
maandag 9 december 2019 om 13:55
Okay, dank!Qiyara schreef: ↑09-12-2019 13:48Wat leuk je profiel foto! En dan met deze trui zeg ik jaaaa. Staat je vast fantastisch. Nu met beeld erbij van wie je bent, is het heel anders dan alleen zo de trui te zien.
Dan is het een kwestie van smaak en is advies heel lastig. Ik zeg doen! Vind het prima bij je passen.
maandag 9 december 2019 om 14:09
Spreek je wel voor jezelf lieverd? Ik word over ruim een week 58, maar ben toch echt geen oudere hoor..
Ik ben jong belegen, vol van smaak en goed voor de mens.
Ben je helegaar mal geworden.
maandag 9 december 2019 om 14:31
ik ben ruim een week 67, en ik vraag niet eens of die saffraanbroek kan, ik doe het gewoon
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 9 december 2019 om 14:40
Good for you.
Moet er wel bijzeggen dat ik minder moeite heb met broeken, rokken, schoenen en laarzen in dergelijke kleuren dan met iets dat bij het gezicht zit. Toont toch anders, vandaar ook mijn vraag. Was het een broek geweest dan had ik dit topic ook niet geopend.
Mooie kleur trouwens, safraan.
maandag 9 december 2019 om 14:51
maandag 9 december 2019 om 15:28
Ja hoor, dat kan , en dat hoeft niet met een saaie zwarte of blauwe broek. ik zou niet met te donker combineren, dan is het contrast heel hoog en dat staat mooier als je jong bent, ik zou voor een lager contrast gaan.
Denim kan of, een nude broek/beige eronder, of bordeauxrood, het lijkt me ook leuk met een slimfit ruitjes broek en lak schoenen
of cognac/bruin, goed naar de tint kijken wat past.
grijs past er ook bij.
denk een tijgerballerina ook wel.
Denim kan of, een nude broek/beige eronder, of bordeauxrood, het lijkt me ook leuk met een slimfit ruitjes broek en lak schoenen
grijs past er ook bij.
maandag 9 december 2019 om 15:49
Zoals je hierboven kunt zien hou ik het contrast ook heel laag. Wat ik eronder ga dragen, qua broek of rok, dat moet ik nog eventjes bedenken.feniks02 schreef: ↑09-12-2019 15:28Ja hoor, dat kan , en dat hoeft niet met een saaie zwarte of blauwe broek. ik zou niet met te donker combineren, dan is het contrast heel hoog en dat staat mooier als je jong bent, ik zou voor een lager contrast gaan.
grijs past er ook bij.
Van tijgerballerina's word ik in alle eerlijkheid een beetje verdrietig.
maandag 9 december 2019 om 15:59
De sjaal gaat over mijn jas, met opstaande kraag en ik bind hem niet om mijn nek, maar leg een enkele knoop ter hoogte van mijn maag.
maandag 9 december 2019 om 17:18
Ik noem zelf niemand oudere. Maar ik word in andere topics oud genoemd omdat ik grijs haar heb en 61 ben.Blablabla97 schreef: ↑09-12-2019 16:49Is 60-70 inmiddels al een oudere? We worden toch allemaal steeds ouder? ik zou iemand pas ouder noemen vanaf 75. Mijn grootmoeder heeft overigens neon kleuren gedragen tot ver in de 80, dus ik heb sowieso een goed voorbeeld gehad.
maandag 9 december 2019 om 18:23
Kan prima. Volgens mij verandert je kleurtype niet als je ouder wordt dus je kunt gewoon dezelfde kleuren blijven dragen.
Maar goed, ik heb er eigenlijk geen verstand van. Ik heb wel eens tijdens een rapportuitreiking dezelfde jurk (blauw met rode vlindertjes) aan gehad als een 16-jarige klasgenoot van mijn dochter. Dat was voor dat meisje erger
Maar goed, ik heb er eigenlijk geen verstand van. Ik heb wel eens tijdens een rapportuitreiking dezelfde jurk (blauw met rode vlindertjes) aan gehad als een 16-jarige klasgenoot van mijn dochter. Dat was voor dat meisje erger
maandag 9 december 2019 om 18:43
Dat vertel jij nou, maar ik kende een dame, begin 30, met een eigendunk die je kon ruiken en ze had een schreeuwerig shirt gekocht waar ze mee te koop liep dat deze zo duur was. Op een dag had ze hem aan, komt er een middelbare vrouw binnen in hetzelfde shirt, maar dan maat 58 en die vrouw reageerde heel enthousiast op datzelfde shirt en probeerde een spontaan praatje te maken. Ik zie nog dat rood aangelopen hoofd voor me en hoor nog dat gestotter. Ik heb haar dat shirt nooit meer zien dragen.MinkeDeWit schreef: ↑09-12-2019 18:23Kan prima. Volgens mij verandert je kleurtype niet als je ouder wordt dus je kunt gewoon dezelfde kleuren blijven dragen.
Maar goed, ik heb er eigenlijk geen verstand van. Ik heb wel eens tijdens een rapportuitreiking dezelfde jurk (blauw met rode vlindertjes) aan gehad als een 16-jarige klasgenoot van mijn dochter. Dat was voor dat meisje erger![]()
maandag 9 december 2019 om 21:09
Je verliest pigment , daardoor zullen de minder felle versies van de kleuren die je staan beter passen. gedempte kleuren staan dan mooier. Een lager contrast staat dan vaak mooier.MinkeDeWit schreef: ↑09-12-2019 18:23Kan prima. Volgens mij verandert je kleurtype niet als je ouder wordt dus je kunt gewoon dezelfde kleuren blijven dragen.
Maar goed, ik heb er eigenlijk geen verstand van. Ik heb wel eens tijdens een rapportuitreiking dezelfde jurk (blauw met rode vlindertjes) aan gehad als een 16-jarige klasgenoot van mijn dochter. Dat was voor dat meisje erger![]()
maandag 9 december 2019 om 21:23
houd je wel van tijgerbroeken dan ? De combi tijger en geel is echt mooi zie, hier : https://pin.it/szpmrwmiplrtwu
kol en sjaal en bontrand van de jas is veel accent op je nek/bovenlichaam.
Kom je nog wel even de reacties vertellen als je hebt gedragen? Denk dat je leuke reacties krijgt.