Kerstboom

27-12-2019 09:54 110 berichten
De kerst is weer voorbij!
Nu ben ik nieuwsgierig wanneer ruimen jullie de boom op?

Ik twijfel nog. Komt denk ik ook omdat ik nu bijna 40 weken zwanger ben😅
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
27-12-2019 13:16
Ik hoop niet dat je de kraamhulp bedoeld? Die hebben wel iets beters te doen dan een kerstboom opruimen
Mijn kraamhulp bood zelf aan om de boom op te ruimen :D
dubbel
MinkeDeWit schreef:
27-12-2019 10:07
Wij hebben een kerstboom omdat de kinderen dat heel graag wilden, onder de voorwaarde dat ik er geen last van heb, niets doe aan op-en aftuigen, en hij voor het einde van de kerstvakantie uit huis is.
Heel relaxt dus. Als ze zich niet aan de afspraak houden hak ik hem in stukjes en leg hem in hun bed.
:HA:
Eigenlijk tot aan Imbolc maar dat redt ie niet qua naaldenverlies.
Dus dan Driekoningen, wat we tevens ook vieren, hoewel niet per se religieus. Maar wel met taart en een boon.
NYC schreef:
27-12-2019 20:53
Eigenlijk tot aan Imbolc maar dat redt ie niet qua naaldenverlies.
Dus dan Driekoningen, wat we tevens ook vieren, hoewel niet per se religieus. Maar wel met taart en een boon.
Of topic, sorry.... Voor het eerst dat ik iemand hoor die Imbolc viert! Leuk!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
27-12-2019 21:43
Of topic, sorry.... Voor het eerst dat ik iemand hoor die Imbolc viert! Leuk!
:high5:
Ik vier het niet heel uitgebreid hoor, het is meer een stilstaan bij. Ik beleef het jaar als het ware van (heidens) jaarfeest naar jaarfeest. Vooral een gevoel..

Ook nu, deze periode van kaarsen aan, boom. Heel fijn.
NYC schreef:
27-12-2019 22:17
Ik vier het niet heel uitgebreid hoor, het is meer een stilstaan bij. Ik beleef het jaar als het ware van (heidens) jaarfeest naar jaarfeest. Vooral een gevoel..

Ik ook niet uitgebreid hoor, inderdaad een stilstaan bij. Ook met kerst inderdaad. Nah, helemaal leuk! :high5:
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Morgen!
Driekoningen.
Ik ruim hem misschien morgen wel op. We gaan maandag voor een week weg en heb eigenlijk niet zo’n zin in een boom als we de 5e terug komen. Morgen heb ik nog geen plannen, dus best kans dat ik hem dan al buiten mik. De 8e kan je hem inleveren hier in de wijk.
NYC schreef:
27-12-2019 22:17

Zo zie ik het ook. Het is om de donkere winterperiode te overbruggen. Aan al die onzin van pas na Sinterklaas en met 1 januari gelijk weer weg, doe ik dus ook niet mee. Het scheelt dat ik een kunstboom heb, die kan ik zolang laten staan als ik wil.
redbulletje schreef:
28-12-2019 08:35
Zo zie ik het ook. Het is om de donkere winterperiode te overbruggen. Aan al die onzin van pas na Sinterklaas en met 1 januari gelijk weer weg, doe ik dus ook niet mee. Het scheelt dat ik een kunstboom heb, die kan ik zolang laten staan als ik wil.
Ik zie het ook zo, maar juist al die onzin van na Sinterklaas en met 6! Januari weg doe ik wel mee.
Sint Maarten, Sinterklaas oud en nieuw en Driekoningen zijn nl óók festiviteiten om de donkerte te overbruggen.
Mevrouw75 schreef:
28-12-2019 10:59
Ik zie het ook zo, maar juist al die onzin van na Sinterklaas en met 6! Januari weg doe ik wel mee.
Sint Maarten, Sinterklaas oud en nieuw en Driekoningen zijn nl óók festiviteiten om de donkerte te overbruggen.
En Sint Lucia. Zoveel mogelijk vieren. Met zoveel mogelijk kaarsjes en eten. Tot het licht weer terug is.
Frederika-Jael schreef:
27-12-2019 19:31
Hoe kom je daar bij, de mijne had echt helemaal niks te doen en zat uren per dag koffie te drinken en te ouwehoeren. Maar volgens mij mogen ze t ook niet.
Echt waar? Die van mij waren echt steeds druk bezig. Doen wat ze moeten doen
elein schreef:
27-12-2019 20:34
Mijn kraamhulp bood zelf aan om de boom op te ruimen :D
Ik dacht dat kraamhulpen wel druk waren met andere dingen. Nu lees ik hier anders. Zal wel een andere tijd zijn
MarindaH schreef:
27-12-2019 14:40
Denk dat ze de kraamtijd bedoelt...
Ja dacht ik ook, wilde het ff zeker weten ;)
NYC schreef:
28-12-2019 15:33
En Sint Lucia. Zoveel mogelijk vieren. Met zoveel mogelijk kaarsjes en eten. Tot het licht weer terug is.
ja, dat zit er bij mij niet zo in, maar dat is ook een goeie.
Ik vind het gezellig dat hij er op Oudejaarsavond nog staat en ik ruim hem altijd op 1 januari op.
Als ik ben opgestaan en mijn eerste koffie naar binnen heb gegoten begin ik meteen aan het opruimen van alles wat er in hangt.
We hebben een neppert dus man vouwt hem daarna op en in de doos.
En frisse nieuwe start van het jaar.
Nepbomen zitten bij mij ook niet in het systeem. Dat schuurt.
NYC schreef:
28-12-2019 15:33

Ik krijg juist altijd van het opruimen van de boom zo'n voorjaarsgevoel. Dat grote ding weg. Weer licht en lucht in mijn kamer.
Vanmorgen opgeruimd. We gaan op vakantie. Geen zin om het erna te doen.

Anders had hij tot nieuwjaar gestaan.
Na oud en nieuw gaat ie weer naar zolder!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik ken al die festiviteiten waar anderen het over hebben helemaal niet. o_o Ik mis was volgens mij, want naast Sinterklaas en Kerst ken ik niks in deze periode.

Daarom staat mijn boom zo lang mogelijk. Hij stond er 30 november en gaat nu misschien midden tot eind januari weer weg. Met de lichtjes probeer ik zo januari door te komen. Mijn guirlandes met lichtjes blijven sowieso tot de lente, dan haal ik de ballen eriit maar laat ik de bloemen, lint en geweiversieringen er in zitten.
herfstappeltaart schreef:
28-12-2019 15:52
Ik krijg juist altijd van het opruimen van de boom zo'n voorjaarsgevoel. Dat grote ding weg. Weer licht en lucht in mijn kamer.
Zit inderdaad ook wel wat in!
herfstappeltaart schreef:
28-12-2019 15:52
Zit inderdaad ook wel wat in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven