Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
mendy schreef:
13-03-2020 10:56
Wat lief inderdaad van je vader.

Is het voor TDA geen probleem dat jij zelf ook net een aantal dagen in België bent geweest?
Nee België is voorlopig nog niet opgenomen in de lijst van landen waar die regels voor van toepassing zijn.

Promethium schreef:
13-03-2020 10:23
Wat leuk dat je vader je zo volgt!

Heb je al contact gehad met TUI?
Ik heb een aantal keer proberen te bellen maar ik kreeg niemand te pakken. Dus ik heb uiteindelijk via de mail geantwoord op hun vraag of ik nog interesse had in de baan. Dat mocht ook.

Intussen ben in mij al een paar dagen aan het onderdompelen in een Frans taalbad. Ik ben een Franse serie aan het kijken, luister naar Franse podcasts en maak intensief gebruik van Duolingo. Om voor Tui (BE) te mogen vliegen moet je Frans namelijk goed zijn en mijn Frans is wat stoffig. Tijdens mijn laatste turnaround heb ik ook Frans gesproken met een aantal Franse passagiers. Die vonden mijn Frans heel goed. Maar dat is wellicht omdat ze niet verwacht hadden dat er iemand van de crew Frans zou kunnen spreken en dat ze opgelucht waren dat ze gewoon Frans konden praten. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed TrolleyDolly! Wie weet is jouw Frans een stuk beter dan je zelf denkt. ;-)

Bij de blauwen zou het inderdaad een stuk moeilijker worden momenteel, in verband met corona. De gevolgen zijn heel groot daar.

Hopelijk komt er goed nieuws van Tui. En wordt de (reis)wereld weer een stuk normaler. Hoe gaat dat nu bij TDA?
Je weet niet of tui dit op kan vangen hé. Ik zou even niks doen geloof ik.
Flashy schreef:
14-03-2020 18:27
Je weet niet of tui dit op kan vangen hé. Ik zou even niks doen geloof ik.
Ook wel mee eens; op dit moment zou ik geen grote beslissingen maken, geloof ik. Maar dingen uitzoeken kan altijd, toch?
Ik verwacht ook niet dat tui nu mensen aanneemt. Super onzeker natuurlijk. Maar je staat nu wil in hun bestand.
Ik zag op journaal dat er bij KLM al flink wat ontslagen gaan vallen (althans alle kortlopende contracten niet verlengen). Gaat dat bij jullie ook gebeuren ? En zou dat voor jou dan nog een manier kunnen zijn om eerder te stoppen ? Of is dat financieel erg ongunstig voor je ?
Sterkte TrolleyDolly. En alle andere vliegende forummers.
YagaBaba schreef:
15-03-2020 13:51
Sterkte TrolleyDolly. En alle andere vliegende forummers.
Dank je wel.
We kunnen niets anders doen dan afwachten en hopen dat het niet te lang duurt voor iedereen wiens baan in het geding komt.
Ook sterkte allemaal.
Ego is the anesthesia that deadens the pain of stupidity.
Even pas op de plaats maken TrolleyDolley, dit zijn onzekere tijden voor iedereen en zeker in de reiswereld. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Zelf ben ik door 9-11 mijn baan kwijtgeraakt. Dat was een andere situatie maar de klap was erg groot voor de branche.
Lanterfantaarn schreef:
15-03-2020 14:31
Dank je wel.
We kunnen niets anders doen dan afwachten en hopen dat het niet te lang duurt voor iedereen wiens baan in het geding komt.
Ook sterkte allemaal.
Sterkte! Voor iedereen die met de gevolgen van corona te maken heeft.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:09
99.66% gewijzigd
Succes Dolly! Hopelijk valt het allemaal mee bij jou en voor jou.
Hanne_Solo schreef:
15-03-2020 16:20
Nou Dolly, ik heb toch een super fijne ervaring gehad met je collega’s! De vlucht had vanaf take-off al lichte turbulentie. En ik ging volledig voor de bijl:(
Het waren 6 lange uren, maar ik liep het vliegtuig uit in een First Class pyjama, met in mijn hand een grote plastic tas met daarin mijn kleding, een doos tissues, verfrissingsdoekjes en een flesje water. Dus ik voelde me vandaag erg bezwaard en lastig. De crew van die ene galley heeft me zo goed verzorgd.
Nou heb ik helaas vaker last van bewegingsziekte en ik kreeg soms niet eens een glaasje water of een tissue (charter maatschappijen).
Oh wat fijn om te lezen dat ze je zo goed hebben opgevangen. Zo hoort het! Zeker als je je niet lekker voelt is wat vriendelijkheid fijn.

---

Ik zal inderdaad nog een poosje bij TDA moeten vliegen gezien de omstandigheden. Geen punt. Het is nu eenmaal zo.
TDA is ook gestopt met recruiten en doet geen uitgaven meer die niet absoluut noodzakelijk zijn. Voorlopig nog steeds geen unpaid leave maar ik heb het idee dat dat nog wel komt. Gisterenavond kregen we continue mails over cancelled flights. We moeten dankbaar zijn dat we nog een baan hebben.

Als er ontslagen vallen is dat voor mij geen ramp. Ik kan bij mijn ouders terecht en vervolgens tijdelijk wat anders doen. Geen punt. Dus ik maak me geen zorgen. Wat komt dat komt.
Ik ben intussen terug in Dubai na een hele fijne vlucht en layover in Sãu Paulo. Morgen doe ik uitgebreid verslag. De foto's staan wel al op insta.
Tijdens boarding, voor vertrek naar Sau Paulo, was een vrouw naar een collega gegaan om te zeggen dat ze haar man niet kon wakker maken. Geallarmeerd informeerde zij onze csv. Toen ze bij de passagier in kwestie kwamen was hij wakker en zag er ok uit. Maar hoewel de passagier had geprobeerd om het te verbergen zag mijn csv dat hij de controle over zijn blaas had verloren. Er werd dus gedacht aan een stroke. Na overleg met de medische dienst werd de passagier van boord gehaald. Toen een vrouw mij vroeg wat er aan de hand was zei ik dat een passagier zich niet lekker voelde en dat we hem van boord zouden laten gaan. Onmiddellijk zag ik paniek op het gezicht van de vrouw. "Is hij... ziek!???" Ik glimlachte geruststellend en zei dat het absoluut niks met het Coronavirus te maken had.

Even later kwam een andere passagier in de galley om water vragen. Toen ik haar een glas aanbood weigerde ze die aan te nemen. Ze wilde een flesje water. Toen ik zei dat we die niet hadden wilde ze zelf een glas inschenken.

Voor het eerst kreeg ik te maken met onvervalste coronapaniek.

De rest van de vlucht verliep rustig. De purser bedankte ons na afloop voor ons harde werk en uitstekende teamwork. "It doesn't happen often that I get to work with such an amazing team as this one."

Na landing ben ik met een groepje wat gaan eten en de volgende dag trok ik erop uit met een ander groepje collega's. We hebben een park bezocht en vervolgens trokken we naar de befaamde Batman street. Een straat die bekend staat om prachtige grafittikunst. Tenslotte gingen we naar een mall om Havaianas te kopen. Je kan niet naar Brazilië gaan en terugkomen zonder Havaianas.

Om 15h waren we terug in het hotel. Ruim op tijd om nog wat te slapen voor de terugvlucht.

De terugvlucht zat maar halfvol dus het beloofde weer een aangename vlucht te worden. Tijdens boarding kwam er een groepje mensen aan boord die compleet waren ingepakt in plastic. Ze hadden een plastic overal aan, handschoenen, mondmaskers, een plastic scherm voor hun gezicht, een plastic kap of hoed over hun hoofd en een vreemde bril op. Het was een vreemd gezicht toen dat groepje lag te slapen tijdens de vlucht. Een hoopje plastic op een kluitje. Ik ging er maar vanuit dat ze sliepen want met al die bescherming kon ik hun gezichten niet zien. Ik wist pas dat er een kind bij was toen ik een kindermaaltijd moest brengen.

Het zijn vreemde tijden. Take care dames!
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:10
99.41% gewijzigd
Op de vlucht naar Brazilië zaten voornamelijk locals. En voor hen is er niet echt een probleem.

Op mijn vlucht naar Male bracht ik wat Nederlanders naar hun tropische vakantie maar die maakten zich op dat moment ook niet al te veel zorgen. Dat was echter een paar dagen voor iedereen in Lockdown ging. Hoe die nu hun vakantie beleven is een goede vraag. Echt zorgeloos zal dat niet verlopen.

Ik zal er tijdens mijn komende vluchten meer van merken. Ik heb overmorgen 2 standby dagen omdat mijn originele vlucht naar Bologna geannuleerd is. Ik heb nog steeds geen nieuwe vlucht gekregen. Wellicht morgen. Ik ben benieuwd waar de vlucht geen gaat.
Hoi TrolleyDolly,

Spannende tijden nu! Zou ik je instagram mogen hebben?

Groet, Emma Louise
Oh trouwens, mijn rooster voor volgende maand:

Brussel
Bangalore (TA)
Karachi (TA)
Milaan
Amsterdam (48h)
Lagos (is er net weer af gehaald dus is nu standby)
Brussel
Pas goed op jezelf TD!
Wees maar blij dat Lagos eraf gehaald is. Wat een k.. bestemming! Ben daar echt nooit het hotel uit geweest
En nu wil ik ook naar Sao Paulo met die prachtige kunst. Je was niet eerder in Brazilië of wel?

Wrap ped in plastic, hoe verzin je het. Zouden ze ook zo naar de supermarkt gaan?
Ik lees hier anders nooit, maar moet je de titel van je topic niet gaan aanpassen nu?
Bijvoorbeeld 'still flying?'
Of: 'not flying anymore...'
Phineas schreef:
17-03-2020 23:18
Ik lees hier anders nooit, maar moet je de titel van je topic niet gaan aanpassen nu?
Bijvoorbeeld 'still flying?'
Of: 'not flying anymore...'
Ze vliegt toch nog? Ze post haar rooster gewoon.
Geen bijzonderheden
TrolleyDolly schreef:
17-03-2020 16:55
Oh trouwens, mijn rooster voor volgende maand:

Brussel
Bangalore (TA)
Karachi (TA)
Milaan
Amsterdam (48h)
Lagos (is er net weer af gehaald dus is nu standby)
Brussel
Dacht dat er niet meer op Milaan gevlogen wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven