Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

woensdag 25 december 2019 om 22:41
Wat mij betreft helemaal niets! Ik vind het bij Jamie Lee Curtis echt prachtig staan. Misschien laat ik het ook wel zo als ik het eenmaal zo kort heb.
donderdag 26 december 2019 om 08:45
+1AnnaMarianna schreef: ↑25-12-2019 22:41Wat mij betreft helemaal niets! Ik vind het bij Jamie Lee Curtis echt prachtig staan. Misschien laat ik het ook wel zo als ik het eenmaal zo kort heb.
Jamie en Jongengrijs hebben me eigenlijk over de streep getrokken, voor dit topic dacht ik er helemaal niet over na. Maar nu ik veelal in Spanje ga zitten en ik eigenlijk alleen mijn kapper hier vertrouw (meer een taal dingetje van mij, hoewel ik best Spaans spreek), vond ik het wel een goed idee. En als het me niet bevalt zit er zo weer een kleur in.
vrijdag 27 december 2019 om 16:20
Ik zag vandaag een vrouw met een diepe grijze baan. Lang niet geverfd. Dus ik dacht; die laat het uitgroeien! Dus ik zei op een vriendelijke toon; ah, op weg naar zilver?
leuk hoor! En ze flipte totaal de pan uit over hoe ze gewoon wat verfbeurten had gemist en hoe oppervlakkig de wereld was en ga zo maar door. Dus. Niet iemand uit dit topic denk ik.

vrijdag 27 december 2019 om 16:24
Ik zou het ook niet zo op prijs stellen als je dit tegen mij zou zeggen. Of het nu wel of geen eigen keuze was om het te laten uitgroeien.Sjulia schreef: ↑27-12-2019 16:20Ik zag vandaag een vrouw met een diepe grijze baan. Lang niet geverfd. Dus ik dacht; die laat het uitgroeien! Dus ik zei op een vriendelijke toon; ah, op weg naar zilver?leuk hoor! En ze flipte totaal de pan uit over hoe ze gewoon wat verfbeurten had gemist en hoe oppervlakkig de wereld was en ga zo maar door. Dus. Niet iemand uit dit topic denk ik.
Nogal brutaal vind ik eerlijk gezegd.

vrijdag 27 december 2019 om 17:32
Als je deze informatie erbij had gezet, waarschijnlijk niet nee.
Maar dan nog had ik deze opmerking ook dan niet zo op prijs gesteld.
vrijdag 27 december 2019 om 20:23
Ach ik zou er de humor wel van inzien. Mensen zitten tegenwoordig zo snel op de kast.
vrijdag 27 december 2019 om 21:01
vrijdag 27 december 2019 om 23:12
Ja, ik vroeg het ook gewoon op een leuke manier. Uitgroei tot ooghoogte, dat is ook wel veel gemiste verfbeurten. Ik ga er dan vanuit dat het een bewuste keuze is.

zaterdag 28 december 2019 om 11:42
Op zoek naar inspiratie kwam ik dit filmpje tegen. Wow, deze vrouw heeft echt een enorme metamorfose ondergaan. En het resultaat staat haar hartstikke goed!
https://www.youtube.com/watch?v=f0-rcolTwac
Dit soort filmpjes stimuleert mij wel om er geen lang proces van te maken, maar het rigoreus aan te pakken.
Dit soort filmpjes stimuleert mij wel om er geen lang proces van te maken, maar het rigoreus aan te pakken.

zaterdag 28 december 2019 om 11:45
AnnaMarianna schreef: ↑28-12-2019 11:42Op zoek naar inspiratie kwam ik dit filmpje tegen. Wow, deze vrouw heeft echt een enorme metamorfose ondergaan. En het resultaat staat haar hartstikke goed!
Oeh ja....maar daar moet je echt wel een goed hoofd voor hebben hoor. Zo'n kapsel zou mij absoluut niet staan, verkeerde vorm hoofd en hals.
Bij deze vrouw staat het geweldig.
zaterdag 28 december 2019 om 11:45
Klopt hoor, ik had het zelf laatst ook, niet tot haar oren maar echt een flinke uitgroei weliswaar bij blond haar, dus niet waanzinnig opvallend, maar toch echt zichtbaar- die dame keek me ook warrig aan, ‘nee hoor ik laat het niet uitgroeien... ik ben gewoon lui’, zei ze.
Dan denk ik persoonlijk maak een keuze, verven of niet, maar goed wie ben ik.

zaterdag 28 december 2019 om 11:59
herfstappeltaart schreef: ↑28-12-2019 11:45Oeh ja....maar daar moet je echt wel een goed hoofd voor hebben hoor. Zo'n kapsel zou mij absoluut niet staan, verkeerde vorm hoofd en hals.
Bij deze vrouw staat het geweldig.
Ja, daar heb je denk ik wel gelijk in. Maar voor mezelf durf ik het wel aan. Heb het wel eerder (wel lang geleden) zo kort gehad en weet dat ik het kan hebben. Ach en als het toch niet bevalt is het snel genoeg weer wat langer. En ook een kleurtje zit er eventueel zo weer in. Ik merk dat ik er redelijk relaxed in sta. Tot mijn eigen verbazing, haha.
zaterdag 28 december 2019 om 14:00
Ik begin een beetje grijs te worden en heb me altijd afgevraagd of ik het zou gaan verven of niet (nu nog niet echt aan de orde, maar met een paar jaar wel). Vroeger ook wel veel m'n haar geverfd, dus het idee an sich staat me niet zozeer tegen, maar dit topic heeft er wel voor gezorgd dat ik het uiteindelijke, onoverkomelijke uitgroeien naar grijs heel erg in m'n achterhoofd ga houden!
Ik heb momenteel kort haar maar zelfs dan zijn de langste delen toch wel een cm of 12 (zou het nog korter kunnen knippen maar dat staat me niet in mijn ervaring) dus dan zit je toch een jaar met uitgroei...
iig bedankt TO + de rest dat jullie me hier bewust van hebben gemaakt
Ik heb momenteel kort haar maar zelfs dan zijn de langste delen toch wel een cm of 12 (zou het nog korter kunnen knippen maar dat staat me niet in mijn ervaring) dus dan zit je toch een jaar met uitgroei...
iig bedankt TO + de rest dat jullie me hier bewust van hebben gemaakt

zaterdag 28 december 2019 om 14:16
Wauw, ik ben onder de indruk van het aantal pagina’s dat dit topic inmiddels lang is. Erg om te lezen dat het echt zo’n ding is voor de meeste vrouwen.
Ik ben 31 en heb al behoorlijk veel grijze haren. Ze vallen ook behoorlijk op omdat mijn haar verder bijna zwart van kleur is. Halverwege dit jaar heb ik de keuze gemaakt om te stoppen met verven en ik heb er elke dag meer vrede mee. Ik zie nu zelfs de charme van dat clustertje grijze haren in mijn pony en ik zou dat inmiddels oprecht missen als het weggeverfd zou zijn.
En raad eens: ik werd deze week toch mooi 4 jaar jonger geschat door een collega!
Ik ben 31 en heb al behoorlijk veel grijze haren. Ze vallen ook behoorlijk op omdat mijn haar verder bijna zwart van kleur is. Halverwege dit jaar heb ik de keuze gemaakt om te stoppen met verven en ik heb er elke dag meer vrede mee. Ik zie nu zelfs de charme van dat clustertje grijze haren in mijn pony en ik zou dat inmiddels oprecht missen als het weggeverfd zou zijn.
En raad eens: ik werd deze week toch mooi 4 jaar jonger geschat door een collega!

zaterdag 28 december 2019 om 14:48
Jouw reactie kwam uiteraard nav het meedoen aan dit topic. Niet verkeerd bedoeld, gewoon verkeerd aangekomenSjulia schreef: ↑27-12-2019 16:20Ik zag vandaag een vrouw met een diepe grijze baan. Lang niet geverfd. Dus ik dacht; die laat het uitgroeien! Dus ik zei op een vriendelijke toon; ah, op weg naar zilver?leuk hoor! En ze flipte totaal de pan uit over hoe ze gewoon wat verfbeurten had gemist en hoe oppervlakkig de wereld was en ga zo maar door. Dus. Niet iemand uit dit topic denk ik.

Gênant wel maar vind het niet onbeleefd hoor.
Dit gaat je gewoon geen 2de keer overkomen

Ik verf niet, ben bijna 50 en krijg hier en daar wat grijs. Nog helemaal onopvallend. Ik ken mezelf en ben niet van plan om alle 4 weken bij de kapper te gaan zitten, zelfs niet om zelf te verven. Ik denk dat ik het gewoon zijn gang laat gaan.

zondag 29 december 2019 om 19:11
Man stuurde mij een foto die hij 1e Kerstdag van mij had gemaakt op het strand met de zee op de achtergrond.
Het was heerlijk daar en ik genoot van het zonnetje en de wind in mijn haren.
Zijn onderschrift... je haar is net zo mooi wit als de brekende golven
We hebben er met een Texels Skuumkoppe op getoost
Zijn onderschrift... je haar is net zo mooi wit als de brekende golven
We hebben er met een Texels Skuumkoppe op getoost
anoniem_64a37d22826df wijzigde dit bericht op 29-12-2019 22:41
2.34% gewijzigd
zondag 29 december 2019 om 20:50
Wat een lief compliment van je manpassiebloempje65 schreef: ↑29-12-2019 19:11Man stuurde mij een foto die hij 1e Kerstdag van mij had gemaakt op het strand met de zee op de achtergrond.
Zijn onderschrift... je haar is net zo mooi wit als de brekende golven![]()
We hebben er met een Texels Skuumkoppe op getoast![]()

zondag 29 december 2019 om 23:12
Ja hè!? Hij is een stuk jonger en wordt nu ook grijs. I
Paar weken geleden een huwelijks jubileum, hij strak in pak en ik in het lang.
Mijn haar had ik laten opsteken. Man vond mij prachtig en ik hem ook!
Heel de avond gedanst en geflirt met elkaar hahaha
Ruim 34 bij elkaar en dan zo lekker de kriebels van elkaar hebben
zondag 29 december 2019 om 23:15
Wat lief zeg!passiebloempje65 schreef: ↑29-12-2019 19:11Man stuurde mij een foto die hij 1e Kerstdag van mij had gemaakt op het strand met de zee op de achtergrond.
Zijn onderschrift... je haar is net zo mooi wit als de brekende golven![]()
We hebben er met een Texels Skuumkoppe op getoost![]()
zondag 29 december 2019 om 23:16
Graag gedaan!katinmijnschoen schreef: ↑28-12-2019 14:00Ik begin een beetje grijs te worden en heb me altijd afgevraagd of ik het zou gaan verven of niet (nu nog niet echt aan de orde, maar met een paar jaar wel). Vroeger ook wel veel m'n haar geverfd, dus het idee an sich staat me niet zozeer tegen, maar dit topic heeft er wel voor gezorgd dat ik het uiteindelijke, onoverkomelijke uitgroeien naar grijs heel erg in m'n achterhoofd ga houden!
iig bedankt TO + de rest dat jullie me hier bewust van hebben gemaakt![]()

zondag 29 december 2019 om 23:20
Ik vind kort haar bij veel vrouwen echt heel mooi staan. Maar ik zou het zelf dus nooit durven. Dan maar een tijdje met lelijke uitgroei rondlopen.AnnaMarianna schreef: ↑28-12-2019 11:42Op zoek naar inspiratie kwam ik dit filmpje tegen. Wow, deze vrouw heeft echt een enorme metamorfose ondergaan. En het resultaat staat haar hartstikke goed!