Stomme schoonouders.

27-05-2020 21:02 798 berichten
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.

En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.

Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'

Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
27-05-2020 21:22
Lekker laten trekken. Beetje puberella nog. Ze heeft haar hand nu al overspeeld. En straks is het weer zomer, ziet zoon een ander leuk meisje (eentje die niet constant zeurt en nu al onvoorwaardelijke trouw afdwingt :-)) en al je problemen lossen zich vanzelf op. Zo zijn ze voor mijn buurvrouw vorige week ook opgelost (alleen had zij een 17-jarige ‘schoondochter’ die de problemen met haar eigen moeder besprak en vervolgens ging die moeder de buurvrouw appen. In de categorie: “Onze Isabeau-Belle voelde zich voor het blok gezet toen jij zaterdag afbakbroodjes voor de lunch had gehaald. Ze eet het liefst geen koolhydraten”). ,
Bi-fucking-zar. Wat mankeert die grietjes ( en hun moeders ) vandaag de dag ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
nerdopviva schreef:
27-05-2020 21:16
Ik zou ook moeten lachen als ze zoiets zou vragen, denk ik. TO, hoe heb je gereageerd toen ze je "confronteerde"? Heb je je lachen kunnen inhouden of was je te verbaasd?

Ze had meerdere punten van vergelijkbare aard. Ik heb niet gelachen op dat moment, haar alleen verteld dat het niet ging veranderen.
Andersom schreef:
27-05-2020 21:08
Sinds wij daar dus niet in mee zijn gegaan, komt ze nauwelijks nog hier, wat nu tussen ons en zoon in komt te staan. Wat te doen?
Ik zou me niet door die ukken op de kast laten jagen. Zoon woont thuis neem ik aan? Jullie huis, jullie regels, jullie gewoontes. Mooi lesje aanpassen voor de kids. Als ze straks een eigen huis hebben, passen jullie je aan als jullie daar op visite komen. Zo werkt dat in de grote-mensen-wereld.
Andersom schreef:
27-05-2020 21:24
Ze had meerdere punten van vergelijkbare aard. Ik heb niet gelachen op dat moment, haar alleen verteld dat het niet ging veranderen.
waarom wil zij dat het verandert dan?

Ik vind het maar een rare toestand en nogal onbeleefd.
blijfgewoonbianca schreef:
Mijn zoon is een stukje jonger en had vorig jaar zijn eerste vriendinnetje. Ook zo'n fijn prinsesje en haar moeder zat samen met Prinses tegen mijn zoon te klagen over mij. Dat ik hem het leven wel zwaar maak met al die klusjes die hij krijgt.

Leuk joh.
Andersom schreef:
Ze heeft het echt face to face tegen je gezegd ?????
Je kunt haar de tuintafel wijzen, waar ze zelf een stoel mag kiezen. Dan eten jullie lekker op jullie vaste plekken aan de eettafel.
Quincy2 schreef:
27-05-2020 21:16
Overigens zitten wij hier ook altijd op dezelfde plek aan tafel, maar even zo makkelijk gaat men ergens anders zitten als er gasten zijn die eerder een stoel hebben gekozen.
Moet er per se aan de plek vastgehouden worden als er een gast is? Of is het meisje geen gast meer en heeft ze ook een plek toegewezen gekregen en vindt ze dat raar?

Vaste plek is gewoon zo gegroeid, heb haar nooit van een plek gestuurd maar wel haar plek aangeduid. Met gasten wisselt het wel eens, alleen zit ik zelf graag zo dat ik makkelijk naar de keuken kan.

Het gaat overigens niet alleen over dit, maar ook over blijven slapen en gebruik van de badkamer etc.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:34
0.07% gewijzigd
Plopper schreef:
27-05-2020 21:26
Mijn zoon is een stukje jonger en had vorig jaar zijn eerste vriendinnetje. Ook zo'n fijn prinsesje en haar moeder zat samen met Prinses tegen mijn zoon te klagen over mij. Dat ik hem het leven wel zwaar maak met al die klusjes die hij krijgt.

Leuk joh.
Wat een krengen.
Dat is hopelijk een uitzondering. Moet wel, anders had de buurman dat niet verteld. Mijn ‘schoondochter’ van 9 is een stuk minder veeleisend na één jaar ‘verkering’/we zijn nu goede vrienden. Dat kind vraagt alleen heel beleefd om Sisi no bubbles in de oranje kleur ‘maar water met wat bruis lust ik ook’ :-)
27-05-2020 21:27
Wat een krengen.
Mijn zoon heeft mijn eer verdedigd. Het is nu uit. Zoon heeft haar gedumpt omdat ze hun hele toekomst al had gepland en teveel drama was. :mrgreen:
Ik ken trouwens de ideale Kerst-cadeau:

Ikea-tafeltje en 2 stoelen.

Mag ze fijn aan haar eigen tafel gaan zitten bij jou thuis.
En die zelf - of samen met je zoon - eerst ineen zetten :-).

(En als ze ooit gaan samenwonen is het eerste meubelstuk binnen.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Quincy2 schreef:
Je kunt haar de tuintafel wijzen, waar ze zelf een stoel mag kiezen. Dan eten jullie lekker op jullie vaste plekken aan de eettafel.
Mama? Dit zou mijn moeder gewoon bloedserieus doen.
27-05-2020 21:19
Zo’n meisje eet dan waarschijnlijk geregeld mee, he. Is iets anders als een keertje een gast.

TO je zoon woont toch nog thuis ?

Officieel woont hij nog thuis. Is nu alleen heel veel bij haar, want zij komt niet hier en met corona komen ze nergens anders.
Wissewis schreef:
27-05-2020 21:28
Ik ken trouwens de ideale Kerst-cadeau:

Ikea-tafeltje en 2 stoelen.

Mag ze fijn aan haar eigen tafel gaan zitten bij jou thuis.
En die zelf - of samen met je zoon - eerst ineen zetten :-).

(En als ze ooit gaan samenwonen is het eerste meubelstuk binnen.)
Dan wel die Mammut (?), toch?
Jouw huis, jouw regels. Tenzij het gaat over iets als religie of levensovertuiging.

Bijvoorbeeld als ze vraagt of je stil wil zijn omdat zij wil bidden voor het eten. Of als ze ballen uit de tomatensoep vissen niet helmaal hetzelfde vindt als veganistisch eten.

Overigens bestaan er gewoonten waarbij ik ook niet meer bij mensen thuis zou komen. Bijvoorbeeld als de hond voortdurend bedelt aan tafel, het kleine broertje van 6 de sla mag uitdelen met zijn handen, of de rokers na het eten gezellig nog een peukie doen en dat op bord uitddrukken.
Andersom schreef:
Vaste plek is gewoon zo gegroeid, heb haar nooit van een plek gestuurd maar wel haar plek aangeduid. Met gaten wisselt het wel eens, alleen zit ik zelf graag zo dat ik makkelijk naar de keuken kan.

Het gaat overigens niet alleen over dit, maar ook over blijven slapen en gebruik van de badkamer etc.
Wij hadden thuis ook vaste plekken, schoonouders ook. Man krijg bij mijn ouders een vaste plek, ik bij de zijne. En we pasten ons keurig aan aan onze ouders.
En onze ouders passen zich weer aan ons aan in ons huis.
Andersom schreef:
27-05-2020 21:29
Officieel woont hij nog thuis. Is nu alleen heel veel bij haar, want zij komt niet hier en met corona komen ze nergens anders.
Ideaal toch? Kan ze daar in haar eigen fort omring door haar gelijken mooi steeds zoon onder de neus drukken hoe anders en fijner het allemaal wel niet is bij hen. Des te sneller heeft hij er genoeg van.
xynix schreef:
27-05-2020 21:30
Jouw huis, jouw regels. Tenzij het gaat over iets als religie of levensovertuiging.

Bijvoorbeeld als ze vraagt of je stil wil zijn omdat zij wil bidden voor het eten. Of als ze ballen uit de tomatensoep vissen niet helmaal hetzelfde vindt als veganistisch eten.

Overigens bestaan er gewoonten waarbij ik ook niet meer bij mensen thuis zou komen. Bijvoorbeeld als de hond voortdurend bedelt aan tafel, het kleine broertje van 6 de sla mag uitdelen met zijn handen, of de rokers na het eten gezellig nog een peukie doen en dat op bord uitddrukken.
Mee eens, maar de plek aan tafel valt daar toch niet onder.
Andersom schreef:
Vaste plek is gewoon zo gegroeid, heb haar nooit van een plek gestuurd maar wel haar plek aangeduid. Met gaten wisselt het wel eens, alleen zit ik zelf graag zo dat ik makkelijk naar de keuken kan.

Het maakt mi ook niet uit wat het specifiek is. Dat zij uberhaupt denk dat jullie je op allerlei punten aan haar moeten aanpassen, in jullie eigen huis, is bizar.
Andersom schreef:
27-05-2020 21:29
Je kunt eens - aardig - laten vallen dat je het wat ongezellig vindt, tegen je zoon. Dat zijn broer(s)/ zus(sen) het ook ongezellig vindt / vinden. Dat je graag met het hele gezin wilt bbq’en en of hij er zaterdag ook bij is. Al dan niet met FuckingPrinses.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:34
5.47% gewijzigd
dubbel
Maar wat wil ze dan? Dat vier (?) andere gezinsleden van haar vriendje zich allemaal gaan plooien naar haar voorkeuren? Geen dochter in huis met wat haar op de tanden in de categorie ‘lekker voor je maar ik WOON hier dus....’?
xynix schreef:
27-05-2020 21:30

Dat je er dan niet wilt eten....oke. Maar er niet meer komen ? Waar slaat dat op ?
TO je moet toch wat duidelijker zijn denk ik. Is dit het hele verhaal? Op wat voor manier zegt ze het/vraagt ze het? Kan je nog meer voorbeelden geven?

Misschien kan ze niet tegen andere gewoonten/verandering (autisme)? Als ze dat na 6 maanden ter spraken brengt vind ik dat niet heel raar. Waarom wil je er niet in mee gaan, is het principieel dat je dat niet wilt?

Ze blijft toch niet zomaar nu liever thuis? Je ziet je zoon nu ook minder.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:40
58.57% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven