Garantieconflictje

22-02-2020 14:13 110 berichten
Hoi allen,

In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 14 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen.

Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
herfstappeltaart schreef:
22-02-2020 15:39
Dat is waar maar je moet die kuil bewijzen hè.
ja bel de ikea op dat ze de matras kunnen ophalen of beter nog: matras op aanhangwagen en afgeven bij de klantenservice van het eerste beste filiaal. Vooral lekker de aandacht trekken dat vinden ze niet leuk
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-02-2020 15:26
De Mausund was 599
De Myrbacka was 429
Niet een bedrag om akkoord te gaan met een 'nee'.

Kun je niet op het matras gaan liggen en iemand anders de foto's laten maken?
En dan naar de Ikea vestiging toe en niet weggaan voor het opgelost is.

Daarnaast: is een Emma matras niks voor je? Hebben wij sinds een jaartje. Kun je kosteloos uitproberen (wordt thuisbezorgd) en als het niks is, komen ze het kosteloos weer ophalen.
zet je cadeaubon op marktplaats
Don't cry, buy a bag and move on.
S-Meds schreef:
22-02-2020 15:39
lever het matras af in de winkel
Dan moet ik ermee de trein in, alleen. ;-D
Cateautje schreef:
22-02-2020 15:52
Dan moet ik ermee de trein in, alleen. ;-D
nee dat is niks. Heb je hun al gevraagd hoe jij een kuil in een matras moet bewijzen?
S-Meds schreef:
22-02-2020 15:55
nee dat is niks. Heb je hun al gevraagd hoe jij een kuil in een matras moet bewijzen?
Ik moet er foto's van maken, maar dat gaat niet met memoryfoam, want dat veert terug als je r niet op ligt en is niet te zien, dus.
Cateautje schreef:
22-02-2020 15:58
Ik moet er foto's van maken, maar dat gaat niet met memoryfoam, want dat veert terug als je r niet op ligt en is niet te zien, dus.
weer bellen en ze uitnodigen om bij jou thuis te komen om je matras te bekijken. Dat zullen ze niet doen dur vraag om een andere nieuwe matras
Cateautje schreef:
Nogmaals: even iemand anders een foto laten maken terwijl jij erop ligt?
Cateautje schreef:
en stel je vraag op een openbaar platform bijv. op de Ikea facebook (ik weet niet of die bestaat)
minnimouse schreef:
22-02-2020 15:59
Nogmaals: even iemand anders een foto laten maken terwijl jij erop ligt?
maar dan zie je toch nog geen kuil? TO ligt er dan op namelijk
S-Meds schreef:
22-02-2020 16:00
maar dan zie je toch nog geen kuil? TO ligt er dan op namelijk
Je kunt het toch ook filmen en dan kijken wat er gebeurd als ze opstaat?
minnimouse schreef:
22-02-2020 16:01
Je kunt het toch ook filmen en dan kijken wat er gebeurd als ze opstaat?
ja misschien
S-Meds schreef:
22-02-2020 15:59
weer bellen en ze uitnodigen om bij jou thuis te komen om je matras te bekijken. Dat zullen ze niet doen dur vraag om een andere nieuwe matras
Ik heb ze uitgenodigd. Doen ze niet en, zo stelde de jongeman met het bord voor het hoofd, als ik er geen foto's van kan maken, dan kan ik het laten bewijzen door een matrassenexpert.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:15
99.22% gewijzigd
Cateautje schreef:
22-02-2020 16:04
Ik heb ze uitgenodigd. Doen ze niet en, zo stelde de jongeman met het bord voor het hoofd, als ik er geen foto's van kan maken, dan kan ik het laten bewijzen door een matrassenexpert.
oh dat is mooi dat ze een matrassenexpert hebben, wanneer kan die langskomen?
S-Meds schreef:
22-02-2020 16:05
oh dat is mooi dat ze een matrassenexpert hebben, wanneer kan die langskomen?
Die hebben ze dus niet en moet ik zelf organiseren.
Cateautje schreef:

Heb je dat ook gezegd?
Laat hen maar vertellen hoe je specifiek bij een memoryfoam matras de kuil kunt aantonen.
Bubbel° schreef:
22-02-2020 16:12
Heb je dat ook gezegd?
Laat hen maar vertellen hoe je specifiek bij een memoryfoam matras de kuil kunt aantonen.
Ja en daar werd overheen geluld en ook dat gaf ik aan, waar hij overheen lulde. En toen werd ik boos.
Ik zou jouw klacht op social media droppen. Zo met de vraag van : hoe dan?
gizzmo-returns schreef:
22-02-2020 16:13
Ik zou jouw klacht op social media droppen. Zo met de vraag van : hoe dan?
Ik zit te wachten op mijn nieuwe wachtwoord van radar, daar ga ik het aanhangig maken en misschien ook eventjes bij Ikea op Facebook, maar dat wil ik niet in een privébericht, maar openbaar.
Cateautje schreef:
22-02-2020 16:17
Ik zit te wachten op mijn nieuwe wachtwoord van radar, daar ga ik het aanhangig maken en misschien ook eventjes bij Ikea op Facebook, maar dat wil ik niet in een privébericht, maar openbaar.
Doen! Misschien ook nog even op de Kassa site.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan zou ik die even raadplegen. Kunnen ook adviseren over schriftelijke ingebrekestellingen en zo. Ik heb eens een akkefietje met een meubelzaak (niet IKEA) kunnen oplossen door aan te kondigen dat ik advies ging inwinnen. Dat vonden ze niet leuk en het was toen ineens heel snel geregeld. In mijn voordeel ;-D
gizzmo-returns schreef:
22-02-2020 16:20
Doen! Misschien ook nog even op de Kassa site.

Wellicht IKEA even aanspreken op Twitter.

#wateenfuckingrotmatras

Houden ze ook niet van.
Het lastige met het bewijzen van een kuil in die memory matrassen is dat de kuil vaak in een onderliggen laag zit. Dus je ziet er niets van, je merkt het pas als je er op gaat liggen. Ik zou ook echt niet weten hoe je het kunt bewijzen anders dan als degene die jij moet overtuigen er zélf op gaat liggen.

Wij hebben ooit eens een matras via Groupon gekocht. Was een hele goede aanbieding (gegoogled wat ze normaal kostten, nu was ie 300 euro, maar normaal rond de 2000 zogenaamd) maar we kochten deze echt met het idee er maximaal twee jaar op te slapen, om te kijken of MF wat voor ons zou zijn. Na een jaar merkte je inderdaad dat er kuilvorming was (dat gebeurt ook sneller met een tweepersoons, dan met twee éénpersoons) maar als we dan drie/vier weken niet thuis waren geweest, was ie wel weer wat steviger aan gaan voelen.
Maar je ziet dat dus gewoon níet, je kunt het echt alleen maar ervaren door er op te liggen....

Enniewee: na twee jaar hebben we "echte" matrassen gekocht, van M-line. Maar die zijn wel een heel andere prijscategorie dan 4/500 euro. (iig het type dat wij hebben) Maar deze liggen nog altijd wel goed!
Een redelijk geprijsd matras gaan geen 25 jaar mee. Ik houd het op 10 jaar. Daarom heb ik een matrair. Dat is een schuimrubber omhulsel met een "zak" met luchtkamers er in. Die kun je met een afstandsbediening harder en zachter zetten.
Ik kan ook met mijn lijf niet op pocketvering.
Het was even een investering maar met zo'n luchtmatras doe je wel je hele leven en haal je dat er in de loop der tijd dus weer uit. Ook handig vind ik is dat je ze met 2 "zakken" kunt nemen. Als mijn vriend hier is kan hij zijn kant dus harder zetten dan ikzelf prettig vind.

Het is jammer voor je. Maar ikea staat best goed bekend.Als het er dan met 2 stuks weer misgaat denk ik toch dat er bij jou vandaan iets mis gaat.
Een matras moet bij mijn weten meestal gekeerd en gedraaid worden, vooral foam. Deed ik wel bij mijn vorige matras. Iedere week iets, of omdraaien of omkeren.
Heb er een krappe 10 jaar mee gedaan. Als ik zes weken weg was geweest sliep hij weer een weekje fijn en daarna een kuil die niet meer wegging.
Logisch, een foam die wat gewicht kan hebben is best aan de prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven