Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
het is lullig als het beduidend voor minder waarde is dan bij de rest, maar erger vind ik persoonlijk als er niet overna is gedacht. Ik kan alsnog blij zijn als iets met zorg specifiek op mij is uitgezocht.

Maar inmiddels ook met suprises gestopt.Vorig jaar kreeg ik iets wat minimaal 3x minder gekost had dan voor de rest was gekocht EN wat de hobby van man is en ik totaal niks mee heb. Dat vond ik wel pijnlijk en niet eens zo zeer de waarde.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
19-12-2019 09:29
het is lullig als het beduidend voor minder waarde is dan bij de rest, maar erger vind ik persoonlijk als er niet overna is gedacht. Ik kan alsnog blij zijn als iets met zorg specifiek op mij is uitgezocht.

Maar inmiddels ook met suprises gestopt.Vorig jaar kreeg ik iets wat minimaal 3x minder gekost had dan voor de rest was gekocht EN wat de hobby van man is en ik totaal niks mee heb. Dat vond ik wel pijnlijk en niet eens zo zeer de waarde.
Het is not done, maar eigenlijk zou je dan hardop moeten zeggen dat je er niet blij mee bent.
Cum non tum age
noa schreef:
19-12-2019 09:58
Het is not done, maar eigenlijk zou je dan hardop moeten zeggen dat je er niet blij mee bent.
Mijn man shcaamt zich daar helemaal niet voor. Die herinnert zijn sibling er nog elk jaar even vriendelijk aan dat het echt niet tof was dat ene jaar dat hij alleen een staatslot kreeg en niets van zijn lijstje. Weliswaar voldaan aan het bedrag, maar overduidelijk geen moeite voor gedaan.

Het is daarna ook nooit meer gebeurd ;-D
Ik weet niet of het onder gierig valt, maar wel heel vreemd. Ik werd door 'vriendin' X gevraagd om mee te gaan met haar en een vriendin, Y, van haar naar een musical. Er werd er niet bij gezegd dat ik het kaartje van een andere vriendin overnam (had ik niet erg gevonden, maar wel op prijsgesteld als het meer open was gegaan). Na de musical gingen we met de metero naar huis en bij het station zegt ze tegen Y: ik breng je wel even thuis. Ik woon op nog geen 5 minuten van het station en aangezien ze Y thuis bracht (en dus mijn kant op ging 3 minuten (!) verder). Toen ik vroeg of ze mij dan ook even enroute wilde afzetten zei ze "nee, neem maar een taxi".

Dit is ook een 'vriendin' die regelmatig cadeautjes van onder de £5 geeft voor je verjaardag (en daar dan heel groots over doet), maar omgedraaid wel dure cadeaus 'verwacht'. Dit is ook een contact dat ik laat doodbloeden overigens...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
19-12-2019 10:59
Ik weet niet of het onder gierig valt, maar wel heel vreemd. Ik werd door 'vriendin' X gevraagd om mee te gaan met haar en een vriendin, Y, van haar naar een musical. Er werd er niet bij gezegd dat ik het kaartje van een andere vriendin overnam (had ik niet erg gevonden, maar wel op prijsgesteld als het meer open was gegaan). Na de musical gingen we met de metero naar huis en bij het station zegt ze tegen Y: ik breng je wel even thuis. Ik woon op nog geen 5 minuten van het station en aangezien ze Y thuis bracht (en dus mijn kant op ging 3 minuten (!) verder). Toen ik vroeg of ze mij dan ook even enroute wilde afzetten zei ze "nee, neem maar een taxi".

Dit is ook een 'vriendin' die regelmatig cadeautjes van onder de £5 geeft voor je verjaardag (en daar dan heel groots over doet), maar omgedraaid wel dure cadeaus 'verwacht'. Dit is ook een contact dat ik laat doodbloeden overigens...
Ja, dat zou ik ook laten doodbloeden. Dit kun je geen vriendin noemen. Het lijkt er meer op dat ze het wel handig vond dat je meeging vanwege die vriendin die niet mee kon. Kleine moeite om iemand ook even af te zetten, zeker als je het al aanbiedt aan een andere persoon.
Ik denk dat ik gierig ga zijn met kerst. Ik heb al aantal jaar gezegd tegen vader/die kant van familie niet meer aan kerstcadeau’s te willen doen, wegens kleine budgetten en omdat we ook uit eten gaan. Sowieso vind ik het stom: niemand weet ooit wat ze willen, dus werd er altijd maar geld overgemaakt heen en weer en cadeaubonnen gegeven.

Ieder jaar hebben ze weer een cadeau gekocht of maken geld over... En sta ik met lege handen, want ik wil het gewoon afschaffen!
Baggal schreef:

Je hebt groot gelijk!
Gierig/triestig op mijn werk.

Wij zijn in dit deel van het land nog een kleinere afdeling van een grotere firma.
Dit jaar kregen we geen Sinterklaas, ze waren ons vergeten.
Nu gaat het me niet om dit ene stukje chocolade met mandarijn, maar meer om het gedacht dat we ook nog bestaan.
Het was zelfs zodat onze afdelingsverantwoordelijke er dan maar eens om vroeg en hij gewoon een oeps vergeten met smiley erbij teruggemaild kreeg.

Triestig... :roll:

Oja en de firma deelt al 2 jaar geen eindejaarsgeschenk meer uit aan zijn klanten.
Vorig jaar was het nog een % winst aan een goed doel, dit jaar niks.
Zelfs geen gelukkig nieuwjaar in de e-mail handtekening kan er niet vanaf.
(en we kunnen die zelf niet aanmaken, geloof me we hebben het al geprobeerd)
Ceridwen91 schreef:
19-12-2019 11:39
Ik denk dat ik gierig ga zijn met kerst. Ik heb al aantal jaar gezegd tegen vader/die kant van familie niet meer aan kerstcadeau’s te willen doen, wegens kleine budgetten en omdat we ook uit eten gaan. Sowieso vind ik het stom: niemand weet ooit wat ze willen, dus werd er altijd maar geld overgemaakt heen en weer en cadeaubonnen gegeven.

Ieder jaar hebben ze weer een cadeau gekocht of maken geld over... En sta ik met lege handen, want ik wil het gewoon afschaffen!
Klinkt bekend: hier in de familie ook een paar mensen die op het laatste moment roepen: wij doen cadeaus hoor! Waardoor iedereen nu verplicht is om last minute voor iedereen ook cadeautjes te kopen. Klein budget doen we, 10/15 euro per cadeautje maar voor man en mij is dat wel rond de 100 euro aan cadeaus weer wat we af hadden gesproken niet te doen!
Zo irritant!
Volgend jaar ga ik echt twintig keer zeggen: we doen GEEN cadeaus!
Baggal schreef:

Wat een lullige actie zeg.
Ik voel me zelf een beetje gierig over iets: wij gaan wel eens uit eten met vrienden. Hun hebben 2 kinderen van 12 en 14 en die kids gaan altijd mee en eten ook een volwaardig menu uiteraard op die leeftijd. Hun drinken allemaal heel veel ook, de 1 na de andere biertje en cola wordt besteld terwijl m’n man genoeg heeft aan 2 wijn en ik 1 water (oké, dat is wel heel weinig maar ik drink gewoon niet graag ‘s avonds bij m’n eten)
Toch wordt de rekening altijd door 2 gedeeld, terwijl hun met 4 zijn en wij met 2. M’n man stelt dat altijd voor en achteraf klaag ik er wel eens over tegen hem en hij zegt dan “ach, het leven is al duur met 2 kids en wij hebben niets te klagen, we hoeven er geen boterham minder om te eten.” (Hun zijn modaal) Maar toch irriteert het me merk ik en heb ik gewoon geen zin meer om uit eten te gaan met hun. Voor hun is het wel lekker goedkoop zo ja! Of ben ik nou echt zo gierig vraag ik me af?
Doubletree20 schreef:
19-12-2019 12:25
Ik voel me zelf een beetje gierig over iets: wij gaan wel eens uit eten met vrienden. Hun hebben 2 kinderen van 12 en 14 en die kids gaan altijd mee en eten ook een volwaardig menu uiteraard op die leeftijd. Hun drinken allemaal heel veel ook, de 1 na de andere biertje en cola wordt besteld terwijl m’n man genoeg heeft aan 2 wijn en ik 1 water (oké, dat is wel heel weinig maar ik drink gewoon niet graag ‘s avonds bij m’n eten)
Toch wordt de rekening altijd door 2 gedeeld, terwijl hun met 4 zijn en wij met 2. M’n man stelt dat altijd voor en achteraf klaag ik er wel eens over tegen hem en hij zegt dan “ach, het leven is al duur met 2 kids en wij hebben niets te klagen, we hoeven er geen boterham minder om te eten.” (Hun zijn modaal) Maar toch irriteert het me merk ik en heb ik gewoon geen zin meer om uit eten te gaan met hun. Voor hun is het wel lekker goedkoop zo ja! Of ben ik nou echt zo gierig vraag ik me af?

Ik snap niet dat jouw man voorstelt het door 2en te delen, maar ik snap er nog minder van dat jullie vrienden daarmee akkoord gaan. Ik zou me namelijk erg schamen en dat nooit willen aannemen.
Doubletree20 schreef:
Hun = zij (in de meeste gevallen in jouw tekst).

Als het hele goede vrienden waren zou ik er geen punt van maken. Ligt eraan hoe ze verder doen en zijn.
minnimouse schreef:
19-12-2019 12:49
Hun = zij (in de meeste gevallen in jouw tekst).

Als het hele goede vrienden waren zou ik er geen punt van maken. Ligt eraan hoe ze verder doen en zijn.
Ik wilde het niet zeggen ;-D

Maar ik vind het wel oneerlijk. Zij eten dus 2x zoveel als jullie, drinken meer, maar betalen beduidend minder dan ze daadwerkelijk uitgeven. Ik vind je man wel erg makkelijk erover.
¡Apagando las luces!
Als je man dit iedere keer voorstelt, dan zou ik om te beginnen met hem eens een goed gesprek daarover voeren in plaats van hen te verwijten dat zij dit aannemen.
Doubletree20 schreef:
Als je man dat zelf voorsteld, dus wil en kan betalen en het gaat niet van geld dat jullie samen voor wat anders hadden bedacht, zie ik het probleem niet zo.
SombraOnline schreef:
19-12-2019 12:58
Ik wilde het niet zeggen ;-D

Maar ik vind het wel oneerlijk. Zij eten dus 2x zoveel als jullie, drinken meer, maar betalen beduidend minder dan ze daadwerkelijk uitgeven. Ik vind je man wel erg makkelijk erover.
Hij stelt het voor.

Ik zou het niet voorstellen (of elke keer maar accepteren, mijn eer te na) maar hij denkt er niet makkelijk over. Hij wil dat graag.
Luci_Morgenster schreef:
19-12-2019 13:04
Hij stelt het voor.

Ik zou het niet voorstellen (of elke keer maar accepteren, mijn eer te na) maar hij denkt er niet makkelijk over. Hij wil dat graag.
Nou ja, ik vind dus dat hij er nogal makkelijk over doet. Dat zij twee kinderen hebben, betekent niet dat OP en man maar voor de kosten op moeten draaien als ze uit eten gaan. Zo bedoelde ik het meer. :)
Kan man het wel voorstellen, maar het staat OP nu steeds meer tegen. Ze moet het dus met haar man bespreken.
¡Apagando las luces!
Ja sorry voor de hun - zij... soms kan m’n Nederlands beter :D
Zij zijn vrienden waarmee we niet superclose zijn maar dat is meer omdat we allemaal druk zijn.
M’n man en ik hebben gewoon 1 rekening dus wat dat betreft betaal ik mee natuurlijk. Die vrienden zeggen altijd 1 keer ‘hoeft niet hoor’ maar m’n man zegt dan dat het geen probleem is en zij sputteren nou ook niet bepaald tegen. Ik zou gewoon het geld op tafel smijten bij wijze van spreke zo van ‘nee, wij zijn met 4 dus wij betalen meer’. Ik merk gewoon iedere keer dat het me steekt en daardoor heb ik geen zin meer om uit eten te gaan met hun. ( en het irriteert me ook dat die kinderen er altijd bij zijn en we nooit eens met zijn 4-en een volwassen gesprek hebben want ook al zitten die kids de hele avond op een tablet je hebt toch andere / aangepaste gesprekken maar goed, dat is een ander topic :) )
Doubletree20 schreef:
19-12-2019 13:20
Ja sorry voor de hun - zij... soms kan m’n Nederlands beter :D
Zij zijn vrienden waarmee we niet superclose zijn maar dat is meer omdat we allemaal druk zijn.
M’n man en ik hebben gewoon 1 rekening dus wat dat betreft betaal ik mee natuurlijk. Die vrienden zeggen altijd 1 keer ‘hoeft niet hoor’ maar m’n man zegt dan dat het geen probleem is en zij sputteren nou ook niet bepaald tegen. Ik zou gewoon het geld op tafel smijten bij wijze van spreke zo van ‘nee, wij zijn met 4 dus wij betalen meer’. Ik merk gewoon iedere keer dat het me steekt en daardoor heb ik geen zin meer om uit eten te gaan met hun. ( en het irriteert me ook dat die kinderen er altijd bij zijn en we nooit eens met zijn 4-en een volwassen gesprek hebben want ook al zitten die kids de hele avond op een tablet je hebt toch andere / aangepaste gesprekken maar goed, dat is een ander topic :) )
Je bent geirriteerd met de verkeerde persoon. Je man. En jezelf dat je het toelaat elke keer.
Ik heb het trouwens wel met m’n man besproken hoor maar hij vindt dat ik niet moet zeuren omdat we het financieel goed hebben. Maar ik vind weer dat we niet om die reden iedere keer voor Sinterklaas moeten spelen.
lloke schreef:
19-12-2019 11:56
Gierig/triestig op mijn werk.

Wij zijn in dit deel van het land nog een kleinere afdeling van een grotere firma.
Dit jaar kregen we geen Sinterklaas, ze waren ons vergeten.
Nu gaat het me niet om dit ene stukje chocolade met mandarijn, maar meer om het gedacht dat we ook nog bestaan.
Het was zelfs zodat onze afdelingsverantwoordelijke er dan maar eens om vroeg en hij gewoon een oeps vergeten met smiley erbij teruggemaild kreeg.

Triestig... :roll:

Oja en de firma deelt al 2 jaar geen eindejaarsgeschenk meer uit aan zijn klanten.
Vorig jaar was het nog een % winst aan een goed doel, dit jaar niks.
Zelfs geen gelukkig nieuwjaar in de e-mail handtekening kan er niet vanaf.
(en we kunnen die zelf niet aanmaken, geloof me we hebben het al geprobeerd)
Leuk bedrijf. Kweekt ook echt een fijne band met personeel. Jammer dat er nog werkgevers zijn die niet begrijpen dat ze met zulke desinteresse en gierigheid zichzelf in de vingers snijden uiteindelijk.
Luci_Morgenster schreef:
19-12-2019 13:22
Je bent geirriteerd met de verkeerde persoon. Je man. En jezelf dat je het toelaat elke keer.
Hier ben ik het mee eens. En kom op, moeten ze dan echt zo'n spelletje gaan spelen om er uiteindelijk op uit te komen dat zij zelf betalen? Als ik één keer heb gezegd dat ik wil betalen en de ander staat er op om toch voor mij te betalen, dan laat ik het ook daarbij hoor. Ik ga er van uit dat we allemaal volwassen mensen zijn die niet a doen in de hoop dat jij met x reageert zodat we uiteindelijk bij b uitkomen.
meisje85 schreef:
19-12-2019 13:29
Hier ben ik het mee eens. En kom op, moeten ze dan echt zo'n spelletje gaan spelen om er uiteindelijk op uit te komen dat zij zelf betalen? Als ik één keer heb gezegd dat ik wil betalen en de ander staat er op om toch voor mij te betalen, dan laat ik het ook daarbij hoor. Ik ga er van uit dat we allemaal volwassen mensen zijn die niet a doen in de hoop dat jij met x reageert zodat we uiteindelijk bij b uitkomen.
Ja, dit vind ik ook hoor. Het is niet zo dat die vrienden niks zeggen en ervan uit gaan dat jullie betalen maar je man biedt het steeds aan. Ik snap dat jij het niet leuk vindt, maar dat is dan toch echt iets tussen jou en je man.
Ligt idd bij je man. Die mensen zeggen al: hoeft niet hoor! Maar als je man dan weer zegt: ja we delen het gewoon door 2, tja dan is het zijn schuld lijkt me. Anders blijf je over en weer gaan.
Dus als jij het niet fijn vindt, wat ik goed snap, dan zal je je man moeten overtuigen.
Zelf zou ik trouwens wel, als ik dat andere stel was, zeggen: ben je gek joh, wij eten met zn 4en, dat ga jij niet betalen voor ons!
Dat klinkt net wat anders dan: oh dat hoeft niet hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven