Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
woensdag 25 maart 2020 om 07:56
Ja hij is getest en het is corona.
Mijn moeder heeft ook al dik een week koorts maar is niet getest. Die koorts blijft gelukkig vrij laag en ze is niet benauwd dus zij blijft gewoon thuis. Maar dat zij het ook heeft lijkt me dan logisch.
woensdag 25 maart 2020 om 14:39
Nou, we hebben een potentiele datum gevonden (in september) maar mijn zwager doet moeilijk. Hij heeft dan een vakantie geboekt en wil niet proberen het te verzetten want "dat kan waarshcijnlijk toch niet" en "de roosters met werk zijn al geregeld". Hij kan wel een aantal data in oktober dus vindt dat we daar dan naar moeten uitwijken.
Maar ik wil niet naar oktober, dan is de locatie echt significant minder mooi en kunnen we 100% zeker niet buiten eten. En in heel juli/aug/sep was die ene datum het enige moment dat kon.
Dus nu moeten we weer een halve familiebemiddeling door...
Of naar juni, maar dat vind ik wel riskant... ook qua laatste organisatorische dingen...
Maar ik wil niet naar oktober, dan is de locatie echt significant minder mooi en kunnen we 100% zeker niet buiten eten. En in heel juli/aug/sep was die ene datum het enige moment dat kon.
Of naar juni, maar dat vind ik wel riskant... ook qua laatste organisatorische dingen...
woensdag 25 maart 2020 om 14:46
woensdag 25 maart 2020 om 14:52
Nou, zwager is ook de getuige.Kokoro schreef: ↑25-03-2020 14:46Jeetje Apple, kutvirus!!
Je zwager moet niet zo moeilijk doen. Is het een ramp als hij er niet is? Ik zou hier persoonlijk geen familie beslissing van maken.
Mijn zwager zou er ook niet zijn ivm onderwijs en september. Nu komt het hele gezin niet meer ivm een zwangerschap.
Dus zou wel jammer zijn als hij er niet is
woensdag 25 maart 2020 om 14:59
Mja ik zou het wel een ding vinden als hij er niet bij is. Vriend heeft maar 2 siblings en als er dan 1 niet bij zou zijn zou het wel naar zijn.
We gaan nog 1 datum (ook in september) proberen maar dan zou een van mijn beste vriendinnen er alleen in de avond bij kunnen zijn. Ik verwacht niet dat deze datum kan want dan had de locatie hem wel genoemd maar ach.
Maar anders heeft zwager inderdaad toch maar gewoon pech. Of hij cancelt zijn vakantie (en dan kunnen we altijd nog praten over delen in de kosten) of hij mist de bruiloft van zijn broer...
We gaan nog 1 datum (ook in september) proberen maar dan zou een van mijn beste vriendinnen er alleen in de avond bij kunnen zijn. Ik verwacht niet dat deze datum kan want dan had de locatie hem wel genoemd maar ach.
Maar anders heeft zwager inderdaad toch maar gewoon pech. Of hij cancelt zijn vakantie (en dan kunnen we altijd nog praten over delen in de kosten) of hij mist de bruiloft van zijn broer...
woensdag 25 maart 2020 om 16:25
Wat een gedoe, Apple. Lastig, een zwager is zo dichtbij dat je die er toch graag bij wilt hebben als dat enigszins mogelijk is.
Juni zou ik ook zeker niet doen, dan moet je straks misschien nog een keer gaan verzetten.
Oktober zou ik persoonlijk niet erg vinden, met die prachtige herfstkleuren. Maar buiten eten is dan inderdaad geen optie
Edit: wat heftig ook van je vader! Gelukkig is hij nu stabiel, maar toch veel sterkte!
Juni zou ik ook zeker niet doen, dan moet je straks misschien nog een keer gaan verzetten.
Oktober zou ik persoonlijk niet erg vinden, met die prachtige herfstkleuren. Maar buiten eten is dan inderdaad geen optie
Edit: wat heftig ook van je vader! Gelukkig is hij nu stabiel, maar toch veel sterkte!
woensdag 25 maart 2020 om 16:27
Op sommige plekken is oktober wel mooi ja. Maar we hebben onze locatie gekozen op onder andere de wijngaarden en die zijn dan geoogst.Yugen schreef: ↑25-03-2020 16:25Wat een gedoe, Apple. Lastig, een zwager is zo dichtbij dat je die er toch graag bij wilt hebben als dat enigszins mogelijk is.
Oktober zou ik persoonlijk niet erg vinden, met die prachtige herfstkleuren. Maar buiten eten is dan inderdaad geen optie![]()
woensdag 25 maart 2020 om 16:33
Oh, dan snap ik je helemaal. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt!AnAppleADay schreef: ↑25-03-2020 16:27Op sommige plekken is oktober wel mooi ja. Maar we hebben onze locatie gekozen op onder andere de wijngaarden en die zijn dan geoogst.
woensdag 25 maart 2020 om 16:48
Nou eigenlijk is oktober gewoon geen optie voor ons.
Wij hebben altijd een voorjaars/zomer bruiloft gewild en ons daar ook op voorbereid. Misschien kunnen we helemaal niet buiten eten maar wij willen gewoon geen bruiloft waar het vroeg donker wordt, de wijngaarden kaal zijn en er een gure wind hangt. Dat kan bij je passen maar dat willen wij niet.
*knip*
anappleaday wijzigde dit bericht op 26-03-2020 07:31
27.64% gewijzigd
woensdag 25 maart 2020 om 16:50
Zwager kan toch ook gewoon niet komen? De kans dat mensen niet kunnen is er altijd en daar moet je je datum niet van af laten hangen.AnAppleADay schreef: ↑25-03-2020 14:39Nou, we hebben een potentiele datum gevonden (in september) maar mijn zwager doet moeilijk. Hij heeft dan een vakantie geboekt en wil niet proberen het te verzetten want "dat kan waarshcijnlijk toch niet" en "de roosters met werk zijn al geregeld". Hij kan wel een aantal data in oktober dus vindt dat we daar dan naar moeten uitwijken.
woensdag 25 maart 2020 om 16:54
Ja we hopen dat we een tussenweg kunnen vinden. We hebben hem in ieder geval nu kunnen overhalen om de reisorganisatie te bellen ipv alleen op de voorwaarden af te gaan en anders zijn we ook wel bereid een deel van de annuleringskosten te betalen.
woensdag 25 maart 2020 om 16:54
Voor vriend, en vooral voor schoonmoederredbulletje schreef: ↑25-03-2020 16:50Zwager kan toch ook gewoon niet komen? De kans dat mensen niet kunnen is er altijd en daar moet je je datum niet van af laten hangen.
woensdag 25 maart 2020 om 16:58
Vind ik altijd zo raar. Het moet van twee kanten komen. Graag of niet.AnAppleADay schreef: ↑25-03-2020 16:54Voor vriend, en vooral voor schoonmoeder, is het belangrijk dat zijn broertje er bij is.
Misschien kan ie tegen die tijd uberhaupt niet naar het land waar hij z'n reis naartoe heeft geboekt.
En wellicht is het tegen die tijd ook nog helemaal niet verstandig om een familiefeest te vieren qua besmettingsrisico's.
Het leven staat nu wel heel erg op de kop.
woensdag 25 maart 2020 om 17:00
Volgens mij heb jij altijd wel andere ideeën over (familie)banden.redbulletje schreef: ↑25-03-2020 16:58Vind ik altijd zo raar. Het moet van twee kanten komen. Graag of niet.
Misschien kan ie tegen die tijd uberhaupt niet naar het land waar hij z'n reis naartoe heeft geboekt.
En wellicht is het tegen die tijd ook nog helemaal niet verstandig om een familiefeest te vieren qua besmettingsrisico's.
Het leven staat nu wel heel erg op de kop.
Niet mindere ideeën, maar jouw visie op (familie)banden kun je denk ik niet zomaar spiegelen op de gemiddelde persoon.
woensdag 25 maart 2020 om 17:20
Klopt hoor.AnAppleADay schreef: ↑25-03-2020 17:00Volgens mij heb jij altijd wel andere ideeën over (familie)banden.
Niet mindere ideeën, maar jouw visie op (familie)banden kun je denk ik niet zomaar spiegelen op de gemiddelde persoon.
Maar ik zou mezelf nu sowieso niet vast willen leggen aan zo'n feest zonder dat er nu zicht op is of het dan veilig is.
Een nicht van mij viert een zoveel jarige bruiloft in april, maar nu verplaatst naar oktober, maar ik snap dus ook niet dat ze het niet uitstelt tot deze crisis voorbij is.
woensdag 25 maart 2020 om 17:22
Het liefste zou ik ook wachten tot het voorbij is maar de data bij de locatie gaan snel vol. Dus dan hebben we de kans dat het pas in de loop van 2021 kan en we willen ook gewoon graag aan kinderen beginnen (ook moeilijk te begrijpen voor jouredbulletje schreef: ↑25-03-2020 17:20Klopt hoor.
Maar ik zou mezelf nu sowieso niet vast willen leggen aan zo'n feest zonder dat er nu zicht op is of het dan veilig is.
Een nicht van mij viert een zoveel jarige bruiloft in april, maar nu verplaatst naar oktober, maar ik snap dus ook niet dat ze het niet uitstelt tot deze crisis voorbij is.
woensdag 25 maart 2020 om 17:25
Haha!AnAppleADay schreef: ↑25-03-2020 17:22Het liefste zou ik ook wachten tot het voorbij is maar de data bij de locatie gaan snel vol. Dus dan hebben we de kans dat het pas in de loop van 2021 kan en we willen ook gewoon graag aan kinderen beginnen (ook moeilijk te begrijpen voor jou)
woensdag 25 maart 2020 om 17:27
Nee maar zwanger trouwen wil ik sowieso niet, ik wil mijn wijntjes drinken (die snap jij wel
woensdag 25 maart 2020 om 18:05
Dit!! Dit dit dit. Ik wil niet met een buik in mijn jurk staan, zonder wijn! En ook niet met lekkende tieten!AnAppleADay schreef: ↑25-03-2020 17:27Nee maar zwanger trouwen wil ik sowieso niet, ik wil mijn wijntjes drinken (die snap jij wel) en trouwen met een (klein) kind geeft toch een minder zorgeloos feest.
Ik snap je wel hoor Apple. Het is voor ons ook echt een ding dat vriends enige sibling + gezin niet komt. De kleine zou bloemen strooien. Ze weten al 1.5jr dat we dan en daar gaan trouwen. Als ze 3 maandjes hadden gewacht... Er was biologisch gezien geen reden voor haast en het was drama toen ik door verplichte stage overdag mogelijk niet naar hun huwelijk kon. Maar goed, dat is een andere discussie. (Dit stukje niet quoten).