Kerstboom

27-12-2019 09:54 110 berichten
De kerst is weer voorbij!
Nu ben ik nieuwsgierig wanneer ruimen jullie de boom op?

Ik twijfel nog. Komt denk ik ook omdat ik nu bijna 40 weken zwanger ben😅
Alle reacties Link kopieren
Mijn boom is geadopteerd. Tussen 2 en 11 januari kunnen we hem terug brengen, dus dan!
Eerste weekend van januari waarschijnlijk. Maar ik vind het dan altijd erg ongezellig en sfeerloos en leeg. Dus misschien blijft hij nog wel een weekje langer.
The owls are not what they seem
De boom staat van 24 december, kerstavond, tot 6 januari, Driekoningen. Of nou ja, kerstvakantietijd mag ook.
Ergens in het weekend voordat ik weer aan 't werk ga, 4 of 5 januari tuig ik 'm af en gaat-ie het klompenhok in om te acclimatiseren naar de tuin temperaturen. Een zachte winterdag gaat de boom dan naar buiten en ga ik proberen of-ie het weer een jaar redt. Want dit boompje-met-kluit heeft z'n tweede kerst bij ons gevierd!

En TO, ik zou gewoon doen waar je zelf zin in hebt, maar als het een echte boom is, niet te lang laten staan. Met een kleine erbij heb je wel meer te doen dan naalden ruimen of vliegjes uit je huis te verjagen. Dat laatste overkwam mij eens toen de boom te lang stond...
Succes met bevallen!
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 12:02
0.16% gewijzigd
Ik vind januari al zo’n saaie maand, dus ik laat hem vaak tot februari staan.
Koffiepot schreef:
27-12-2019 10:18
Ik lees het meer als dat TO juist in haar nesteldrang/opruimwoede veroorzaakt door de zwangerschap hem graag de deur uit wil hebben, maar het aan de andere kant nog te vroeg vindt omdat het pas één dag na kerst is... En dat ze daar over twijfels, niet over hoe hij de deur uit gaat.
Ja klopt hoor! Mijn man wil het met alle liefde doen! Wij wachten in principe altijd tot nieuwjaarsdag.
Denk dat het inderdaad een nesteldrang dingetje is
Ik deed het altijd oudjaarsdag, gelijk grote schoonmaak en netjes het nieuwe jaar in. Nu denk ik dat hij vanavond weg gaat, ik heb een neppert met vogeltjes...
die ik wilde bestaat al...
Frederika-Jael schreef:
27-12-2019 10:50
Ik zou hem nu weghalen en anders mooi taakje voor de kraam:')
Ik hoop niet dat je de kraamhulp bedoeld? Die hebben wel iets beters te doen dan een kerstboom opruimen
vivaratje schreef:
27-12-2019 13:16
Ik hoop niet dat je de kraamhulp bedoeld? Die hebben wel iets beters te doen dan een kerstboom opruimen

Denk dat ze de kraamtijd bedoelt...
Such fun!1
Die van mij blijft nog even tot nieuwjaarsdag staan. Maar zou ik 40 weken zwanger zijn, ging ie vandaag nog. Ik herinner me ernstige nesteldrang rond die tijd :P
hmmm, ik zat toevallig net naar de boom te kijken en moet vast stellen dat hij z'n beste tijd gehad heeft... Echte gezaagde boom, dus ja, die is al een beetje aan het uitdrogen.

Maar ik heb wat vrienden over de vloer met oud en nieuw en wil het dan eigenlijk wel lekker sfeervol maken en daar helpt de boom wel erg bij. dus ik laat hem lekker staan, hij zal 1 of 2 januari het veld moeten ruimen, lekkere frisse start van het nieuwe jaar.
Wij hebben een kunstboom, dus dat is makkelijk qua opruimen.

Alleen net zo lastig qua opruimen als voor TO, want als het aan mij had gelegen was die boom niet eens van zolder gekomen en Man en Dochter vinden hem zo gezellig staan, dus wat hen betreft blijft ie tot Maria Lichtmis.

Ik gok dus op driekoningen, maar eerder nog gewoon op nieuwjaarsdag. Ik vind het best een dominant item.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
15 jaar geleden zat ik ook hoogzwanger naast mijn kerstboom. Ik hoopte echt op een kerstkindje, maar toen kwam ze pas eind januari. De boom heb ik zelf door het trappenhuis naar buiten gesleept, maar toen lukte het niet meer om met stoffer en blik de naalden weg te halen. Dat heeft mijn toenmalige kleuter gedaan :-)
Mijn boom is al weg. Was het vanmorgen ineens helemaal zat als die prutjes.

Dus versierselen weer in een doos gekwakt en de boom staat nu achter het huis. Het is een plankenboom en die was wit gebeitst.
Ik heb die vandaag (mat)zwart geverfd en gaat straks weer naar zolder voor volgend jaar.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 00:39
17.46% gewijzigd
Maart ofzo.
Geen grote echte boom hier, wel kerstversiering. (Ik woon alleen, heb er lang een hekel aan gehad maar nu niet meer, ik vind het erg gezellig)
Geen idee wanneer ik het weg ga halen, het wordt er zo'n kale boel van en nogmaals ik woon alleen dus misschien laat ik het wel tot mei hangen... :proud:
Het meeste is al weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan overigens best dat het restant blijft staan totdat ik vervanging heb gevonden. Ik houd niet van het "lege plek"-gevoel. Maar ik had ontzettend veel.

Ik heb uren en uren doorgebracht met alleen maar het afnemen van boomdecoraties, die indelen en in de goede dozen leggen. Geeft een ontzettende troep dus dat deel heb ik grotendeels gehad. Een paar boompjes zijn weg en alleen de grotere staan er nog, compleet met lichtjes. Ik was vergeten hoe mooi ze waren ook zonder versiering.

Maar kan best dat ik morgen de geest krijg en dat ik ineens vind dat het allemaal maar afgelopen moet zijn. Of dat het nog tot half januari blijft staan verder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Na drie koningen, 6 januari.

Wij zijn overigens niet gelovig, maar dit is hoe we het altijd hebben gedaan.
Vanochtend was ik hem zat en moest hij eruit. De boom heeft vandaag zijn plek buiten op het terras gekregen in afwachting van de ophaaldienst. Hij heeft in totaal 3 weken gestaan naar volle tevredenheid.
Koffiepot schreef:
27-12-2019 10:18
Ik lees het meer als dat TO juist in haar nesteldrang/opruimwoede veroorzaakt door de zwangerschap hem graag de deur uit wil hebben, maar het aan de andere kant nog te vroeg vindt omdat het pas één dag na kerst is... En dat ze daar over twijfels, niet over hoe hij de deur uit gaat.

Zo las ik het ook. Ze wil er niet mee zitten als de kleine komt.
TO; gewoon opruimen als dat goed voelt. Maar als je het nog gezellig vindt, laat je hem nog even staan. De kleine kan ook later komen en anders kan je man of kraamverzorgster ‘m ook altijd nog opruimen 😉.
Wij hadden de kerstboom altijd vanaf eerste advent tot en met 2 januari.

Tegenwoordig doen we we er niet meer aan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
In het eerste weekend van het nwe jaar kocht ik een versebis bloemen na het opruimen en schoonmaken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
ik vier 7 januari kerst dus hier staat ie voorlopig nog wel
Don't cry, buy a bag and move on.
vivaratje schreef:
27-12-2019 13:16
Hoe kom je daar bij, de mijne had echt helemaal niks te doen en zat uren per dag koffie te drinken en te ouwehoeren. Maar volgens mij mogen ze t ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven