Coronavirus en school

zondag 8 maart 2020 om 20:45
Nav maatregelen coronavirus is er bij de school nu 1 klas die thuis moet blijven omdat er geen leerkracht is vanwege het coronavirus. Ik denk dat dit vaker gaat gebeuren.
Kind mag nu niet naar school ivm verkouden. Stel dit is pas over 3 weken over dan zit kind 3 weken thuis. Als tussendoor de leerkracht ziek is kan een kind best lang thuiszitten.
Hoe ga ik dit doen mbt oppas/opvang kind? Er zijn geen opa's of oma's die kunnen oppassen. Man en ik moeten het samen regelen. Maar ik zou niet weten hoe. Af en toe een dagje is goed te regelen maar weken thuis zitten niet.
Weet iemand een oplossing? Ik ben hierin een beetje ten einde raad.
Kind mag nu niet naar school ivm verkouden. Stel dit is pas over 3 weken over dan zit kind 3 weken thuis. Als tussendoor de leerkracht ziek is kan een kind best lang thuiszitten.
Hoe ga ik dit doen mbt oppas/opvang kind? Er zijn geen opa's of oma's die kunnen oppassen. Man en ik moeten het samen regelen. Maar ik zou niet weten hoe. Af en toe een dagje is goed te regelen maar weken thuis zitten niet.
Weet iemand een oplossing? Ik ben hierin een beetje ten einde raad.

zondag 8 maart 2020 om 22:52
Maar je werkt dus minder dan 20 uur, bitterkoekjes ...
Dan probeer je al je uren op 2 dagen te werken.
Kan man die vrij nemen of kan je ergens een babysit of een andere moeder proberen te vinden.
Desnoods organiseer je bovendien binnen de klas 2 groeps-apps en opvang-groepen ... 1 voor kinderen zonder klachten én 1 voor kinderen met snotneus en hoestbuien.
Die andere 20 moeders moeten immers ook hun kinderen ergens kwijt.
Kan man die vrij nemen of kan je ergens een babysit of een andere moeder proberen te vinden.
Desnoods organiseer je bovendien binnen de klas 2 groeps-apps en opvang-groepen ... 1 voor kinderen zonder klachten én 1 voor kinderen met snotneus en hoestbuien.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 22:53
11.98% gewijzigd
zondag 8 maart 2020 om 22:53
Misschien moet je jezelf er wat beter in verdiepen.gordijn87 schreef: ↑08-03-2020 22:34Ben je wel.op de hoogte waarom de situatie in Brabant anders is als in de resr van het land? Verdiep je er eens in, het is geen willekeur of pesterij vanuit het RIVM maar bittere noodzaak om.italiaanse situaties te voorkomen. Ja het is echt lastig, hier ook met de kinderen maar het is niet anders.
‘ Bittere noodzaak om Italiaanse toestanden te voorkomen’ ....
zondag 8 maart 2020 om 22:55
Gordijn87: je hebt helemaal gelijk! Mensen onderschatten de verspreiding zo! En dan maar twijfelen aan de officiële richtlijnen. Ik neem juist extra maatregelen om Italiaanse toestanden voor te zijn. Zo zitten wij in vrijwillige quarantaine en heb ik veel materialen (HANDSCHOENEN, mondkapjes, brillen, pakken, enz) in huis om onszelf te beschermen. Ook heb ik heel veel eten en drinken ingeslagen! Doen jullie dat ook?
anoniem_389157 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 23:05
4.82% gewijzigd
zondag 8 maart 2020 om 22:56
Nog niet. Maar ik begin er wel meer over na te denken jaRozentuin234 schreef: ↑08-03-2020 22:55Gordijn87: je hebt helemaal gelijk! Mensen onderschatten de verspreiding zo! En dan maar twijfelen aan de officiële richtlijnen. Ik neem juist extra maatregelen om Italiaanse toestanden voor te zijn. Zo zitten wij in vrijwillige quarantaine en heb ik veel materialen (mondkapjes, brillen, pakken, enz) in huis om onszelf te beschermen. Ook heb ik heel veel eten en drinken ingeslagen om onszelf te beschermen. Doen jullie dat ook?

zondag 8 maart 2020 om 23:00
Ik kan het werk niet in 2 dagen doen. Het is bij mensen aan huis. Niet iedereen kan het verzetten.Marnamai schreef: ↑08-03-2020 22:52Maar je werkt dus minder dan 20 uur, bitterkoekjes ...
Bij andere moeders is de enige optie. Weet niet of dat gaat gebeuren. Maar het valt te proberen.

zondag 8 maart 2020 om 23:16
@To: Als jouw kind verkouden is mag het dus NIET door andere moeders van kinderen worden opgevangen want hij of zij moet THUIS blijven. Als het een zieke juf of meester betreft is het een ander verhaal. Heel vervelend allemaal, maar hoe meer we ons hier aan houden, hoe groter de kans dat de verspreiding stopt.
En ik zit met hetzelfde probleem, heb zorgverlof.

zondag 8 maart 2020 om 23:20
Wij zitten met hetzelfde, 2 op de opvang en oudste zit op school. Geen groot opvang netwerk en diegene die evt kan oppassen zit in de risico groep. Leuk die ideeën maar probeer maar eens 3 kinderen ergens onder te brengen.. 1 is vaak nog wel te doen. Jongste ook chronisch verkouden dus ik weet t ook niet zo goed.. Denk dat er niets anders op zit dan vriend of ik vrij te nemen. Neem aan dat m’n werk er niet al te veel van zegt.. Wat moet je anders wanneer je geen opvang hebt? Ik zou het echt niet weten.. Kan ze slechts daar voor de deur zetten.

zondag 8 maart 2020 om 23:23
Broodbakmachine schreef: ↑08-03-2020 23:16@To: Als jouw kind verkouden is mag het dus NIET door andere moeders van kinderen worden opgevangen want hij of zij moet THUIS blijven. Als het een zieke juf of meester betreft is het een ander verhaal. Heel vervelend allemaal, maar hoe meer we ons hier aan houden, hoe groter de kans dat de verspreiding stopt.
Nu is het ook nog niet aan de orde. Maar verkoudheid kan zomaar een paar weken duren. Hoe regel ik dit met werk vraag ik me af.
Zou de maatregel nog maar een paar dagen duren (steekproef) of langer?
zondag 8 maart 2020 om 23:32
bitterkoekjespudding schreef: ↑08-03-2020 23:23Nu is het ook nog niet aan de orde. Maar verkoudheid kan zomaar een paar weken duren. Hoe regel ik dit met werk vraag ik me af.
Zou de maatregel nog maar een paar dagen duren (steekproef) of langer?
Er is gezegd dat dit advies aangehouden wordt tot het onderzoek in Brabant afgerond is. Voor zover ik heb kunnen lezen verwachten ze de resultaten morgen binnen te hebben en dan zullen ze dus waarschijnlijk het advies herzien.

zondag 8 maart 2020 om 23:37
Het onderzoek en het advies schijnen/blijken/zijn los van elkaar. (Zie reactie van Florence in het 'hoofd' corona topic)
We moeten het RIVM maar in de gaten houden.

zondag 8 maart 2020 om 23:38
Ik heb jou even geloept, jouw angst grenst aan pleinvrees. Je bent echt extreem. Zoek hulp. Je hebt je dochter doodsbang gemaakt voor een virus wat zo goed als onschadelijk is voor kinderen. Echt, zoek hulp.Rozentuin234 schreef: ↑08-03-2020 22:55Gordijn87: je hebt helemaal gelijk! Mensen onderschatten de verspreiding zo! En dan maar twijfelen aan de officiële richtlijnen. Ik neem juist extra maatregelen om Italiaanse toestanden voor te zijn. Zo zitten wij in vrijwillige quarantaine en heb ik veel materialen (HANDSCHOENEN, mondkapjes, brillen, pakken, enz) in huis om onszelf te beschermen. Ook heb ik heel veel eten en drinken ingeslagen! Doen jullie dat ook?
zondag 8 maart 2020 om 23:56
Jij doet iets wat veel schadelijker is. Je dochter durft niet eens het huis meer uit! Je geeft haar zo hypochondrie of een angststoornis. Doe normaal zeg.Rozentuin234 schreef: ↑08-03-2020 22:55Gordijn87: je hebt helemaal gelijk! Mensen onderschatten de verspreiding zo! En dan maar twijfelen aan de officiële richtlijnen. Ik neem juist extra maatregelen om Italiaanse toestanden voor te zijn. Zo zitten wij in vrijwillige quarantaine en heb ik veel materialen (HANDSCHOENEN, mondkapjes, brillen, pakken, enz) in huis om onszelf te beschermen. Ook heb ik heel veel eten en drinken ingeslagen! Doen jullie dat ook?

maandag 9 maart 2020 om 00:08
maandag 9 maart 2020 om 00:10

maandag 9 maart 2020 om 00:16
Madeliefjees schreef: ↑09-03-2020 00:10Serieus? Handschoenen, mondkapjes en brillen? Vind het ronduit asociaal.
Er zijn tandartsen die geen patienten meer kunnen behandelen omdat de mondkapjes op zijn. En dat komt dus door een stelletje aso's die alleen aan zichzelf denken. Schaam je.
Net als met de hondenpoepzakjes

De een pakt meteen maar de halve rol.. en stuk of 100, je zult maar tekort komen.
En de ander grijpt mis!

maandag 9 maart 2020 om 00:19
Ik kan gewoon mondkapjes bestellen via alibaba hoor, die tandartsen standaard gebruiken.Madeliefjees schreef: ↑09-03-2020 00:10Serieus? Handschoenen, mondkapjes en brillen? Vind het ronduit asociaal.
Er zijn tandartsen die geen patienten meer kunnen behandelen omdat de mondkapjes op zijn. En dat komt dus door een stelletje aso's die alleen aan zichzelf denken. Schaam je.
maandag 9 maart 2020 om 00:25
Ik dacht dat jij psychologische hulp ging zoeken voor jezelf? En nu vraag je weer of wij dat ook doen? Komt vrij ongeloofwaardig over nu hoor...Rozentuin234 schreef: ↑08-03-2020 22:55Gordijn87: je hebt helemaal gelijk! Mensen onderschatten de verspreiding zo! En dan maar twijfelen aan de officiële richtlijnen. Ik neem juist extra maatregelen om Italiaanse toestanden voor te zijn. Zo zitten wij in vrijwillige quarantaine en heb ik veel materialen (HANDSCHOENEN, mondkapjes, brillen, pakken, enz) in huis om onszelf te beschermen. Ook heb ik heel veel eten en drinken ingeslagen! Doen jullie dat ook?
Life is short. Eat dessert first.

maandag 9 maart 2020 om 00:26
Ik heb het dan ook over koorts, zo staat het ook in de richtlijn voor scholen. Een kind met koorts hoort niet op school, corona of geen corona.
En laten we deze winter nu net even wat alerter moeten zijn. Het is net als met vaccineren zeg maar, de groep die minder weerstand heeft profiteert van het gezonde verstand van de rest.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 00:29
21.73% gewijzigd
maandag 9 maart 2020 om 00:26
Mondkapjes, brillen en pakken? Laat je alsjeblieft niet beïnvloeden door iemand die zichzelf duidelijk niet meer in de hand heeft.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 9 maart 2020 om 01:26
Nee, die heeft zichzelf duidelijk niet meer in de hand.
Vrijwillig opgesloten zitten met je gezin, werken of school is verboden, nachten wakker liggen en het onverantwoord vinden om naar een dokter te gaan met je angsten voor het Coronavirus,, omdat juist die dokter je w.s zal gaan besmetten?!
Wat is het volgende?.. alvast een schuilkelder onder het huis uitgraven en gasmaskers aanschaffen?
En deed ze het nou enkel zichzelf aan.. maar dat arme kind. Alsof ze op doomsday voorbereid moet worden.
Vrijwillig opgesloten zitten met je gezin, werken of school is verboden, nachten wakker liggen en het onverantwoord vinden om naar een dokter te gaan met je angsten voor het Coronavirus,, omdat juist die dokter je w.s zal gaan besmetten?!
Wat is het volgende?.. alvast een schuilkelder onder het huis uitgraven en gasmaskers aanschaffen?
En deed ze het nou enkel zichzelf aan.. maar dat arme kind. Alsof ze op doomsday voorbereid moet worden.

maandag 9 maart 2020 om 01:36
Alle ouders van de klas benaderen. Met zijn allen misschien iemand inhuren? Eentje die ook les kan geven bv.
School kan niet zomaar iemand voor hun klas zetten maar als ouder ben je vrij om wie je maar wil op je kind te laten passen.
Met elkaar zijn 1 of 2 mensen prima op te hoesten kwa kosten.
Zaaltje in de buurt of groep in 2 splitsen bij iemand thuis.
Denk eens out of the box.
School kan niet zomaar iemand voor hun klas zetten maar als ouder ben je vrij om wie je maar wil op je kind te laten passen.
Met elkaar zijn 1 of 2 mensen prima op te hoesten kwa kosten.
Zaaltje in de buurt of groep in 2 splitsen bij iemand thuis.
Denk eens out of the box.
maandag 9 maart 2020 om 07:55
De situatie in Brabant ís niet anders dan in de rest van het land. Een besmettelijk virus van een vervelende ziekte (die nauwelijks dodelijk is en áls ie al dodelijk is [...]) waart rond, in de hele wereld. Het is een utopie te denken dat je kunt voorkomen dat iedereen ziek wordt.gordijn87 schreef: ↑08-03-2020 22:34Ben je wel.op de hoogte waarom de situatie in Brabant anders is als in de resr van het land? Verdiep je er eens in, het is geen willekeur of pesterij vanuit het RIVM maar bittere noodzaak om.italiaanse situaties te voorkomen. Ja het is echt lastig, hier ook met de kinderen maar het is niet anders.
Bij hoesten én koorts thuishouden snap ik. Bij enkel snotterig is het waarlijk onzin!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-03-2020 00:41
Reden: ongepast
Reden: ongepast
2.69% gewijzigd
.
maandag 9 maart 2020 om 08:12
Rooss4.0 schreef: ↑09-03-2020 07:55De situatie in Brabant ís niet anders dan in de rest van het land. Een besmettelijk virus van een vervelende ziekte (die nauwelijks dodelijk is en áls ie al dodelijk is [...]) waart rond, in de hele wereld. Het is een utopie te denken dat je kunt voorkomen dat iedereen ziek wordt.
Bij hoesten én koorts thuishouden snap ik. Bij enkel snotterig is het waarlijk onzin!
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... rd-brabant
Jij kunt het wel onzin vinden, maar dat verandert niks aan het feit dat mensen in Noord-Brabant deze aanwijzing krijgen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-03-2020 00:42
Reden: quote aangepast
Reden: quote aangepast
2.98% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.