Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Liebeskind² schreef:
04-04-2020 01:07
Ik snap je punt hoor, maar om iemand nu ontslag te wensen gaat wel ver.

Waar wens ik iemand ontslag toe?
Ik was vandaag boodschappen doen bij Plus. Er stond bij de ingang een rek met allemaal gekleurde eieren, met de oproep er gratis eentje mee te nemen. Dus ik dacht, leuk, ik neem er een. Even later bedacht ik me dat dit natuurlijk net als van dat gratis snoepfruit voor kinderen was bedoeld...
Het ei heb ik niet teruggelegd. :nooo:
Ya no puede caminar
La_Cucaracha schreef:
11-04-2020 14:52
Ik was vandaag boodschappen doen bij Plus. Er stond bij de ingang een rek met allemaal gekleurde eieren, met de oproep er gratis eentje mee te nemen. Dus ik dacht, leuk, ik neem er een. Even later bedacht ik me dat dit natuurlijk net als van dat gratis snoepfruit voor kinderen was bedoeld...

Op die manier heb ik jaren geleden een banaan bij de Albert Heijn opgegeten.
De keer erop zag ik pas de tekst boven de fruitbak:
"Voor elk kleintje
een banaan of mandarijntje."
vind ik niet gierig, stond niet bij dat het voor kinderen was toch?
En ik neem aan dat het kippeneieren zijn, waarvan ze er nu veel minder verkopen dan normaal, wegens geen kleinkinderen die bij opa en oma eieren gaan zoeken.
Dus die eieren worden anders weggegooid.

Zag bij Zeeman ook een heel rek oranje shirts net kroontjes er op (niet om mee te nemen), maar die worden ook amper verkocht als er geen koningsdag is, maar zijn vast al maanden geleden besteld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Odense* schreef:
11-04-2020 15:36
"Voor elk kleintje
:biggrin: Deze vind ik heel grappig, ik moest hardop lachen!
Ya no puede caminar
nlies schreef:
vind ik niet gierig, stond niet bij dat het voor kinderen was toch?
En ik neem aan dat het kippeneieren zijn, waarvan ze er nu veel minder verkopen dan normaal, wegens geen kleinkinderen die bij opa en oma eieren gaan zoeken.
Dus die eieren worden anders weggegooid.
Klopt! Maar stel dat iedere volwassene dit zou doen, dan zou er voor de kinderen niets of te weinig overblijven denk ik.
Ya no puede caminar
Als het goed is komen er nu geen ouders met kinderen in de winkels toch? Mensen moeten alleen boodschappen doen dus ik zou me over dat ei geen zorgen maken.
Er komen nog wel ouders met kinderen, alleen zo min mogelijk. Als papa moet werken, of als je een alleenstaand ouder bent, en er is nu nergens en bij niemand opvang meer, dan moet je wel. Bestellen online zit hier ook volledig vol voor de aankomende maand
Shiitake schreef:
11-04-2020 17:43
Er komen nog wel ouders met kinderen, alleen zo min mogelijk. Als papa moet werken, of als je een alleenstaand ouder bent, en er is nu nergens en bij niemand opvang meer, dan moet je wel. Bestellen online zit hier ook volledig vol voor de aankomende maand
En wat nou als mama moet werken?
dolfje schreef:
11-04-2020 17:26
Als het goed is komen er nu geen ouders met kinderen in de winkels toch? Mensen moeten alleen boodschappen doen dus ik zou me over dat ei geen zorgen maken.
Met kinderen onder de 6/7 zul je ze wel mee moeten nemen.
Odense* schreef:
"Voor elk kleintje
Ik ben 1.60 dus een kleintje van bijna 50 :jump:
(niet dat ik het pak)
SjaanRoeispaan schreef:
11-04-2020 17:50
Nou inderdaad.
Th∅rdis schreef:
11-04-2020 17:51
Met kinderen onder de 6/7 zul je ze wel mee moeten nemen.
Als je alleenstaand bent ja maar anders toch niet? Winkels zijn 7 dagen per week open en vaak tot 21:00 ook. Er is vast wel een moment te vinden dat er een ouder thuis kan blijven met de kinderen? En dat vind ik eigenlijk altijd al. Snap nooit waarom er heel gezinnen perse op zaterdag met zijn allen boodschappen moeten gaan doen.
dolfje schreef:
11-04-2020 18:23
Als je alleenstaand bent ja maar anders toch niet? Winkels zijn 7 dagen per week open en vaak tot 21:00 ook. Er is vast wel een moment te vinden dat er een ouder thuis kan blijven met de kinderen? En dat vind ik eigenlijk altijd al. Snap nooit waarom er heel gezinnen perse op zaterdag met zijn allen boodschappen moeten gaan doen.
Onze buren gingen alweer gezellig samen met kind boodschappen doen. Ik snap dat eerlijk gezegd ook nooit zo.
Ik was vanmiddag gierig in de zin van dat ik het laatste perenijsje alleen opgegeten heb :P
Trotter schreef:
04-04-2020 06:24
Waar wens ik iemand ontslag toe?
Jij niet. Ik reageerde toch eerst op iemand anders.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
SjaanRoeispaan schreef:
Je snapt wat ik bedoel.
Ik praat vanuit mezelf waarom ik mijn kind meeneem. En ook ik ben een werkende moeder.
La_Cucaracha schreef:
11-04-2020 16:26
Klopt! Maar stel dat iedere volwassene dit zou doen, dan zou er voor de kinderen niets of te weinig overblijven denk ik.

Correct! Kinderen in Nederland komen zoveel te kort. Een dikke foei ban hier ook!
lise1985 schreef:
11-04-2020 19:44
Onze buren gingen alweer gezellig samen met kind boodschappen doen. Ik snap dat eerlijk gezegd ook nooit zo.
Samen? Dat snap ik echt niet. Als je samen bent kan een van de twee met kind thuis (of in ieder geval buiten) blijven.
Natte tosti..
lise1985 schreef:

Is toch hartstikke gezellig, een familie-uitje! :proud: :roll:
lise1985 schreef:

Wij gaan ook samen. We combineren het met een wandeling buiten. Mijn man wacht dan even buiten (en is dolgelukkig dat hij nu de supermarkt niet in hoeft, wat hem betreft mag dit nog wel even duren ;-D).
La_Cucaracha schreef:
11-04-2020 14:52

1 ei is prima toch!

Er zijn er vast ook weer die de zakken volstoppen.
RocketScienceFiction schreef:
12-04-2020 07:19
Correct! Kinderen in Nederland komen zoveel te kort. Een dikke foei ban hier ook!
:there: Sorry dat ik je boos heb gemaakt. Gratis kinderappel om het goed te maken?
Ya no puede caminar
SjaanRoeispaan schreef:

Ik vind het een beetje flauw om volkomen fictieve situaties in de strijd te gooien. ;-D
nerdopviva schreef:
12-04-2020 10:36
Wij gaan ook samen. We combineren het met een wandeling buiten. Mijn man wacht dan even buiten (en is dolgelukkig dat hij nu de supermarkt niet in hoeft, wat hem betreft mag dit nog wel even duren ;-D).
Maar waarom “moet” hij dan normaal wel met je mee? Ik moet m’n man echt niet mee hebben hoor als ik boodschappen doe. Ben m constant kwijt en komt met van alles aan zetten wat we niet nodig hebben.
Veel rustiger zonder ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven