Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Haha welk feestje gaat jouw date Flaffy? Die van mij gaat zaterdag ook een dansje doen op een festival.
Ik zie hem daarom vrijdag, echt weer zin in!

Ik vind dat van jou wel als meer klinken dan vriendschap, met vrienden zou ik niet intiem willen worden. Niet teveel over nadenken.
Zelf ben ik ook niet verliefd nog, maar merk toch wel duidelijk dat ik z'n gezelschap, knuffels en meer erg kan waarderen. Dat is voor nu voldoende. De rest groeit wel.
Qiyara schreef:
02-02-2020 16:17
En jouw zondag, je zegt dat hij saai is. Had je het graag anders gezien nu?
Momenteel is het goed zo. Zodra het me in de weg zit doe ik er iets aan. Ik kijk heel erg naar mijn behoefte. Zeg ook gerust nee als iemand vraagt om iets te drinken/iets te ondernemen.
zeefietser1 schreef:
02-02-2020 16:46
Niet dat ikzelf moe ben, maar mijn lichaam staat in reparatie stand (iets met valpartij, hele grote blauwe plek die nog niet uitgeblauwd is). Vandaag een heerlijke 12 uur geslapen met een gratis extra uur erbij vanwege dat de klok een uur achteruit ging. Ook zondagen aan boord van een boot is een oase van rust.
Dat is vervelend, hopelijk ben je snel weer de oude. Is de klok verzet?
Julus schreef:
02-02-2020 17:43
Momenteel is het goed zo. Zodra het me in de weg zit doe ik er iets aan. Ik kijk heel erg naar mijn behoefte. Zeg ook gerust nee als iemand vraagt om iets te drinken/iets te ondernemen.
Heb je goed! Zo ben ik ook :) grappig.
Ha! Goed voor jezelf zorgen heet dat.
Heeft ook geen zin om met tegenzin iets te doen. Ik doe al jaren niks meer wat ik niet echt wil, werkt prima.
Anárion schreef:
02-02-2020 13:30
Huh..verheven? Hoe kom je daar nou bij? Ik schrijf nu niet heel actief mee, wel op eerdere tindertopics. Wist niet dat dat hier een vereiste was, om hier actief mee te schrijven. Nare reactie van je.
Nare reactie? Oké. Zeker niet naar bedoeld. Ik denk dat we allebei een negatievere toon bij de ander hebben dan. En Tinder heb ik niet, dus die serie topics ken ik niet goed. Ik zeg nergens dat het een vereiste is om actief mee te schrijven. Ik heb alleen niet echt een beeld van jou, waar jij staat met daten etc maar heb je volgens mij een paar keer langs zien komen met een reactie waar ik een oordeel in las. Maar misschien ben ik overgevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
02-02-2020 17:30
Haha welk feestje gaat jouw date Flaffy? Die van mij gaat zaterdag ook een dansje doen op een festival.
Ik zie hem daarom vrijdag, echt weer zin in!

Ik vind dat van jou wel als meer klinken dan vriendschap, met vrienden zou ik niet intiem willen worden. Niet teveel over nadenken.
Zelf ben ik ook niet verliefd nog, maar merk toch wel duidelijk dat ik z'n gezelschap, knuffels en meer erg kan waarderen. Dat is voor nu voldoende. De rest groeit wel.
Haha wat grappig! Hij gaat naar dediqated. Ah wat leuk! En dan heb je iets om naar uit te kijken, fijn is dat hé.

Ja daar heb je ook wel een punt. Bij mijn vorige dates had ik altijd dat ik hen wel altijd meteen leuk vond, en dat mist nu een beetje. En ik denk er inderdaad misschien ook wel teveel over na.
Qiyara schreef:
02-02-2020 06:40
Hier wilde ik nog op reageren. Fijn dat de date leuk was en intimiteit steeds verder groeit. Na zes dates kan je het echt wel over verwachtingen hebben. Hoe ziet hij zijn toekomst voor zich bijvoorbeeld. Dat zou al een goede indicatie kunnen zijn over hoe hij jullie ziet. En daarnaast mag je echt je wens tot exclusiviteit uitspreken. Zeker als er seks is geweest. Probeer je niet al teveel naar hem aan te passen, je loopt teveel op eieren heb ik het idee.
Waar is Vivi met haar behoeften en wensen? Jullie gaan samen wat aan en niet alleen hij :)
Geef jezelf wat je nodig hebt, een stukje duidelijkheid. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent, ongeacht de uitkomst.

En fijn dat je wat aan het boek hebt en er herkenning in vindt!
Ja je hebt zeker gelijk! Ik schik altijd iets teveel naar een persoon toe en verleg mijn eigen grenzen om te pleasen. Maar wat je zegt, het is inderdaad niet alleen hij in dit verhaal maar ook ik. Qua tempo en contact etc gaat het goed, maar er is zeker wel een behoefte om te weten waar dit naartoe zal leiden.
Flaffy schreef:
02-02-2020 17:16
Wat gaat dit topic hard! Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat tussen jullie Qiyara. Hebben jullie ook al een nieuwe date gepland?

En vivi, na 6 dates kun je gerust vragen hoe het staat tussen jullie. Ik vind best dat je dan exclusiviteit kunt verwachten. Ik zou er proberen luchtig over te beginnen op jullie volgende date.

Mijn date is net weg. Hij is gisteravond gekomen, we hebben op de bank gehangen en zijn daarna uit geweest. Vandaag vooral samen lang in bed gelegen. Was heel erg gezellig. Ik blijf het gevoel te hebben dat ik niet weet of het meer kan zijn dan vriendschap, maar merk wel dat ik graag bij hem ben en het ook fijn vind om intiem met hem te zijn, dat zegt ook wel wat. Het voelt ook alsof we al veel langer aan het daten zijn, al kennen we elkaar al wel 1,5 jaar maar dat was vooral oppervlakkig.

Volgende date nog niet gepland, maar hij gaat zaterdag de hele dag naar een feest (zelfde soort feestje als waarop we elkaar ontmoet hebben) en ik ga misschien ook dus zie hem dan daar.
Volgende keer ga ik het inderdaad voorzichtig aankaarten!

En tussen jou en je date klinkt het wel goed! Kan me voorstellen dat je nog beetje twijfelt over je gevoel, had in begin ook niet gelijk de verliefde gevoelens. Maar als jullie de hele tijd samen in bed kunnen hangen en intimiteit fijn is, dan is dat volgens mij wel een goeie basis voor meer 😁
Flaffy schreef:
02-02-2020 21:36
Haha wat grappig! Hij gaat naar dediqated. Ah wat leuk! En dan heb je iets om naar uit te kijken, fijn is dat hé.

Ja daar heb je ook wel een punt. Bij mijn vorige dates had ik altijd dat ik hen wel altijd meteen leuk vond, en dat mist nu een beetje. En ik denk er inderdaad misschien ook wel teveel over na.
Geinig, dacht ik al. Die van mij ook, hij vroeg me nog mee. Maar het is niet m'n ding. Ben meer liefhebber van Techno :heart:

Hmm, dat gevoel dat je nu wat mist waar ligt dat dan aan? Als je een hele ochtend samen in bed kunt liggen met iemand waarbij je dat gevoel mist, vind ik best knap. Vergelijk je teveel misschien?
Date was leuk gisteren! We hebben spelletjes gespeeld en gezoend etc op de bank. Ik weet nog niet waar het heen gaat maar het is nog gezellig...
Flaffy schreef:
02-02-2020 21:36

Je vindt je date niet leuk? Of betekent iemand leuk vinden in NL iets anders dan in B?
Denk niet dat nadenken daar veel mee te maken heeft.
Vivi3338 schreef:
02-02-2020 22:05
Ja je hebt zeker gelijk! Ik schik altijd iets teveel naar een persoon toe en verleg mijn eigen grenzen om te pleasen. Maar wat je zegt, het is inderdaad niet alleen hij in dit verhaal maar ook ik. Qua tempo en contact etc gaat het goed, maar er is zeker wel een behoefte om te weten waar dit naartoe zal leiden.
Waar het naar toe leidt kan je nooit weten, dus forceer daarmee niks.
Exclusief zijn mag je vragen en verder ook of hij serieuze intenties met je heeft en hij het niet ziet als gewoon voor de fun. Als dat overeenkomt met wat jij wilt, dan lekker genieten van de momenten. Het hier en nu :)
Als je de behoefte hebt om over exclusiviteit te praten zie ik weinig voordelen van dat gesprek uitstellen. Als het goed zit dan is die ruimte er gewoon en je hebt voor jezelf duidelijkheid.

Wat is het alternatief? Blijven afvragen of de andere er hetzelfde over denkt? Proberen te rekken wat je hebt omdat je bang bent dat het anders stopt? Dan is duidelijkheid toch wel prettiger lijkt mij.
RedRoseThorn schreef:
03-02-2020 07:24
Date was leuk gisteren! We hebben spelletjes gespeeld en gezoend etc op de bank. Ik weet nog niet waar het heen gaat maar het is nog gezellig...
Goed begin, fijn!
Ik merk dat ik door mijn laatste ervaring veel harder reageer op Tinder, zegt iemand iets wat me niet aanstaat verwijder ik zonder boe of ba de match, ik reageer bitsiger... Benieuwd of dit van voorbijgaande aard is
Misschien even rust nemen? Lijkt me niet fijn als ik je zo lees.
Het is toch ook even een impact, als iemand zo met me zou omgaan dan zou ik even de ruimte voor mijzelf nodig hebben. Vind het een bijzonder nare manier van omgaan met iemand en mijn vertrouwen zou daar even een deukje van krijgen.
Ja je kan gelijk hebben. Had niet gedacht dat het zo'n impact op me zou hebben.
Eigenlijk heel erg. Dat die mensen niet stilstaan bij wat ze doen met iemand maakt me zo boos. Ben nog veel meer op mijn hoede dan ik al was. Zo word een mens op de duur ontoegankelijk.
Nee dat wordt een mens niet, als je de ruimte neemt om stil te staan bij wat het met jou doet. Gun het jezelf, boosheid, verdriet, verbazing etc. Toen ik je las vond ik je vooral heel rationeel eroverheen stappen.
Je vond hem leuk, je was oprecht, je had zin in de date en vertrouwen in iets leuks op je pad. Dat iemand dan zo naar er een eind aan breidt dat is gewoon kut. En het liefste wat je voor jezelf kunt doen is daar ruimte voor nemen en voelen dat dit zo is.
Dan kan je daarna weer oprecht en met vertrouwen verder en laat je zo'n sneuneus geen impact hebben op je volgende date ervaringen. Dat is hij niet waard!
Julus schreef:
31-01-2020 22:34
Benieuwd wat je ervan vindt :)
En het is een leuke spiegel. Leuk om te zien hoe het daten anderen vergaat.
Ik vind het leuk! :D Van het kaliber mensen kijken in de vorm van een realityshow. Soort van first dates. Ergens gelezen dat het Married at first sight light is :)

Vind het ook leuk dat ze tussendoor het appen met netwerk laten zien, of dat ze iets van hobby's laten zien.

Misschien moeten we een topic over openen? :) Daar lekker zwijmelen over Hans en Conny :love:
En ik vind Rob van (vrouw naam vergeten.....) een griezel door de manier waarop hij praat over intimiteit o_o
Attraverso schreef:
03-02-2020 14:44
Ja je kan gelijk hebben. Had niet gedacht dat het zo'n impact op me zou hebben.
Eigenlijk heel erg. Dat die mensen niet stilstaan bij wat ze doen met iemand maakt me zo boos. Ben nog veel meer op mijn hoede dan ik al was. Zo word een mens op de duur ontoegankelijk.
Verdorie wat een klotestreek zeg! En echt bizar ook zo vlak van tevoren, zonder enige aanleiding of duidelijke blijk van “not into you”. Dan ook nog te bedenken dat die persoon ook gewoon vrij en blij verder mag Tinderen, pfff.

Ik ben trouwens wel eens op twijfeldate gegaan, dat ik eigenlijk al wist dat het ‘m niet ging worden. Op de een of andere manier vond ik het ook lastig te zeggen, helemaal omdat er niks mis was met die persoon, hij helemaal into mij was maar ik gewoon helemaal niks voelde. Heb toen ipv eerlijk te zeggen beetje aangestuurd op een discussie over iets en dat later heel erg uitvergroot zodat ik een “echte reden” had om niet verder te daten. Achteraf niet fair maar toen lukte het me niet anders. Ook dat wordt gemakkelijker heb ik gemerkt
Waardevolle reactie Qiyara, dank je
Noumoe inderdaad zoiets, moet opletten dat ik me niet verlaag tot zo'n mensen hun niveau.
Het is ook nog vers, voel geen verdriet, mis ons contact totaal niet, wel boosheid. Ebt wel weg.
Lovestar schreef:
03-02-2020 16:01
Daar lekker zwijmelen over Hans en Conny :love:
Ik ben bij aflevering vijf, maar ik kan hier echt niet op zwijmelen haha. Afschuwelijk vind ik ze...
Zit hij aan d'r oor te lebberen :lol:

Het gaat zo mega snel bij die twee, leuk vlam in de pan maar ze kennen elkaar nog niet eens. Vraag me dan altijd af waar die liefde dan uit voort komt.
Attraverso schreef:
03-02-2020 18:14
Waardevolle reactie Qiyara, dank je
Graag gedaan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven