Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
zaterdag 1 februari 2020 om 17:24
Dan moet de moeder die vader wel in het leven van het kind willen toelaten, of niet? Genoeg moeders die de vader dan blokkeren. En daar zit je dan als vader, je kan er niks mee.Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 17:20Ik doe niet net alsof mannen geen emoties en gevoel hebben, dat maak jij ervan. Afvragen hoe het dat kind vergaat en hoe het eruit ziet hoeft niet, want daar kunnen ze gewoon achter komen door contact te houden, op welke manier dan ook. En ik zeg ook niet dat een abortus niets is voor een man, maar een man hoeft een abortus niet fysiek te ondergaan en heeft ook nooit gevoeld hoe het is om zwanger te zijn. Daarmee zeg ik niet dat het voor een man niet erg is, maar wel dat ik denk dat het 'anders' is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 1 februari 2020 om 17:25
Wat heeft gelijke rechten voor vrouwen en mannen hiermee te maken? Behalve dan dat je altijd over je eigen lichaam mag beslissen, zowel als man en als vrouw, waardoor je als man dus niets te zeggen hebt over het kind in de buik van een vrouw.pejeka schreef: ↑01-02-2020 17:20Vrouwen en mannen hebben toch gelijke rechten voor de wet? Dus het recht van de vader is net zo sterk als het recht van de moeder, als je consequent bent. En als je geen zaad in je lijf wil hebben, houd je je benen bij elkaar als de man geen condoom gebruikt. Hij niet de lusten en jij niet de eventuele lasten.
En nogmaals, zij wil het kind wel, dus voor haar was het geen probleem. Hij wil het kind niet, dus voor hem is dat dus wel een probleem. Dan had hij zijn verantwoording moeten nemen en dat heeft hij niet gedaan. Je kunt alles wel op TO afschuiven, maar hij heeft hem er toch echt zelf ingestoken zonder bescherming. Dan moet hij nu niet miepen dat hij ongewild vader wordt, want je weet dat die kans erin zit als je het onveilig doet.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:25
zaterdag 1 februari 2020 om 17:27
Dat is weer een hele andere discussie en dat vind ik gewoon vals van die moeders, maar het gaat nu over TO en TO wil hem wel in het leven van hun kind.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:38
Ik vind het niet terecht een willekeurige man als zaaddonor te gebruiken voor jouw eigen kinderwens, zonder dat je weet of die kinderwens er op dat moment ook bij de vader is. En natuurlijk had ook die man zelf zijn voorzorgsmaatregelen moeten nemen. Maar in feite heb je als vrouw de macht: wil die man geen rubbertje om zijn penis doen, dan heeft de vrouw alsnog de macht hem de toegang tot haar lijf te ontzeggen, of niet? Dus dat een man zonder condoom de geslachtsdaad verricht, komt ook omdat jij als vrouw daarin hebt toegestemd.Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 17:25Wat heeft gelijke rechten voor vrouwen en mannen hiermee te maken? Behalve dan dat je altijd over je eigen lichaam mag beslissen, zowel als man en als vrouw, waardoor je als man dus niets te zeggen hebt over het kind in de buik van een vrouw.
En nogmaals, zij wil het kind wel, dus voor haar was het geen probleem. Hij wil het kind niet, dus voor hem is dat dus wel een probleem. Dan had hij zijn verantwoording moeten nemen en dat heeft hij niet gedaan. Je kunt alles wel op TO afschuiven, maar hij heeft hem er toch echt zelf ingestoken zonder bescherming. Dan moet hij nu niet miepen dat hij ongewild vader wordt, want je weet dat die kans erin zit als je het onveilig doet.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:49
Maar al deze argumenten doen er niet toe, want hij is degene die het kind niet wil. Dan had hij ervoor moeten zorgen dat het niet kon gebeuren. Hij heeft als man ook de macht om nee te zeggen, of moest hij verplicht seks zonder condoom hebben met TO? Op deze manier kun je de vrouw overal wel de schuld van geven. Hij heeft het risico zelf willen nemen, terwijl hij wist dat hij geen kind wil.pejeka schreef: ↑01-02-2020 17:38Ik vind het niet terecht een willekeurige man als zaaddonor te gebruiken voor jouw eigen kinderwens, zonder dat je weet of die kinderwens er op dat moment ook bij de vader is. En natuurlijk had ook die man zelf zijn voorzorgsmaatregelen moeten nemen. Maar in feite heb je als vrouw de macht: wil die man geen rubbertje om zijn penis doen, dan heeft de vrouw alsnog de macht hem de toegang tot haar lijf te ontzeggen, of niet? Dus dat een man zonder condoom de geslachtsdaad verricht, komt ook omdat jij als vrouw daarin hebt toegestemd.
anoniem_63edfdf1c077e wijzigde dit bericht op 01-02-2020 17:51
2.97% gewijzigd
zaterdag 1 februari 2020 om 17:51
Met je eens. Maar aan de andere kant: waarom zou je toestaan dat een man onbeschermde seks met je heeft als er niet vooraf consensus is over het mogelijk verwekken van een kind?Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 17:49Maar al deze argumenten doen er niet toe, want hij is degene die het kind niet wil. Dan had hij ervoor moeten zorgen dat het niet kon gebeuren. Hij heeft als man ook de macht om geen seks te hebben. Op deze manier kun je de vrouw overal wel de schuld van geven. Hij heeft het risico zelf willen nemen, terwijl hij wist dat hij geen kind wil.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:52
Hij mocht erop vertrouwen dat de vrouw geen dubbele agenda had en de pil netjes slikte.Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 17:49Maar al deze argumenten doen er niet toe, want hij is degene die het kind niet wil. Dan had hij ervoor moeten zorgen dat het niet kon gebeuren. Hij heeft als man ook de macht om geen seks te hebben. Op deze manier kun je de vrouw overal wel de schuld van geven. Hij heeft het risico zelf willen nemen, terwijl hij wist dat hij geen kind wil.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:58
Daar was hij toch zelf ook bij? Je legt het nu weer bij de vrouw neer, hij had toch zelf ook dat gesprek aan kunnen gaan? Als een man zonder condoom seks heeft, zou je toch denken dat hij er niet een al te groot probleem van maakt als er een zwangerschap van komt. Het is gewoon sneu voor het kind, want die moet het nu zonder vader doen omdat de vader voor de 2e keer geen verantwoordelijk wil nemen voor zijn eigen daden.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:00
mag je ook nog een beetje vertrouwen hebben in elkaar? Als de 1 zegt dat ze aan de pil is dan mag je er echt wel vanuit gaan dat dat ook zo is.Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 17:49Maar al deze argumenten doen er niet toe, want hij is degene die het kind niet wil. Dan had hij ervoor moeten zorgen dat het niet kon gebeuren. Hij heeft als man ook de macht om nee te zeggen, of moest hij verplicht seks zonder condoom hebben met TO? Op deze manier kun je de vrouw overal wel de schuld van geven. Hij heeft het risico zelf willen nemen, terwijl hij wist dat hij geen kind wil.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:00
Ook als je de pil netjes slikt, heb je een kleine kans om zwanger te worden. Dus als je het echt niet wil, dan moet je er ook voor zorgen dat het echt niet kan.
Waar staat trouwens dat ze de pil niet netjes slikte, heb ik iets gemist van TO?
zaterdag 1 februari 2020 om 18:01
Maar evenals de vrouw de zeggenschap heeft over wel of niet abortus, heeft de vrouw toch ook de zeggenschap over wel of niet seks als de man geen condoom gebruikt?Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 17:58Daar was hij toch zelf ook bij? Je legt het nu weer bij de vrouw neer, hij had toch zelf ook dat gesprek aan kunnen gaan? Als een man zonder condoom seks heeft, zou je toch denken dat hij er niet een al te groot probleem van maakt als er een zwangerschap van komt. Het is gewoon sneu voor het kind, want die moet het nu zonder vader doen omdat de vader voor de 2e keer geen verantwoordelijk wil nemen voor zijn eigen daden.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:06
Ik vraag mij weleens af of al die kinderhaters niet beter een eigen topic kunnen openen over hun persoonlijke frustratie ipv deze steeds op derden te projecteren. Maar goed naar een ander wijzen en er wijzen 3 vingers naar jezelf terug.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:08
Hoe vaak ga je nu nog dezelfde vraag stellen waar je weer hetzelfde antwoord op krijgt? Ongelooflijk hoe sommige mannen zich altijd overal uit proberen te lullen terwijl ze er zelf net zo verantwoordelijk voor zijn.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:11
Dan mag jij me vertellen hoe er een kind kan ontstaan als je als vrouw weigert seks te hebben met iemand die geen condoom gebruikt.Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 18:08Hoe vaak ga je nu nog dezelfde vraag stellen waar je weer hetzelfde antwoord op krijgt? Ongelooflijk hoe sommige mannen zich altijd overal uit proberen te lullen terwijl ze er zelf net zo verantwoordelijk voor zijn.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:22
laten we de cijfers er eens bijhalen. Hoe betrouwbaar is de pil?Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 18:00Ook als je de pil netjes slikt, heb je een kleine kans om zwanger te worden. Dus als je het echt niet wil, dan moet je er ook voor zorgen dat het echt niet kan.
Waar staat trouwens dat ze de pil niet netjes slikte, heb ik iets gemist van TO?
Betrouwbaarheid (thuisarts.nl)
Bij zorgvuldig gebruik (zonder pillen te vergeten) is de kans op zwangerschap heel klein (0,3% per jaar).
Ergo de pil is voor 99,97% veilig.
De kans op zwangerschap is bij goed gebruik dus nagenoeg nihil
zaterdag 1 februari 2020 om 18:23
Zolang de vrouw in kwestie niet bewust kindvrij is, zou ik er niet op durven vertrouwen. Ook al is het een oprecht ongelukje, als zo'n vrouw hormonaal wordt en het wil houden dan ben je de sjaak als man.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:23
zaterdag 1 februari 2020 om 18:24
Moest ik dit topic gemaakt hebben en zou de reacties lezen, had ik uitgelogd bij Viva en nooit meer teruggekomen.
Wat een nare, denigrende reacties komen hier uit bepaalde toetsenborden vandaan.. Jezus christus. Ben best sprakeloos en hoop dat TO zich niet laat ompraten tot abortus terwijl ze dit niet wil
hou je taai.
Wat een nare, denigrende reacties komen hier uit bepaalde toetsenborden vandaan.. Jezus christus. Ben best sprakeloos en hoop dat TO zich niet laat ompraten tot abortus terwijl ze dit niet wil
zaterdag 1 februari 2020 om 18:25
Precies. En genoeg voorbeelden van vrouwen die hun eigen kinderwens op die manier vorm hebben gegeven. Vriendje, net doen alsof je aan de pil bent, en nee joh, condoom is niet nodig, enz.redbulletje schreef: ↑01-02-2020 18:23Zolang de vrouw in kwestie niet bewust kindvrij is, zou ik er niet op durven vertrouwen. Ook al is het een oprecht ongelukje, als zo'n vrouw hormonaal wordt en het wil houden dan ben je de sjaak als man.
Als je écht geen kinderen wil (én geen SOA's) doe je je broek niet eens uit als die vent geen condoom om zijn snikkel wil doen, of wel?
zaterdag 1 februari 2020 om 18:26
Precies.redbulletje schreef: ↑01-02-2020 18:23Zolang de vrouw in kwestie niet bewust kindvrij is, zou ik er niet op durven vertrouwen. Ook al is het een oprecht ongelukje, als zo'n vrouw hormonaal wordt en het wil houden dan ben je de sjaak als man.
En dan zo verbaasd zijn en er "ingeluisd" zijn?
Nee. Rubber gebruiken en de pil. Maar dat is dan teveel moeite voor sommigen. Tsja.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:28
Ook niet. Maar het is toch uiteindelijk de vrouw die bepaalt óf ze zich laat penetreren en hoe (met of zonder condoom), of niet? Als die man weigert een condoom te gebruiken, kan hij alsnog geen kant op met zijn seksdrive als de vrouw weigert haar broek uit te trekken...Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 18:23![]()
Dan mag jij mij vertellen hoe er een kind kan ontstaan als je als man weigert seks te hebben zonder condoom.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:35
Dit zou de discussie zijn als TO het kind niet wil en de vader wel. Hij wil geen kind, zorg er dan ook voor dat iemand niet zwanger van je kan raken. Gebeurt dat wel, wees dan een grote jongen en neem je verantwoordelijkheid.pejeka schreef: ↑01-02-2020 18:28Ook niet. Maar het is toch uiteindelijk de vrouw die bepaalt óf ze zich laat penetreren en hoe (met of zonder condoom), of niet? Als die man weigert een condoom te gebruiken, kan hij alsnog geen kant op met zijn seksdrive als de vrouw weigert haar broek uit te trekken...