Stomme schoonouders.
woensdag 27 mei 2020 om 21:02
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
woensdag 27 mei 2020 om 21:36
Die dochter heeft nu extra veel plaats aan tafel
Die gaat dat prinsesje zeker niet terughalen.
Bovendien zou ik als "dochter van ..." toch echt flabbergasted zijn over prinses haar gedrag.
wissewis wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:38
10.57% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 27 mei 2020 om 21:36
Mijn schoonzus verlangde dat wel. En ik was de dochter in huis die ze meteen als concurrentie zag en probeerde uit het gezin te werken.
Ik begrijp dat soort types echt niet.
woensdag 27 mei 2020 om 21:38
Ik zou er geen aandacht aan schenken en het gewoon laten waaien. Het gaat zoals het gaat; ze merkt het vanzelf.Andersom schreef: ↑27-05-2020 21:27Vaste plek is gewoon zo gegroeid, heb haar nooit van een plek gestuurd maar wel haar plek aangeduid. Met gaten wisselt het wel eens, alleen zit ik zelf graag zo dat ik makkelijk naar de keuken kan.
Het gaat overigens niet alleen over dit, maar ook over blijven slapen en gebruik van de badkamer etc.
Ik moest zelf ook wennen bij mijn schoonouders, waar het heel erg anders ging dan bij ons thuis. Niet dat het in mijn hoofd opkwam om ze de les te gaan lezen
Ja, ze heeft gevraagd of ze even met ons kon praten omdat haar iets dwars zat. Ze had de punten op een briefje mee....
Mijn zoontje (groep 3) heeft notabene een vriendje die al-les ingewikkeld vind wat anders gaat.
Die wil ook regelmatig ook dit soort gesprekken voeren. 'moeder van... Weet je wat ik LASTIG vind? Dat jij een beker limo geeft, wij hebben thuis een kan en dan kunnen we tappen'
'weet je wat ik MOEILIJK vind als ik met..... speel, dat ik gewoon niet even op jouw kamer op jouw bed mag spelen'
Ik vind dat eerder wat sneu en een beetje ergerlijk dan dat ik me er zo druk om zou maken.
Die wil ook regelmatig ook dit soort gesprekken voeren. 'moeder van... Weet je wat ik LASTIG vind? Dat jij een beker limo geeft, wij hebben thuis een kan en dan kunnen we tappen'
'weet je wat ik MOEILIJK vind als ik met..... speel, dat ik gewoon niet even op jouw kamer op jouw bed mag spelen'
Ik vind dat eerder wat sneu en een beetje ergerlijk dan dat ik me er zo druk om zou maken.
woensdag 27 mei 2020 om 21:39
Ik zet mijn geld op een badkamer die gedeeld moet worden met 5 anderen.Betty_Slocombe schreef: ↑27-05-2020 21:37Maar wat voor gedoe is er dan met de badkamer? Mag ze er niet in?
En Miss Princess die denkt dat ze daar 's ochtends of 's avonds wel 2 uur kan staan douchen en tutten.
Terwijl de rest achteraan mag aanschuiven.
En kwaad is omdat de rest ook "recht heeft" op de badkamer.
Is dit nu later?
woensdag 27 mei 2020 om 21:40
Haha die heeft dat van iemand afgekeken (de formulering).Het-groepje schreef: ↑27-05-2020 21:38Mijn zoontje (groep 3) heeft notabene een vriendje die al-les ingewikkeld vind wat anders gaat.
woensdag 27 mei 2020 om 21:40
O, dan kom ik nog wel, maar niet meer onder het eten. Ik weet wel weer verschillende andere gewoonten waardoor ik liever helemaal niet meer zou komen.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-05-2020 21:36Dat je er dan niet wilt eten....oke. Maar er niet meer komen ? Waar slaat dat op ?
anoniem_670295c5b7b2b wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:41
0.16% gewijzigd
woensdag 27 mei 2020 om 21:41
Mijn eerste “ schoondochter “ gebruikte ongevraagd mijn spullen. En pleurde haar handdoek na gebruik op de grond ( wasmand stond naast slaapkamerdeur : drie keer gevraagd of ze die aub wilde gebruiken ) . Was denk ik haar antwoord op mijn vraag of ze geen natte handdoeken op bed wilde laten liggen.Betty_Slocombe schreef: ↑27-05-2020 21:37Maar wat voor gedoe is er dan met de badkamer? Mag ze er niet in?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 27 mei 2020 om 21:41
Ja, dochter heeft genoeg haar op haar tanden, maar ze hebben elkaar nu niet meer gezien. En ook niet meer op Instagram of Whatsapp oid.
woensdag 27 mei 2020 om 21:42
woensdag 27 mei 2020 om 21:42
Ja maar in die leeftijd gaan ze altijd weer terug naar hun eigen huisje na een x aantal uur. En die van jou blijft thuis. En zit gezellig s’avonds door je Netflix heen te kleppen. Die vertrekken (nog?) niet met een weekendtas voor onbepaalde tijd. Dan wil ik nog best die Sisi No bubbles oranje halen en ‘die koekjes met mini M&M’s, niet met smarties want die lust ik niet’.Het-groepje schreef: ↑27-05-2020 21:38Mijn zoontje (groep 3) heeft notabene een vriendje die al-les ingewikkeld vind wat anders gaat.
woensdag 27 mei 2020 om 21:43
TO je moet toch wat duidelijker zijn denk ik. Is dit het hele verhaal? Op wat voor manier zegt ze het/vraagt ze het? Kan je nog meer voorbeelden geven?
Misschien kan ze niet tegen andere gewoonten/verandering (autisme)? Als ze dat na 6 maanden ter spraken brengt vind ik dat niet heel raar. Waarom wil je er niet in mee gaan, is het principieel dat je dat niet wilt?
Ze blijft toch niet zomaar nu liever thuis? Je ziet je zoon nu ook minder.
Misschien kan ze niet tegen andere gewoonten/verandering (autisme)? Als ze dat na 6 maanden ter spraken brengt vind ik dat niet heel raar. Waarom wil je er niet in mee gaan, is het principieel dat je dat niet wilt?
Ze blijft toch niet zomaar nu liever thuis? Je ziet je zoon nu ook minder.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ben benieuwd hoe zo'n gesprek dan gegaan heeft..
Wat betreft vaste plekken dat zou mij nou helemaal niets interesseren. Ik ruil nog wel van plek in bed en op de bank hebben we ook geen vaste plek.
Ik ben benieuwd of het niet een generatie-ding is met betrekking tot de communicatie. Ik kan me voorstellen dat bepaalde ingeslopen patronen moeilijk anders te zien zijn ik zou eerder benieuwd zijn waarom zij het anders wil zien. Is het dat ze er maar van uit gaat dat het kan omdat ze het bij haar thuis ook gewend is. En wat is dan de reden dat het bij jullie anders is?
Omdat het zo is?
Wat betreft vaste plekken dat zou mij nou helemaal niets interesseren. Ik ruil nog wel van plek in bed en op de bank hebben we ook geen vaste plek.
Ik ben benieuwd of het niet een generatie-ding is met betrekking tot de communicatie. Ik kan me voorstellen dat bepaalde ingeslopen patronen moeilijk anders te zien zijn ik zou eerder benieuwd zijn waarom zij het anders wil zien. Is het dat ze er maar van uit gaat dat het kan omdat ze het bij haar thuis ook gewend is. En wat is dan de reden dat het bij jullie anders is?
Omdat het zo is?
♡
Nou zeg dat! Allemachtig zeg.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-05-2020 21:42Je zou toch dat briefje zo in d’r hol douwen, zeg.
Zat je zoon daar bij ?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Daar gok ik ook op. Weet het voor 99,99% wel zeker.Wissewis schreef: ↑27-05-2020 21:39Ik zet mijn geld op een badkamer die gedeeld moet worden met 5 anderen.
En Miss Princess die denkt dat ze daar 's ochtends of 's avonds wel 2 uur kan staan douchen en tutten.
Terwijl de rest achteraan mag aanschuiven.
En kwaad is omdat de rest ook "recht heeft" op de badkamer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.