Uitschelden in ruzies

03-05-2020 10:26 153 berichten
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.🙁
Wat is jullie mening hierover?
anoniem_63ce4eea9268e wijzigde dit bericht op 03-05-2020 10:33
Reden: Aanvulling
2.26% gewijzigd
Kies voor jezelf meid. :hug:
Als je het lastig vindt, bedenk dan dit: Je kunt hem, nadat je weer zelfstandig woont, altijd bezoeken als hij wèl gezellig is.
Alle reacties Link kopieren
Ank81 schreef:
03-05-2020 10:39
Ik vind dat zelf ook, hij zegt het zijn maar woorden en ik meen ze niet.
Maar het kwetst mij heel erg, vooral dat bah walgelijke vrouw komt heel kleinerend op mij over.
Zijn excuses zijn ook maar woorden dus die meent hij dan ook niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hier ook n partner die in voorkomende gevallen (ruzie) als n bootwerker gaat schelden, op de man, kwetsend. Blijft iedere keer weer iets van hangen. Ik loop meestal maar gewoon weg.
bimzarellio wijzigde dit bericht op 03-05-2020 11:26
0.84% gewijzigd
Bimzarellio...what else
Hij verwijt: je houdt niet genoeg van hem... Ik zou hierop antwoorden: dat klopt, ik hou namelijk meer van mezelf.

Laat je niet manipuleren hoor. Dit is iets wat hij altijd zal blijven doen. Probeer meer van jezelf te houden je verdient dit niet.
Aan liefde zonder respect heb je niets. Ik zou wegwezen.
Ank81 schreef:
03-05-2020 11:16
Ik reageer even in het algemeen naar iedereen toe, dankjewel voor jullie reacties ik heb er heel veel aan. Tuurlijk weet ik dat het niet acceptabel is maar het is ook nog eens zover dat ik aan mezelf twijfel omdat er dingen gezegd worden als, ja maar jij deed dat en daarom werd ik zo boos.
Het is inderdaad zo dat ik steeds weer val voor de lieve woorden, we zijn nu ook uit elkaar en ik krijg allemaal berichten met liefdesverklaringen en spijt. Hij neemt het mij nu kwalijk dat ik het niet nog een kans wil geven want hij wilt het laten zien. Ik hou niet genoeg van hem zegt hij..

NEE NEE NEE laat je nooit aanpraten dat zijn agressie aan jou ligt. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Voordat jij in zijn leven kwam had hij toch ook al agressieproblemen? Hoe kan het dan aan jou liggen?

Jij houd niet van hem? Hij houd niet van jou zal hij bedoelen. Pure manipulatie! Laat je niks aanpraten To.
Ank81 schreef:
03-05-2020 11:07
Nee niet naar mij maar heeft weleens tegen de deur geslagen

Wat naar! Hoe voelde je je toen?
rosanna08 schreef:
03-05-2020 11:24
Zijn excuses zijn ook maar woorden dus die meent hij dan ook niet
Scherp. :lightbulb:
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-05-2020 11:20
Hoe lang zijn jullie samen?
2 jaar, en we zijn nu voor de 3e keer uit elkaar..
Ank81 schreef:
03-05-2020 11:29

Houden zo!!
Bimzarellio schreef:
03-05-2020 11:25
Hier ook n partner die in voorkomende gevallen (ruzie) als n bootwerker gaat schelden, op de man, kwetsend. Blijft iedere keer weer iets van hangen. Ik loop meestal maar gewoon weg.
Waarom pik je dat? Dan heb je toch helemaal geen gelijkwaardige, leuke, veilige relatie?
Onvoorstelbaar dat je dit niet na één keer hebt afgekapt.

Boos worden op elkaar en ruzie maken zijn sowieso al een teken dat het niet goed gaat. Maar beide kan je respectvol oplossen zonder elkaar te kwetsen.

Normaal opgevoedde mensen leren al op peuterleeftijd dat je anderen niet uitscheldt. Of ze nou ADHD hebben of niet. Anderen leren het pas op de kleuterschool.

Ik zou hem vertellen dat hij al veel te veel kansen heeft gehad.
Ank81 schreef:
Houden zo !
Ik herken wel wat van je situatie. Mijn man gebruikt niet zulke bewoordingen als jouw man maar kan wel enorm onredelijk uit de bocht vliegen, ook adhd. Als hij boos is lijkt hij op dat punt gewoon niet meer na te denken. In het begin ging ik dan vol terug eropin waardoor we explodeerde. Nu zeg ik: het is niet ok hoe je reageert en dan stap ik uit de situatie. Dat helpt hem sneller normaal doen. Belangrijk onderdeel hier van is dat mijn man echt wel zijn best doet om zijn gedrag te verbeteren. Dat lukt niet altijd maar wel steeds vaker.

Als mijn man er niet aan had willen werken dan was het voor mij klaar geweest. Ik heb ook mijn absoluut niet leuke punten en ik doe ook mijn best om daar niet continue in te vervallen. Niemand is perfect maar als je iemand kwetst met je gedrag zal je wel aan het werk moeten.
Abundance-of-Freedom schreef:
03-05-2020 11:28
Wat naar! Hoe voelde je je toen?
Ik voelde wanhoop en angst, hij zegt dat ik hem zo boos maak maar hij voelt zich zo snel aangevallen.
Ank81 schreef:
Dit zegt toch ook al genoeg? Het is lastig, omdat je wel iets voor hem voelt. Maar laat je alsjeblieft niet zo behandelen en zet er nu voorgoed een punt achter.

Zwak dat hij het trouwens op zijn ADHD gooit. Mijn zusje heeft ook zware ADHD. Kan inderdaad qua humeur snel omslaan, maar zij zal nooit schelden. En dan vooral niet met zulke woorden. Dat is echt niet oké.
Abundance-of-Freedom schreef:
03-05-2020 11:26
NEE NEE NEE laat je nooit aanpraten dat zijn agressie aan jou ligt. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Voordat jij in zijn leven kwam had hij toch ook al agressieproblemen? Hoe kan het dan aan jou liggen?

Jij houd niet van hem? Hij houd niet van jou zal hij bedoelen. Pure manipulatie! Laat je niks aanpraten To.
Ik ben nu ook al een week aan het vertellen dat hij zijn kansen gehad heeft maar het ene moment krijg ik te horen dat hij het allemaal inziet maar als ik vervolgens voet bij stuk hou dan moet ik weer doodvallen, hou ik niet genoeg van hem en ben ik gemeen dat ik hem niet de kans geef te laten zien dat hij wilt veranderen.
Ongelooflijk dat mensen blijven hangen in dergelijk relaties.
Dat staat echt zo ver af van jezelf het beste gunnen!!
Ank81 schreef:
03-05-2020 11:35
ben ik gemeen dat ik hem niet de kans geef te laten zien dat hij wilt veranderen.
Die kans geef je hem al jaren maar hij doet er niets mee
Saartjepoes2 schreef:
03-05-2020 11:32
Ik herken wel wat van je situatie. Mijn man gebruikt niet zulke bewoordingen als jouw man maar kan wel enorm onredelijk uit de bocht vliegen, ook adhd. Als hij boos is lijkt hij op dat punt gewoon niet meer na te denken. In het begin ging ik dan vol terug eropin waardoor we explodeerde. Nu zeg ik: het is niet ok hoe je reageert en dan stap ik uit de situatie. Dat helpt hem sneller normaal doen. Belangrijk onderdeel hier van is dat mijn man echt wel zijn best doet om zijn gedrag te verbeteren. Dat lukt niet altijd maar wel steeds vaker.

Als mijn man er niet aan had willen werken dan was het voor mij klaar geweest. Ik heb ook mijn absoluut niet leuke punten en ik doe ook mijn best om daar niet continue in te vervallen. Niemand is perfect maar als je iemand kwetst met je gedrag zal je wel aan het werk moeten.
Hij zegt steeds er aan te gaan werken maar hulp of medicatie wilt hij absoluut niet en het gaat steeds een tijdje goed maar uiteindelijk barst toch de bom, gaat hij weg en kleineert hij mij.
Ank81 schreef:
03-05-2020 11:38
Hij zegt steeds er aan te gaan werken maar hulp of medicatie wilt hij absoluut niet en het gaat steeds een tijdje goed maar uiteindelijk barst toch de bom, gaat hij weg en kleineert hij mij.
Dan werkt hij er dus niet aan
Ank81 schreef:
03-05-2020 11:32
Ik voelde wanhoop en angst, hij zegt dat ik hem zo boos maak maar hij voelt zich zo snel aangevallen.
Alarmbellen!!!

Jij voelde je ellendig, maar hij zei dat het jouw schuld is?

En jij wil oud worden met deze gast? Hij gaat echt niet veranderen, hoor, integendeel. En straks als er (God verhoede!) kinderen zijn? Wat krijgen die als voorbeeld? "Schelden + grote bek = altijd gelijk hebben"?

En jij bent gemeen en hebt niet genoeg liefde voor hem? Lieve schat, iemand die jou voor kk-hoer uitmaakt verdient jouw liefde niet!

Zodra hij jou weer ingepalmd hebt en onder de duim heeft met zijn gedrag, is het weer: terug naar af.

Ben je bang om over te schieten of zo, dat je zo twijfelt? Of denk je dat dit eigenlijk normaal gedrag is en dat jij het zelf over je afroept?
Oh, en ADHD is geen excuus voor zulk gedrag. Dit is geen ADHD, dit is asociaal, egoïstisch en gestoord gedrag.
Ank81 schreef:
03-05-2020 11:38
Zoals ik al zei, geen enkel woord van hem is waar.
Daarmee dus ook zijn woorden dat het allemaal jouw schuld zou zijn niet ;-)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Niet teruggaan.

Hij veranderd niet.

NOOIT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven