Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ze is in de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag geboren, en het verliep vlot eigenlijk. Als je nagaat dat mijn merrie dit jaar 20 is geworden, lijkt het een piece of cake in vergelijking met menig jonge mensenmoeder. Paarden zijn goed in bevallen. Maar op facebook zie ik allemaal oproepen. "pleegmerrie gezocht, moeder is overleden na/tijdens de geboorte van veulen", of "veulen dood geboren, pleegmerrie aangeboden". Altijd akelige dingen om te lezen, vooral als jouw merrie dan nog moet bevallen.
Wat leuk Iones! En fijn dat het zo goed is gegaan. Ik heb zelf niet zo veel met paarden, maar zo'n veulentje is natuurlijk wel keischattig. Daar zou ik zéker heel veel foto's van liken in mijn tijdlijn ;-)

Van katten trouwens ook, maar katten zijn dan ook helemaal mijn favoriet. Fantastische beesten en zo goed fotogeniek.
katkaatje schreef:
20-05-2020 15:12
...

Van katten trouwens ook, maar katten zijn dan ook helemaal mijn favoriet. Fantastische beesten en zo goed fotogeniek.
Mijn fotogenieke kater lijkt ook wel wat op jouw avatar. ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Oh leuk Iones, ze is echt nog super nieuw. Ik zit ook wel eens op bokt en dan komen er ook wel eens vervelende verhalen voorbij. Maar ook veel mooie leuke verhalen van al die kleintjes. :flirting:

Ik kan mij herinneren dat toen mijn zus zwanger was, ze juist niet die zwangerschapsbladen las. Want volgens haar werd je daar niet gelukkig van omdat het stikte van verhalen van moeilijke (lees: dramatische) bevallingen en over kinderen die daar wat aan over hielden. Ik dacht dat ze overdreef... :nope:

Ouders worden soms ook wel erg bang gemaakt. Niet alleen omtrent de zwangerschap/bevalling, maar als een kind net iets minder goed test of net boven een bepaald gewichtslijntje valt, dan is er gelijk paniek. Niet perse bij de ouders, maar ook vaak genoeg bij de instanties... Volgens mij gaat dan zelfs de meest nuchtere moeder twijfelen.

Hebben jullie nog plannen voor de komende dagen??
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Morgen maar eens proberen uit te slapen. (lees: door zonsopkomst wakker worden maar me dan met succes weer om kunnen draaien dat het twee tellen later feitelijk heel veel later is).

Later dit jaar krijg ik er een tantezegger bij, loop me alvast te verbazen over verscheidenheid (en prijs!) van babyspeelgoedmeuk en heb me tot nogtoe ingehouden.
Tantezeggers logeren hier nooit, dus geef geen geld aan logeeracties uit, soms een beetje (veel) aan verwennerij.

Gefeliciteerd met het veulen iones!
Wat leuk Iones :heart:

Ik ben morgen vrij, ga dan met een vriend een eind fietsen. We hebben het plan om naar een voormalig pretpark te fietsen. Het schijnt daar heel mooi te zijn. Mocht het erg druk zijn, gaan we weer weg. Tussendoor komen we trouwens bij een natuurgebied dus misschien dat we daar ook nog heenrijden. We zien het wel.

Vrijdag weer werken en het weekend vrij.
Wij zijn van plan morgen op tijd op te staan en naar de bossen te rijden. Daar gaan we wandelen en picknicken. En in de middag inchecken in het hotel in de bossen, daar op het terras zitten en 's avonds lekker een hapje eten in het restaurant van het hotel. Zo'n zin in! Voelt bijna als een vakantie 😀

Ik hoop dat het vrijdag ook nog lekker weer blijft, want dan gaan we bbq'en bij vrienden. Eén van de twee heeft een chronische ziekte, dus binnen gaan zitten met hen is niet slim. Sowieso moeten we echt flink afstand houden...maar hun tuin is groot genoeg, dus dat lukt wel.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
20-05-2020 15:16
Mijn fotogenieke kater lijkt ook wel wat op jouw avatar. ;-D

Echt? Supercool! Die van mij niet, maar ik heb tegen man gezegd dat de volgende rood moet zijn: die fotograferen het mooist :)
Kwebbeltje, bij het Land van Ooit?

Katkaatje, een lapjeskat (met veel wit en duidelijk afgebakerde vlekken) vind ik ook altijd erg mooi.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
21-05-2020 09:43

Katkaatje, een lapjeskat (met veel wit en duidelijk afgebakerde vlekken) vind ik ook altijd erg mooi.
Yes!
Watervrouw333 schreef:
20-05-2020 16:44
Morgen maar eens proberen uit te slapen. (lees: door zonsopkomst wakker worden maar me dan met succes weer om kunnen draaien dat het twee tellen later feitelijk heel veel later is).

Later dit jaar krijg ik er een tantezegger bij, loop me alvast te verbazen over verscheidenheid (en prijs!) van babyspeelgoedmeuk en heb me tot nogtoe ingehouden.
Tantezeggers logeren hier nooit, dus geef geen geld aan logeeracties uit, soms een beetje (veel) aan verwennerij.

Gefeliciteerd met het veulen iones!

Vind ik zo’n leuk woord ‘tantezegger’. Scheelt ook het omslachtige ‘neefjes en nichtjes.’
dianaf schreef:

Oohh jaa, dat is ook prachtig. Nou gaan wij altijd voor asielbeestjes, maar een mooie raskat vind ik ook altijd heel tof.

Wat betreft plannen voor deze dagen. Net als de rest van de vrije dagen: niet veel :). Beetje in de tuin rommelen, misschien even skaten en nog wat gaan wandelen. Morgen weer werken en dan in het weekend hetzelfde. Misschien nog even wat tantezeggers op tuinbezoek
Land van ooit ben ik 1 keer geweest toen het nog een pretpark was. Inderdaad mooie omgeving. Al vond ik het als pretpark voor oudere kinderen te tam. Kloontje het reuzenkind heb toen ook gezien.
Land van Ooit vond ik de eerste keer wel leuk, de tweede keer minder omdat het toen een schoolreisje was en het stortregende. Konden we ook niet eens eerder weg en inderdaad meer voor kleine kinderen. :-D

Katkaatje, wij hebben geen kat. Maar stel dat deze er ooit wel komt, dan wordt het waarschijnlijk wel een beestje uit het asiel.

Qua kleur vind ik zo'n lapjeskat en een rode kat erg mooi. Hier in de buurt lopen een aantal katten die bijvoorbeeld helemaal zwart of grijs zijn en dan witte voetjes hebben of wit in het gezicht en op de borst. Zoiets: Afbeelding
Zo'n rommelige kleur vind ik niet zo mooi:
Afbeelding
Maar dat is gewoon wat ik mooi vind, maar karakter vind ik het belangrijkst.

Alhoewel ik nooit voor bijvoorbeeld een Pers of een naaktkat zou gaan. En eerder voor een kortharige kat dan een langharige kat.
Mijn vader heeft een lapjeskat gehad. Moeder heeft een schildpadkat en een rood-witte kater. Ik ben geen kattenmens, maar wel mee opgegroeid. Maine Coons vind ik erg mooi om te zien.
dianaf schreef:

Zo lapje heb ik. Mijn avatar is een neko atsume-versie van haar. :love:

Ze is zolief. Al heeft dat wel jaren geduurd. Ik heb haar uit het asiel en ze was super, super schuw. De 1e paar weken zat ze onder het bed (ik sliep op de bank) en als ik een kijkje kwam nemen was het blazen tot zelfs spugen. Inmiddels is het een vrijdoos.

Mijn andere kat is een oude kater van 18 die ik wel vanaf kitten heb.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik zou met schoolreisje naar het land van Ooit gaan.
Maar ik moest die ochtend naar de dokter en alhoewel dat al vroeg in de ochtend was, mocht ik van mijn moeder niet mee op schoolreisje. Op de terugweg kwamen we langs school en zagen we de bus net de hoek omrijden. Ik was echt zo boos op mijn moeder, hadden we een leuk uitje, mocht ik niet mee.
Dus bedankt mam :P
Main Coons vind ik heel mooi, maar ik zou er niet voor gaan. Dat zijn volgens mij echt katten die naar buiten moeten en die lange vacht! Wel prachtig, net als een Noorse boskat.
Kwebbeltje91 schreef:
21-05-2020 11:27
Ik zou met schoolreisje naar het land van Ooit gaan.
Maar ik moest die ochtend naar de dokter en alhoewel dat al vroeg in de ochtend was, mocht ik van mijn moeder niet mee op schoolreisje. Op de terugweg kwamen we langs school en zagen we de bus net de hoek omrijden. Ik was echt zo boos op mijn moeder, hadden we een leuk uitje, mocht ik niet mee.
Dus bedankt mam :P
Kon ze je niet wegbrengen dan?
redbulletje schreef:
21-05-2020 11:37
Kon ze je niet wegbrengen dan?
Nee, want we hadden geen auto en ze had sowieso al besloten voordat we naar de dokter gingen, dat ik niet mee mocht. Van mijn vader mocht het wel, maar ja, moeders wil was wet :roll:
Kwebbeltje91 schreef:
21-05-2020 11:43
Nee, want we hadden geen auto en ze had sowieso al besloten voordat we naar de dokter gingen, dat ik niet mee mocht. Van mijn vader mocht het wel, maar ja, moeders wil was wet :roll:
Ohw wat sneu :uh?: Waarom mocht je dan niet mee? Ik dacht dat het kwam omdat je naar de dokter moest (al zou ik de afspraak gewoon verzetten tenzij het een noodgeval is). Maar uit dit bericht lijkt het dat het om een andere reden gaat.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
21-05-2020 12:02
Ohw wat sneu :uh?: Waarom mocht je dan niet mee? Ik dacht dat het kwam omdat je naar de dokter moest (al zou ik de afspraak gewoon verzetten tenzij het een noodgeval is). Maar uit dit bericht lijkt het dat het om een andere reden gaat.
Dat is een heel lang verhaal maar laat ik het erop houden dat mijn moeder nogal een overbezorgd type is.
hondenmens schreef:
21-05-2020 10:20
Land van ooit ben ik 1 keer geweest toen het nog een pretpark was. Inderdaad mooie omgeving. Al vond ik het als pretpark voor oudere kinderen te tam. Kloontje het reuzenkind heb toen ook gezien.
Wij zijn er pas geleden nog geweest om te lopen, het is nu een beetje triest eigenlijk.

Wij zijn op dit moment aan het 'werk', wat webinars aan het volgen over Azure en IoT. Aan het einde van de middag waarschijnlijk nog even een rondje lopen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ik begreep dat de gemeente het park had afgesloten maar we kwamen erachter dat er meerdere ingangen waren. Uiteindelijk zijn we toch binnen gekomen (was in het begin wel wat huiverig hoor, het voelde echt alsof ik in verboden gebied liep). Er liepen wel wat andere mensen maar het is er groot genoeg.

Jammer dat het failliet is gegaan. Kasteel is niet echt roze meer, er stond nu een hek omheen. Er komt een medische campus in en daar zouden ze vorig jaar al mee beginnen maar daar is nog niets van te zien.

Afijn, een lekkere fietstocht gehad. Onze dag is weer gevuld ;)
Oh jongens/dames, wat een heerlijke dag vandaag hè. Wij zijn uitgebreid gaan fietsen, even bij twee tantezeggers langs die weer durven te knuffelen. Toch wel fijn hoor.

Nu lekker aan de borrel in de zonnige tuin.

Land van Ooit ken ik van naam, maar eigenlijk geen idee wat het is/was. Is dat dus een verlaten pretpark waar je wel nog in mag? Best cool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven