Baby verbastering van eigen naam geven?
maandag 20 januari 2020 om 12:38
Al een aantal jaar vind ik twee babynamen erg leuk die erg lijken op mijn eigen naam of die van mijn partner. Zouden jullie dit doen?
Om mijn privacy te bewaren heb ik enkele voorbeelden bedacht, zodat jullie een idee hebben wat ik bedoel, zonder dat ik mijn eigen naam hoef prijs te geven:
- Man heet Lucas, babynaam Luuk of Luca
- Ik heet Julia, babynaam Julie of Julius
- Ik heet Annemarie, babynaam Anne
- Man heet Thomas, babynaam Tom
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik snap dat het er om gaat wat wij zouden willen, maar ik vraag het me af..
Om mijn privacy te bewaren heb ik enkele voorbeelden bedacht, zodat jullie een idee hebben wat ik bedoel, zonder dat ik mijn eigen naam hoef prijs te geven:
- Man heet Lucas, babynaam Luuk of Luca
- Ik heet Julia, babynaam Julie of Julius
- Ik heet Annemarie, babynaam Anne
- Man heet Thomas, babynaam Tom
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik snap dat het er om gaat wat wij zouden willen, maar ik vraag het me af..
maandag 20 januari 2020 om 12:42
Rob de Wolf zeker.balderdash schreef: ↑20-01-2020 12:41Ik ken een man die rob heet, zijn zoon heet bor.. dat vind ik wel bijzonder. Maar hé, als jij het mooi vind vooral doen!
Everything you see I owe to spaghetti!

maandag 20 januari 2020 om 12:45
Ik ken mensen die hun kind echt vernoemd hebben naar vader of moeder en ik blijf het lastig vinden als ze praten over een Piet ik weet vaak niet of ze het nu hebben over vader of kind en ook met iemand roepen .Maar voor het laatste heb je in elk geval 2x kans dat er iemand luistert. Ik snap wel dat je niet exact dezelfde naam gaat gebruiken maar klinkt als ,dan zou ik dat wel meenemen in je overweging. Als je bv Thomas en Tom hebt klinkt het wel anders als bv Jan en Han
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum

maandag 20 januari 2020 om 12:50
Ze vraagt naar onze mening. Wat jij quote is de mijne.*TanteSjaan* schreef: ↑20-01-2020 12:49Moet het origineel zijn? Waarom zou je je kind niet een verbastering, afkorting of gewoon dezelfde naam geven als je dat toevallig gewoon een mooie naam vindt?
Honey, you should see me in a crown

maandag 20 januari 2020 om 12:50
Vind ik ook! Mijn kinderen hebben beiden de namen van hun grootouders gekregen. De roepnaam is wel weer anders, maar dat neemt niet weg dat ze vernoemd zijn. Ik vind het prachtig, de grootouders zijn blij en onze kinderen zijn trots op hun namen.
maandag 20 januari 2020 om 12:52
Grootouders vind ik overigens wat anders dan de ouder. TS heeft het over verbasteren van eigen naam, niet over vernoemen.*TanteSjaan* schreef: ↑20-01-2020 12:50Vind ik ook! Mijn kinderen hebben beiden de namen van hun grootouders gekregen. De roepnaam is wel weer anders, maar dat neemt niet weg dat ze vernoemd zijn. Ik vind het prachtig, de grootouders zijn blij en onze kinderen zijn trots op hun namen.
Honey, you should see me in a crown

maandag 20 januari 2020 om 12:53

maandag 20 januari 2020 om 12:55
wij ook.pamelacourson schreef: ↑20-01-2020 12:53Ik had een hele leuke naam voor onze dochter, maar die leek op mijn eigen naam. Om die reden hebben we het toch niet gedaan.
maandag 20 januari 2020 om 12:55
maandag 20 januari 2020 om 12:56
Dat vraag ik me ook vaak af. De meeste namen zijn sowieso niet origineel.*TanteSjaan* schreef: ↑20-01-2020 12:49Moet het origineel zijn? Waarom zou je je kind niet een verbastering, afkorting of gewoon dezelfde naam geven als je dat toevallig gewoon een mooie naam vindt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 20 januari 2020 om 12:57
Ik ben officieel vernoemd naar mijn twee grootmoeders van beide kanten. De stamboom van mijn vaders kant valt terug te traceren tot 14-zoveel en mijn naam komt sindsdien door de generaties regelmatig voor in de familie, inclusief de mannelijke variant ervan. Ik vind dat echt mooi. Mijn roepnaam is een verbastering.*TanteSjaan* schreef: ↑20-01-2020 12:50Vind ik ook! Mijn kinderen hebben beiden de namen van hun grootouders gekregen. De roepnaam is wel weer anders, maar dat neemt niet weg dat ze vernoemd zijn. Ik vind het prachtig, de grootouders zijn blij en onze kinderen zijn trots op hun namen.
maandag 20 januari 2020 om 12:57
Ja,...vroegah.Fransje-Noord schreef: ↑20-01-2020 12:44Het is gebruikelijk om je kind te vernoemen naar de grootouders.
Bijvoorbeeld:
Johannes > Han
Charlotte > Lotte
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 20 januari 2020 om 12:58
Leuk! Waarom niet?
Wij hebben onze kinderen allevier vernoemd, maar aan die vernoemingen een eigen draai gegeven waardoor het soms alleen voor onszelf duidelijk is en er soms enige uitleg nodig was voor anderen (als in Mariëlle wordt Jelle). Zolang het verder een praktische naam is die niet levenslang gespeld hoeft te worden, zou ik het doen.
Wij hebben onze kinderen allevier vernoemd, maar aan die vernoemingen een eigen draai gegeven waardoor het soms alleen voor onszelf duidelijk is en er soms enige uitleg nodig was voor anderen (als in Mariëlle wordt Jelle). Zolang het verder een praktische naam is die niet levenslang gespeld hoeft te worden, zou ik het doen.