camera oppasgezin

vrijdag 31 januari 2020 om 17:03
Goeie! Ik zou het gaan testen. Om te beginnen nodig je een man of tien uit om de volgende x heel opzichtig Satan te gaan lopen vereren met allemaal rituelenAnAppleADay schreef: ↑31-01-2020 17:02Ja maar ik wil dus zeggen dat bij het oppasgezin van TO dit misschien ook het geval is.

vrijdag 31 januari 2020 om 17:05

vrijdag 31 januari 2020 om 17:10

vrijdag 31 januari 2020 om 17:22
Dit ja. Mega raar.truusperenat schreef: ↑31-01-2020 17:21Ik vraag me af waarom je iemand meeneemt naar een ander zijn huis en jouw werk om diepzinnige gesprekken te voeren.

vrijdag 31 januari 2020 om 17:24
Ik heb vroeger opgepast als tiener en dan mocht er gewoon iemand meekomen hoor, ook een vriendje. Daarom vind ik het een beetje creepy zo'n cameratruusperenat schreef: ↑31-01-2020 17:21Ik vraag me af waarom je iemand meeneemt naar een ander zijn huis en jouw werk om diepzinnige gesprekken te voeren.
vrijdag 31 januari 2020 om 17:28
Omdat ik soms ook savonds kom. En dan liggen de kinderen op bed. Dan is een gesprekspartner wel zo gezellig en fijn. En dan maakt het niet eens uit wat daar in besproken wordt maar ik vind het niet netjes als dat zomaar afgeluisterd kan worden zonder daar van te voren iets van te zeggen.truusperenat schreef: ↑31-01-2020 17:21Ik vraag me af waarom je iemand meeneemt naar een ander zijn huis en jouw werk om diepzinnige gesprekken te voeren.
vrijdag 31 januari 2020 om 17:29

vrijdag 31 januari 2020 om 17:31
En wat ga je nu doen dan?Jekea schreef: ↑31-01-2020 17:28Omdat ik soms ook savonds kom. En dan liggen de kinderen op bed. Dan is een gesprekspartner wel zo gezellig en fijn. En dan maakt het niet eens uit wat daar in besproken wordt maar ik vind het niet netjes als dat zomaar afgeluisterd kan worden zonder daar van te voren iets van te zeggen.
vrijdag 31 januari 2020 om 17:32
Ik laat het eerst even bezinken en ga er goed over nadenken hoe ik dit ga aanpakken.
vrijdag 31 januari 2020 om 17:34

vrijdag 31 januari 2020 om 17:51
Of het nou wettelijk mag of niet, het is ontzettend asociaal om iemand stiekem te filmen.
Sowieso spoor je niet als je camera,'s in je huis laat draaien maar goed, dat moeten ze inderdaad lekker zelf weten. Maar derden filmen zonder toestemming: belachelijk gedrag.
Ik zou lekker een ander adres zoeken, TO!
Sowieso spoor je niet als je camera,'s in je huis laat draaien maar goed, dat moeten ze inderdaad lekker zelf weten. Maar derden filmen zonder toestemming: belachelijk gedrag.
Ik zou lekker een ander adres zoeken, TO!
permis wijzigde dit bericht op 31-01-2020 18:59
Reden: Foutjes
Reden: Foutjes
0.81% gewijzigd
vrijdag 31 januari 2020 om 17:59
Ik snap het wel. Voor jou maar ook voor hen. Het is alleen wel zo netjes om het eerlijk aan te geven, vanaf het begin. Zelf heb ik er geen moeite mee om gefilmd te worden als ik ergens oppas, kunnen ze alleen maar zien hoe leuk ik met de kinderen ben. En het geeft hen een stukje gevoel van veiligheid en controle.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:01
Ik zou het z.s.m. ter sprake brengen. Dus niet eerst nog een keer oppassen, maar zodra je ze spreekt vragen hoe dat zit met die camera en of hij er al lang hangt.
En als ze zeggen Ja die hangt er al jaren dan moet je Kijk en Luistergeld vragen.
En in het vervolg, als je op wil blijven passen, er met een zwarte spuitbus op sprayen of er iets voor plakken.
En als ze zeggen Ja die hangt er al jaren dan moet je Kijk en Luistergeld vragen.
En in het vervolg, als je op wil blijven passen, er met een zwarte spuitbus op sprayen of er iets voor plakken.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:04
Had je ook gemeld dat je die persoon had meegenomen? Dat soort dingen zijn vermoedelijk precies de reden dat ze zo’n ding ophangen en ik kan men eigenlijk geen ongelijk geven.Jekea schreef: ↑31-01-2020 16:50Tuurlijk alles wat ik doe mag gezien worden want ik ga liefdevol met de kinderen om. Maar ook heb ik wel eens iemand meegenomen en diepzinnige gesprekken met die persoon gehad. Ik zou het toch niet fijn vinden als dit allemaal afgeluisterd kan worden.
En bovendien vind ik het gewoon niet netjes dat dit niet van te voren wordt gemeld terwijl ik er al heel lang oppas.
vrijdag 31 januari 2020 om 18:06
Tuurlijk! Die kwam al meteen vanaf het begin mee dus ze hebben elkaar ontmoet en van te voren heb ik ook gevraagd of dat oke was. Vonden ze helemaal goed!YellowLemon schreef: ↑31-01-2020 18:04Had je ook gemeld dat je die persoon had meegenomen? Dat soort dingen zijn vermoedelijk precies de reden dat ze zo’n ding ophangen en ik kan men eigenlijk geen ongelijk geven.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:07
Dus jij past bij een ander thuis op? In de OP schrijf je het namelijk anders. En dus neem je een vreemde persoon mee naar andermans huis waar andermans kinderen zijn?Jekea schreef: ↑31-01-2020 16:50Tuurlijk alles wat ik doe mag gezien worden want ik ga liefdevol met de kinderen om. Maar ook heb ik wel eens iemand meegenomen en diepzinnige gesprekken met die persoon gehad. Ik zou het toch niet fijn vinden als dit allemaal afgeluisterd kan worden.
En bovendien vind ik het gewoon niet netjes dat dit niet van te voren wordt gemeld terwijl ik er al heel lang oppas.
En jij vind dat zij jouw privacy schenden..

Hun huis, hun beveiliging. Ik heb wel 3 camera's hangen trouwens. En nee ik ga dat niet altijd vertellen, ze hangen er voor de veiligheid.
En ik denk zomaar dat de ouders wel wat anders te doen hebben naar naar hun mobieltje staren als daar geen reden voor is.
Dat jij zomaar iemand in hun huis laat vind ik wel een reden eigenlijk.
vrijdag 31 januari 2020 om 18:08
Ik zou er ook geen moeite mee hebben als ik dit van te voren wist. Dan ben je ervan bewust dat alles wat je doet en bespreekt gefilmd wordt en dan is dat uiteraard geen probleem. Maar dit is een breuk op mijn privacySjulia schreef: ↑31-01-2020 17:59Ik snap het wel. Voor jou maar ook voor hen. Het is alleen wel zo netjes om het eerlijk aan te geven, vanaf het begin. Zelf heb ik er geen moeite mee om gefilmd te worden als ik ergens oppas, kunnen ze alleen maar zien hoe leuk ik met de kinderen ben. En het geeft hen een stukje gevoel van veiligheid en controle.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:09

vrijdag 31 januari 2020 om 18:09
Dan zoek je een andere baan. Ik vraag me echt af wat voor dingen je zo anders zou doen.