Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

vrijdag 28 februari 2020 om 18:06
Krabpaal is weg idd. Ze logt nu al even te tukken op de stoel. Straks haal antibiotica maar geven en de wond schoon maken.
Wat kun je je zorgen maken om zo'n beestje zeg.. en ik ben van nature al een stresskip. Dat werkt ook niet mee.
Net de ogen uit m'n kop gejankt omdat ik me zo'n zorgen maak om haar. Ik beschouw ze echt als mijn kinderen.
Wat kun je je zorgen maken om zo'n beestje zeg.. en ik ben van nature al een stresskip. Dat werkt ook niet mee.
Net de ogen uit m'n kop gejankt omdat ik me zo'n zorgen maak om haar. Ik beschouw ze echt als mijn kinderen.
vrijdag 28 februari 2020 om 18:08
Je doet er alles aan, bent bij de dierenarts geweest, verzorgt haar goed. Relaxxxx! Meer kun je niet doen. De antibiotica zal zijn werk doen, dan moet je binnen een paar dagen verbetering zien.Sasserdje schreef: ↑28-02-2020 18:06Krabpaal is weg idd. Ze logt nu al even te tukken op de stoel. Straks haal antibiotica maar geven en de wond schoon maken.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

vrijdag 28 februari 2020 om 18:16
Is ook zo maar toch.. makkelijker gezegd dan gedaan in mijn geval. Ik ben een stresskip deluxe.
Morgen wel met mijn ma naar Utrecht, dagje shoppen. Heb ik wel zin in. Ff er tussen uit. Ik slaap ook al dagen beneden omdat ik het zo sneu vind voor haar ook. Katten zitten ook apart nu omdat ze elkaar ineens niet konden luchten. Ook erg leuk. De andere zit op zolder, daar ga ik regelmatig op de dag even kijken om haar aandacht te geven.
Dus alles bij elkaar is klote.
Maandag begin ik met mijn nieuwe baan en dan ben ik meteen van maandag op dinsdag ook niet thuis. Mijn vriend wel dus hij zal de zorg voor haar dan even alleen op zich moeten nemen. Hopelijk vloeit het dan niet meer. In je eentje de wond schoonmaken is lastig.
Morgen wel met mijn ma naar Utrecht, dagje shoppen. Heb ik wel zin in. Ff er tussen uit. Ik slaap ook al dagen beneden omdat ik het zo sneu vind voor haar ook. Katten zitten ook apart nu omdat ze elkaar ineens niet konden luchten. Ook erg leuk. De andere zit op zolder, daar ga ik regelmatig op de dag even kijken om haar aandacht te geven.
Dus alles bij elkaar is klote.
Maandag begin ik met mijn nieuwe baan en dan ben ik meteen van maandag op dinsdag ook niet thuis. Mijn vriend wel dus hij zal de zorg voor haar dan even alleen op zich moeten nemen. Hopelijk vloeit het dan niet meer. In je eentje de wond schoonmaken is lastig.

vrijdag 28 februari 2020 om 18:35
Ik snap je helemaal. Als er iets is met mijn kat maak ik me ook zorgen. Nu ook. Heb al rampscenarios in mm hoofd dat er tanden moeten worden getrokken en hoop zo dat de pijn nu meevalt. Toch blijf ik mezelf zeggen dat ik moet afwachten op wat de dierenarts zegt. En als zij met adviezen komt vertrouw ik erop dat als ik dat doe dat ik t dan goed doe.
Je kat is de aankomende dagen niet alleen. Je zorgt er goed voor. Het komt vast goed.
Je kat is de aankomende dagen niet alleen. Je zorgt er goed voor. Het komt vast goed.

vrijdag 28 februari 2020 om 18:50
Morgen ben ik de hort op.. is ook wel echt nodig. Ik sta stijf van de stress. Vriend is wel thuis alleen is hij boven aan de klus met mijn vader. Ik heb al gezegd dat hij een aantal keer bij hasr moet kijken.pascha11 schreef: ↑28-02-2020 18:35Ik snap je helemaal. Als er iets is met mijn kat maak ik me ook zorgen. Nu ook. Heb al rampscenarios in mm hoofd dat er tanden moeten worden getrokken en hoop zo dat de pijn nu meevalt. Toch blijf ik mezelf zeggen dat ik moet afwachten op wat de dierenarts zegt. En als zij met adviezen komt vertrouw ik erop dat als ik dat doe dat ik t dan goed doe.
En heel eerlijk als ze alleen is slaapt ze alleen maar.
Maandag is de dag dat ze echt overdsg alleen is en ik knijp hem wel een beetje.

vrijdag 28 februari 2020 om 19:42
Da nog maar een keer gebeld. Wond kan absoluut niet open springen. De antibiotica moet ervoor zorgen dat alles weer tot rust komt. Dit weekend zij ze gewoon beschikbaar als er iets is. En van de da moet ik zelf tot rust komen en in mijn eigen bed slapen vannacht em Bo lekker met rust laten. Ik zit nu ook continue op hasr lip wat ze ook niet leuk zal vinden. Ik ben gelukkig wat gerustgesteld.

zaterdag 29 februari 2020 om 07:31
Sasserdje, ik begrijp je helemaal hoor! Ik maak me ook altijd ontzettend zorgen als er iets is met een van de jongens. Toch proberen afleiding te zoeken en vertrouwen te hebben in het herstelproces.
Pascha, bij mij zijn ze niet verzekerd. We hebben er wel naar gekeken maar er is vaak nog een hoge eigen bijdrage, veel uitgesloten.. misschien dat dat inmiddels anders is. We hebben altijd geld apart staan mocht er iets gebeuren. Als we financieel wat minder goed zouden zitten zou ik ze denk ik toch wel verzekeren. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk qua dierengeneeskunde, het lijkt me verschrikkelijk om dan je kat te verliezen door een gebrek aan geld...
Pascha, bij mij zijn ze niet verzekerd. We hebben er wel naar gekeken maar er is vaak nog een hoge eigen bijdrage, veel uitgesloten.. misschien dat dat inmiddels anders is. We hebben altijd geld apart staan mocht er iets gebeuren. Als we financieel wat minder goed zouden zitten zou ik ze denk ik toch wel verzekeren. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk qua dierengeneeskunde, het lijkt me verschrikkelijk om dan je kat te verliezen door een gebrek aan geld...

zaterdag 29 februari 2020 om 07:37
Hier overigens een enerverende ochtend. Beide katten waren binnen. Ik ga plassen. Zie ik een muis op de toiletrol vd toiletrolhouder zitten, die natuurlijk meteen een van de toiletpapierrollen inschiet.
Ik denk gevangen, naar binnengehaald, en dat het muisje zich onder de toiletdeur doorgewurmd heeft. (Flinke muis ook)
Ik schud de muis uit de toiletrol, pak de beste muizenvanger (en de meest dodelijke) op en zet hem in het toilet, en binnen 2 seconden had hij het muisje te pakken. Deze kat gaat snel voor 'the kill' en eet het muisje op.
Als alleen mijn andere kat thuis was geweest had ik het muisje waarschijnlijk buiten gezet. Die speelt een half uur met zijn prooi en laat hem dan dood liggen, dat vind ik gewoon zielig.
Nu ik zo zit te denken, ik moet weer ontwormen. Het muizenjagen is echt onverminderd doorgegaan deze winter..
Ik denk gevangen, naar binnengehaald, en dat het muisje zich onder de toiletdeur doorgewurmd heeft. (Flinke muis ook)
Ik schud de muis uit de toiletrol, pak de beste muizenvanger (en de meest dodelijke) op en zet hem in het toilet, en binnen 2 seconden had hij het muisje te pakken. Deze kat gaat snel voor 'the kill' en eet het muisje op.
Als alleen mijn andere kat thuis was geweest had ik het muisje waarschijnlijk buiten gezet. Die speelt een half uur met zijn prooi en laat hem dan dood liggen, dat vind ik gewoon zielig.
Nu ik zo zit te denken, ik moet weer ontwormen. Het muizenjagen is echt onverminderd doorgegaan deze winter..

zaterdag 29 februari 2020 om 12:07
Haha ja, ik was echt pas een paar minuten wakker haha.
Mijn hele leven al katten gehad en landelijk gewoond waar de katten veel jagen dus ik kijk niet snel op van een muis maar dit had wel even nodig om binnen te komen haha

zaterdag 29 februari 2020 om 15:08
Pascha, ik heb mijn kat verzekerd bij Ohra. Heb er tot nu toe maar één keer gebruik van hoeven maken (jaarlijke controle + inentingen) en kreeg zo’n 80% weer terug - ging ook heel snel, dus dat was fijn. Ik heb ook een spaarrekening, maar een verzekering erbij vind ik gewoon handig en een fijn/veilig idee voor het geval dat er een keer echt wat heftigs gebeurd.
Ik weet niet hoe oud je kat is, maar bij sommige verzekeraars kan je je huisdier niet verzekeren als deze boven een bepaalde leeftijd zit of als je huisdier al ziek is of zo.
Ook veel beterschap gewenst voor je kat!
hopelijk is hij snel weer de oude!
Ik weet niet hoe oud je kat is, maar bij sommige verzekeraars kan je je huisdier niet verzekeren als deze boven een bepaalde leeftijd zit of als je huisdier al ziek is of zo.
Ook veel beterschap gewenst voor je kat!

zaterdag 29 februari 2020 om 15:28

zondag 1 maart 2020 om 12:47
Jaaa, vandaag is mijn lieve kat jarig - 3 alweer, wat betekent dat ik haar alweer anderhalf jaar bij me heb, wat gaat de tijd toch snel
Heb haar vanmorgen natuurlijk wat cadeautjes gegeven (een grote mand voor al haar speelgoed, een flamingo hengeltje, twee knuffeltjes met catnip/belletjes/knisperende geluiden, rotan balletjes met belletjes erin en zakjes snoepjes). De hengel is sowieso goedgekeurd, daar ging ze meteen mee aan de haal, zo schattig
en ondanks dat het vandaag weer heel hard waait, schijnt de zon ook al de hele dag, fijne dag zo

Heb haar vanmorgen natuurlijk wat cadeautjes gegeven (een grote mand voor al haar speelgoed, een flamingo hengeltje, twee knuffeltjes met catnip/belletjes/knisperende geluiden, rotan balletjes met belletjes erin en zakjes snoepjes). De hengel is sowieso goedgekeurd, daar ging ze meteen mee aan de haal, zo schattig