Brabanders, gaat je kind morgen naar school?

08-03-2020 11:45 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik nu de volle lading krijg met nog een Corona topic, maar ik heb echt oprecht een vraag.

Ik weet niet zo goed of ik mijn kinderen nu morgen wel of niet naar school moet brengen. Twee zijn aan het snotteren, eentje niet. Dat snotteren doen ze al de hele winter, zo als zoveel kinderen.

Zelf heb ik nergens last van.

Als ik ze thuis laat moet ik zelf (of man) ook thuisblijven want ergens anders droppen is natuurlijk een beetje raar. Maar als ik thuis blijf moet mijn hele klas (ook leerkracht) thuisblijven want klassen worden niet opgevangen.

Gaat je kind morgen naar school? (Alleen brabanders invullen svp)

Totaal aantal stemmen: 116

Ja (60%)
Nee (23%)
Twijfel (16%)
Hoe doe je dat anders als je een ziek kind hebt? Dan kan jij toch ook niet zomaar thuis blijven?
Ze verwachten dinsdag meer zicht te hebben op de situatie bij jullie, dus ja, advies volgen en binnen blijven. Dat zou ik doen.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind dat je er nog een optie aan moet toevoegen: 'geen brabo hier'. Anders kunnen wij niet zien wat de resultaten van de poll zijn!
Het advies is toch: verkouden, hoesten of koorts en je woont in Brabant = thuisblijven?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rd-brabant
Wij kregen een mail van werk dat thuisblijvende kinderen geen reden was om niet te komen werken. Dat vond ik wel erg simpel gesteld en ik snap dus jouw vraag dus heel goed!
Als ik in Brabant zou wonen zou mijn jongste morgen thuisblijven. Nu gaat ze gewoon naar school :-)
Haley schreef:
08-03-2020 11:49
Wij kregen een mail van werk dat thuisblijvende kinderen geen reden was om niet te komen werken.
je kunt wel verlof opnemen?
RIVM is hier toch heel duidelijk in? Bij verkoudheidsklachten blijf je thuis.

https://www.rivm.nl/nieuws/covid-19-nie ... rd-brabant

Jij hebt geen klachten dus jij kunt gewoon gaan werken.
lilalinda schreef:
08-03-2020 11:50
je kunt wel verlof opnemen?
Ik werk in het onderwijs dus bij ons hetzelfde als bij TO: vervanging is lastig.
-jolijn- schreef:
Ik vind dat je er nog een optie aan moet toevoegen: 'geen brabo hier'. Anders kunnen wij niet zien wat de resultaten van de poll zijn!
Dit! Ik ben benieuwd naar de uitslag! Ik snap je vraag heel goed.
Is je man wel in staat thuis te blijven?
Haley schreef:
Wij kregen een mail van werk dat thuisblijvende kinderen geen reden was om niet te komen werken. Dat vond ik wel erg simpel gesteld en ik snap dus jouw vraag dus heel goed!
Hm ja, wat moet je dan met je zieke kind? Opvang mogen ze ook niet heen.
Mee naar je werk nemen kan ook niet
Alleen thuislaten levert je een melding bij Veilig Thuis op.
Dus tja.
Is je man ook zo onmisbaar op zijn werk, of kan hij misschien een dagje thuis werken.

Als hier het advies zou zijn om niet te gaan bij verkoudheid, zou ik mijn kinderen thuis houden, maar wij kunnen allebei makkelijk thuis werken. Ik mag trouwens zelf ook niet naar het werk komen met verschijnselen, er zijn daar kwetsbare mensen aanwezig.
Tja, uiteindelijk kun je je kinderen toch ook niet echt alleen laten.
Altijd zo makkelijk gezegd: geen reden om niet te komen werken.
Natuurlijk zou het van je eigen verlofuren af moeten gaan, dat natuurlijk wel.
Er zijn vast meer ouders met hetzelfde probleem. Kun je iets regelen om elkaars kinderen op te vangen?
laatbloeiertje schreef:
08-03-2020 11:51
RIVM is hier toch heel duidelijk in? Bij verkoudheidsklachten blijf je thuis.

https://www.rivm.nl/nieuws/covid-19-nie ... rd-brabant

Jij hebt geen klachten dus jij kunt gewoon gaan werken.
Ik lees dit:
Ik woon in Noord-Brabant en mijn kind voelt zich niet lekker. Kan mijn kind naar school?
Als uw kind last heeft zoals verkoudheid, hoesten of koorts (>38 graden) is het advies om uw kind niet naar school te laten gaan. Zijn de klachten over? Wacht dan nog 24 uur. Daarna kunt u het normale leven weer oppakken en kan uw kind weer naar school.
Die laatste zin is wel erg vaag ("het normale leven weer oppakken")
-Darkside- schreef:
08-03-2020 11:53
Hm ja, wat moet je dan met je zieke kind? Opvang mogen ze ook niet heen.
Mee naar je werk nemen kan ook niet
Alleen thuislaten levert je een melding bij Veilig Thuis op.
Dus tja.
Ja dit, in principe is geen enkele optie goed. Aan de ene kant snap ik wel dat werkgevers hier niet op zitten te wachten, puur zakelijk gezien.
Maarja als jouw kind ziek is en je kunt niks. Ik zou me dan zelf ziekmelden, zou dit normaal nooit doen maar er zal toch iemand bij het kind moeten blijven. Tenzij de werkgever een betere oplossing kan bedenken
Nou normaal drop ik ze dan bij oma of opa als dat kan. Maar in dit geval wordt gevraagd thuis te blijven omdat ze anders dus weer mogelijk opa of oma besmetten.
-jolijn- schreef:
Kan ik dat nu nog doen? Hoe?
Haley schreef:
08-03-2020 11:52
Ik werk in het onderwijs dus bij ons hetzelfde als bij TO: vervanging is lastig.
maar dat zal altijd zo zijn, ook als ze wel echt ziek zijn, of als je naar een crematie moet. Ik zou mijn persoonlijke 'protocol' in werking stellen
-jolijn- schreef:
Als je onder de poll op bekijk resultaten klikt kun je de resultaten zien zonder zelf gestemd te hebben.
Zijn ze vorige week ook naar school geweest met hetzelfde gesnotter? Zo ja, zou ik ze nu ook gewoon naar school doen.
Mijn kind heeft geen van de genoemde punten (verkouden, hoest of koorts) dus gaat gewoon naar school (als de juf er is, dat horen we later vandaag). Maar als hij wel een snotneus zou hebben dan bleef hij thuis en zou ik thuis werken. Ik heb dus Nee gestemd.
Maar goed voor jou is thuis werken geen optie natuurlijk, dus lastiger maar ik zou ze toch thuis houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven