Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
valentinamaria schreef:
10-04-2020 00:54
zijn exen zijn dus onder de 45 en boven de 32.

jij bent 27, dan is zijn volgende vlam ongeveer 22.
scherp ja
Stassie12 schreef:
09-04-2020 23:02
Sorry, dit slaat nergens op.
helaas wel
..
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 01:03
Reden: Foutje
99.09% gewijzigd
Leuke reltopic. En alle viva meiden zijn weer verontwaardigd. :lol:
Hippiemeisje schreef:
10-04-2020 01:01
..
is geen toeval, is een patroon
Alle reacties Link kopieren
Hippiemeisje schreef:
09-04-2020 23:58
Ik zei het expres op een hele vervelende toon, zodat je wakker zou worden. Het is niet normaal om als man van 50 iets met een vrouw/jongedame van 27 te beginnen..! Het is belachelijk, vind je dat zelf dan echt helemaal niet?
Dat is wel normaal. Mannen zijn nou eenmaal tot op hogere leeftijd vruchtbaar en vallen op vruchtbare vrouwen zoals to.

Vrouwen van hun eigen leeftijd zijn onvruchtbaar en dus uitgerangeerd.

Ze gaan slechts voor een vrouw van hun eigen leeftijd als ze geen jongere vrouw kunnen krijgen.

Het is fijn als je tot ruim in je volwassen leeftijd je ouders nog hebt maar niet noodzakelijk. Dus waarom zou to geen kind krijgen met deze man?

De eerste 10 a 15 jaar zullen best fijne jaren kunnen zijn met deze man.

Dan wordt hij echt oud en gaat hij jou belemmeren.

Maar he als jij eind dertig begin 40 gaat scheiden ben je not net king genoeg. Lees vruchtbaar zodat een man van je eigen leeftijd nog op je kan vallen. Zit je duhecalsnig de rest van je leven goed.
S-Meds schreef:
10-04-2020 01:05
is geen toeval, is een patroon
Ja toch.. brrr
Joanjett schreef:
10-04-2020 01:04
Leuke reltopic. En alle viva meiden zijn weer verontwaardigd. :lol:
Hmmm geen last van verontwaardiging wat to doet zal me worst wezen eerlijk gezegd
Stassie12 schreef:
10-04-2020 00:03
Nee dat is geen bewijs. Zijn ex hiervoor was 35 en hij heeft daarmee een relatie gehad van 4 jaar ook zij had een kinderwens dat is alleen niet gelukt. Hij is 2 jaar single geweest totdat hij mij heeft leren kennen. Je maakt teveel aannames.
Dus het maakt deze man helemaal niks uit met wie hij nog een kind krijgt.
Jij bent dus helemaal niet zo speciaal voor hem, als het wel was gelukt met zijn ex had hij daar dus een kind mee gekregen.
Maar echt, jij bent 27, Hij 50.
Doe normaal hoor.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 00:36
Ik weet de reden waarom maar dat ga ik hier niet neerzetten. Jullie hebben een verkeerd beeld over hem waarom weet ik niet. Er scheiden zoveel mensen op de wereld hij is niet de eerste en niet de laatste
Maar er zijn gelukkig weinig mensen die in 2 huwelijken kinderen maken en scheiden en dan nog tegen een 3de vrouw zeggen dat ze nog meer kinderen willen.
Dan ben je echt niet goed wijs en interesseert het je totaal niet of je kinderen gelukkig zijn of niet. Als je ze maar kan maken.
Een goede man zou dit helemaal niet willen.
Een volwassen, verstandige vrouw ook niet. Jullie passen goed bij elkaar.
Stassie12 schreef:
09-04-2020 22:54
Nou bijna al zijn vrienden hebben nu of een jonge vrouw of zijn getrouwd en gescheiden en weer hertrouwd met een jonge vrouw. Zij vinden dat het niet uitmaakt.
:hihi: Ja duhh, wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Wel een tikkie opvallend dat veel van zijn vrienden een jongere vriendin hebben. Ik neem zomaar even aan dat die vrienden ook goed in de slappe was zitten. Ze kunnen hun jongere vriendinnen natuurlijk heel lekker in de watten leggen. Maar een relatie houdt natuurlijk wel een stuk meer in dan financiële zekerheid en leuke dingen doen. En dan heb ik het nog helemaal niet over ouderschap. Een kennis van mij heeft ook een relatie met een (veel) oudere man. Tien jaar geleden zag je het er niet enorm aan af, nu is het toch echt wel een oude man. Zij oogt nog steeds wel tevreden, maar zij hebben dan ook samen geen kinderen gekregen, ik denk echt wel dat dat scheelt.
S-Meds schreef:
09-04-2020 22:32
ik ben nog veel ouder maar ik vind dat wij vrouwen er beter uitzien dan die oude kerels.
Mijn koffie, wat doe je?
YagaBaba schreef:
09-04-2020 22:40
Ik denk dat dat inderdaad waar is. Hij zocht een gehoorzamer exemplaar, zei hij in therapie. Ze juicht hem toe als hij de barbq aangestoken krijgt. Met behulp van een starter en aanwijzingen van de oudste. Wtf?

De jongste zei: "ze klonk als de meisjes uit mijn klas". Hij zit nog op de middelbare school.

We konden ons lachen met moeite inhouden.
Je klinkt zuur.
YagaBaba schreef:
09-04-2020 22:41
Mijn kinderen zijn ook aardig tegen dat meisje. Ze is ook best aardig, zeggen ze. Maar ze vinden het echt niks.
Misschien zeggen ze dat wel tegen jou omdat jij dat graag wil horen.
Ik heb alleen de OP gelezen, ik moet even reageren want het is net of ik mijn eigen verhaal lees. Ik was 26 toen ik mijn man leerde kennen, hij was 46. Ik ben nu 46, we zijn dus 20 jaar verder en hebben een dochter van 13.
Ongetwijfeld staan er reacties tussen: dat is zielig voor het kind, zo'n oude vader. Er zitten vast nadelen aan, maar tot nu toe niets van gemerkt. Ik had zelf verwacht dat het voor ons kind lastig zou worden om om te gaan met eventuele reacties van anderen, maar die zijn er eigenlijk niet. Ja, het maakt je kind wel op een punt bijzonder. Maar als ik zie hoe sommige kinderen uit haar klas moeten dealen met de (v)echtscheidingen van hun ouders denk ik wel eens: 'alleen maar een oude vader hebben is soms nog niet zo slecht'.
Ik weet niet wat de toekomst brengt. Natuurlijk heb ik ook getwijfeld vanwege zijn leeftijd. Maar ik vond het ook zonde om het mooie en leuke wat wij hadden (en nog steeds hebben) weg te gooien terwijl je toch niet weet wat er komt.

Groetjes
Spin
Andersom schreef:
09-04-2020 22:40
Maar juist voor dat kind zou je je moeten bedenken hoe dat voor het kind gaat zijn.
Mijn vader was zo oud toen ik geboren werd. Geweldig. Toen ik naar de middelbare school ging, ging hij met pensioen. Daarom had hij veel tijd voor mij.

Een van mijn beste vrienden zijn vader was nog ouder. Ook hij had echt niet anders gewild.

Dus de zorgen voor de kinderen zijn volstrekt onnodig en volledig gebaseerd op vooroordelen.
Th∅rdis schreef:
09-04-2020 22:48
Je kunt het een kind niet aandoen dat het 4 half broers en zussen heeft die minstens 15-25 jaar ouder zijn en die wél hun vader volledig hebben meegemaakt. Dan ben je 15, is je vader bíjna 70 en je halfbroer of zus 40. Je vader zien aftakelen als jij in de 20 bent, als hij dat gaat halen.

Prima dat jij een relatie wilt met iemand die zoveel ouder is, lekker doen. Maar krijg gewoon geen kinderen met zo’n man. Dat is oneerlijk tegenover het kind wat mij betreft.
Een beetje de situatie van een van mijn beste vrienden (3 halfbroers en 1 halfzus, ook zoveel ouder). Hij was en is erg close met ze en heeft er alleen maar profijt van gehad.
DS1971 schreef:
10-04-2020 06:41
Misschien zeggen ze dat wel tegen jou omdat jij dat graag wil horen.
Dat zou jij heel graag willen, maar nee, dat denk ik niet. Ik heb haar nooit ontmoet en ik wist niet eens hoe oud ze was tot de kinderen er zelf over begonnen. Ik heb er niet naar gevraagd.

Doet het pijn om te lezen dat kinderen niet bepaald staan te juichen bij zulke keuzes van hun vader?
anoniem_220327 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 07:00
36.68% gewijzigd
TO, maak je niet druk om wat anderen denken of vinden van zo'n leeftijdsverschil. Het is jouw leven.

Mijn vader is een oude vader. Hij was 52. Geen nadeel aan ondervonden.
Stassie12 schreef:
09-04-2020 23:02
Sorry, dit slaat nergens op.
Veel vrouwen op middelbare leeftijd hebben iets met ingeruild worden met een jonger exemplaar denk ik. Anders kan ik de stortvloed aan negatieve reacties niet plaatsen.

Het gaat niet om wat anderen aan vooroordelen hebben. Als het tussen jullie werkt is het goed.

En over 20 jaar? In 20 jaar kan zoveel gebeuren, ook met een man van jouw eigen leeftijd.

Mijn advies: gewoon genieten van de tijd samen en dan zie je vanzelf hoe het gaat.
Stassie12 schreef:
09-04-2020 22:38
Ik merk dat ik meer moeite heb met wat als over 20 jaar dan over het kind.
Komt dat misschien omdat jij zelf nog geen kinderen hebt en zelf geen oudere ouders hebt?
Bozo schreef:
09-04-2020 23:04
Dat zou ik als man ook zeggen, duh.

Ik zal open kaart spelen. Als ik als man kans kreeg om meer kinderen te kunnen maken, en met (veel) jongere vrouwen, zou ik dat ook niet uit de wind slaan.

Dat is volgens mij gewoon mannelijk instinct. Zoveel mogelijk voortplanten met zoveel mogelijk vrouwen.
Onzin. Ik heb relaties gehad met een vergelijkbaar leeftijdsverschil waarbij het werkte en gedate met vrouwen met vergelijkbaar leeftijdsverschil wat ik snel af heb gekapt omdat het echt niet werkte, waarbij leeftijd dan vooral een grote rol speelde.

De ene persoon is de ander niet.
..
anoniem_128354 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 12:27
Reden: spelfout
98.28% gewijzigd
stellar schreef:
09-04-2020 22:03
Een kind krijgen met een man die al 50 is 🤦🏼‍♀️
Doe zelf wat je niet laten kan maar dat kan je een kind niet aan doen
Is cultureel bepaald
In veel culturen zowel Westers en Oosters is dit normaal
Welkom in de tropen
hannaa45 schreef:
09-04-2020 23:54
Niemand hier ziet de voordelen, verander je daardoor van mening?
Nee, ze zien de vooroordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven