Geld & Recht alle pijlers

Auto verkocht

07-01-2020 17:49 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb gisteren een auto verkocht voor 350 euro. Het is een auto van 16 jaar oud pas nog apk gehad. En nu krijgen we op eens een bericht dat de koppeling kapot is . Dat was gisteren middag nog niet zo. De reden van verkoop was dat wij een auto van onze werk hebben gekregen. En nu krijgen we allemaal nare berichten met dreigen . En ben alleen thuis met onze zoontje en ik voel mij er niet lekker bij. Ook hebben ze geen proefrit gemaakt ze hebben hem gestart en gelijk over geschreven hoe sterk staan wij hier in? Sorry voor het rommelige bericht .typ dit even snel op mijn telefoon
Garantie tot aan de deur. Niet op ingaan.
Helaas pindakaas voor hun,
Verwijs ze naar het juridisch loket voor hun rechten ( die er niet zijn)
Wat verwacht je nou bij een auto van 350?
Bij een auto van 350 euro krijg je geen half jaartje Bovag garantie. Wel heel vervelend dat je tegen deze bedreigingen aan loopt.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
dankjewel dat maak mij al een stuk rustiger. Ze beweren vanavond te komen . En mijn vriend is heel de avond werken . Hopelijk is het gewoon grootspraak. We hebben nog gevraagd wil je nog even rijden voor je het gelijk koopt nee hoor is niet nodig zeggen ze dan. :-|
gizzmo-returns schreef:
07-01-2020 17:54
Helaas pindakaas voor hun,
Verwijs ze naar het juridisch loket voor hun rechten ( die er niet zijn)
Dit. Met de mededeling dat verdere dreigementen richting politie gaan. Tjemig, in mijn omgeving krijg je sowieso 150,- voor een sloopauto met defecte motor en vier platte banden. Wat verwacht iemand van een auto van 350,-?
Als die mensen echt denken dat de koppeling al kapot was, kan ik me voorstellen dat ze pissig zijn, ook al is het dan maar een auto van 350 euro. Voor dat bedrag kun je een sloopauto verwachten, zou ik denken. Ik kon al meer krijgen voor mijn auto, terwijl ik er in de advertentie duidelijk bij had staan dat de automaat niet meer goed was.

Wat ik denk ik zou doen, voor dat geld en vervolgens mijn eigen gemoedsrust, die mensen voorstellen dat ze de auto terugbrengen en hun geld terugkrijgen. En dan naar de sloop brengen, met een beetje geluk krijg je er daar nog 100 euro voor.
Als je dat niet wilt, op je strepen staan en nog eens duidelijk aangeven dat de koppeling nog niet kapot was, dat je het heel vervelend voor hen vindt maar dat dit wel een risico is bij een oude auto, welke dan ook, zeker voor 350 euro. (overigens is 16 jaar tegenwoordig nog niet stokoud voor een auto, er staan er genoeg van die leeftijd te koop voor vele malen meer dan 350 euro, dus een goede auto kan het voor dat geld al nooit zijn geweest) En dat de garantie inderdaad zoals iemand al schreef, tot de deur is. Dat ze een proefritje hadden kunnen maken of iemand mee hadden kunnen nemen die er verstand van heeft.

Waar je de mensen hels mee kunt krijgen, is berichten blokkeren en nergens op reageren. Ik denk dat de kans dan heel groot is dat je ze vanavond of morgen op de stoep hebt staan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat het gewoon louche opkopers zijn met nog niet zoveel ervaring. Die denken nog wat geld eruit te kunnen persen van particulieren.

Edit: en ik zou ze wel blokkeren en verder negeren. Je bent niet verplicht ook nog serieus in te gaan op wat dreigementen en scheldpartijen. Kansloos volk dus verspilde moeite.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 07-01-2020 18:09
39.04% gewijzigd
Als je voor die prijs een auto koopt kan je ook niet heel veel verwachten. Dus ik vind ze overdrijven.
Hoelang geleden is de apk? Want dan kan je aantonen dat toen de koppeling nog werkte (ik neem n dat ze die controleren).

En ze reden weg na de aankoop dus toen deed de koppeling het nog.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Terugsturen dat je de bedreigingen doorgegeven hebt aan de politie en dat je verder geen contact meer wenst.

Idioten.
Life is short. Eat dessert first.
neweve schreef:
07-01-2020 18:08
Als je voor die prijs een auto koopt kan je ook niet heel veel verwachten. Dus ik vind ze overdrijven.
Hoelang geleden is de apk? Want dan kan je aantonen dat toen de koppeling nog werkte (ik neem n dat ze die controleren).

APK is geen keuring in die zin dat ze alle onderdelen nalopen en oké bevinden. Niet meer dan een momentopname of de auto op dat moment mag deelnemen aan het verkeer. Het zegt niets over staat van onderhoud.
lemoos2 schreef:
07-01-2020 18:07
Ik denk dat het gewoon louche opkopers zijn met nog niet zoveel ervaring. Die denken nog wat geld eruit te kunnen persen van particulieren.

Edit: en ik zou ze wel blokkeren en verder negeren. Je bent niet verplicht ook nog serieus in te gaan op wat dreigementen en scheldpartijen. Kansloos volk dus verspilde moeite.

Dit was ook het eerste wat ik dacht. Dringend advies: nergens meer op in gaan maar de politie bellen. Dit zijn dreigementen en daar heb je de politie voor om daar mee te dealen. Zeker als ze je adres hebben en je alleen thuis bent.
neweve schreef:

Ik zou helemaal de discussie niet aangaan met mensen die een situatie op deze manier benaderen. Zeer grote kans dat dit vooropgezet is (gezien het feit dat ze niet eens wilden proefrijden)
Politie bellen!!!!!!!!!!
Gatver. Kan me voorstellen dat je bang bent. Kan er een vriend vanavond komen?
Verder gordijnen dicht en niet open doen. Anders gelijk 112 bellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Apk is in november gedaan en wij hebben er nog in gereden tot 2 dagen geleden en er was niets aan de hand .
Madeliefjees schreef:
07-01-2020 18:15
Gatver. Kan me voorstellen dat je bang bent. Kan er een vriend vanavond komen?
Verder gordijnen dicht en niet open doen. Anders gelijk 112 bellen.
Niet zo snel 123 Mischien dat een vriendin nog komt voor de rest heb ik alles dicht zitten en ga zo mijn zoontje op bed leggen mochten ze er zijn dat hij er niets van mee krijgt in ieder geval.
XxprisjuhxX schreef:
07-01-2020 18:16
Apk is in november gedaan en wij hebben er nog in gereden tot 2 dagen geleden en er was niets aan de hand .
Maakt niet uit, de auto was in orde. Zij hadden 'm moeten testen en dan nog, zou je waarschijnlijk dezelfde berichten nu gekregen hebben.

Politie bellen hoor, dreigen is niet oké!
Life is short. Eat dessert first.
Maak screenshots van de bedreigingen. Die kun je later eventueel gebruiken om aangifte te doen. En verder niet op reageren zoals eerder aangegeven.

Als je je onveilig voelt: bel het niet-spoed nummer van de politie en vraag om advies. En als ze opeens voor de deur staan, 112.
neweve schreef:

Dit. Laat je niet bangmaken door dreigementen. Negeer die lui gewoon. En als ze vanavond voor je deur staan bel je de politie.
En je zou ook niet de eerste zijn die live online assistentie krijgt van het forum :-)
Bij twijfel nooit denken; het zal wel meevallen. Zoals Oprah zei: trust your gutfeeling. Pak je zoontje op en ga op visite bij de buren of zoiets.
COtweepuntnul schreef:
07-01-2020 17:52
Garantie tot aan de deur. Niet op ingaan.
Dit. Is hun ook bekend hoor.
Je gaat toch niet opendoen?
gizzmo-returns schreef:
07-01-2020 18:48
Je gaat toch niet opendoen?
Nee dat zeker niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven