Agressieve man

woensdag 15 januari 2020 om 13:08
Nee dus. Want de eerste klap komt niet op de eerste date. Dat komt als hij je alvast heeft voorbereid op zijn manier van doen en dát vervolgens als excuus gebruikt waaróm hij dat heeft gedaan. Omdat hij zo is geconditioneerd. En vrouwen met zelfvertrouwen en eigenwaarde, die hebben voor die tijd al afscheid genomen van dit type man. De vrouwen die denken hem wel te kunnen veranderen, dat zijn de vrouwen die het daarom ook niet als 'klap' bestempelen, maar als incident wat 'hij niet zo bedoelde en als ik niet... dan hoefde hij niet te slaan.'
Het is een patroon wat langzaam ontstaat. En niet van de een op de andere dag er is.

woensdag 15 januari 2020 om 13:18
Hij heeft zulke mooie kanten, grappig, knap, goeie sex (aye), zorgzaam, lief en luistert naar me als ik het moeilijk heb. Alleen tijdens conflicten kan hij moeilijk zijn handen thuis laten. Vaak raakt hij me aan als ik niet de juiste antwoorden geef die hij wilt horen of als ik even niks weet te zeggen.
What the f...
Wegwezen!
What the f...
Wegwezen!
anoniem_391883 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 13:20
1.05% gewijzigd

woensdag 15 januari 2020 om 13:29
Natuurlijk is TO verliefd, ze heeft namelijk van haar vader geleerd hoe liefde eruit ziet en waarschijnlijk van haar moeder geleerd hoe je op die liefde reageert. Haar relatie met deze vent moet een feest van herkenning zijn voor de psyche van TO.
Welke partner je kiest is absoluut geen toeval. Beschadigde mensen herhalen hun jeugd in hun relatie in een ultieme poging alsnog te krijgen wat ze bij hun ouders hebben gemist, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Het patroon wordt gewoon herhaalt met hetzelfde resultaat.
Ik denk dat de enige manier om dit patroon te doorbreken psychotherapie is.
Welke partner je kiest is absoluut geen toeval. Beschadigde mensen herhalen hun jeugd in hun relatie in een ultieme poging alsnog te krijgen wat ze bij hun ouders hebben gemist, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Het patroon wordt gewoon herhaalt met hetzelfde resultaat.
woensdag 15 januari 2020 om 13:36
Nee ik geloof er niet in maar als je het dan toch zou graag wilt dan zou ik wel voor de middenweg gaan.
Dat wil zeggen de relatie gaat in pauze stand en is er dus in feite niet en hij gaat aan zichzelf werken. Niet voor eventjes en als het een maand goed gaat een in de gloria moment nee laat hij het maar echt goed doen.
Op een gegeven moment als hij al wat maandjes in therapie is ga jij eens mee en gaan jullie ook nog samen in therapie. Pas dan, en dan heb ik het over makkelijk een goed jaar verder, kan je serieus bekijken of het ook anders kan tussen jullie.
Dat wil zeggen de relatie gaat in pauze stand en is er dus in feite niet en hij gaat aan zichzelf werken. Niet voor eventjes en als het een maand goed gaat een in de gloria moment nee laat hij het maar echt goed doen.
Op een gegeven moment als hij al wat maandjes in therapie is ga jij eens mee en gaan jullie ook nog samen in therapie. Pas dan, en dan heb ik het over makkelijk een goed jaar verder, kan je serieus bekijken of het ook anders kan tussen jullie.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
woensdag 15 januari 2020 om 13:45
Even hele egoistische reactie van mijzelf...dit soort berichten is wel waarom ik het forum blijf lezen. Ik hoop ook altijd op een goede afloop. Mede door een forumster als Doreia als ervaringsdeskundige. Mijn psychologie van de koude grond...het is best vleiend om te merken dat jij degene bent die de heftige reacties bij je vriend te weeg brengt, hij moet wel heel veel om je geven toch...zelfs nu ik het zo tik kan ik lezen hoe dom deze reactie is. Ik ben al jaren met mijn man en merk nog dagelijks hoe veel we van elkaar houden, daar is geen klap of vernielde huisraad aan te pas gekomen. Is het er ook zo eentje die achter het stuur op iedereen loopt te k*nkeren? Zo onaantrekkelijk zo iets...
die ik wilde bestaat al...
woensdag 15 januari 2020 om 13:48

woensdag 15 januari 2020 om 13:53
Precies. En dat is de kick van de keerzijde van dit verhaal. Als je merkt dat je acties invloed hebben op het gemoed van een ander. Zowel van hem naar haar als van haar naar hem. Dat is precies wat het slechtste in elkaar naar boven haalt; de voortdurende strijd om de ander te veranderen. De een met honing (op eieren lopen, vleien, altijd maar weer proberen, aanpassen en de zachte hand) en de ander met harde hand.attribuutje schreef: ↑15-01-2020 13:45Even hele egoistische reactie van mijzelf...dit soort berichten is wel waarom ik het forum blijf lezen. Ik hoop ook altijd op een goede afloop. Mede door een forumster als Doreia als ervaringsdeskundige. Mijn psychologie van de koude grond...het is best vleiend om te merken dat jij degene bent die de heftige reacties bij je vriend te weeg brengt, hij moet wel heel veel om je geven toch...zelfs nu ik het zo tik kan ik lezen hoe dom deze reactie is. Ik ben al jaren met mijn man en merk nog dagelijks hoe veel we van elkaar houden, daar is geen klap of vernielde huisraad aan te pas gekomen. Is het er ook zo eentje die achter het stuur op iedereen loopt te k*nkeren? Zo onaantrekkelijk zo iets...
woensdag 15 januari 2020 om 18:37
Je slaat de spijker op zijn kop.Francien2019 schreef: ↑15-01-2020 13:29Natuurlijk is TO verliefd, ze heeft namelijk van haar vader geleerd hoe liefde eruit ziet en waarschijnlijk van haar moeder geleerd hoe je op die liefde reageert. Haar relatie met deze vent moet een feest van herkenning zijn voor de psyche van TO.
woensdag 15 januari 2020 om 19:43
Wauw dit is zo herkenbaar .. echt heftig. Ik heb dit dus ook zo ervaren. Ik kreeg ook ineens een vuistslag op alle twee mijn ogen en dacht "hij zou veranderen, maar het is alleen maar erger aan het worden" en mij nog verder willen aanvallen en mij de schuld geven. Toen ik aangaf dat ik het gevoel had dat ik doodging zoveel pijn deed het, zei hij: "ik hoop dat je doodgaat". Echt ziekelijk. Mijn ogen zijn al wel verder open hooor.. Ik heb het advies ook opgevolgt van een van de leden, heb een aantal documentaires over vrouwen in een relatie/huwelijk met gewelddadige mannen en ik vind het vreselijk. Dit wil ik echt niet verder.Doreia* schreef: ↑15-01-2020 10:18Ik kreeg te horen: ik heb een rotjeugd gehad. En dus doe ik soms domme dingen. En ik vond het verdrietig voor hem, had medelijden en wilde hem helpen. Hij was wel een boos en schreeuwde, maar hij zei dat hij het zo had geleerd. En ik wilde hem daarna wel helpen door anders te leren reageren. En wist ik, dat als ik niet over dat onderwerp begon, ik hem zo hielp niet boos te worden.
Na 9 maanden de eerste klap. Ik rende hem achterna en gaf hem een pets op zijn achterhoofd om hem te laten stoppen. Hij stopte inderdaad, om daarna met zijn vuist mij een hoek in mijn gezicht te geven. Meteen daarna was hij vol spijt en zei: maar je wéét toch dat ik automatisch zo reageer? Waarom dóe je zoiets nu? Nu heb ik je geslagen?! En zo werd die vuistslag mijn schuld.
En volgden nog vele vuistslagen. En zaten de muren en deuren van ons huurhuis vol gaten, want hij wilde mij niet slaan ook al deed ik zo enorm stom tegen hem, dus sloeg hij dan maar in de muur.
En hij was zo lief, leuk, grappig, volwassen (in mijn 20 jarige brein) en de sex was oh lala. En als ik nu maar gewoon deed wat hij wou... zoveel moeite was het allemaal toch niet?
Tot het uitraakte. Want hij had zijn handen om mijn nek en wurgde me. Ik kreeg het zwart met sterren voor de ogen en was overtuigd dat ik hier en nu dood zou gaan. En toen, toen het dus eigenlijk al te laat was, besefte ik me dat dit nooit meer goed ging komen, wat ik ook deed of liet. Gelukkig liet hij op tijd los. Ik heb mezelf de trap af gesleept naar de bus en ben naar mijn ouders gegaan.
Dat is inmiddels 16 jaar geleden. Heb een ander leven wat zo totaal ver van die wereld afstaat, dat het soms een vorig leven lijkt. En nóg heb ik daar wel gekke eigenaardigheidjes aan overgehouden. Mijn man (die dat zelf totaal zo niet wil) krijgt van mij altijd het beste. Het beste brood, zijn kleren krijgen de beste plek aan de waslijn. Een psychische tik van dat huiselijk geweld.
Als de schellen je van de ogen vallen, dan ga je weg en kijk je niet meer om.
woensdag 15 januari 2020 om 19:47
Na deze reactie. heb ik gelijk zijn moeder geblokkeerd op whatsapp,. Je hebt gelijk, hoe kunnen hun accepteren dat hij dit doet? Die mensen hoef ik ook nooit meer te spreken. BahHet-groepje schreef: ↑15-01-2020 10:56Hij moet zelf hulp zoeken, het feit dat hij dit alleen samen wil doen zegt dat hij geen probleem heeft en moet zelf zijn verantwoordelijkheid neemt.
Mensen zijn niet perfect en kunnen veranderen maar hij wil niet veranderen, hij wil dat er iets voor hem wordt opgelost zonder er zelf voor te werken. Dat zijn zus nog met hem omgaat na deze vertoning zegt heel veel.
Mijn broertje had zelf in zijn blootje buitengestaan en had er niet meer ingekomen zonder excuses aan jou, mij en een aantoonbare afspraak met de ggz.
Hij krijgt alle ruimte voor zijn gedrag.

woensdag 15 januari 2020 om 19:49
Fijn te lezen dat je ogen opengaan. Dat je mag KIEZEN voor jezelf. Dat hij niet zal veranderen, hoeveel van jezelf jij ook verandert. Hij is het namelijk niet van plan, ook al zou je op je kop staan.
Wat jij nodig hebt is een man die je lieve kant kan waarderen. Die het een cadeau vind dat jij hem verder wil helpen in het leven en die op zijn beurt jouw weer verder wil helpen in het leven. Dát is waar het om gaat. Dat 1 + 1 niet vuur en water, haat, drama en ellende is, maar dat 1+1 harmonie, vrolijk, prettig, veilig blij en méér wordt.
Wat jij nodig hebt is een man die je lieve kant kan waarderen. Die het een cadeau vind dat jij hem verder wil helpen in het leven en die op zijn beurt jouw weer verder wil helpen in het leven. Dát is waar het om gaat. Dat 1 + 1 niet vuur en water, haat, drama en ellende is, maar dat 1+1 harmonie, vrolijk, prettig, veilig blij en méér wordt.
woensdag 15 januari 2020 om 19:52
Klopt ik denk zelf dat het een combinatie is van. Ik ben als persoon best naief en zie snel het goede in mensen. Daarnaast heb ik deze jeugd gehad en heb ik ook niet zo'n sterk zelfbeeld over mezelf.Foxy-mama schreef: ↑15-01-2020 13:48Nog een kleine aanvulling.. het hoeft niet altijd aan de opvoeding te liggen.. ik heb hartstikke lieve ouders, een leuke en liefdevolle jeugd gehad.. mijn aard is dat ik altijd het goede in mensen zie, heeft niks met vroeger te maken.. vind het dus niet fair om die aanname te doen
woensdag 15 januari 2020 om 19:54
Klopt. Ik heb echt ontzettend veel na kunnen denken. Alles wat mij verteld is gisteren en vandaag. Ik ben eigenlijk echt heel blij dat ik dit heb gedaan. Het lijkt misschien iets kleins, maar het heeft voor mij veel waarde.Doreia* schreef: ↑15-01-2020 19:49Fijn te lezen dat je ogen opengaan. Dat je mag KIEZEN voor jezelf. Dat hij niet zal veranderen, hoeveel van jezelf jij ook verandert. Hij is het namelijk niet van plan, ook al zou je op je kop staan.

woensdag 15 januari 2020 om 19:56
Het moet helemaal niet nodig zijn dat jij jezelf moet verdedigen. Je moet jezelf uit die positie halen.loveyourlife101 schreef: ↑15-01-2020 00:03zelfverdediging... dus ik moet me laten slaan en niet proberen mezelf te beschermen. misschien even om duidelijkheid vragen voordat je onwaarheden uitkraamt. Tip van de dag!
Stel dat je bij hem blijft en een baby krijgt met hem, een baby kan zichzelf niet verdedigen... 1 klap en het kind is dood... ij heeft spijt achteraf natuurlijk.. altijd achteraf. Achteraf is te laat.
Je moet jezelf inderdaad beschermen maar niet door zelfverdediging tegen zijn klappen maar door bij hem weg te gaan.

woensdag 15 januari 2020 om 20:10
Loveyourlife, heb jij lieve mensen om je heen die je kunnen steunen? Want dit is echt heel belangrijk. Sein mensen in, vertel dat het niet goed gaat.
Zijn er mensen die van je situatie weten? Probeer steun te zoeken, naast dit topic want hier kan je altijd schrijven natuurlijk, maar mensen in je omgeving kunnen je steunen als het moeilijk wordt.
Zijn er mensen die van je situatie weten? Probeer steun te zoeken, naast dit topic want hier kan je altijd schrijven natuurlijk, maar mensen in je omgeving kunnen je steunen als het moeilijk wordt.
woensdag 15 januari 2020 om 20:56
loveyourlife101 schreef: ↑14-01-2020 23:50Waar uit het verhaal haal jij eruit dat ik hem sla? Ik raak hem met geen vinger aan... lerenlezen.nl
Je zegt of terugvecht (zelfverdediging). Dus misschien moet jij het meer helder omschrijven.
Toevoeging. Mijn verhaal lijkt op dat van Doreia. En ook mijn ervaring is dat het alleen maar erger wordt. Gelukkig ben ik ontsnapt. En ik zeg ontsnapt, omdat je gevangen zit in een foute relatie. Maar die relatie houd je zelf in stand.
De enige die je kan bevrijden ben jijzelf.
louti wijzigde dit bericht op 15-01-2020 21:04
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
33.81% gewijzigd
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
woensdag 15 januari 2020 om 21:34
heb een update op deze post. Bedankt voor je advies <3louti schreef: ↑15-01-2020 20:56Je zegt of terugvecht (zelfverdediging). Dus misschien moet jij het meer helder omschrijven.
Toevoeging. Mijn verhaal lijkt op dat van Doreia. En ook mijn ervaring is dat het alleen maar erger wordt. Gelukkig ben ik ontsnapt. En ik zeg ontsnapt, omdat je gevangen zit in een foute relatie. Maar die relatie houd je zelf in stand.
De enige die je kan bevrijden ben jijzelf.
woensdag 15 januari 2020 om 22:57
Update gelezen. Zorg dat er zoveel mogelijk mensen weten wat en hoe. Blokkeer hem overal. Hij heeft geen sleutel van je huis, neem ik aan? Anders sloten vervangen, dat spreekt voor zich. Politie inlichten, dan weten ze onmiddellijk wat ze moeten doen als het nodig is. Sterkte!
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 15 januari 2020 om 23:07
Even een hele serieuze vraag, waarvan ik hoop dat je hem op een serieuze manier beantwoord:loveyourlife101 schreef: ↑15-01-2020 00:03zelfverdediging... dus ik moet me laten slaan en niet proberen mezelf te beschermen. misschien even om duidelijkheid vragen voordat je onwaarheden uitkraamt. Tip van de dag!
Waarom vocht/sloeg jij hem niet?
(behalve vanuit zelfverdediging)

woensdag 15 januari 2020 om 23:32
Was het maar zo eenvoudig.Selina0102 schreef: ↑15-01-2020 01:09Hoe kan je in godsnaam weer gewoon verder gaan nadat je in elkaar geslagen en vernederd bent en dan nog zeggen dat je super verliefd bent.. ik snap dat echt niet, zou een persoon haten en nooit meer willen zien om zoiets.
En ja, agressie kan verminderen als die persoon dat zelf graag wilt en er heel hard aan werkt. Maar de meesten willen dat niet omdat ze anderen de schuld geven van hun agressie (is makkelijk natuurlijk)
Als ik jou was zou ik gewoon stoppen met deze relatie voor het echt uit de hand loopt en je ergens dood gevonden wordt net als die andere vrouwen met een agressieve partner
Wat jij als boosheid zou voelen, voelt een ander als angst. Omdat het gedrag niet rijmt met het verliefde wordt die boosheid vertaald in angst, onzekerheid. Angst dat het jouw schuld is, dat jij dit met iemand hebt gedaan, waardoor je dat goed wil maken. Onzekerheid of dit wel echt was, of je niet alleen staat als je deze persoon achter je laat.
Vergeet niet dat er aan de andere kant iemand zit die heel graag wil dat jij dit goedpraat, zodat ze het ook voor zichzelf goed kunnen praten.
Meer dan de boosheid, speelt vaak het niet kunnen rijmen van het gedrag met de eerdere ervaring. En het niet kunnen loslaten, uit schaamte of angst voor erger. Dat je het niet zag aankomen, angst dat je niet geloofd wordt, en soms zelfs angst dat de ander je toch weer weet over te halen en je niet sterk genoeg bent. Angst voor zwakte, dus de zwakte wordt er feitelijk gewoon ingeslagen.
Weggaan is eng. Niet als je iemand net 2 maanden kent, maar vaak wordt er al een afhankelijkheidssituatie gecreëerd voordat er geslagen wordt. En nee, dit valt niet te snappen als je het niet zelf hebt meegemaakt.
Net zoals niet valt te snappen of geloven dat je hier uit kunt stappen, vóórdat je er definitief uit bent gestapt. Dat is ook waarom veel slachtoffers blijven of teruggaan. Uit angst. En bottomline voelt angst niet fijn, dus dan noem je het liefde. Dat is de enige mogelijkheid voor een slachtoffer om het voor zichzelf te kunnen verklaren.
Ken je de cirkel van geweld? Kalmte -> spanningsopbouw -> explosie -> verzoening -. kalmte -. spanningsopbouw.
Met hoge pieken en diepe dalen. Elke keer maar weer. Verslavend en na een tijdje hetgeen waar je aan went, bekend mee raakt, vertrouwd mee raakt.
Heel interessant om te lezen hoe dit proces werkt.
donderdag 16 januari 2020 om 00:03
Gefeliciteerd ........je hebt een hele dikke roze bril op !
Jij maakt deze man veel te mooi en leuk in jouw hoofd.
Maar hij is niet een leuke man maar een verschrikkelijk zielig figuur.
Ik weet hoe moeilijk het is om die roze bril af te zetten en weer even tot realiteit te komen ik ben niet geslagen maar geestelijk en emotioneel mishandeld.
Maar je moet echt meer van jezelf gaan houden en daar hulp voor gaan zoeken.
Dit gaat nooit goed komen. En alle beloftes die hij je maakt en zegt dat hij spijt heeft en zal veranderen ....het zijn loze woorden.
Jij maakt deze man veel te mooi en leuk in jouw hoofd.
Maar hij is niet een leuke man maar een verschrikkelijk zielig figuur.
Ik weet hoe moeilijk het is om die roze bril af te zetten en weer even tot realiteit te komen ik ben niet geslagen maar geestelijk en emotioneel mishandeld.
Maar je moet echt meer van jezelf gaan houden en daar hulp voor gaan zoeken.
Dit gaat nooit goed komen. En alle beloftes die hij je maakt en zegt dat hij spijt heeft en zal veranderen ....het zijn loze woorden.
Blijf in jezelf geloven !