Verlaten door papa to be. Advies?

30-01-2020 17:29 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.

Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar ;) ) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.

De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.

Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.

Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.

Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.

Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?

Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.

Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.

Liefs, San
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
01-02-2020 16:22
Net zo weinig als TO....
Ze slikte de pil, dus ze heeft er wel degelijk iets aan gedaan. Niet voldoende, maar toch. Daarnaast wil zij het kind wel, en hij niet. Als hij geen kinderen wil, dan had hij het moeten voorkomen door bijv. een condoom te gebruiken. Mannen mogen ook weleens zelf verantwoordelijkheid nemen.
S-Meds schreef:
01-02-2020 16:25
de schuldvraag ligt niet in de bevruchting maar meer in het hele proces daarna.
Waarom is er überhaubt een schuldvraag? Is het tegenwoordig strafbaar om zwanger te worden?
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 16:30
Ze slikte de pil, dus ze heeft er wel degelijk iets aan gedaan. Niet voldoende, maar toch. Daarnaast wil zij het kind wel, en hij niet. Als hij geen kinderen wil, dan had hij het moeten voorkomen door bijv. een condoom te gebruiken. Mannen mogen ook weleens zelf verantwoordelijkheid nemen.
Klopt helemaal. Maar als je merkt dat die man die verantwoordelijkheid NIET neemt, dan toch gewoon géén seks? Je bent er toch zelf bij dat je je laat penetreren door iemand die het vertikt een condoom te gebruiken? En dan gaat het nog niet eens alleen om zwanger kunnen worden, maar je kunt ook nog eens allerlei andere akelige aandoeningen oplopen daardoor. Dus blijkbaar heeft TO het ook wel prima gevonden, dat die man geen condoom gebruikte, anders had ze haar onderbroek wel aangehouden, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind dat er wel een sire reclame campagne voor mag komen, mannen zijn over het algemeen niet zo nadenkerig als het om seks gaat dus af en toe een reclame met, wil jij niet zomaar kinderen, gebruik dan een condoom!
smulrol schreef:
01-02-2020 16:32
Waarom is er überhaubt een schuldvraag? Is het tegenwoordig strafbaar om zwanger te worden?
Het lijkt me wel zo prettig als zwanger worden pas gebeurt als beide partijen het erover eens zijn dat een zwangerschap (en dus een kind) gewenst is.
S-Meds schreef:
01-02-2020 16:25
Dus als je ongewenst zwanger raakt dan bespreek je dat samen met de ander en kom je samen tot een oplossing. En dat kan twee kanten op gaan: abortus of geen abortus. En vanaf daar bespreek je wat het vervolg is en wat ieders rol daarin zal zijn.
Dit is toch precies wat ze aan het doen is en waar ze advies bij vraagt? Hij wilde wel abortus, zij niet. Dus wordt het niet, dat lijkt me ook logisch, het is haar lichaam, dus haar keuze mag gewoon leidend zijn. En nu zijn ze allebei zoekende naar of hij een rol gaat spelen, hoe, etc. Daar hoef je helemaal geen 'schuld' aan te hangen.
elein schreef:
01-02-2020 16:43
Dit is toch precies wat ze aan het doen is en waar ze advies bij vraagt? Hij wilde wel abortus, zij niet. Dus wordt het niet, dat lijkt me ook logisch, het is haar lichaam, dus haar keuze mag gewoon leidend zijn. En nu zijn ze allebei zoekende naar of hij een rol gaat spelen, hoe, etc. Daar hoef je helemaal geen 'schuld' aan te hangen.
Ze had ook gewoon de morning-after pil kunnen nemen...
pejeka schreef:
01-02-2020 16:47
Ze had ook gewoon de morning-after pil kunnen nemen...
Ze was aan de pil, waarom zou je dan een morning-after pil nemen als je er vanuit gaat dat je niet zwanger kunt raken?
Dan aborteer je het hoopje cellen?
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 16:51
Ze was aan de pil, waarom zou je dan een morning-after pil nemen als je er vanuit gaat dat je niet zwanger kunt raken?
Het gaat toch niet alleen om zwanger? Er zijn tig SOA's die je kan oplopen door onbeschermde seks. Dus ook al bén je aan de pil, dan nóg duik je toch niet in bed met iemand die het vertikt een condoom te gebruiken?
Sophiever schreef:
01-02-2020 16:30
Ik lees prima, jij vindt mannen een slachtoffer omdat ze niets te zeggen hebben over het lichaam van een vrouw maar dat zijn ze niet tenzij een vrouw op een manier hem verkracht heeft of zijn zaad gestolen is.
Begrijpend lezen is een vak dat op school aan jou is voorbij gegaan...
Karl_Marx schreef:
01-02-2020 16:53
Dan aborteer je het hoopje cellen?
To is 32, dit kind is gewenst en gepland door haar.
pejeka schreef:
01-02-2020 16:39
Het lijkt me wel zo prettig als zwanger worden pas gebeurt als beide partijen het erover eens zijn dat een zwangerschap (en dus een kind) gewenst is.
Lijkt mij ook prettig, maar dat was de vraag niet. Waarom pagina’s lang een bitchfight over een schuldvraag aangezien zwanger worden geen misdaad is?
Waarom moet dit kind op de wereld komen?
heeft toch geen toekomst, wordt een gevecht met de vader om alimentatie, moet je allemaal niet willen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
MissMaran schreef:
01-02-2020 16:56
To is 32, dit kind is gewenst en gepland door haar.
Ja precies ja. Door haar wel, de vader niet. Helaas heeft de vader geen 50% zeggenschap aangezien het kind in de buik van TO zit, jammer genoeg, terwijl het ook ZIJN kind is.
Sophiever schreef:
01-02-2020 15:31
Zou je misschien iets meer kwijt willen over hoe dit is voor je partner en voor jou? Ik ben best benieuwd naar een mannelijke visie.
Mijn vriend was destijds een 25-jarige losbol die een kortstondige scharrelrelatie had. Zij was onvruchtbaar (volgens arts) en zou op de natuurlijke wijze niet zwanger kunnen worden. Vriend en zij gebruikten dus geen voorbehoedsmiddelen. Ze waren inmiddels al uit elkaar toen zij hem belde met de mededeling: ik ben zwanger. Vriend in schok. Hij heeft nooit een kind gewild. Ook dacht hij eerst: ze verzint dit, ze heeft me erin geluisd. Maar hij heeft het feit geaccepteerd en de beslissing aan haar overgelaten. Zij wilde het houden en hij heeft haar (ondanks geen zin in kind) gesteund. Vrienden van hem zeiden destijds: waarom haar steunen en kind erkennen? Etc. Maar hij vond: ik was er zelf bij met de seks en neem mijn verantwoording. Hij kreeg een zoon met haar. Kind is erkend, heeft zijn achternaam en Hij betaalt alimentatie. Hij is meegeweest naar echo's en was bij de bevalling. Mijn vriend ziet zijn kind een dag per 2 weken. Sommigen vinden dat weinig en hij krijgt en kreeg wel eens de opmerkjng: je bent zo'n weekendvader. Maar gezien hoe het gegaan is (ongepland en ongewenst vader worden met een vrouw waar je niet van houdt) is het best netjes. Hij had ook kunnen zeggen: zoek het maar uit. Hij en (inmiddels 16-jarige zoon)hebben een goede band. Hij twijfels soms wel eens of hij wel een goede vader is geweest. Maar: jawel. Ik zeg dat dan ook vaak. Vriend is dan wel geen standaardvader maar wel erg betrokken bij zoon. Hij zegt ook geregeld: het belangrijkste is dat het goed met hem gaat. De rest maakt me in dit leven niet zo heel veel uit. Ook met de moeder van zijn kind heeft hij een goede band. Ze kunnen gewoon bij elkaar koffie drinken zonder gedoe. (Dat ging bij mijn ouders wel anders) Laatst gingen we zijn zoon ophalen en zaten we met zijn 4en (Vriend, ik, moeder en haar man) aan de thee.
Kortom: alles loopt soepel. Al heeft mijn vriend nooit een kind gewild.
mick87 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 17:08
6.53% gewijzigd
pejeka schreef:
01-02-2020 16:55
Het gaat toch niet alleen om zwanger? Er zijn tig SOA's die je kan oplopen door onbeschermde seks. Dus ook al bén je aan de pil, dan nóg duik je toch niet in bed met iemand die het vertikt een condoom te gebruiken?
Nee, het gaat niet alleen om eventuele zwangerschappen en het is natuurlijk ook gewoon dom, van allebei. Maar jij begint zelf over dat TO een een morning-after pil had kunnen halen. Maar waarom zou je die halen als je aan de pil bent? Ik zou eerder een soa test halen. Hoe dan ook, het feit blijft dat hij het kind niet wil en hij er ook niets aan gedaan heeft om het voorkomen. Wel de lusten, niet de lasten en TO zit er hoe dan ook mee. Als ze het kind houdt, moet ze het hoogstwaarschijnlijk alleen doen en als ze zou overgaan tot abortus, moet ze dat ook de rest van haar leven meeslepen.
01-02-2020 16:20
Ook jij leest niet goed: ik zeg nergens dat deze man niet had kunnen nadenken over zijn daad. Maar, het zijn van een zaaddonor maakt een man niet tot een vader. Beetje beter lezen, je komt nogal dommig over zo.
Jij komt vooral dommig over ;-)
aikidoka schreef:
01-02-2020 15:28
Ongelooflijk, zoveel vrouwen hier die vinden dat TO schuldig is aan de zwangerschap. En dat ze geen geld van hem mag vragen, terwijl dat wettelijk geregeld is. Die man heeft er voor gekozen om te vertrouwen op de anticonceptie van een ander, die hij nog niet goed kende. In mijn ervaring doen mannen dat makkelijk. Ik heb nooit vanuit een man de vraag of een gesprek gehad wat er zou gebeuren als ik zwanger zou raken. En sommige van die mannen hadden absoluut geen kinderwens. Door op de anticonceptie van een ander te vertrouwen neem je een risico. Je weet niet hoe precies een ander de pil slikt, je weet niet hoe iemand reageert als ze een keer overgeeft. Je kunt wel denken of hopen dat ze superprecies is, maar wellicht is ze wel een chaotisch warhoofd. Dus door die verantwoordelijkheid helemaal bij de ander te laten heeft hij een risico genomen en nu komt er dus een kind van hem en kan ze ook geld aan hem vragen. Oorzaak en gevolg.
Dit.

Hartstikke goed dat er zoiets als alimentatie bestaat.
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 17:07
Nee, het gaat niet alleen om eventuele zwangerschappen en het is natuurlijk ook gewoon dom, van allebei. Maar jij begint zelf over dat TO een een morning-after pil had kunnen halen. Maar waarom zou je die halen als je aan de pil bent? Ik zou eerder een soa test halen. Hoe dan ook, het feit blijft dat hij het kind niet wil en hij er ook niets aan gedaan heeft om het voorkomen. Wel de lusten, niet de lasten en TO zit er hoe dan ook mee. Als ze het kind houdt, moet ze het hoogstwaarschijnlijk alleen doen en als ze zou overgaan tot abortus, moet ze dat ook de rest van haar leven meeslepen.
Ik denk dat dat ook voor de vader geldt. Als het kind gehouden wordt, neem ik aan dat de vader zich ook regelmatig afvraagt hoe het dat kind vergaat, hoe het eruit ziet, enz. En in geval van abortus zal ook de vader daar mee bezig zijn. En wellicht ook in zijn verdere leven daaraan terugdenken. Je doet nou net alsof mannen geen emoties en gevoel hebben, maar dat is onzin natuurlijk.
Karl_Marx schreef:
01-02-2020 16:58
Ja precies ja. Door haar wel, de vader niet. Helaas heeft de vader geen 50% zeggenschap aangezien het kind in de buik van TO zit, jammer genoeg, terwijl het ook ZIJN kind is.
Die zeggenschap had hij voordat hij seks had met TO, hij had er namelijk ook voor kunnen kiezen dat zijn zaad nooit haar baarmoeder zou bereiken door een condoom te gebruiken.

Zeggenschap zal een vader nooit krijgen denk ik, want je kunt nu eenmaal niet over andermans lichaam beslissen. Dat is uiteraard met 2 maten meten, maar dat is denk ik iets waar je nooit uit kunt komen. Daarom moet je het ook voorkomen als je het niet wil.
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 17:15
Die zeggenschap had hij voordat hij seks had met TO, hij had er namelijk ook voor kunnen kiezen dat zijn zaad nooit haar baarmoeder zou bereiken door een condoom te gebruiken.

Zeggenschap zal een vader nooit krijgen denk ik, want je kunt nu eenmaal niet over andermans lichaam beslissen. Dat is uiteraard met 2 maten meten, maar dat is denk ik iets waar je nooit uit kunt komen. Daarom moet je het ook voorkomen als je het niet wil.
Vrouwen en mannen hebben toch gelijke rechten voor de wet? Dus het recht van de vader is net zo sterk als het recht van de moeder, als je consequent bent. En als je geen zaad in je lijf wil hebben, houd je je benen bij elkaar als de man geen condoom gebruikt. Hij niet de lusten en jij niet de eventuele lasten.
pejeka schreef:
01-02-2020 17:15
Ik denk dat dat ook voor de vader geldt. Als het kind gehouden wordt, neem ik aan dat de vader zich ook regelmatig afvraagt hoe het dat kind vergaat, hoe het eruit ziet, enz. En in geval van abortus zal ook de vader daar mee bezig zijn. En wellicht ook in zijn verdere leven daaraan terugdenken. Je doet nou net alsof mannen geen emoties en gevoel hebben, maar dat is onzin natuurlijk.
Ik doe niet net alsof mannen geen emoties en gevoel hebben, dat maak jij ervan. Afvragen hoe het dat kind vergaat en hoe het eruit ziet hoeft niet, want daar kunnen ze gewoon achter komen door contact te houden, op welke manier dan ook. En ik zeg ook niet dat een abortus niets is voor een man, maar een man hoeft een abortus niet fysiek te ondergaan en heeft ook nooit gevoeld hoe het is om zwanger te zijn. Daarmee zeg ik niet dat het voor een man niet erg is, maar wel dat ik denk dat het 'anders' is.
01-02-2020 16:56
Begrijpend lezen is een vak dat op school aan jou is voorbij gegaan...
Nee hoor.
pejeka schreef:
01-02-2020 17:20
Vrouwen en mannen hebben toch gelijke rechten voor de wet? Dus het recht van de vader is net zo sterk als het recht van de moeder, als je consequent bent. En als je geen zaad in je lijf wil hebben, houd je je benen bij elkaar als de man geen condoom gebruikt. Hij niet de lusten en jij niet de eventuele lasten.
Door geen condoom te gebruiken heeft hij toestemming gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven