Schoonmaakster

08-01-2020 11:28 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond komt er een dame bij ons op 'gesprek' om bij ons thuis schoon te komen maken.

Het idee is om haar elke week twee uurtjes te laten komen om de gehele woning (begane grond, eerste en tweede verdieping) af te stoffen, te stofzuigen en te dweilen, om de badkamer te laten doen en dan elke week een 'grote taak' zoals de jaloezieën grondig reinigen, binnenzijde ramen lappen, de keuken uitsoppen of de garage schoonmaken.

Is dit reëel qua tijd? Wie heeft er ook een schoonmaakster en hoe vaak komt ze en wat doet ze?
Nee, absoluut niet. Onze schoomaakster kwam 3 uur per week en deed daarin onze kleine woning (80m2): stofzuigen, dweilen, badkamer, en algemeen stoffen (dus wel de grote dingen en de woonkamer, niets in de slaapkamers etc). Voor ramen lappen etc kwam ze zo nu en dan een keer wat langer of extra.

Doe het zelf eens, en zet er een timer naast. Dan weet je hoe lang realistisch is.
Met die grote taak erbij is 3 uur veel realistischer.
Dat alles in 2 uur? Nee.

Ik had er eentje die kwam 2 uur in een woning van 50m2 (alles BG) en dan ging ze stofzuigen, dweilen, stoffen, de badkamer doen en dan soms een paar ramen lappen. De keuken maakte ik zelf schoon.
Ik denk dat dit vrij krap is qua tijd.....
Of je kunt zelf 2 uur meehelpen met haar. Ken iemand die dit doet.
Of anders 3 uur en niet meehelpen.
Kun je zelf alles in 2 uur en 1 grote taak?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De garage schoonmaken? Dat vind ik nou echt geen taak voor een hulp.

Verder is 2 uur echt te weinig.
Dat is wel veel werk voor weinig uren, zeker als ze ook nog iets extra moet doen. De mijne komt om de week 3 uur. Maar geen kinderen, geen huisdieren dus zo heel snel vies wordt het niet.
Denk zelfs met zulke grote klussen dat je dan soms aan de 4 uur komt.
Lijkt mij erg krap. Ik doe het zelf (100 m2) , maar dit lukt niet in 2 uur. Laat staan een grotere klus 1 x week erbij!
Denk idd maar in 3 uur en met echt grote taken wellicht incidenteel een uur extra! Ik heb bijv een huis met veel kleine raampjes, als ze eens per 6 weken de ramen binnen en buiten lapt dan bijft ze een uur langer.
Zoals hier al gezegd is, hoeveel doe je zelf in 2 uur. Tip is wel om van te voren "puin" te ruimen etc zodat de hulp dat ook niet nogeens hoeft te doen!
nursy wijzigde dit bericht op 08-01-2020 11:40
0.27% gewijzigd
Veel te weinig. Ik heb in de thuiszorg/schoonmaak gewerkt en met 2 uurtjes kwam ik amper een huis door, laat staan dat ik nog extra dingen kon doen. En 3 verdiepingen? Vergeet dat maar in 2 uurtjes.
Ik vind t zelfs zonder die grote taak al wel krap in 2 uurtjes! Als alles afgestoft en gestofzuigd en gedweild moet worden ben je al wel 1,5 uur bezig als t begane grond en twee verdiepingen is en dat is al best aanpoten. Dan de badkamer, geen idee hoe groot die van jullie is, en of je een bad hebt en een aparte douche bijvoorbeeld, maar bij ons met douche, bad, toilet, dubbele wastafel enzo, ben je daar ook echt wel minstens halfuur mee bezig als je t een beetje goed wilt doen. Misschien ben ik heel traag maar als ik schoonmaakster zou zijn, zou ik voor die ‘gewone’ taken 3 uur per week al redelijk vinden, anders haal je t nooit. En dan een extra taak dan ook extra tijd.
Als je haar maar twee uur wilt betalen, kun je misschien overwegen om sommige dingen gewoon zelf te blijven doen? Laat je haar bijvoorbeeld wel beneden stoffen, stofzuigen en dweilen en sanitair schoonmaken en dan evt een extra taak, maar niet boven ook nog alles.
Poeh, twee uur? Dat is wel heel weinig? Red je het zelf in twee uur? En wil je het grondig of met de 'franse slag' dat maakt nogal verschil...

Onze schoonmaakster komt sinds deze week voor het eerst (onze oude buurvrouw) €15 per uur, twee uur per week voor:
bovenverdieping en zolder:
- drie slaapkamers stofzuigen en dweilen, vensterbanken afnemen
- overloop + trappen nat afnemen
- zolder stofzuigen (staat droger+ wasmachine dus altijd wel wat stof) en dweilen
- twee badkamers schoonmaken (één kleine= inloopdouche + wasbak en een grote met bad en aparte douche en toilet)

Nu doe ik het zelf één keer per week met de franse slag (lees: slaapkamers + overloop stofzuigen en de badkamers oppervlakkig bijhouden, lees: doekje dagelijks over de wc en wasbakken en kranen) dus écht smerig is het nooit hier. Ze hoeft geen poep te krabben of haren uit het putje te trekken zeg maar :pukey:
Hoe lang doe je zelf over al deze klussen? Probeer het eens uit en je hebt je antwoord.
dat is veel te krap
Zonder die extra taak vind ik het al krap voor 2 uur.
Bedankt voor jullie verhelderende antwoorden! Ik zie in dat het niet realistisch is wat wij vragen in het tijdsbestek wat we in gedachten hebben. Ik denk dat het realistischer is om haar per week één verdieping te laten doen.

Week 1 beneden stoffen en stofzuigen/dweilen/jaloezieën/toilet.

Week 2 eerste en tweede(zolder) verdieping stoffen en stofzuigen/dweilen, badkamer.

Incidenteel ramen lappen/garagevloer dweilen e.d. een uur extra laten komen?
Nee, dat kan nooit joh. Voor alleen het normale schoonmaakwerk zonder de extra taak is 3 uur al krap, mijn schoonmaakster komt daar 4 uur per keer voor. Ik had een schoonmaakster die 3 uur per keer kwam maar die redde het dan niet om het hele huis te stoffen, zuigen en dweilen, dan was het of de benedenverdieping of de bovenverdieping. Nu heb ik een nieuwe en die komt 4 uur per keer en dat is precies genoeg om het hele huis te kunnen doen zonder extra taak.
Am Yisrael Chai!
Onze schoonmaakster komt 2 uur per week en kan in die 2 uurtjes één verdieping doen.
Of ze maakt de keuken schoon en boent, sopt, dweilt, stoft en stofzuigt de benedenverdieping.
Of ze maakt de badkamer schoon en boent, sopt, dweilt stoft en stofzuigt de bovenverdieping.

Wij houden zelf e.e.a. de rest van de week aardig bij, zodat ze af en toe tijd over houdt voor een grotere klus zoals ramen zemen of de koelkast helemaal schoonsoppen etc.
Veel te krap. Maak er maar 3 uur van voor de normale taken en 4 uur als je ook extra dingen gedaan wil hebben.

Of je moet willen dat er echt nooit onder je bank wordt stofgezogn en ze alleen dweil waar Ichtbaar web vieze plek zit in plaats van de gehele vloer.
Dat kan een beetje ervaren schoonmaakster ook zelf wel aangeven trouwens of dat kan. Het lijkt mij ook krap.
Onze schoonmaakster komt elke week 3 uur en doet dan alle drie de verdiepingen, 2 badkamers (1 kleintje) en 3 wc's en beneden zuigen en dweilen en boven zuigen, en de trappen zuigen en de keuken (buitenkant)
Een extra klus zit er dan echt niet in. En ze werkt als een machine die van ons!
Ohja en ze verschoont alle prullenbakken (ook bij de kinderen)
Tuurlijk kan dat niet. Veel te weinig tijd. En ik werk altijd hard door dus ik ben geen slome ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven