Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Ja best wel, en dat zeggen ze bij echo's ook steeds :-D
Ik voel vandaag ook weer de hele dag schopjes en beweging.
Maar echt hard, nou nee, dat vind ik het nog niet. Ik ben as donderdag 25 weken.
Je hoort weleens van vrouwen dat ze zere ribben ervan krijgen?
Nou, dan mag mijn kleine een stuk harder gaan trappen want dat gaat m zo echt niet lukken ;-)
Nou, ik ben ook 25 weken maar ik schrik er soms echt van hoor, zo hard als hij trapt. ;-D Ook aan de buitenkant voel je soms gewoon echt een mega trap hahaha. Dat gaat nog wat worden, hij wordt alleen maar sterker. :facepalm: ;-D
Pff even klagen hoor. Ik word echt gek van dat hele corona gedoe. Echt alles wordt afgezegd. Natuurlijk begrijp ik het, maar ik vind het echt super vervelend. Ik heb het gevoel dat ik straks super onvoorbereid de babytijd en bevalling tegemoet ga. :(

Wat is er inmiddels allemaal afgezegd bij mij:

- voorlichtingsavond in het ziekenhuis over bevallen in het ziekenhuis
- borstvoedings info avond bij mijn verloskundige
- baby event met allerlei leerzame workshops over onderwerpen van bevallen tot luiers etc

Echt. :'(

Ik weet dus straks niks over bevallen, niks over borstvoeding, er zijn verschillende onderwerpen waar ik workshops over had willen volgen zoals mindfulness en bevallen, in bad bevallen en nog zo veel meer. Hoe kom ik nu in vredesnaam aan die specifieke info? Ik baal als een stekker!! Er 'over lezen' is i.m.o. echt niet vergelijkbaar met een cursus of workshop. :'(
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 12-03-2020 11:46
10.88% gewijzigd
O echt Lila, dat is balen zeg. En ook wel een vrij drastische maatregel moet ik zeggen... maar is er nog kans dat die voorlichtingen op een later moment ingehaald worden en je er alsnog naartoe kunt? Of eventueel in een andere regio? Volgens mij gaan ze hier nog wel door, maar dat ga ik nog even checken zo.

Ik voel de baby inmiddels beter aan de buitenkant dan aan de binnenkant vaak. Eerst was het juist andersom. Hebben jullie dat ook?
Er zijn goede boeken hoor. Ik heb veel over borstvoeding geleerd door bepaalde boeken en gewoon door het te doen. De echte training is pas als het start, zeg maar.

Qua beval cursus: 1 op 1 cursus bij jullie thuis een optie?
@lila vervelend zeg! Je kan natuurlijk veel lezen ook al is dat niet hetzelfde. Ik hoop op snel warm weer zodat dit gedoe hopelijk snel voorbij is.

Maar, veel vrouwen redden het ook wel zonder al die voorlichting. Waren er vroeger ook niet zoveel en toen was er ook geen internet waar je de boel op kon zoeken. Maar Ik snap wel dat je je graag voorbereid wil voelen!

Ik maak me niet zo'n zorgen om het ziek worden. Ben er redelijk van overtuigd dat ik daar wel weer van herstel. Ondanks dat er niet veel bekend is over hoe dit zit met zwangerschap, maak ik me daar maar een klein beetje zorgen over. Daar heb je toch geen invloed op. Waar ik me grotere zorgen om maak is wat de gevolgen zijn voor de samenleving. Wat doet het met de supermarkten, gezondheidszorg etc.
Mijn zwangerschapsyoga gaat tot nu toe gewoon door, dus ik merk het niet zzp.
Woon je toevallig in Brabant?
Nee ik woon niet eens in Brabant. Maar ik merk dat ook in mijn provincie de paniek echt toeslaat. Ik wilde gisteravond boodschappen doen, maar de schappen waren gewoon leeg. :bonk:

Nouja, hopelijk is de situatie over een paar weken verbeterd en kunnen we alsnog wat cursussen gaan volgen..
Bij mij gaan de cursussen inmiddels ook niet door helaas. En de controles bij de verloskundige zijn ingekort en ik moet alleen komen, partners mogen niet meer mee.

Hoe is het bij jullie met de kwaaltjes? Ik begin sinds een week ongeveer toch wel wat meer last te krijgen van mijn rug en harde buiken, maar verder gaat het wel goed.
Mijn afspraak bij de verloskundige gaat niet door bij 27 weken maar wordt een belafspraak.

Ook hier meer kwaaltjes: had me vol overgave op de voorjaarsschoonmaak gestort en nu echt overal zo’n pijn.
Vervelend dat je zo’n pijn hebt drominique. Ook vooral in je rug en buik of nog op andere plekken?

Ik ging zondag de trap stofzuigen en moest daarna echt weer 5 minuten op adem komen. Of als ik naar de supermarkt loop bijvoorbeeld moet ik ook wel even wat rustiger aan doen dan eerst. Daaraan merk ik toch wel dat alles wat moeizamer begint te worden en het derde trimester eraan komt... gaat zo snel voor mijn gevoel!
Vanuit mijn rug (probleemrug al jaren) maar doordat buik groeit verplaatst alles en veranderd mijn zwaartepunt en dat geeft echt klachten. Ik moet gewoon rustiger aan doen.
Hier ook al 2 X last van rug gehad.
Gelukkig is het wel na een dag weer over, maar besef me dan wel dat ik niet zo hard kan werken of dingen moet doen als normaal....
Hebben jullie nog leuke tips voor online winkels met leuke spulletjes? Ik zoek nog een aantal dingen, bijvoorbeeld een muziekmobiel voor boven de box, maar eerlijkgezegd vind ik alles wat ik tegenkom niet mooi. :$ Schreeuwende felle kleuren, of juist dat eeuwige mintgroen of nijntje. :nut:
:idee: , die heb ik ook nog niet.
Oh, en ik ben ook nog op zoek naar iets van een online zwangerschapscursus ofzo... Alles waar ik me voor op heb gegeven, is afgelast. En ik ben bang dat de volgende cursussen in mijn omgeving te laat gaan zijn. ;-D En ik ga liever ook niet onvoorbereid de bevalling in. :O

Dus mocht iemand nog tips hebben...
Birth and balance biedt het aan, geen idee of het een goede cursus is: ik wacht nog even af.

Zo’n mobiel heb ik nog niet. Weet ook niet of het er wel komt. Ik betwijfel nl of ik wel een box wil.
Ik heb nooit een cursus gedaan, als je bezig bent met bevallen krijg je instructies die je meteen oppikt.
Je kunt je niet echt voorbereiden vind ik.
Je weet niet hoe het zal gaan.
Drominique, hoe ga je het dan doen zonder box?
Gewoon op een kleed op de grond. Ik kan me gewoon geen enkel ding bedenken waar ik een box voor nodig zou hebben/wanneer het handig zou kunnen zijn.
drominique schreef:
17-03-2020 16:42
Gewoon op een kleed op de grond. Ik kan me gewoon geen enkel ding bedenken waar ik een box voor nodig zou hebben/wanneer het handig zou kunnen zijn.
Uhm, voor als jij eens iets wil doen zonder dat je de hele tijd op de kleine moet letten?
Als baby eenmaal gaat kruipen etc is een box een uitkomst. Niet de godganse dag natuurlijk. Maar wel als je even iets anders wilt doen dan bij je baby zitten.
Oh echt, geen box?! Nee, daar zou ik echt niet zonder willen. Zodra het kind mobiel wordt zou ik het niet zomaar wegleggen op een kleed. Als je even naar de wc wil zit je al, dat kan dan niet.

En tuurlijk kun je je inderdaad nooit helemaal voorbereiden op een bevalling. Maar een cursus biedt wel handvatten. Net als een geboorteplan. Het zal nooit helemaal gaan zoals je plan, maar wel handig als je he tenminste verdiept hebt in verschillende dingen. Bijv. welke pijnstilling is er en wat wil je wel en niet.
Dat duurt vanaf de geboorte op zijn minst nog 4/5 maanden; dat zie ik dan wel.
drominique schreef:
17-03-2020 18:51
Klopt hoor, je hebt dan nog tijd zat.
Dat heb ik dus met een ledikant, kindje komt eerst in een wiegje, en wegens ruimtegebrek koop ik pas later een ledikant.
drominique schreef:
17-03-2020 18:51
Oja joh, je hoeft dat echt niet nu allemaal al te regelen. Tijd zat idd. Bovendien hebben wij heel veel geleend bij dochter 1 en gaan we dat nu weer doen. Ga niet voor die paar maanden allemaal spullen kopen, zo’n onzin. En als je toch iets wilt kopen, heb je het in 1-2 dagen in huis.

Qua cursus: ik heb samen bevallen gedaan en echt niks geleerd wat ik niet al gelezen had. Er zijn een aantal goede boeken door dokters geschreven over bevallen, ontwikkeling baby en borstvoeding. Als je die goed leest, weet je alles wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven