Leuke uitspraken van kinderen.

09-03-2007 09:18 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mama,Mama....kom kijken!!!!

Schreeuwt mijn 2 jarige dochter.

Bij aankomst buiten, wijst ze naar boven en zegt:

`Kijk mam....een banaan!!`   ( de maan die erg vroeg was en leek op een banaan)
Zoon twee, toen een jaar of vijf denk ik. We staan in de rij van de supermarkt. Op zaterdag dus lekker druk. Zoonlief kan alleen maar communiceren op volume megafoon. Voor ons staat een jongen van een jaar of twintig met lang haar. Zoonlief: Mam? Ja kind. Is dat een jongen of een meisje? Wat denk je zelf? Ik denk een meisje, mam. Ik denk het niet. O, maar mam, ik ga het wel even vragen. Oké schat. tegen de jongen: Ben jij een jongen of een meisje? Jongen ietwat opgelaten: Ik ben een jongen! Zoonlief roept (en dan bedoel ik zo hard dat je het buiten nog kan horen): BEWIJZEN!!!!
Dochter is pas 17 maanden, praat eigenlijk nog niet, maar kent wel een paar woordjes: bal, eten, dat soort dingen.

Vanochtend was ik bij de doe-het-zelf winkel, om wat grondverf te halen. Die vrouw die daar werkt was chagerijnig ofzo, want ze was nogal kortaf. Op een gegeven moment zegt ze echt heel denigrerend: 'Nou, het is al heel wat dat je grondverf gebruikt, de meeste vrouwen doen dat niet en komen dan klagen dat het niet goed lukt....:o'. Ik wist even niet te reageren, maar dochterlief zei op dat moment heel hard: TUT!!!

Mijn 17-maanden oude dochter is mondiger dan ik....;)
Ik werk met kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden..

Leerling loopt naar een (wat gezette) mevrouw op straat toe:

"Goh, wat bent u dik!! Maar dat mag ik alleen maar denken.."

We gingen weg met de bus.. alleen de buschauffeuse heeft kort haar, wat voor deze leerling toch wel een lastige situatie is. We stappen in en het volgende gesprekje werd recht voor de chauffeuse gevoerd..

Leerling: "Dag meneer.. "

Ik: "Dag mevrouw.."

Leerling: "Is dat een mevrouw??"

Ik:"Ja, lieverd."

Leerling:"Het lijkt op een meneer!"

Haha, zo vaak van dat soort situaties.. vind het wel grappig..
haha leuk om te lezen joh,

Mijn nichtje van 4 was laatst mee aan het helpen in de tuin met opa. Opa had de schop in het zand staan. Zegt ze: opa, je moet de schop wel uit het zand halen.

Opa: Hoezo?

zij: anders gaat ie dadelijk hoesten.

Tja ze had ook wat gehoord, maar het woord roesten kende ze nog niet...
Neefje van vijf vertelde dat hij met zijn beste vriendje wilde trouwen. Zegt mijn nichtje van drie dat dat niet kan. Neefje: echt wel! Nichtje: nee hoor want dan kan je geen babies krijgen als je met een jongen trouwt. Neefje: Kan me niks schelen! Ik ga toch met hem trouwen! Ik wil toch geen baby!

Ben benieuwd!
Ben een stiekeme roker, heb ook geen asbakken, gebruik altijd schoteltjes. ( rook niet binnen hoor) maar noem ze wel asbak. Was me dochter bij oma op visite, komt oma met een schoteltje aan, zegt ze: `Dat is asbak,oma `. Oma zegt:`Nee hoor, een schoteltje, voor een kopje.` Dochter zegt:`Nee, hoor...asbak,voor mama`s sigaretje roken..........

Vandaag,ben ik van me voetstuk afgevallen:( 

Morgen weer een poging doen.
Ik ben 2 weken terug getrouwd, mijn leerlingen (4- 6 jaar)kwamen ook even op de bruiloft en zongen met zijn allen uit volle borst: Ik wil met je trouwen van K3.

Ik was daardoor ontroerd en moest een traantje wegpinken. Toen ik weer op school was, kwam de vraag waarom ik nou had gehuild. Het was toch heel leuk? Ik probeerde het uit te leggen en vroeg of ze het misschien zel ook hadden gehad, waarop 1 jongetje uit de grond van zijn hart antwoorde: Juf, ik krijg ook wel eens tranen in mijn ogen als ik naar M kijk. (daar is hij 'verliefd' op). Ze is ook zoooo mooi!

Geweldig lief toch!
Ik ben 2 weken terug getrouwd, mijn leerlingen (4- 6 jaar)kwamen ook even op de bruiloft en zongen met zijn allen uit volle borst: Ik wil met je trouwen van K3.

Ik was daardoor ontroerd en moest een traantje wegpinken. Toen ik weer op school was, kwam de vraag waarom ik nou had gehuild. Het was toch heel leuk? Ik probeerde het uit te leggen en vroeg of ze het misschien zel ook hadden gehad, waarop 1 jongetje uit de grond van zijn hart antwoorde: Juf, ik krijg ook wel eens tranen in mijn ogen als ik naar M kijk. (daar is hij 'verliefd' op). Ze is ook zoooo mooi!

Geweldig lief toch!
Hallo,

We zitten ik de auto en komen tegenliggers tegemoet. Zegt onze dochter:

He mam al die mensen rijden de verkeerde kant op!!!!! Lachen toch.

Groeten
Heerlijk topic!

Ik heb als 6 jarige aan mijn erg dikke buurvrouw gevraagd:

Buurvrouw, heb jij een baby in je buik??

De buurvrouw is toch erg hard gaan lijnen.

Aan een andere buurvrouw van 3 huizen verderop vroeg ik, omdat ze wegens MS moeilijk liep:

Heb jij rottige beentjes?

Die van mij, 13 maanden, zegt alleen nog maar mama en papa, en daar ben ik als ik dit topic lees, nog heel blij om!
Toen ik een jaar of 5 was kwam in thuis van school..... Op de weg naar huis hadden een vriendinnetje en ik het over het geloof gehad. Zij werd nl katholiek opgevoed, ikzelf ben niet gelovig opgevoed...

"mam..."

"ja, wat is er?"

"wij zijn protestants he..."

"Nee hoor, waarom denk je dat?"

"wij protesteren toch tegen het geloof!"
Mijn oude buurmeisje vroeger toen de billetjes vanhaar zusje werden gepoederd:waarom moet dat?Gaat ze anders roesten?

Zelfde buurmeisje over onze valkparkiet:Wat heeft ie rode wangetjes.Heeft ie rouge op?

En onze dochter (2 weken geleden 3 geworden) kan er ook wat van.Zegt oma:Ga je weg kleine kabouter! Dochter:Ga je weg kleine oma!

En toen we afgelopen zomervakantie op de vogel van de buren pasten:Whoopi,vind je het wel leuk bij ons want de buurvouw is op vakantie.

Ik kon niet meer van het lachen.Eigenlijk zou je de hele dag een cameraatje en bandrecorder aan moeten kunnen hebben.
Ik heb zelf als klein kind (ik kan het me nog net herinneren, vooral omdat iedereen kei-hard begon te lachen, dus ik zal een jaar of 4 of 5 geweesd zijn, denk ik?) iets grappigs tegen mijn opa gezegd, namelijk:

"Wat heeft u grote ogen in uw kleine kop...!" haha, dat zeg je toch niet tegen je opa. Gelukkig heeft mijn opa ontzettend veel humor en moest hijzelf waarschijnlijk het allerhartste erom lachen...!

Mijn zusje heeft als klein kind ook eens iets heel grappigs gedaan:

Mijn vader zat te klagen, dat z'n auto zo roestte en drukte zich nogal theatraal uit, hij zei namelijk: "Die auto roest onder mijn kont vandaag, de gaten vallen erin."

's Avonds gaat mijn zusje op een stoel staan, kijkt naar het verzeten zitvlak van haar pyama en merkt op: "Mijn pyama roest onder mijn kont vandaan, de gaten vallen erin!"

Die had duidelijk de opmerking van papa gehoord en gedacht dat je zoiets kennelijk zo theatraal hoort te zeggen.

Mijn oudere broer noemde een draaikolk (die je natuurlijk ziet als het bad leegloopt) altijd een "pellebes"... Ik heb jaaaaaren gedacht dat dat echt zo heette...! Ruitenwissers noemde hij "jenkjagers", ik denk vanwege het geluid dat die maken.
Hahaha, wat leuk allemaal!

Mijn zoontje van 3 is nogal bezig met de basisschool en daar naartoe mogen als hij 4 is. Zegt-ie een paar weken geleden: "Als de juffrouwen van het dagverblijf óók 4 zijn geworden, gaan ze ook naar school toe".

(vertelde ik de leidsters gisteren en ze waren blij niet te oud te worden geschat, maar zó jong...)

En gisteren, in een speeltuintje waar een speeltoestel in de vorm van een trein staat. Mijn zoontje klimt erop, een oma die daar met haar kleindochtertje was tegen hem: zooooo, ga jij sturen?

Mijn zoontje: nee, want een stoomlocomotief heeft helemaal geen stuur.

Zo, was die mevrouw ook weer op de hoogte, haha. (mijn zoontje heeft een nogal overdreven kennis van stoomtreinen voor een 3-jarige)

xx lisa.
quote:

Nog een:

`Mama, poepie daan!!`vanuit de douche. Bij aankomst zie ik niks ( wel een grote smile van

Sara) maar ruik genoeg. Heeft ze d`r hele drol door het douche putje geduwd.

Deze is te geweldig voor woorden! Lig helemaal in een deuk!
Hartstikke leuke topic, hoop dat het een lang leven beschoren is!!!!

Hier kleine anekdote van mijn larf ( 2 jaar)  op de creche: larf zegt tegen crecheleidster:"Mama biebie (baby) in de buik".. "Goh wat leuk" zegt crecheleidster.

Een uur of wat later vraagt andere crecheleidster:"Raph heeft jouw mama een baby in haar buik?" "Nee", zeg Raph, "in haar billen!":$ (dat je meteen gestraft wordt met een dikke kont als je niet meer sport.........)
Mijn dochter (4) vroeg gisteren of broccolie een bewuste keuze was :?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
En nog een : we hadden het over moeders, lieve moeders, boze moeders enz. Vissend naar een complimentje vroeg ik, en wat is mama voor een moeder dan ? Dochter zei : een lieve dikke moeder .  :?:D  dat krijg je er van als je naar complimenten vist.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik lig met mijn nichtje van 3 jaar op de bank. Lekker beetje te grappen. Zeg ik tegen haar: wij zijn dikke vriendinnen toch? Ze kijkt mij aan, begint te lachen: nee joh wij zijn helemaal niet dik!!

[ik helemaal blij want aldus mijn moeder kan ik wel wat kilootjes missen ook als is mijn BMI 22]
Ik heb er eentje van mezelf. Ons kind is in de maak, dus die heeft nog niet zoveel te vertellen. :P

Tijdens het Kerstfeest op de lagere school mocht ik een stuk uit de Bijbel voorlezen. Het bekende verhaal van Jozef en Maria.

Ik las: ...... en Maria die berucht was.

Iedereen moest lachen, maar ik was me van geen kwaad bewust. Maar op die leeftijd weet je natuurlijk nog niet zoveel van beVruchten. :D
Geweldig topic vind ik dit!!

Daarom een kleine bijdrage van toen ik zelf 'n jaar of 5 was.

We waren op vakantie in Spanje en ik ging 's middags schelpen zoeken op het strand. Daar kreeg ik hulp van een Duits meisje. M'n moeder zei toen dat als we klaar waren met zoeken ik moest zeggen: Danke Schön.

Zo gezegd, zo gedaan.

's Avonds stonden we voor de tent af te wassen en drogen en daar kwam het Duitse meisje voorbij gelopen. Toen riep ik tegen m'n moeder: Mama, mama, daar heb je Schön!!!

Gr. Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ik heb ook een leuke(vind ik zelf)

Op mijn werk werd er in de herfstvakantie een kindermiddag

georganiseerd. Voor 2 euro kwam er een clown springkussen ranja een

kadootje etc.etc.

Als de kids binnenkwamen kregen ze van mij een bonnetje voor een ijsje..

Anyway..

Er kwam een jongentje binnen en haalde iets uit zijn zak...allemaal schelpjes. Dus ik zei..wat een mooie schelpen.

Het jongetjes legde eentje in mijn hand en zei..die is voor jou, en dat is mijn allermooiste!

Ik zei..dank je, wat lief dat ik het mag hebben.

Zegt hij: Wil je niet weten waarom het de mooiste is?

Ik : ja natuurlijk

Hij: Omdat ik het schoongelikt heb

Hij keek er heel lief bij...de schat

Lady
quote:En nog een : we hadden het over moeders, lieve moeders, boze moeders enz. Vissend naar een complimentje vroeg ik, en wat is mama voor een moeder dan ? Dochter zei : een lieve dikke moeder .  :?:D  dat krijg je er van als je naar complimenten vist.

Nog een in deze categorie: Mijn dochtertje van 21 maanden zat onwijs lief te spelen, dus ik zeg tegen haar: "wie is hier het liefste meisje?" Antwoordt ze: "Mama!"

Ik voelde me zeer gevleid.
geweldig topic! Ik moet erg lachen. Ik verheug me er nu al op dat zoon (nu 11 maanden) kan praten, lijkt me geweldig! (En soms ook wel erg genant trouwens)
Hoi,

Ik was als stagaire mee met een schoolreisje van groep 6 naar Duinrell. En de hele groep ging van de rodelbaan. Een jongetje kwam beneden en riep heel hard: Ik ging helemaal niet hard er zat een Dennisappel tussen de wielen.

Mijn nichtje van een jaar of 3 was veel bezig met familierelaties en zei tegen haar oma dat zij haar oma was en dus de mama van haar papa.

Oma gaf als antwoord dat mijn nichtje haar kleinkind was. Waarop ze boos antwoorde dat ze helemaal niet klein was.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven