Uitschelden in ruzies
zondag 3 mei 2020 om 10:26
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.
Wat is jullie mening hierover?
Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.
Wat is jullie mening hierover?
anoniem_63ce4eea9268e wijzigde dit bericht op 03-05-2020 10:33
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
2.26% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 10:56
Juist omdat de emoties anders werken geeft dat een gebrek aan controle. Hij zal echt het kk hoer niet kunnen veranderen in 'Ik ben boos en heb een time out nodig'. En al helemaal niet in the heat of the moment. Tenzij hij professionele hulp zoekt, maar dat moet eigenlijk al van jongs af aan gebeuren en dan nog met wisselend resultaat.moizer schreef: ↑03-05-2020 10:50Geen beste manier van ruzie maken! Hij zal hierin stappen moeten gaan zetten.
Er wordt hierboven gezegd dat het makkelijk is om alles op zijn ADHD af te schuiven. Klopt, maar emoties werken dan wel wat anders. Dat is iets om rekening mee te houden. Wél zou je wat mij betreft een aantal ‘harde grenzen’ aan kunnen geven qua welke woorden hij gebruikt. Dat je je emoties te heftig uit kan, maar werk er iig aan dit te verbeteren! (Zolang het verbaal is natuurlijk, fysiek is wat mij betreft ook een harde grens).
zondag 3 mei 2020 om 10:56
Klopt.
Mijn buurvrouw (met twee labelkinderen op het speciaal onderwijs) ergert zich ook dood aan al die kinderen/mensen die zich misdragen en daar niet op aangesproken worden omdat ze nu eenmaal ...... hebben.
Een label is geen vrijbrief om niet op te hoeven voeden of je te misdragen.
zondag 3 mei 2020 om 11:03
Zo eentje heb ik er ook een jaar of 8 gehad.
En het lag altijd aan iets anders dan aan zijn kutkarakter of gebrek aan respect voor mij. Het was de werkdruk, het ontbreken van succes, zijn jeugd, de ADHD.
Achteraf lach ik mij kapot dat ik erin ben getrapt.
Maar op de momenten zelf was het een eb en vloedmechanisme waarin ik uitgescholden werd en weer omarmd en juist die omarmingen en excuses maakten mij zo blij omdat al dat andere mij zo'n rotgevoel gaf.
Nooit meer.
De eerste vent die mij uitscheldt, die keer ik de rug toe en wil ik nooit meer zien.
(ik heb zelf een diagnose ADD met medicatie en ik scheld nooit en ben ook nooit zomaar boos en speel zeker geen spelletjes met mensen of ben onberekenbaar)
En het lag altijd aan iets anders dan aan zijn kutkarakter of gebrek aan respect voor mij. Het was de werkdruk, het ontbreken van succes, zijn jeugd, de ADHD.
Maar op de momenten zelf was het een eb en vloedmechanisme waarin ik uitgescholden werd en weer omarmd en juist die omarmingen en excuses maakten mij zo blij omdat al dat andere mij zo'n rotgevoel gaf.
Nooit meer.
De eerste vent die mij uitscheldt, die keer ik de rug toe en wil ik nooit meer zien.
(ik heb zelf een diagnose ADD met medicatie en ik scheld nooit en ben ook nooit zomaar boos en speel zeker geen spelletjes met mensen of ben onberekenbaar)
zondag 3 mei 2020 om 11:04
Zeker mee eens, we zijn ook al 2x uit elkaar geweest maar hij beloofd het niet meer te doen en toch gebeurd het weer..Abundance-of-Freedom schreef: ↑03-05-2020 10:47Je bent de liefste en de mooiste van de hele wereld. En dan krijg je deze behandeling?
Je weet best dat hij uit z'n nek lult.
Dit is geen liefde, jij behoort je geliefd te voelen bij je geliefde. Geborgen, veilig, op je gemak. Mee eens?
Aantrekken afstoten, heel vermoeiend. Maar de fijne momenten zijn ook heel intens en dan voel ik me enorm geliefd dat maakt het weer zo moeilijk.
zondag 3 mei 2020 om 11:06
Jaaa, en hij is heel zielig en hij kan er niks aan doen.
Laat mij raden, hij kookt wel heel lekker en de seks is goed en hij heeft verstand van wijn en jullie kijken heerlijk artistieke films op de bank terwijl jullie diepgaande gesprekken hebben?
zondag 3 mei 2020 om 11:06
Precies dit.. alsof het verslavend werkt..KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑03-05-2020 11:03Zo eentje heb ik er ook een jaar of 8 gehad.![]()
Nooit meer.
zondag 3 mei 2020 om 11:07
Nee niet naar mij maar heeft weleens tegen de deur geslagenAbundance-of-Freedom schreef: ↑03-05-2020 11:05Wordt hij ook weleens fysiek To, duwen, trekken etc.?
zondag 3 mei 2020 om 11:07
Wat treurig dat jij denkt dat het normaal is dat je iemand waar je van houdt uitscheldt bij een ruzie. En dat je denkt dat ADHD de oorzaak is. Hij gaat hierin nooit veranderen, dat besef je wel he? Dus als jij je nog 30/40 jaar uit wil laten schelden, ga vooral je gang. Veel plezier ermee.
Bij de eerste kkhoer had ik mijn koffers al gepakt (en een stoel in zijn nek gelegd).
Bij de eerste kkhoer had ik mijn koffers al gepakt (en een stoel in zijn nek gelegd).
zondag 3 mei 2020 om 11:08
Dus dat hij woorden als kanker gebruikt is verder helemaal prima want ja die fijne momenten?
zondag 3 mei 2020 om 11:09
Het is ook een verslaving, doet hetzelfde met je hersenen. Doordat je je zo rot voelt gaan ze op zoek naar een snelle beloning, die je het makkelijkst vindt in zijn armen en woorden. Google het maar eens. Het uitmaken met hem zal voelen als afkicken, maar eenmaal er doorheen voel je je vast zó bevrijd!
zondag 3 mei 2020 om 11:11
zondag 3 mei 2020 om 11:16
Ik reageer even in het algemeen naar iedereen toe, dankjewel voor jullie reacties ik heb er heel veel aan. Tuurlijk weet ik dat het niet acceptabel is maar het is ook nog eens zover dat ik aan mezelf twijfel omdat er dingen gezegd worden als, ja maar jij deed dat en daarom werd ik zo boos.
Het is inderdaad zo dat ik steeds weer val voor de lieve woorden, we zijn nu ook uit elkaar en ik krijg allemaal berichten met liefdesverklaringen en spijt. Hij neemt het mij nu kwalijk dat ik het niet nog een kans wil geven want hij wilt het laten zien. Ik hou niet genoeg van hem zegt hij..
Het is inderdaad zo dat ik steeds weer val voor de lieve woorden, we zijn nu ook uit elkaar en ik krijg allemaal berichten met liefdesverklaringen en spijt. Hij neemt het mij nu kwalijk dat ik het niet nog een kans wil geven want hij wilt het laten zien. Ik hou niet genoeg van hem zegt hij..
zondag 3 mei 2020 om 11:19
Dus het is jouw schuld dat hij je kleineert en uitscheldt voor kkhoer? Dit is een glijdende schaal TO. Echt, maak het uit voor je jezelf helemaal kwijt raakt. Je wordt steeds onzekerder en zo heeft ie je graag. Dat is geen liefde, dat is macht willen hebben.
Echt, er zijn ook relaties waar je lieve woordjes krijgt zonder eerst verbaal in elkaar gebeukt te worden.
Echt, er zijn ook relaties waar je lieve woordjes krijgt zonder eerst verbaal in elkaar gebeukt te worden.
zondag 3 mei 2020 om 11:20
Volgende keer wegblijven To. En zoek hulp bij familie en vriendinnen. Vertel het ze, als stok achter de deur.
zondag 3 mei 2020 om 11:22
Meestal is het mijn schuld inderdaad. Er is geen ruimte voor mijn gevoelens dat is vaak overdreven en aanstellerij.nessemeisje schreef: ↑03-05-2020 11:19Dus het is jouw schuld dat hij je kleineert en uitscheldt voor kkhoer? Dit is een glijdende schaal TO. Echt, maak het uit voor je jezelf helemaal kwijt raakt. Je wordt steeds onzekerder en zo heeft ie je graag. Dat is geen liefde, dat is macht willen hebben.
Totdat we uit elkaar zijn dan gaat hij zich rot voelen en ziet hij zijn fouten wel in. Maar daarna gaat het 2 weken goed.. en daar gaan we weer..
zondag 3 mei 2020 om 11:22
ja, het is jouw schuld dat hij zo doet. En ook jouw schuld dat hij nu zo ongelukkig is en jullie uit elkaar zijn.Ank81 schreef: ↑03-05-2020 11:16Ik reageer even in het algemeen naar iedereen toe, dankjewel voor jullie reacties ik heb er heel veel aan. Tuurlijk weet ik dat het niet acceptabel is maar het is ook nog eens zover dat ik aan mezelf twijfel omdat er dingen gezegd worden als, ja maar jij deed dat en daarom werd ik zo boos.
En het komt allemaal omdat jij toen dit en dat zei, en je verdraaid ook alles wat er wordt gezegd tijdens ruzies.
zondag 3 mei 2020 om 11:23
Lekker uit elkaar blijven. Het zijn nu nog lieve woordjes en over een paar dagen word je weer uitgescholden omdat je niet in zijn armen springt zoals het hoort.Ank81 schreef: ↑03-05-2020 11:16Ik reageer even in het algemeen naar iedereen toe, dankjewel voor jullie reacties ik heb er heel veel aan. Tuurlijk weet ik dat het niet acceptabel is maar het is ook nog eens zover dat ik aan mezelf twijfel omdat er dingen gezegd worden als, ja maar jij deed dat en daarom werd ik zo boos.
zondag 3 mei 2020 om 11:23
Waarom laat je dat steeds gebeuren dan?