Niet blij met kado van man en kinderen
zondag 10 mei 2020 om 11:49
Hallo,
Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg
)
Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).
Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.
Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.
Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.
En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg
Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).
Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.
Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.
Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.
En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!

zondag 10 mei 2020 om 12:38
Dat is toch heel iets anders dan een met liefde uitgekozen gepersonaliseerd cadeau van je kinderen?lise1985 schreef: ↑10-05-2020 12:32Ik heb liever dat mijn man aangeeft een cadeau niet mooi te vinden dan dat hij het met tegenzin draagt. Alsof ik hem iets opleg tegen zijn wil.
Doet me denken aan schoonzus die mijn broertje gewoon dingen geeft waarvan zij wil dat hij het draagt, ondanks dat hij het zelf niet wil. En dat zijn dan nog dure dingen ook.
Misplaatste eerlijkheid vind ik het, en je zelf enorm belangrijk maken. Het ritueel met cadeaus gaat niet alleen om de ontvanger maar zeker zo veel om de gever.
zondag 10 mei 2020 om 12:40
Ik neem hier even aan dat de partner de kinderen het cadeau heeft laten geven.
Daarbij: je bent niet ZIJN moeder, maar je bent wel een moeder.
solomio wijzigde dit bericht op 10-05-2020 12:41
13.35% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 10 mei 2020 om 12:44
Vutje schreef: ↑10-05-2020 11:53Tja... ik had me mijn Moederdag ook anders voorgesteld. Wel een knutsel gehad, omdat het KDV daar een pakketje voor heeft gebracht. Heel leuk trouwens.
Maar verder niks. Zoon is 1,5 dus die snapt het natuurlijk nog niet.
Heb alleen met zoon ontbeten omdat man in bed bleef slapen. .
Toen was ik er wel klaar mee, vind het echt rot nu en heb er geen zin meer in vandaag. Een beetje waardering was leuk geweest
Nu lig ik in bad en iedereen zoekt het verder maar uit.

ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 10 mei 2020 om 12:45
Ja natuurlijk. Hier zijn dat soort dagen ook juist een soort bonding momenten voor de ander. Dus Moederdag betekent papa en kind samen verkneukelen om het zelfgekliederde ontbijt, samen op pad en samen iets regelen en Vaderdag mama en kind. Net zo met verjaardagen trouwens.
zondag 10 mei 2020 om 12:45
zondag 10 mei 2020 om 12:49
Vind het wel uitmaken of je kinderen 4 en 6 zijn of 16 en 18.
En of dit exorbitante bedrag van de gezamenlijke rekening komt of niet (al is dit wel een heel calvinistische gedachte)
Zelf zou ik denk ik een kledingstuk kopen waar de ketting mooi bij uitkomt en m dan eens in de zoveel tijd dragen. (Tenzij idd de helft van het vakantiegeld ineens weg is zoals iemand noemde)
En of dit exorbitante bedrag van de gezamenlijke rekening komt of niet (al is dit wel een heel calvinistische gedachte)
Zelf zou ik denk ik een kledingstuk kopen waar de ketting mooi bij uitkomt en m dan eens in de zoveel tijd dragen. (Tenzij idd de helft van het vakantiegeld ineens weg is zoals iemand noemde)
Je kunt méér.
zondag 10 mei 2020 om 12:50
Ooo nou ik buit het helemaal uit, moederdag, ik heb mijn puberdochter al verteld dat het moederdag is en dat zij vandaag alle rottige schoonmaak-klusjes voor mij gaat doen
. Ik hoef geen cadeautje hoor. Want ik ben eigenlijk een beetje zoals TO: cadeautjes zijn zelden mijn smaak. Sieraden zijn al helemaal lastig. Ik vind de optie van ‘aan de muur’ wel een goede, ingelijst en wel. Dat brengt de boodschap hopelijk over dat je hem niet draagt maar zeker waardeert.

zondag 10 mei 2020 om 12:50
Oja die zal wel een trauma krijgen als moeders de ketting met de namen nooit draagt.SweetFirefly schreef: ↑10-05-2020 12:45Och jee, haar jongste kind is 1 jaar dus heeft haar partner het cadeau gekocht en die kent blijkbaar na 2 kinderen de smaak van zijn vrouw niet of is ook zo oppervlakkig.
Je kunt méér.

zondag 10 mei 2020 om 12:54
Ik heb mijn moeder twee maanden niet gezien door Corona en vandaag helaas dus ook niet .
Maar mogen anderen nog steeds gewoon zeggen wat ze denken hoor en bv blij zijn dat ze wel hun moeder kunnen bezoeken of teleurgesteld zijn over en cadeau.
Want ja je kunt alles bagatelliseren in verhouding met je eigen sores , zelf echt nog nooit een cadeau gehad waarvan je dacht dit is het niet ?

zondag 10 mei 2020 om 13:01
Bedankt voor alle reacties, ook die van de azijnzeikers
Ik ga proberen een link te plaatsen, het is geen lelijke ketting het zal vast voor veel mensen wel mooi zijn maar dat is een smaakkwestie.
Van mijn kinderen heb ik een knutselwerk gekregen heel blij mee en die hangt vol trots op.
Deze ketting was een moederdag/verjaardag kado in een, van 500 euro. Daarom vind ik het zonde dat ik het niet kan ruilen, ik had al een paar keer een paar plaatjes laten zien van kettingen die ik heel mooi vond aan manlief (subtiel en minimalistisch)
Dus niet dat hij niet weet wat ik mooi vind of graag wil hebben. En ik wou een nieuwe omdat mijn vorige dagelijkse ketting stuk was. Als ik deze dan af en toe draag en een nieuwe voor alledag koop dan denk ik dat manlief dat ondankbaar gaat opvatten, want hij zei erbij ja deze ketting is wat steviger voor alledag te dragen. Dus het is wel degelijk de intensie van hem om ddeketting altijd te dragen.
Ik wil heel graag eerlijk zijn, en had ik ook zeker gezegd als hij te ruilen was (want voor dit prijskaartje kan ik zeker een mooie andere halen
)
Maar nu eerlijk zijn en hem daarmee pijn doen en de ketting in de kast leggen, waardoor er dus 500eu is weggegooid voor mn gevoel althans?
Ik kan geen plaatjes plakken, zal kijken of een link kan vinden.
En nogmaals de ketting is niet lelijk, gewoon niet mijn smaak en het staat niet mooi, een grove ketting staat mooi als je wat bredere grovere bouw hebt en subtiel/fijn als je wat fijn gebouwd bent.
En ik vind deze ketting niet mooi staan bij elke kledingstijl of kledingstuk. Maar dat is mijn mening.
Als je helemaal niks krijgt en er geen moeite gedaan word is helemaal erg.
Zoiets is het:
https://www.juwelier-debokxwijffels.nl/ ... enoog-45cm
En ik wou graag zoiets:
https://www.google.com/search?q=choker+ ... f_w3ZdRU4M
Ik ga proberen een link te plaatsen, het is geen lelijke ketting het zal vast voor veel mensen wel mooi zijn maar dat is een smaakkwestie.
Van mijn kinderen heb ik een knutselwerk gekregen heel blij mee en die hangt vol trots op.
Deze ketting was een moederdag/verjaardag kado in een, van 500 euro. Daarom vind ik het zonde dat ik het niet kan ruilen, ik had al een paar keer een paar plaatjes laten zien van kettingen die ik heel mooi vond aan manlief (subtiel en minimalistisch)
Dus niet dat hij niet weet wat ik mooi vind of graag wil hebben. En ik wou een nieuwe omdat mijn vorige dagelijkse ketting stuk was. Als ik deze dan af en toe draag en een nieuwe voor alledag koop dan denk ik dat manlief dat ondankbaar gaat opvatten, want hij zei erbij ja deze ketting is wat steviger voor alledag te dragen. Dus het is wel degelijk de intensie van hem om ddeketting altijd te dragen.
Ik wil heel graag eerlijk zijn, en had ik ook zeker gezegd als hij te ruilen was (want voor dit prijskaartje kan ik zeker een mooie andere halen
Maar nu eerlijk zijn en hem daarmee pijn doen en de ketting in de kast leggen, waardoor er dus 500eu is weggegooid voor mn gevoel althans?
Ik kan geen plaatjes plakken, zal kijken of een link kan vinden.
En nogmaals de ketting is niet lelijk, gewoon niet mijn smaak en het staat niet mooi, een grove ketting staat mooi als je wat bredere grovere bouw hebt en subtiel/fijn als je wat fijn gebouwd bent.
En ik vind deze ketting niet mooi staan bij elke kledingstijl of kledingstuk. Maar dat is mijn mening.
Als je helemaal niks krijgt en er geen moeite gedaan word is helemaal erg.
Zoiets is het:
https://www.juwelier-debokxwijffels.nl/ ... enoog-45cm
En ik wou graag zoiets:
https://www.google.com/search?q=choker+ ... f_w3ZdRU4M
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!

zondag 10 mei 2020 om 13:03
Zo heb ik voor m’n verjaardag een hele fancy onderzetter gehad in de vorm van een slang. M’n 3-jarige was er weg van en vond het een prachtig cadeau

Mooi toch als ze dat zo zelf uitkiezen!