Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

dinsdag 19 mei 2020 om 21:51
Ze is in de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag geboren, en het verliep vlot eigenlijk. Als je nagaat dat mijn merrie dit jaar 20 is geworden, lijkt het een piece of cake in vergelijking met menig jonge mensenmoeder. Paarden zijn goed in bevallen. Maar op facebook zie ik allemaal oproepen. "pleegmerrie gezocht, moeder is overleden na/tijdens de geboorte van veulen", of "veulen dood geboren, pleegmerrie aangeboden". Altijd akelige dingen om te lezen, vooral als jouw merrie dan nog moet bevallen.

woensdag 20 mei 2020 om 15:12
Wat leuk Iones! En fijn dat het zo goed is gegaan. Ik heb zelf niet zo veel met paarden, maar zo'n veulentje is natuurlijk wel keischattig. Daar zou ik zéker heel veel foto's van liken in mijn tijdlijn
Van katten trouwens ook, maar katten zijn dan ook helemaal mijn favoriet. Fantastische beesten en zo goed fotogeniek.

Van katten trouwens ook, maar katten zijn dan ook helemaal mijn favoriet. Fantastische beesten en zo goed fotogeniek.
woensdag 20 mei 2020 om 15:16
woensdag 20 mei 2020 om 15:18
Oh leuk Iones, ze is echt nog super nieuw. Ik zit ook wel eens op bokt en dan komen er ook wel eens vervelende verhalen voorbij. Maar ook veel mooie leuke verhalen van al die kleintjes.
Ik kan mij herinneren dat toen mijn zus zwanger was, ze juist niet die zwangerschapsbladen las. Want volgens haar werd je daar niet gelukkig van omdat het stikte van verhalen van moeilijke (lees: dramatische) bevallingen en over kinderen die daar wat aan over hielden. Ik dacht dat ze overdreef...
Ouders worden soms ook wel erg bang gemaakt. Niet alleen omtrent de zwangerschap/bevalling, maar als een kind net iets minder goed test of net boven een bepaald gewichtslijntje valt, dan is er gelijk paniek. Niet perse bij de ouders, maar ook vaak genoeg bij de instanties... Volgens mij gaat dan zelfs de meest nuchtere moeder twijfelen.
Hebben jullie nog plannen voor de komende dagen??

Ik kan mij herinneren dat toen mijn zus zwanger was, ze juist niet die zwangerschapsbladen las. Want volgens haar werd je daar niet gelukkig van omdat het stikte van verhalen van moeilijke (lees: dramatische) bevallingen en over kinderen die daar wat aan over hielden. Ik dacht dat ze overdreef...

Ouders worden soms ook wel erg bang gemaakt. Niet alleen omtrent de zwangerschap/bevalling, maar als een kind net iets minder goed test of net boven een bepaald gewichtslijntje valt, dan is er gelijk paniek. Niet perse bij de ouders, maar ook vaak genoeg bij de instanties... Volgens mij gaat dan zelfs de meest nuchtere moeder twijfelen.
Hebben jullie nog plannen voor de komende dagen??
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 20 mei 2020 om 16:44
Morgen maar eens proberen uit te slapen. (lees: door zonsopkomst wakker worden maar me dan met succes weer om kunnen draaien dat het twee tellen later feitelijk heel veel later is).
Later dit jaar krijg ik er een tantezegger bij, loop me alvast te verbazen over verscheidenheid (en prijs!) van babyspeelgoedmeuk en heb me tot nogtoe ingehouden.
Tantezeggers logeren hier nooit, dus geef geen geld aan logeeracties uit, soms een beetje (veel) aan verwennerij.
Gefeliciteerd met het veulen iones!
Later dit jaar krijg ik er een tantezegger bij, loop me alvast te verbazen over verscheidenheid (en prijs!) van babyspeelgoedmeuk en heb me tot nogtoe ingehouden.
Tantezeggers logeren hier nooit, dus geef geen geld aan logeeracties uit, soms een beetje (veel) aan verwennerij.

woensdag 20 mei 2020 om 16:47
Wat leuk Iones 
Ik ben morgen vrij, ga dan met een vriend een eind fietsen. We hebben het plan om naar een voormalig pretpark te fietsen. Het schijnt daar heel mooi te zijn. Mocht het erg druk zijn, gaan we weer weg. Tussendoor komen we trouwens bij een natuurgebied dus misschien dat we daar ook nog heenrijden. We zien het wel.
Vrijdag weer werken en het weekend vrij.

Ik ben morgen vrij, ga dan met een vriend een eind fietsen. We hebben het plan om naar een voormalig pretpark te fietsen. Het schijnt daar heel mooi te zijn. Mocht het erg druk zijn, gaan we weer weg. Tussendoor komen we trouwens bij een natuurgebied dus misschien dat we daar ook nog heenrijden. We zien het wel.
Vrijdag weer werken en het weekend vrij.
woensdag 20 mei 2020 om 16:54
Wij zijn van plan morgen op tijd op te staan en naar de bossen te rijden. Daar gaan we wandelen en picknicken. En in de middag inchecken in het hotel in de bossen, daar op het terras zitten en 's avonds lekker een hapje eten in het restaurant van het hotel. Zo'n zin in! Voelt bijna als een vakantie 
Ik hoop dat het vrijdag ook nog lekker weer blijft, want dan gaan we bbq'en bij vrienden. Eén van de twee heeft een chronische ziekte, dus binnen gaan zitten met hen is niet slim. Sowieso moeten we echt flink afstand houden...maar hun tuin is groot genoeg, dus dat lukt wel.
Ik hoop dat het vrijdag ook nog lekker weer blijft, want dan gaan we bbq'en bij vrienden. Eén van de twee heeft een chronische ziekte, dus binnen gaan zitten met hen is niet slim. Sowieso moeten we echt flink afstand houden...maar hun tuin is groot genoeg, dus dat lukt wel.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

donderdag 21 mei 2020 om 09:08
Echt? Supercool! Die van mij niet, maar ik heb tegen man gezegd dat de volgende rood moet zijn: die fotograferen het mooist

donderdag 21 mei 2020 om 10:12
Watervrouw333 schreef: ↑20-05-2020 16:44Morgen maar eens proberen uit te slapen. (lees: door zonsopkomst wakker worden maar me dan met succes weer om kunnen draaien dat het twee tellen later feitelijk heel veel later is).
Vind ik zo’n leuk woord ‘tantezegger’. Scheelt ook het omslachtige ‘neefjes en nichtjes.’

donderdag 21 mei 2020 om 10:14
Oohh jaa, dat is ook prachtig. Nou gaan wij altijd voor asielbeestjes, maar een mooie raskat vind ik ook altijd heel tof.
Wat betreft plannen voor deze dagen. Net als de rest van de vrije dagen: niet veel

donderdag 21 mei 2020 om 10:39
Land van Ooit vond ik de eerste keer wel leuk, de tweede keer minder omdat het toen een schoolreisje was en het stortregende. Konden we ook niet eens eerder weg en inderdaad meer voor kleine kinderen. 
Katkaatje, wij hebben geen kat. Maar stel dat deze er ooit wel komt, dan wordt het waarschijnlijk wel een beestje uit het asiel.
Qua kleur vind ik zo'n lapjeskat en een rode kat erg mooi. Hier in de buurt lopen een aantal katten die bijvoorbeeld helemaal zwart of grijs zijn en dan witte voetjes hebben of wit in het gezicht en op de borst. Zoiets:
Zo'n rommelige kleur vind ik niet zo mooi:

Maar dat is gewoon wat ik mooi vind, maar karakter vind ik het belangrijkst.
Alhoewel ik nooit voor bijvoorbeeld een Pers of een naaktkat zou gaan. En eerder voor een kortharige kat dan een langharige kat.

Katkaatje, wij hebben geen kat. Maar stel dat deze er ooit wel komt, dan wordt het waarschijnlijk wel een beestje uit het asiel.
Qua kleur vind ik zo'n lapjeskat en een rode kat erg mooi. Hier in de buurt lopen een aantal katten die bijvoorbeeld helemaal zwart of grijs zijn en dan witte voetjes hebben of wit in het gezicht en op de borst. Zoiets:
Zo'n rommelige kleur vind ik niet zo mooi:
Maar dat is gewoon wat ik mooi vind, maar karakter vind ik het belangrijkst.
Alhoewel ik nooit voor bijvoorbeeld een Pers of een naaktkat zou gaan. En eerder voor een kortharige kat dan een langharige kat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 21 mei 2020 om 11:01
Zo lapje heb ik. Mijn avatar is een neko atsume-versie van haar.

Ze is zolief. Al heeft dat wel jaren geduurd. Ik heb haar uit het asiel en ze was super, super schuw. De 1e paar weken zat ze onder het bed (ik sliep op de bank) en als ik een kijkje kwam nemen was het blazen tot zelfs spugen. Inmiddels is het een vrijdoos.
Mijn andere kat is een oude kater van 18 die ik wel vanaf kitten heb.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

donderdag 21 mei 2020 om 11:27
Ik zou met schoolreisje naar het land van Ooit gaan.
Maar ik moest die ochtend naar de dokter en alhoewel dat al vroeg in de ochtend was, mocht ik van mijn moeder niet mee op schoolreisje. Op de terugweg kwamen we langs school en zagen we de bus net de hoek omrijden. Ik was echt zo boos op mijn moeder, hadden we een leuk uitje, mocht ik niet mee.
Dus bedankt mam
Maar ik moest die ochtend naar de dokter en alhoewel dat al vroeg in de ochtend was, mocht ik van mijn moeder niet mee op schoolreisje. Op de terugweg kwamen we langs school en zagen we de bus net de hoek omrijden. Ik was echt zo boos op mijn moeder, hadden we een leuk uitje, mocht ik niet mee.
Dus bedankt mam

donderdag 21 mei 2020 om 11:31

donderdag 21 mei 2020 om 11:37
Kon ze je niet wegbrengen dan?Kwebbeltje91 schreef: ↑21-05-2020 11:27Ik zou met schoolreisje naar het land van Ooit gaan.
Dus bedankt mam![]()

donderdag 21 mei 2020 om 11:43
Nee, want we hadden geen auto en ze had sowieso al besloten voordat we naar de dokter gingen, dat ik niet mee mocht. Van mijn vader mocht het wel, maar ja, moeders wil was wet

donderdag 21 mei 2020 om 12:02
Ohw wat sneuKwebbeltje91 schreef: ↑21-05-2020 11:43Nee, want we hadden geen auto en ze had sowieso al besloten voordat we naar de dokter gingen, dat ik niet mee mocht. Van mijn vader mocht het wel, maar ja, moeders wil was wet![]()

Emboldened by the flame of ambition

donderdag 21 mei 2020 om 12:11
Dat is een heel lang verhaal maar laat ik het erop houden dat mijn moeder nogal een overbezorgd type is.
donderdag 21 mei 2020 om 13:03
Wij zijn er pas geleden nog geweest om te lopen, het is nu een beetje triest eigenlijk.hondenmens schreef: ↑21-05-2020 10:20Land van ooit ben ik 1 keer geweest toen het nog een pretpark was. Inderdaad mooie omgeving. Al vond ik het als pretpark voor oudere kinderen te tam. Kloontje het reuzenkind heb toen ook gezien.
Wij zijn op dit moment aan het 'werk', wat webinars aan het volgen over Azure en IoT. Aan het einde van de middag waarschijnlijk nog even een rondje lopen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

donderdag 21 mei 2020 om 16:22
Ik begreep dat de gemeente het park had afgesloten maar we kwamen erachter dat er meerdere ingangen waren. Uiteindelijk zijn we toch binnen gekomen (was in het begin wel wat huiverig hoor, het voelde echt alsof ik in verboden gebied liep). Er liepen wel wat andere mensen maar het is er groot genoeg.
Jammer dat het failliet is gegaan. Kasteel is niet echt roze meer, er stond nu een hek omheen. Er komt een medische campus in en daar zouden ze vorig jaar al mee beginnen maar daar is nog niets van te zien.
Afijn, een lekkere fietstocht gehad. Onze dag is weer gevuld
Jammer dat het failliet is gegaan. Kasteel is niet echt roze meer, er stond nu een hek omheen. Er komt een medische campus in en daar zouden ze vorig jaar al mee beginnen maar daar is nog niets van te zien.
Afijn, een lekkere fietstocht gehad. Onze dag is weer gevuld

donderdag 21 mei 2020 om 17:37
Oh jongens/dames, wat een heerlijke dag vandaag hè. Wij zijn uitgebreid gaan fietsen, even bij twee tantezeggers langs die weer durven te knuffelen. Toch wel fijn hoor.
Nu lekker aan de borrel in de zonnige tuin.
Land van Ooit ken ik van naam, maar eigenlijk geen idee wat het is/was. Is dat dus een verlaten pretpark waar je wel nog in mag? Best cool
Nu lekker aan de borrel in de zonnige tuin.
Land van Ooit ken ik van naam, maar eigenlijk geen idee wat het is/was. Is dat dus een verlaten pretpark waar je wel nog in mag? Best cool