Afspraken nakomen
woensdag 6 mei 2020 om 11:39
Aangezien OP verwijderen niet toegestaan is (en ik eerlijk moet bekennen dat ik de huisregels niet goed heb gelezen, excuses) zal ik beknopt de situatie weer vermelden. Persoonlijke details laat ik er nu uit aangezien ik niet herkend wil worden door een bekende of familie.
Situatie:
Samen met vriend afspraken gemaakt over hoe laat we naar bed gaan. Dit afgesproken ivm mijn aandoening en ik slaap hard nodig heb. De afspraak is om om 23.30 uur naar bed te gaan. Alleen gaan slapen of met oordoppen oid werkt niet aangezien ik telkens wakker word van hem als hij ver na middernacht naar bed komt en ik niet meer door kan slapen. Dit leidt tot frustraties en gebroken dagen. Vriend komt de gemaakte afspraak niet na (dit is al maanden gaande) terwijl hij elke keer belooft om rekening te houden met mij. De loze beloftes maken mij gefrustreerd.
Ben ik hier redelijk in of zijn er mensen met soortgelijke situaties of adviezen?
Situatie:
Samen met vriend afspraken gemaakt over hoe laat we naar bed gaan. Dit afgesproken ivm mijn aandoening en ik slaap hard nodig heb. De afspraak is om om 23.30 uur naar bed te gaan. Alleen gaan slapen of met oordoppen oid werkt niet aangezien ik telkens wakker word van hem als hij ver na middernacht naar bed komt en ik niet meer door kan slapen. Dit leidt tot frustraties en gebroken dagen. Vriend komt de gemaakte afspraak niet na (dit is al maanden gaande) terwijl hij elke keer belooft om rekening te houden met mij. De loze beloftes maken mij gefrustreerd.
Ben ik hier redelijk in of zijn er mensen met soortgelijke situaties of adviezen?
anoniem_63b5fb921261f wijzigde dit bericht op 06-05-2020 17:37
76.43% gewijzigd
woensdag 6 mei 2020 om 11:53
Ik haat tegelijk naar bed gaan met mijn partner dus geen tips.
Ik vind samen gaan slapen elke avond echt lastig ivm nachtcrème opdoen etc, ik wil eigenlijk niet kletsen maar nog even wat lezen, lig vaak na te denken (heb een notitieblokje naast mijn bed), etc.
Dus ik zou me gewoon aanwennen lekker te gaan slapen, je kunt van een ander niet verwachten vroeger naar bed te gaan als diegene eigenlijk wil.
Ik vind samen gaan slapen elke avond echt lastig ivm nachtcrème opdoen etc, ik wil eigenlijk niet kletsen maar nog even wat lezen, lig vaak na te denken (heb een notitieblokje naast mijn bed), etc.
Dus ik zou me gewoon aanwennen lekker te gaan slapen, je kunt van een ander niet verwachten vroeger naar bed te gaan als diegene eigenlijk wil.
woensdag 6 mei 2020 om 11:54
woensdag 6 mei 2020 om 11:56
Dit.
Ja heel lullig dat hij heeft ingestemd met die afspraak en vervolgens iets anders doet, maar had je echt verwacht dat deze afspraak haalbaar zou zijn?
woensdag 6 mei 2020 om 11:57
woensdag 6 mei 2020 om 12:00
Niet iedereen heeft zelfde slaappatroon. Of willen niet perse altijd samen tegelijk naar bed.
En afspraken maken impliceert dat jij een probleem met zijn slaaptijd/routine had en bent gaan drammen/ruzie maken er over?
Het klinkt zo leuk maar soms werkt dat gewoon niet. Gewoon omdat hij niet zo is en jij vanuit ziekte hem dingen wil opleggen.
Pas je dan wel of niet bij elkaar qua behoeftes?
Of kan jij je niet zo druk maken omdat samen naar bed gaan?
En afspraken maken impliceert dat jij een probleem met zijn slaaptijd/routine had en bent gaan drammen/ruzie maken er over?
Het klinkt zo leuk maar soms werkt dat gewoon niet. Gewoon omdat hij niet zo is en jij vanuit ziekte hem dingen wil opleggen.
Pas je dan wel of niet bij elkaar qua behoeftes?
Of kan jij je niet zo druk maken omdat samen naar bed gaan?
woensdag 6 mei 2020 om 12:01
Je kan wel apart slapen af en aan om niet elke nacht wakker te worden van hem?
woensdag 6 mei 2020 om 12:01
Mijn man gaat ook later naar bed dan ik. Geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om een volwassen man te dwingen op een bepaald moment te gaan slapen. Ik denk dat je beter kan bekijken hoe je jouw probleem kan oplossen, namelijk dat je zo makkelijk wakker wordt. Oordoppen bijvoorbeeld. Nu maak je van jouw probleem zijn probleem. Of is het eigenlijke probleem dat je vindt dat hij teveel en te lang aan het gamen is?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 6 mei 2020 om 12:02
Ik vind jou onredelijk in je verwachtingen. Heel vervelend dat jij zo aan die regelmaat gebonden bent maar daar kun je hem niet mee opzadelen. Niks irritanter dan in bed moeten liggen als je nog helemaal niet moe bent. Dan gaat hij waarschijnlijk toch alleen maar liggen draaien, waar jij dan óók weer last van hebt omdat je een lichte slaper bent.
Op zoek naar een appartement met twee slaapkamers? Of zorgen dat je een goede bank hebt dat hij daarop kan blijven liggen als hij tot laat zit te gamen? Ik ken ook iemand die regelmatig een nachtje op de bank slaapt omdat hij enorm snurkt. Als zijn vrouw eerder naar bed gaat dan hij wil hij haar niet wakker maken als hij erbij komt liggen. Want hij ligt in 5 minuten te snurken en zij kan de rest van de nacht de slaap niet meer vatten.
Ik zou op zoek gaan naar een andere oplossing maar niet van hem verwachten dat hij zich aanpast aan jouw ritme.
Op zoek naar een appartement met twee slaapkamers? Of zorgen dat je een goede bank hebt dat hij daarop kan blijven liggen als hij tot laat zit te gamen? Ik ken ook iemand die regelmatig een nachtje op de bank slaapt omdat hij enorm snurkt. Als zijn vrouw eerder naar bed gaat dan hij wil hij haar niet wakker maken als hij erbij komt liggen. Want hij ligt in 5 minuten te snurken en zij kan de rest van de nacht de slaap niet meer vatten.
Ik zou op zoek gaan naar een andere oplossing maar niet van hem verwachten dat hij zich aanpast aan jouw ritme.
woensdag 6 mei 2020 om 12:06
Dus ik moet maar slikken dat ik elke dag een rotdag heb, mijzelf er doorheen moet slepen van vermoeidheid omdat vriendlief nog spelletje wilt spelen?
Waar is dat eerlijk?
Waar is het rekening houden met elkaar? Als ik nou elke avond om 20.00 uur naar bed wil snap ik het volledig. Dat zou ik hem nooit verplichten, echt niet. Maar mij lijkt 23.30 een redelijke tijd om doordeweeks naar bed te gaan.
woensdag 6 mei 2020 om 12:07
Blijkbaar werkt om 23.30 niet voor jouw vriend TO, het lijkt me ook niet erg gezellig bij jullie thuis, jij die om 23.29 non verbaal laat merken dat het bedtijd is, en hij die nog even wil gamen.
Als ik jouw vriend was dan had ik het hazepad gekozen, want de wereld draait niet om jou.
Als ik jouw vriend was dan had ik het hazepad gekozen, want de wereld draait niet om jou.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
woensdag 6 mei 2020 om 12:07
wij gaan zelden tegelijk slapen. ik ben meestal verrast als ik nog wakker ben als hij komt slapen. in normale omstandigheden staat mijn wekker dan ook véél vroeger dan die van hem. soms word ik wakker als hij komt slapen, soms niet.
ik denk dat de simpelste oplossing is om te leren in slaap te vallen met/zonder hem en als hij later komt slapen weer terug in slaap te vallen.
het is dom van hem om dit met jou te hebben afgesproken, maar samen gaan slapen is echt iets heel lastigs. hij heeft zijn ritme en jij hebt dat van jou
ik denk dat de simpelste oplossing is om te leren in slaap te vallen met/zonder hem en als hij later komt slapen weer terug in slaap te vallen.
het is dom van hem om dit met jou te hebben afgesproken, maar samen gaan slapen is echt iets heel lastigs. hij heeft zijn ritme en jij hebt dat van jou
woensdag 6 mei 2020 om 12:08
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat: het lijkt jou een redelijke tijd om naar bed te gaan, maar voor jouw vriend is dat geen redelijke tijd. Niemand heeft gelijk; wat voor jou werkt, werkt voor hem niet. En nu dwing je hem om jouw ritme aan te houden.Jorunn13 schreef: ↑06-05-2020 12:06Dus ik moet maar slikken dat ik elke dag een rotdag heb, mijzelf er doorheen moet slepen van vermoeidheid omdat vriendlief nog spelletje wilt spelen?
Waar is dat eerlijk?
Waar is het rekening houden met elkaar? Als ik nou elke avond om 20.00 uur naar bed wil snap ik het volledig. Dat zou ik hem nooit verplichten, echt niet. Maar mij lijkt 23.30 een redelijke tijd om doordeweeks naar bed te gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 6 mei 2020 om 12:09
nee hoor, je moet gewoon niet met hem in 1 huis willen wonenJorunn13 schreef: ↑06-05-2020 12:06Dus ik moet maar slikken dat ik elke dag een rotdag heb, mijzelf er doorheen moet slepen van vermoeidheid omdat vriendlief nog spelletje wilt spelen?
Waar is dat eerlijk?
woensdag 6 mei 2020 om 12:10
Jorunn13 schreef: ↑06-05-2020 12:06Dus ik moet maar slikken dat ik elke dag een rotdag heb, mijzelf er doorheen moet slepen van vermoeidheid omdat vriendlief nog spelletje wilt spelen?
Waar is dat eerlijk?
Je kan gewoon naar bed gaan toch?
En dan is hem dat verplichten wel oke? Omdat jij dat een redelijke tijd vindt?
Echt wat een rare bekrompen kijk is dit.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 12:10
3.27% gewijzigd
Ik, ik, ik, ik is ook geen rekening houden met elkaar.Jorunn13 schreef: ↑06-05-2020 12:06Dus ik moet maar slikken dat ik elke dag een rotdag heb, mijzelf er doorheen moet slepen van vermoeidheid omdat vriendlief nog spelletje wilt spelen?
Waar is dat eerlijk?
Ga alleen wonen of zoek een ander hondje. Lijkt me de beste optie.
granny71 schreef: ↑06-05-2020 11:57Pik deze zin er even uit je openingspost
Dan heeft hij totaal de vrijheid qua hoe laat hij naar bed wilt gaan.
Ben je zijn vriendin of zijn moeder?
Mijn kinderen bepalen al vanaf 16 jaar helemaal zelf hoe laat ze naar bed gaan. In het weekend maar ook door de week.
Als ik gewoon zou doorslapen als hij naar bed komt zou ik het totaal niet erg vinden. Of als ik maar eventjes wakker lig kan ik het ook nog hebben. Maar pas na uren en uren weer in slaap kunnen dommelen?
Oordoppen oid allemaal al geprobeerd. Heeft geen nut.
En nee, ik ben niet zijn moeder. Maar ik vind wel dat een volwassen man zich aan zijn afspraken moet houden als hij ze maakt. Dat is toch niet meer dan normaal?
woensdag 6 mei 2020 om 12:11
Je klinkt echt als een drammende kleuter.Jorunn13 schreef: ↑06-05-2020 12:10Als ik gewoon zou doorslapen als hij naar bed komt zou ik het totaal niet erg vinden. Of als ik maar eventjes wakker lig kan ik het ook nog hebben. Maar pas na uren en uren weer in slaap kunnen dommelen?
Oordoppen oid allemaal al geprobeerd. Heeft geen nut.
En nee, ik ben niet zijn moeder. Maar ik vind wel dat een volwassen man zich aan zijn afspraken moet houden als hij ze maakt. Dat is toch niet meer dan normaal?