Kerstboom

vrijdag 27 december 2019 om 20:49
MinkeDeWit schreef: ↑27-12-2019 10:07Wij hebben een kerstboom omdat de kinderen dat heel graag wilden, onder de voorwaarde dat ik er geen last van heb, niets doe aan op-en aftuigen, en hij voor het einde van de kerstvakantie uit huis is.
Heel relaxt dus. Als ze zich niet aan de afspraak houden hak ik hem in stukjes en leg hem in hun bed.

vrijdag 27 december 2019 om 21:43
Of topic, sorry.... Voor het eerst dat ik iemand hoor die Imbolc viert! Leuk!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

vrijdag 27 december 2019 om 22:17
MockTurtle schreef: ↑27-12-2019 21:43Of topic, sorry.... Voor het eerst dat ik iemand hoor die Imbolc viert! Leuk!

Ik vier het niet heel uitgebreid hoor, het is meer een stilstaan bij. Ik beleef het jaar als het ware van (heidens) jaarfeest naar jaarfeest. Vooral een gevoel..
Ook nu, deze periode van kaarsen aan, boom. Heel fijn.
vrijdag 27 december 2019 om 22:26
Ik ook niet uitgebreid hoor, inderdaad een stilstaan bij. Ook met kerst inderdaad. Nah, helemaal leuk!

I'm not crazy. My reality is just different than yours.

zaterdag 28 december 2019 om 08:35
Zo zie ik het ook. Het is om de donkere winterperiode te overbruggen. Aan al die onzin van pas na Sinterklaas en met 1 januari gelijk weer weg, doe ik dus ook niet mee. Het scheelt dat ik een kunstboom heb, die kan ik zolang laten staan als ik wil.
zaterdag 28 december 2019 om 10:59
Ik zie het ook zo, maar juist al die onzin van na Sinterklaas en met 6! Januari weg doe ik wel mee.redbulletje schreef: ↑28-12-2019 08:35Zo zie ik het ook. Het is om de donkere winterperiode te overbruggen. Aan al die onzin van pas na Sinterklaas en met 1 januari gelijk weer weg, doe ik dus ook niet mee. Het scheelt dat ik een kunstboom heb, die kan ik zolang laten staan als ik wil.
Sint Maarten, Sinterklaas oud en nieuw en Driekoningen zijn nl óók festiviteiten om de donkerte te overbruggen.

zaterdag 28 december 2019 om 15:33
En Sint Lucia. Zoveel mogelijk vieren. Met zoveel mogelijk kaarsjes en eten. Tot het licht weer terug is.
zaterdag 28 december 2019 om 15:42
Echt waar? Die van mij waren echt steeds druk bezig. Doen wat ze moeten doenFrederika-Jael schreef: ↑27-12-2019 19:31Hoe kom je daar bij, de mijne had echt helemaal niks te doen en zat uren per dag koffie te drinken en te ouwehoeren. Maar volgens mij mogen ze t ook niet.

zaterdag 28 december 2019 om 15:46
Ik vind het gezellig dat hij er op Oudejaarsavond nog staat en ik ruim hem altijd op 1 januari op.
Als ik ben opgestaan en mijn eerste koffie naar binnen heb gegoten begin ik meteen aan het opruimen van alles wat er in hangt.
We hebben een neppert dus man vouwt hem daarna op en in de doos.
En frisse nieuwe start van het jaar.
Als ik ben opgestaan en mijn eerste koffie naar binnen heb gegoten begin ik meteen aan het opruimen van alles wat er in hangt.
We hebben een neppert dus man vouwt hem daarna op en in de doos.
En frisse nieuwe start van het jaar.

zaterdag 28 december 2019 om 17:55
Ik ken al die festiviteiten waar anderen het over hebben helemaal niet.
Ik mis was volgens mij, want naast Sinterklaas en Kerst ken ik niks in deze periode.
Daarom staat mijn boom zo lang mogelijk. Hij stond er 30 november en gaat nu misschien midden tot eind januari weer weg. Met de lichtjes probeer ik zo januari door te komen. Mijn guirlandes met lichtjes blijven sowieso tot de lente, dan haal ik de ballen eriit maar laat ik de bloemen, lint en geweiversieringen er in zitten.

Daarom staat mijn boom zo lang mogelijk. Hij stond er 30 november en gaat nu misschien midden tot eind januari weer weg. Met de lichtjes probeer ik zo januari door te komen. Mijn guirlandes met lichtjes blijven sowieso tot de lente, dan haal ik de ballen eriit maar laat ik de bloemen, lint en geweiversieringen er in zitten.

zaterdag 28 december 2019 om 19:12
Zit inderdaad ook wel wat in!herfstappeltaart schreef: ↑28-12-2019 15:52Ik krijg juist altijd van het opruimen van de boom zo'n voorjaarsgevoel. Dat grote ding weg. Weer licht en lucht in mijn kamer.

zaterdag 28 december 2019 om 19:12
Zit inderdaad ook wel wat in!herfstappeltaart schreef: ↑28-12-2019 15:52Ik krijg juist altijd van het opruimen van de boom zo'n voorjaarsgevoel. Dat grote ding weg. Weer licht en lucht in mijn kamer.