UD September 2020 - nieuw topic

17-02-2020 12:53 249 berichten
Dit leuke vervolgtopic 'uitgerekend in september 2020'

Even een bericht voor alle meiden uit de tabel; we zijn een Whatsapp groepje gestart omdat er nogal een kinderachtige discussie met iemand is ontstaan. Stuur Bloemmetje2 of Discover even een berichtje en dan voegen we je toe in de Whatsapp groep.

Alleen maar liefde 💖

Inloggegevens om de tabel aan te passen:
Septemberbaby2020
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
90.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ negenmaandenbeurs, nooit geweest, maar ga ik ook niet heen. Mijn beeld ervan is een huishoudbeurs voor vrouwen die hormonaal zijn. Lijkt mij niets. Maar aangezien ik er nooit ben geweest is het misschien eigenlijk wel heel leuk...

@ kilo's, ik zag net op de weegschaal dat ik al dik een pond ben aangekomen. Niet zo gek aangezien ik veel minder energie heb en dus minder sport en ook nog eens meer trek heb, en de extra bloedaanmaak al is begonnen. Maar hoopte toch op wat uitstel van de kilo's...

Gisteren intake gehad bij de verloskundige in het ziekenhuis en gesprek over de nipt. Wij hebben ervoor gekozen om de nipt zonder nevenbepalingen te gaan doen.
Verder via een echo nog even bij de baby gekeken, en groeit goed is was lekker aan het bewegen in de buik. Zo grappig om de armen, benen, billen etc al te kunnen zien! En dat terwijl het pas 11 weken oud is :love:
Hier word ik niet vrolijk van!
Goedemorgen allemaal!

Gefeliciteerd met de goede echo’s en Nipt uitslagen 🥳

Ik ben 2 jaar geleden naar de 9 maanden beurs geweest. Ook nog eens op de zaterdag :facepalm: Gevalletje; eens en niet weer haha! Was leuk om een keer mee te maken maar: het was tegelijk met de huishoudbeurs. Je kon over de koppen lopen en je struikelde over de trolley’s die als een bulldozer door de hal gesleept werden. :whut: Er waren leuke stands maar voor mij was het veel te druk en chaotisch.. wellicht is het rustiger en relaxter als de huishoudbeurs er niet is... :-) weet niet of dat dit jaar weer samen is?😁

Wat gaat het snel nu hè? Ik vind het echt een wonder dat de kindjes met 11 weken al zo compleet lijken. 😍

Hoe gaat het met jullie zwangerschapskwaaltjes? Ik heb constant menstruatieachtige buikpijn.. maar mijn buik lijkt ook explosief hard te groeien, dus zal wel een combinatie zijn van bandenpijn met de baarmoeder die groeit...
Wat fijn een nieuw topic, dank daarvoor annanasbaby!

Hier donderdag de termijn echo gehad en die was helemaal goed. Zo bijzonder, echt al een compleet baby'tje inderdaad met teentjes, handjes... En lekker aan het bewegen. Heel gaaf!!
Ook 4 dagen vooruit gezet. Nu 8 september uitgerekend.

Helaas de afgelopen week wel 2 keer moeten overgeven ineens, de misselijkheid continues. Net als de vermoeidheid. Ik duim echt dst die 12 weken grens de limit is en het straks beter gaat, maar pin me er maar niet op vast..

Mijn ding is het ook niet echt, de negenmaandenbeurs, maar ik hoorde wel van een ander soort beurs/'festival': we are pregnant. En dat schijnt iets gemoedelijker te zijn met wat meer gastsprekers en meer exclusieve merken. Wie weet is dat nog een goede optie? Ook ergens in maart of april geloof in.

Vieren er hier nog mensen carnaval? Ik woon niet in Brabant maar hier vieren we dus wel heel groots carnaval, super leuk! Wel heeeel anders zo, nuchter carnaval, haha. Maar heb me goed vermaakt gisteren en vandaag mogen we weer. Zondag ga ik vast spijt hebben:p
Haha pip hier wel een Brabantse, maar ik heb dat pilsje toch echt wel nodig. Dus wij zijn lekker aan het voorbereiden op klussen en verhuizen. Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis:)

Hier gisteren de termijnecho gehad. Ook alles helemaal goed! En op 12 september blijven staan. Echt zo leuk die echo's!

Ik ga vanaf 16 weken gezien worden bij de gynaecoloog, dus ik hoop stiekem op wat extra echo's!
Dames wat fijn dat velen van jullie gewoon al een goede termijnecjo hebben gehad! Wow wat gaat de tijd hard! 🙂🙂🙂
Ben enorm blij om te lezen dat het jullie zo goed gaat, maar soms is het ook even slikken... Dan denk ik; wat als het was goed gegaan? Maar helaas is het anders gelopen!

Ik heb mn eerste ongesteldheid na de miskraam alweer achter de rug... volgende week breken mijn vruchtbare dagen aan en daarna zullen we wel weer zien....

Druk met werk en met de kleintjes dus dat biedt zeker de nodige afleiding. EN wij gaan carnavallen... En kan nu gelukkig wel een biertje drinken! 😊
Hier waren jullie gebleven 😁
De verhuizing had ik blijkbaar helemaal gemist 🙃
Ik ga snel bijlezen.
Fijn al die goede echo's!
Annanasbaby bij mijn tweede lagen de darmpjes ook nog niet helemaal goed. Twee weken later, was alles prima. Dus nog geen zorgen!
Wij mogen aanstaande donderdag voor de 12 weken echo. Ik ben dan waarschijnlijk net 12 weken zwanger. Blijf het zo spannend vinden.
Aan kwaaltjes geen gebrek, dus dat is een goed teken, maar het blijft zo onwerkelijk. En ben soms zo onzeker. Het blijft ook door mijn hoofd spoken waarom wij het geluk mogen hebben om 3 gezonde kinderen te mogen krijgen,zonder moeite, en waarom anderen er zo veel problemen ondervinden om zwanger te worden en zwanger te blijven. Ik kan mezelf soms behoorlijk gek maken...

Mooi buikje Discover! Hier is het ook al heel duidelijk dat er wat groeit. Hierdoor ook mijn werk al moeten inlichten, omdat ik mijn uniformbroeken echt niet meer paste. Gelukkig positief ontvangen.
Gezien de zwaarte van mijn werk, ga ik met 34 weken met verlof. Grappig genoeg is dat waarschijnlijk gelijk met de start van mijn zomervakantie (moeten wij altijd al in december doorgeven). Dus ik heb na mijn verlof nog heel veel vakantie uren staan.
Leidinggevende is ook al de hoogte dat ik het plan heb om gebruik te maken van uitgesteld bevallingsverlof en ouderschapsverlof aansluitend op mijn zwangerschapsverlof. Ik wil weer aan het werk als de baby 6 maanden is.
Wel heel vreemd om straks 8 maanden er uit te zijn, maar ook heel fijn dat ik die mogelijkheid heb.
Fijn Roki dat je ons weer hebt gevonden! Je vroeg je vast af waarom het zo stil was op het forum haha. 8 maanden verlof klinkt heerlijk!

Bloemmetje ja ik snap dat het vast nog vaak lastig is, helemaal als je onze verhalen leest. Hopelijk ben jij snel weer aan de beurt!

Fenne28 wat is de reden dat je vanaf 16 weken naar de gyneacoloog gaat?

Hier nog steeds af en toe bloedingen.. Ik heb de verloskundige gebeld vrijdag maar die maakte zich er niet zo druk om, omdat het weinig is en ik ook geen krampen heb. Het weekend gelukkig rustig gebleven en sinds gisteren weer flink misselijk, maar echt ontspannen is het niet.

Ik merk dat mijn broeken ook iets strakker zitten: weet niet of het vooral mijn darmen zijn of echt een babybuikje, maar ik ga toch ook maar op zoek naar zwangerschapsbroeken. Hebben jullie nog tips waar ik kan zoeken? Ik had mijn vorige zwangerschap een fijne lage met voor elastiek, maar die niet helemaal over je buik gaat. Maar geen idee waar ik die nou had gekocht haha!
positiekleding
Ik koop high rise rib vd h&m voor werk en vaak een duurdere van noppies. Maar ik vind jurkjes zoveel praktischer dus investeer daar veel meer in. Zag bij de h&m overigens ook laag elastiek ipv volledig over je buik.

verlof
Ik sta nu ingepland vanaf 34 weken. Het is met mijn werk compleet onrealistisch om tot 36 weken door te willen werken. Daarnaast moet ik nog maar zien of ik überhaupt langer kan werken dan met mijn vorige zwangerschap. Toen zat ik met 24 weken verplicht thuis met voorgeschreven bedrust. Dus elke week langer doorwerken dan toen zou al een mijlpaal zijn. Ik werk in een familiebedrijf dus verwacht na 6 weken gewoon weer aan het werk te gaan. Alles wat ik vrij ben komt neer op mijn partner, familie en collega's. Zeker als zij wederom vroegtijdig veel uren van mij moeten overnemen.. voelt het niet goed om nog veel langer verlof te houden. Tevens wilde ik na zo lang thuis zitten dolgraag weer werken. Tegen die tijd maar zien hoe het zich ontwikkelt. Misschien dat er in overleg nog wel een iets langer verlof in zit maar in mijn baan zit er geen maanden extra op.

Carnaval
Voor de mensen die het vieren: heel veel plezier. Moet ook wel lukken zonder drankje toch?! Ik heb het jaren gevierd, maar nu al een poosje niet meer. Beide prima!

@Bloemetje:
Snap dat het heel lastig en dubbel kan zijn om hier mee te lezen. Ik gun je heel snel een positieve test. :heart:

@pip
Ik snap dat elke keer kleine beetjes bloed verliezen je niet bepaald koud laat. Wel fijn dat de verloskundige het niet als zorgelijk ziet en je wat verder bent in je zwangerschap nu. Maar prettig is zeker anders. Hopelijk stopt het vlug!

@Roki
Hopelijk donderdag een mooie echo. Toch weer een beetje spannend. Dat lange eerste trimester ook.. pff!
Fijn dat je ons weer hebt teruggevonden!
Vervelend dat je nog steeds last hebt van bloedingen Annanasbaby. Blijft spannend iedere keer. Misselijkheid is dan wel weer een goed teken...

Wat betreft broeken heb ik voor mijn werk er 2 van prenatal en 1 van noppies. Privé draag ik bijna alleen jurkjes, dus ik kan nog lang met mijn gewone kleding doen.
Aan het einde van mijn vorige zwangerschappen leefde ik trouwens in de jersey zwangerschapsbroeken van de lidl. Die zijn eens in de zoveel tijd in de aanbieding. Waard om het in de gaten te houden.

Discover, wat vervelend dat je de vorige zwangerschap zo vroeg rust moest houden. Kan me voorstellen dat je toen niet echt van je zwangerschap hebt kunnen genieten. Heb je nu weer een grotere kans dat je rust moet gaan houden?
Ha dames,

Ik heb de afgelopen tijd eigenlijk niks geplaatst en alleen maar meegelezen.
Bloemetje ik vind het verdrietig voor jullie maar ik vind je zo sterk er mee om gaan. Tenminste als ik je berichtjes hier lees. Maar begrijpelijk als je er verdrietig van bent!
Proficiat met alle goede termijnecho’s en nipt uitslagen.

Hier vorige week maandag een derde echo, de termijnecho. Alles was goed, super beweeglijk en paar dagen vooruit gezet. Nipt nogmaals besproken en mijn gevoel zei, die moeten we toch doen. Ergens voel ik dat het moet. Als het aan mijn man had gelegen hadden we het niet gedaan. Dinsdag gaan bloedprikken en vrijdagmiddag werd ik gebeld door de vk.
Mijn bloeduitslagen van de NIPT test zijn niet goed zijn. Niet goed in de zin; er is 75% kans op een kindje met ‘n afwijking waardoor het kindje niet levensvatbaar is.

Er is nog een kleine kans (25%) dat het toch levensvatbaar is maar dit zullen we allemaal moeten laten onderzoeken als we dat willen. En dit onderzoek brengt weer risico’s mee tot een miskraam.
Verder is de vraag als het kindje levensvatbaar zou zijn, welke afwijkingen er dan zijn en daarbij wat is de kwaliteit van leven.

Dit wordt allemaal besproken en onderzocht in het ziekenhuis in Maastricht. Normaal gesproken kun je daar binnen 1-2 werkdagen terecht. Door de vasteloavend (carnaval) zijn ze pas woensdag bereikbaar. Dan zullen ze contact met ons opnemen om een afspraak in te plannen.

Geen idee hoe het gaat lopen, voor nu kunnen we niet meer dan proberen niet teveel na te denken over hoe en wat. Wel bereiden we ons voor op het ergste, slechtste nieuws. Ik ben er erg emotioneel door.

Toch ben ik ergens ‘blij’ dat we de NIPT test hebben gedaan. Want anders waren we hier pas met de 20 weken echo achter gekomen en dan ben je al zo ver in de zwangerschap.

De vk zei nog toen ze het slechte nieuws bracht...het is zo vreemd. Er zit niets in de familie, jullie hebben al een gezonde dochter en qua leeftijd zitten jullie niet in een risicogroep.

Dus maak een extra sprongetje van geluk bij een goede echo en uitslag dames...ik hoop dat niemand van jullie dit mee hoeft te maken!😘
Jeetje Kokosboost wat een heftige uitslag. Wat een onzekerheid. Extra vervelend dat jullie door de carnaval langer moeten wachten op verder onderzoek. Ik wil jullie veel sterkte wensen en hoop voor jullie op een klein wonder.
Kokosboost jeetje wat heftig zeg.. Al is het natuurlijk ontzettend moeilijk, afwachten is het enige wat je kan doen. Ik hoop dat het lukt je tot die tijd niet teveel zorgen te maken en dat je snel terecht kan.
Prepare for the worst and hope for the best
Wat een heftig verhaal Kokosboost! Ik krijg er kippenvel van... Veel sterkte deze dagen en hopelijk snel meer bekend! :redrose:
Bloemmetje, ik hoop dat we je snel weer mogen verwelkomen. Ik kan me voorstellen dat het wrang is om alle verhalen te lezen.. ik herken wat je zegt, rond de uitgerekende datum had ik ook even zo’n moment.. “wat als...” knuffel voor jou!

Hopelijk heb je een goede carnaval gehad?!
Dankjewel voor jullie lieve reacties. Morgen worden we gebeld....afwachten maar!

Hoe gaat ‘t met jullie?
Zo spannend! En zo niet wat je wilt, in deze periode wil je gewoon kunnen genieten en vooruitkijken. Ik vind dit echt zo vreselijk naar voor elke (aanstaande) ouder die dit moet doorstaan.. ik duim voor een goede afloop...

Hier gaat het goed, gisteren een goede echo gehad met vervolgens een intake. Morgen ben ik 12 weken, na het scenario van 2 weken geleden had ik dit nooit verwacht.. ik durf nu iets meer te genieten en de angst los te laten... hopelijk blijft dit zo..
Oh nee kokosboost wat een vervelend nieuws.... Dan staat je wereld direct op zijn kop. En wat rot dta jullie ook nog langer moeten wachten door de carnaval...
Ik duim voor een goede uitdlag voor jullie en een gezond kindje. 🥀🥀🥀
Hou je ons op de hoogte?

Voor de dames met bloedverlies ook een dikke knuffel.... Wat is bloedverlies tijdens je zwangerschap toch iets engs.... Gelukkig gaat het heel vaak goed!

Dankjewel dames!! Voor jullie lieve berichten. Hier gaat alles goed... Hebben genoten van de carnaval. Was na mn menstruatie maar begonnen met ovulatietesten van Clearblue omdat ik toch wel graag wat inzicht in mn cyclus worden... En ja hoor... Vandaag een positieve ovulatietest. Heel goed nieuws... Gelijk maar gebruik van gemaakt 😏😏😏
Dus na morgen zit ik op het wachtbankje en daarna zien we wel weer verder.... 🙏🙏
Wat een heftig nieuws kokosboost! Is het zeker dat de afwijking in je kindje zit of is er ook nog een kans dat de afwijking alleen in de placenta zit? Sowieso heel veel sterkte en ik hoop dat jullie vandaag wat meer duidelijkheid krijgen...

Bloemmetje, wat fijn dat je eennpsitieve ovulatietest had, nu beginnen die vreselijke wachtweken voor je, succes daarmee!

Hier gaat alles prima, ben vandaag alweer 14 weken zwanger. Ik hoop volgende week bij de gynaecoloog de kleine weer even te mogen zien :love:
Jeetje kokosboost wat een rot nieuws, daar zit je niet op te wachten! Een spannende dag vandaag, veel sterkte met wachten en ik duim voor een goede uitslag.

Bloemetje, wat fijn, lijkt me wel fijn ook om de bevestiging te krijgen en nu gewoon weer 'aan de slag' te kunnen. Hopen op snel weer een mooie positieve test!! Veel plezier komende avonden 😉

Hier de 12 weken gisteren voorbij en ik voel me wonder boven wonder sinds 3 dagen een stuk beter. Ik was alweer vergeten hoeveel energie ik kon hebben, wat heerlijk dit!
Over de nipt twijfelen we nog, wel of niet doen. Mede door alle verhalen. We willen morgen de knoop doorhakken.

Hoe is het met de anderen?

Wij gaan trouwens toch met 15 weken een echo doen om het geslacht te weten te komen. De dag daarna hebben we onze housewarming dus kunnen we een subtiele hint geven naar de familie en vrienden en kijken of ze het doorhebben :)
Wat ontzettend naar kokosboost! Hopelijk krijg je vandaag iig wat informatie, die onwetendheid is killing.

Wij hebben dadelijk een afspraak bij de verloskundige met voorlichting over de nipt. Maar wij gaan het wel doen. Ik vind het ook wel super spannend, maar zo hadden we het van tevoren ook al afgesproken en is denken wij voor ons het beste.
Och jee kokoboost, wat een verschrikkelijk situatie. Sterkte met alle onzekerheid. Hopelijk kan je snel terecht voor een afspraak. Gaan jullie een punctie doen? Lastige keuzes allemaal, maar hopelijk aan het eind van de rit een goede uitslag.

Ik ga vrijdag bloed laten afnemen voor de nipt, ben heel zenuwachtig. Maar linksom of rechtsom, wil ik wel de uitslag weten.

Verder ook al de afspraak gemaakt voor de 20 weken echo over een kleine 2 maanden. Begint nu allemaal wel heel echt te worden.
Komende maandag ga ik het aan mijn directe collega's vertellen op werk en mag iedereen het dus weten.
Hier word ik niet vrolijk van!
Suuuper leuk Pip, om het geslacht te weten. Heb je een bepaald voorgevoel?

Ongelofelijk dat ze al zo veel kunnen zeggen over de gezondheid van het kindje met deze termijn he....
Kan me wel voorstellen dat het voor veel mensen fijn om te weten is waar ze aan toe zijn.
Natuurlijk is de 20 weken echo ook heel uitgebreid en komen problemen ook aan bod.....

Hier gaat alles goed! We hebben lekker carnaval gevierd en ik begin met een nieuwe job. Ontzettend veel zin in en behoorlijke afleiding tav onze kinderwens voor een derde kindje. Ik wil het ook wat meer in perspectief blijven bekijken en zeker niet dat alles alleen nog maar daarom draait.
Onze peutertjes gaan goed, van mij mag het voorjaar gaan beginnen en mogen de eerste zonnestralen doorbreken! Hebben jullie dat ook? 🌞🌞🌞🌞
Bloemetje, wat fijn dat je een leuke carnaval hebt gehad en zoveel positieve afleiding hebt, mooi dat je dat in perspectief kunt zien. Ze zeggen dat een relaxte state of mind het beste werkt toch? :)

Super leuk om het geslacht te weten inderdaad. Echt iedereen denkt bij ons een meisje en dat gevoel heb ik zelf ook heel sterk. Zal wel even omschakelen worden als het toch een jongetje wordt, qua gevoel, maar niet dat het uitmaakt hoor.

Oh en jaaaa laat die zon alsjeblieft snel komen, vreselijk dit weer met wind , kou en regen! Getsie!

Wij hebben toch ook besloten om de nipt te gaan doen en hebben de 20 weken echo ingepland. Wordt inderdaad heel erg echt zo he Robina? Maar wel leuk echt!

annanasbaby, hoe is het met de bloedingen? Wat schrikken lijkt me dat elke keer zeg. Hoop dat het snel stopt!

Zwangerschapskleding: ik heb via marktplaats nu een paar super mooie zwangerschapsbroeken op de kop kunnen tikken en nog 2 leuke jurkjes en een jumpsuit. Was nog geen 50 euro kwijt totaal en alles is nog super mooi. Helemaal blij mee:) Misschien ook een tip voor jullie om dat in de gaten te houden.

Ik zag bij een kringloop in Noord-Holland (buurt van Hoorn) ook heeeel veel zo goed als nieuwe zwangerschapsbroeken hangen (spijt dat ik toen niet meegenomen heb en kom er nu niet meer zo gauw), dus mocht iemand daar in de buurt wonen, kan ik wel laten weten welke!
Bedankt iedereen voor de zwangerschapskleding tips! Misschien investeren in 1 of 2 mooie broeken bij prenatal of noppies, en verder idd de moeite waard om op marktplaats of bij kringloopwinkels te kijken.

Hier gisteravond weer een bloeding; ik word er wel een beetje gek van maar probeer me maar niet teveel zorgen te maken. Het zet nooit echt door en is meestal na 1-2 uur weer over. Gelukkig sowieso dinsdag weer een echo om naar de darmpjes te kijken (en hopelijk stiekem nub te zien?). Ik ben zooo benieuwd naar het geslacht, ik kan echt niet wachten tot we het weten. Tot 20 weken echo wachten gaat dus ook niet lukken.

kokosboost ik hoop dat jij ondertussen al wat meer duidelijk hebt wanneer je terecht kan, en je snel vervolgstappen kan nemen.. die onzekerheid lijkt me vreselijk.

Ik doe morgen de nipt maar ben toch nog wat gaan twijfelen over die nevenbevindingen: ik begreep als ze daar wat vinden het meestal toch vooral onzekerheid ipv duidelijheid met zich meebrengt. Maar dan alsnog wil ik het wel weten denk ik, zodat je je iig deels kan voorbereiden op dat er mogelijk iets mis is.

Morgenavond lekker naar de negenmaandenbeurs :hello: haha ik laat jullie weten of het echt zo vreselijk is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven