Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Katten zijn wel slimme beesten. Ze miauwen op dezelfde frequentie als dat baby's huilen. Elke keer als hond de tuin in mag, begint kitten hier een hele klaagzang. Gaat door merg en been.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
In plaats van de duurdere Felix in zakjes kregen ze vanochtend een blikje van de Plus. Sindsdien alleen maar onrust en klaagzangen. No way dat ze dat gaan eten. Het idee
Mijn kat lust alleen sheba en zelfs dan lukt hij vooral t vocht op....

Geven van pilletjes blijkt lastig. Ik heb t door wat slagroom gedaan en de eerste keer at hij zo alles op. Nu weigerde hij. Heb t op mijn vinger gedaan en toen lukte hij t zo af gelukkig....Hij eet alleen zo slecht. Hoop dat dat snel beter gaat.
miekemv schreef:
26-02-2020 13:44
Calamitycat hoe gaat het, we missen je hier.
Ik ben weinig op het forum geweest Mieke, eind januari op de SEH beland en sindsdien is het een rollercoaster van ziekenhuisafspraken, onderzoeken etc. Aanstaande woensdag word ik geopereerd i.v.m. een kwaadaardige blaastumor en dan nog ca. 6-8 weken uittrekken voor herstel, als ik volledig herstel... :|

Lapje is heel mager nu, ze eet erg slecht. Ik doe nu Ipakitine over haar eten en soms krijgt ze een pil tegen de misselijkheid. Ik hoop dat ze de lente/zomer haalt zodat ze nog lekker van het zonnetje kan genieten. Ze is vandaag 16 jaar geworden :heart:
Calamitycat schreef:
01-03-2020 19:19
Ik ben weinig op het forum geweest Mieke, eind januari op de SEH beland en sindsdien is het een rollercoaster van ziekenhuisafspraken, onderzoeken etc. Aanstaande woensdag word ik geopereerd i.v.m. een kwaadaardige blaastumor en dan nog ca. 6-8 weken uittrekken voor herstel, als ik volledig herstel... :|

Lapje is heel mager nu, ze eet erg slecht. Ik doe nu Ipakitine over haar eten en soms krijgt ze een pil tegen de misselijkheid. Ik hoop dat ze de lente/zomer haalt zodat ze nog lekker van het zonnetje kan genieten. Ze is vandaag 16 jaar geworden :heart:
Oh nee :'( hoe kan dat nou zo ineens. Ik schrik me misselijk, potverdorie.
Als ik jou kan steunen cc :hug:
En poezen van CC zorg goed voor jullie vrouwtje.
Mieke, sorry dat ik je aan het schrikken heb gemaakt :( :hug:

Het is nog een geluk bij een ongeluk dat het tijdig ontdekt is (ik was op de SEH voor andere klachten maar gelukkig is er niets anders gevonden) en dat de tumor dus nog klein is. Maar dan nog kan deze meer of minder kwaadaardig zijn, dat hoor ik een week na de operatie dus nog een zenuwslopende anderhalve week. Ik wil nu vooral geopereerd worden, dan is dat maar vast achter de rug.
Hopelijk dus geen Coronagedoe in het ziekenhuis waar ik mijn operatie krijg...
Calamitycat schreef:
01-03-2020 20:48
Mieke, sorry dat ik je aan het schrikken heb gemaakt :( :hug:

Het is nog een geluk bij een ongeluk dat het tijdig ontdekt is (ik was op de SEH voor andere klachten maar gelukkig is er niets anders gevonden) en dat de tumor dus nog klein is. Maar dan nog kan deze meer of minder kwaadaardig zijn, dat hoor ik een week na de operatie dus nog een zenuwslopende anderhalve week. Ik wil nu vooral geopereerd worden, dan is dat maar vast achter de rug.
Hopelijk dus geen Coronagedoe in het ziekenhuis waar ik mijn operatie krijg...
Ja dat snap ik, dat ding moet zo snel mogelijk eruit. Maar dan moest het zo zijn dat ze het aantroffen. Zulke dingen zijn zeer zeker zenuwslopend en ik vind het onmenselijk dat lange wachten. Heb je thuis ondersteuning en ook voor de poezen?

Die klote Corona...
Wow calamitycat heftig ben er stil van. Heel veel sterkte :hug: :hug:

P.s mocht ik in je buurt wonen en je heb hulp nodig met je kat voel je vrij om mij een pb te doen.
Lief van jullie :heart:

Ik voel mezelf helemaal (nog) niet ziek dus kan gewoon zelf voor de katten zorgen, de avond/nacht na de operatie logeer ik of bij een vriendin of blijf een nachtje in het ziekenhuis. De buurvrouw geeft de katten dan eten. Ik neem aan dat als ik weer thuis ben (donderdag hopelijk) ik ook gewoon zelf voor de katten kan zorgen maar mocht het niet gaan dan vraag ik natuurlijk de buuv, ze doet het graag.

Mieke, het heeft zeker zo moeten zijn... ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als dit niet ontdekt was. Behalve dan dat ik wat vaker moest plassen heb ik er namelijk helemaal geen klachten van. Ik dacht dat het vaker plassen met de overgang te maken had dus had daarvoor zeker de huisarts niet bezocht. Ik vind het natuurlijk heftig hoor, maar prijs mezelf ook echt een soort van gelukkig dat het bij toeval is ontdekt en er nu wat aan gedaan kan worden en 'we' er hopelijk op tijd bij zijn.

Toen ik de diagnose kreeg bij de uroloog wilde ik dezelfde dag eigenlijk geopereerd worden maar ja... dat kon natuurlijk niet :$
Maar die 5 weken wachten waren inderdaad een beetje teveel van het goede, de tijd is echt tergend langzaam voorbij gegaan. Maar goed, nu is het gelukkig bijna eindelijk zo ver.
Er staan een flink aantal hele lieve mensen voor me klaar als ik hulp nodig heb en om me te steunen, dat is erg fijn.
Dat is fijn CC een flinke supportgroep. Wat zul jij geschrokken zijn, zoiets verwacht je toch helemaal niet?
Wanneer moet je heen, gaan we duimen natuurlijk.
miekemv schreef:
01-03-2020 21:28
Dat is fijn CC een flinke supportgroep. Wat zul jij geschrokken zijn, zoiets verwacht je toch helemaal niet?
Wanneer moet je heen, gaan we duimen natuurlijk.
A.s. woensdag de operatie, precies een week later de uitslag van de kweek.
En ben me zeker kapot geschrokken. Ik zat, nadat ze in het ziekenhuis 'iets' op de echo hadden gezien, (volgens de mevrouw die de echo maakte een poliepje dus ik dacht er eigenlijk helemaal niets bij) een paar dagen later bij de uroloog voor een blaasonderzoek. Ik was alleen gegaan omdat ik natuurlijk nooit verwacht had zoiets heftigs te horen. En kreeg dus toen wel meteen het slechte nieuws. Gelukkig werk ik vlakbij het ziekenhuis dus ben meteen doorgelopen naar mijn collega's die me echt heel lief opvingen en toen heeft een collega me naar huis gebracht want ik kon echt niet meer helder denken, was heel erg van slag.

Meteen diezelfde middag moest ik gaan laxeren want de volgende dag ook een coloscopie (darmonderzoek). Ik was echt zó bang, was ervan overtuigd dat ze ook 'van alles' in mijn darmen zouden vinden wat niet goed was maar dat bleek gelukkig niet het geval. Wel zijn er twee goedaardige poliepjes weggehaald maar verder dus niets bijzonders wat echt een hele opluchting was. Twee weken later ook een CT-scan gehad waaruit moest blijken of er bijvoorbeeld in mijn nieren ook tumoren zaten maar ook dat is gelukkig niet zo. Dus al met al kom ik er redelijk goed 'mee weg' hoop ik. Maar ja, het hakt er zeker psychisch best in natuurlijk...
Jeetje, CC, ik schrik ook wel een beetje van je nieuws :( Wel fijn om te lezen dat het op tijd gevonden is, inderdaad een geluk bij een ongeluk. Ik zal aan je denken woensdag, hopelijk verloopt de operatie goed en kan je daarna thuis met de katten om je heen herstellen :heart: Ik wens je alvast heel veel sterkte en beterschap!

En gefeliciteerd met Lapje! Wat fijn dat ze de 16 heeft mogen halen - zij en mijn kat delen dus een verjaardag, wat leuk! :)
Oooh, dat vind ik echt leuk Parachutes :heart: Jij ook gefeliciteerd :)

En heel erg bedankt voor de sterktewensen en hart onder de riem!
Calamitycat schreef:
01-03-2020 22:01
A.s. woensdag de operatie, precies een week later de uitslag van de kweek.
En ben me zeker kapot geschrokken. Ik zat, nadat ze in het ziekenhuis 'iets' op de echo hadden gezien, (volgens de mevrouw die de echo maakte een poliepje dus ik dacht er eigenlijk helemaal niets bij) een paar dagen later bij de uroloog voor een blaasonderzoek. Ik was alleen gegaan omdat ik natuurlijk nooit verwacht had zoiets heftigs te horen. En kreeg dus toen wel meteen het slechte nieuws. Gelukkig werk ik vlakbij het ziekenhuis dus ben meteen doorgelopen naar mijn collega's die me echt heel lief opvingen en toen heeft een collega me naar huis gebracht want ik kon echt niet meer helder denken, was heel erg van slag.

Meteen diezelfde middag moest ik gaan laxeren want de volgende dag ook een coloscopie (darmonderzoek). Ik was echt zó bang, was ervan overtuigd dat ze ook 'van alles' in mijn darmen zouden vinden wat niet goed was maar dat bleek gelukkig niet het geval. Wel zijn er twee goedaardige poliepjes weggehaald maar verder dus niets bijzonders wat echt een hele opluchting was. Twee weken later ook een CT-scan gehad waaruit moest blijken of er bijvoorbeeld in mijn nieren ook tumoren zaten maar ook dat is gelukkig niet zo. Dus al met al kom ik er redelijk goed 'mee weg' hoop ik. Maar ja, het hakt er zeker psychisch best in natuurlijk...
Nou dat hakt er enorm in. Pff gelukkig zit er verder niks. Oké woensdag, dat is al snel.
Zeker :) Als het C-woord geen roet in het eten gooit...
Calamitycat schreef:
01-03-2020 22:29
Zeker :) Als het C-woord geen roet in het eten gooit...
Ik denk dat je het allemaal net voor bent. Nu nog alle quarantaines ontwijken. Je moet er toch niet aan denken dat je 14 dagen ergens vastzit. Ik ga al vrijwel nooit op vakantie omdat ik niet zonder mijn beesten wil.
Nee precies, ik ook niet. Vond het laatst al een ramp om een nachtje niet bij mijn katten te zijn.
Twee weken in quarantaine niet in mijn eigen huis lijkt me echt een hel.
Calamitycat schreef:
01-03-2020 22:45
Nee precies, ik ook niet. Vond het laatst al een ramp om een nachtje niet bij mijn katten te zijn.
Twee weken in quarantaine niet in mijn eigen huis lijkt me echt een hel.
Ja verschrikkelijk. Dus die dingen moeten baasjes en vrouwtjes helemaal niet hebben.
Om te voorkomen dat we gek worden moeten we daar maar niet teveel bij stilstaan en duimen dat het nooit gaat gebeuren :hug:
Calamitycat schreef:
01-03-2020 23:06
Om te voorkomen dat we gek worden moeten we daar maar niet teveel bij stilstaan en duimen dat het nooit gaat gebeuren :hug:
Je hebt gelijk :cheers: we drinken op de goede afloop.
Op alle vlakken. Proost! :cheers:
Sterkte CC :hug:
Sterkte CC :hug: en ook een :hug: voor je jarige lapje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven