Leuke meisjes kapsels kort haar

zondag 17 mei 2020 om 20:24

zondag 17 mei 2020 om 20:52
Als TO het gewoon brengt als 'leuk, we gaan naar de kapper', dan is het geen straf en heeft TO haar zin en is het einde drama. We hebben het over een peuter, niet over een puber...
zondag 17 mei 2020 om 20:53
zondag 17 mei 2020 om 20:55
Als ze een drama maakt van haren kammen los je dat echt niet op door het kort te knippen. Kort haar moet ook geborsteld en in model gebracht worden lijkt me.
Of je moet het echt millimeteren maar dat is ook weer zielig voor een meisje.
Bovendien moet ze het toch ooit leren?
Zeg dan, als je nu stil blijft zitten 5 minuten zonder te huilen en te gillen, dan krijg je een snoepje daarna (of iets anders dat ze leuk vindt)
Klinkt simpel maar bij veel kinderen helpt een simpele beloning. Net als dat kinderen doen wat je wil voor een sticker.
Of je moet het echt millimeteren maar dat is ook weer zielig voor een meisje.
Bovendien moet ze het toch ooit leren?
Zeg dan, als je nu stil blijft zitten 5 minuten zonder te huilen en te gillen, dan krijg je een snoepje daarna (of iets anders dat ze leuk vindt)
Klinkt simpel maar bij veel kinderen helpt een simpele beloning. Net als dat kinderen doen wat je wil voor een sticker.
zondag 17 mei 2020 om 20:56
Nou..dit vind ik ook veel te volwassen kapsels voor peuters ja.fashionvictim schreef: ↑17-05-2020 20:52Moet je je dit meisje eens voorstellen met twee pittige staartjes, toch veel leuker?
Bij dat blonde meiske trouwens ook. Twee zulke plaatjes van meisjes en dan zo'n lilluk kapsel.
Maar als het haar nu nog heel fijn en steil is, kan je soms beter eerst wat dikker laten worden voordat je het lang laat worden.
Als luizenmoeder heb ik al heel wat 'knotten' gezien bij meisjes, wat eigenlijk gewoon een bol klit was..dat was echt niet gekamd, dat is pas zielig.
zondag 17 mei 2020 om 20:56
zondag 17 mei 2020 om 20:59
Kort haar gaat niet werken hoor! Of je moet écht kort kort doen. Maar een nog geeft nog steeds klitten op het achterhoofd van het slapen.
Mijn zoon heeft haar van zo'n 10 cm lang en ook dat moet 's ochtends geborsteld en ontklit worden.
Ik zou het lang laten! Over een jaar doet ze waarschijnlijk niet meer zo moeilijk. Peuters doen nou eenmaal moeilijk
Mijn zoon heeft haar van zo'n 10 cm lang en ook dat moet 's ochtends geborsteld en ontklit worden.
Ik zou het lang laten! Over een jaar doet ze waarschijnlijk niet meer zo moeilijk. Peuters doen nou eenmaal moeilijk

zondag 17 mei 2020 om 21:00
Met je eens, ik vind dat ook zielig. Soms zie ik bij mijn dochter op ballet ofzo kinderen die duidelijk al dagen geen kam of borstel hebben gezien, zo armoedig.Laviva88 schreef: ↑17-05-2020 20:56Nou..dit vind ik ook veel te volwassen kapsels voor peuters ja.
Maar als het haar nu nog heel fijn en steil is, kan je soms beter eerst wat dikker laten worden voordat je het lang laat worden.
Als luizenmoeder heb ik al heel wat 'knotten' gezien bij meisjes, wat eigenlijk gewoon een bol klit was..dat was echt niet gekamd, dat is pas zielig.
Kort haar is nog veel bewerkelijker dan lang haar, dus daarbij is het nog belangrijker om het haar te kammen. Lang haar kan je nog invlechten en dat twee dagen laten zitten ofzo, maar bij zo'n kort kapsel loopt het kind ook nog eens voor lul.
Am Yisrael Chai!

zondag 17 mei 2020 om 21:02
Onze dochter was 7 toen ik er klaar mee was. Veel haar, heel lang en elke dag drama. Heb een bob laten knippen tot net boven de schouders. Dochter wilde zelf eigenlijk liever niet, maar ik was de discussie zo zat continu. Ze zei na afloop zelf dat ze dit veel eerder had moeten doen
en het kortere haar kamt wel echt veel makkelijker en ook met wassen is het een stuk minder drama. Hier is het dus prima gegaan 
Ik vind de voorbeeld-foto’s trouwens wel erg leuk!

Ik vind de voorbeeld-foto’s trouwens wel erg leuk!
zondag 17 mei 2020 om 21:03
Ik zou de kapper om advies vragen. Hij/zij kan het haar van je dochter zien en beoordelen wat het best erbij past ook, het koppie erbij, etc. Ik vind eerlijk gezegd die kapseltjes die hier in staan wél leuk, maar wat staat er nou níet leuk bij zo'n kleintje. En het is weer eens wat anders dan die eeuwige staarten.

zondag 17 mei 2020 om 21:08
Deze kapseltjes zijn wèl bewerkelijk. Met een beetje pech moet je het föhnen en een off-day hebben(of verslapen) is er niet bij, je móet het stylen, anders staat het rechtop of hangt de lok recht en suf.Aureel schreef: ↑17-05-2020 21:03Ik zou de kapper om advies vragen. Hij/zij kan het haar van je dochter zien en beoordelen wat het best erbij past ook, het koppie erbij, etc. Ik vind eerlijk gezegd die kapseltjes die hier in staan wél leuk, maar wat staat er nou níet leuk bij zo'n kleintje. En het is weer eens wat anders dan die eeuwige staarten.
Juist daarom is het zo handig als er een staartje/vlechtje in kan.

zondag 17 mei 2020 om 21:16
Mijn dochter heb ik rond die leeftijd een bob laten knippen. Ze had lange vlassige pieken, ook veel drama met kammen en wassen. Bob was ze niet blij mee, maar het was een prima uitgangspunt om net haar mooi en gezond lang te laten worden. Ze had nog erg dun haar, maar kreeg vanaf die leeftijd ook wat dikker en voller haar.
Onderschat niet het werk wat je met een kort kapsel hebt.Kortere haren klitten wel wat minder, maar voor hetzelfde geld moet je nog veel kammen en borstelen om het in model te krijgen. Vooral met dun en weinig haar, lijkt het mij lastig om het er verzorgd eruit te laten zien.
Eerlijk gezegd vond ik zelf de bob net wat te keurig voor mijn smaak, maar was op dat moment wel de beste keuze voor mijn dochters haar.
Onderschat niet het werk wat je met een kort kapsel hebt.Kortere haren klitten wel wat minder, maar voor hetzelfde geld moet je nog veel kammen en borstelen om het in model te krijgen. Vooral met dun en weinig haar, lijkt het mij lastig om het er verzorgd eruit te laten zien.
Eerlijk gezegd vond ik zelf de bob net wat te keurig voor mijn smaak, maar was op dat moment wel de beste keuze voor mijn dochters haar.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
zondag 17 mei 2020 om 21:22
Ik zou er gewoon een stuk afknippen. Het kan heel goed zijn dat het haar dan veel minder klit. Als je dan elke 6 tor 8 weken weer naar de kapper gaat en de lengte wat gelijk blijft dan wordt her haar vaak ook voller.
Dochter had heel dun haar wat ook ontzettend klitten ging. Later toen we het een paar keer goed hadden laten knippen klitte het ook veel minder. Ik spuitte het altijd in met die spray van gull, dat werkt echt goed tegen klitten.
Maar kort knippen op deze leeftijd...niet doen hoor...
Ik weet het nog goed. Ik was denk ik 4 of 5 jaar. We waren op vakantie en we waren in een groot zwembad. 2 meisjes wezen me na en zeiden: kijk een jongetje met een badpak....en toen deden een heleboel kinderen mij nawijzen en uitlachen...dus echt...kort haar is heel snel jongensachtig.
Dochter had heel dun haar wat ook ontzettend klitten ging. Later toen we het een paar keer goed hadden laten knippen klitte het ook veel minder. Ik spuitte het altijd in met die spray van gull, dat werkt echt goed tegen klitten.
Maar kort knippen op deze leeftijd...niet doen hoor...
Ik weet het nog goed. Ik was denk ik 4 of 5 jaar. We waren op vakantie en we waren in een groot zwembad. 2 meisjes wezen me na en zeiden: kijk een jongetje met een badpak....en toen deden een heleboel kinderen mij nawijzen en uitlachen...dus echt...kort haar is heel snel jongensachtig.
zondag 17 mei 2020 om 21:24
Dat vraagt TO toch niet? Ze vraagt om korte kinderkapsels. Wat jij, ik of die ander er van vindt is niet belangrijk.fashionvictim schreef: ↑17-05-2020 20:52Moet je je dit meisje eens voorstellen met twee pittige staartjes, toch veel leuker?
Bij dat blonde meiske trouwens ook. Twee zulke plaatjes van meisjes en dan zo'n lilluk kapsel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

zondag 17 mei 2020 om 21:39
Misschien achter een beetje opknippen en rond het gezicht wat langer? Korter dan dit zou ik niet gaan.
(sorry kan nog geen plaatjes plakken)
https://www.snipits.com/wp-content/uplo ... opped2.jpg

zondag 17 mei 2020 om 21:44
Wat de één leuk vindt kan een ander niet leuk vinden, daarom kun je ze toch wel plaatsen.
Ga je zelf nog iets meer bijdragen aan dit topic behalve dat negatieve geblèr van je?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 17 mei 2020 om 21:44
Igoa schreef: ↑17-05-2020 21:39Misschien achter een beetje opknippen en rond het gezicht wat langer? Korter dan dit zou ik niet gaan.

Leuk kapsel hoor.