Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 11:01
Maakt niet uit of ze jong zijn. Respect hebben zou leuk zijn.

Inderdaad. En niet alleen voor mods, ook voor andere forummers.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 10:56
Ik vind het zo ontzettend vervelend dat er vaak verwezen wordt naar de mods alsof het kleuters zijn. Ook dat denigrerende 'stagiaires', echt...

Het maakt geen bal uit hoe oud ze zijn, of ze al 20 jaar meelezen of niet. Het is anders dan 20 jaar geleden en gelukkig maar. Soms is verandering oké hoor.

Mee eens.

Anderen volwaardig en neutraal benaderen, ongeacht de persoonlijke kenmerken van die persoon, is juist één van de kernwaarden van een forum. Je waarde zit in wat je zegt niet wie je bent.

"I have a dream that [..] they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character"
-Shifty- schreef:
01-06-2020 11:03
Mee eens.

Anderen volwaardig en neutraal benaderen, ongeacht de persoonlijke kenmerken van die persoon, is juist één van de kernwaarden van een forum. Je waarde zit in wat je zegt niet wie je bent.

"I have a dream that [..] they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character"
Doe even normaal zeg, met die vergelijking.

Echt, hoor.
Am Yisrael Chai!
-Shifty- schreef:
01-06-2020 11:03
Mee eens.

🤨
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
01-06-2020 10:58
Ik vind het nog verwerpelijker om als een meute hyena's te gaan lopen groepspesten als dat tegen een 18jarige is terwijl de groep bestaat uit kutwijven van middelbare leeftijd.

Dát is mijn punt.

En dat er hier regelmatig kutwijven van middelbare leeftijd en groupe lopen te pesten is algemeen bekend. Dat is al zo sinds dit forum bestaat.
'Groepspesten' is sowieso verwerpelijk. Meerdere mensen die kritiek geven is geen groepspesten. Dat de kritiek heftiger wordt, uitgelokt door een reactie is des mensen. Het gaat om symbiose. En met dit topic wordt de mogelijkheid tot gesprek en dus symbiose met de mods gecreëerd. Leeftijd heeft daar gewoon helemaal niets mee te maken. De juiste man of vrouw op de juiste stoel wel. En op die stoel staat geen leeftijd maar die vereist specifieke vaardigheden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het zou inderdaad heel prettig zijn om niet constant voor 17-jarige stagiaire gehouden te worden of dictator of nazi of wat voor fijns we in de loop der tijd al naar ons toegesmeten hebben gekregen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

fashionvictim schreef:
01-06-2020 11:05
Doe even normaal zeg, met die vergelijking.

Echt, hoor.

Jij lijkt niet te snappen dat je hier tegen in gaat door jongere mods niet als volwaardig te zien. Dat doe je zowel als positief (beschermend want dat hebben ze nodig) als negatief (geen volwaardig gesprekspartner). Maar in elk geval niet als neutraal/volwaardig. Je serveert ze af op basis van leeftijd.

Ik dacht ik gooi dit er even in zodat je misschien ziet wat je doet. Vervang huidskleur door leeftijd en die vergelijking is niet zo slecht hoor.
Oudblond schreef:
01-06-2020 11:06
'Groepspesten' is sowieso verwerpelijk. Meerdere mensen die kritiek geven is geen groepspesten. Dat de kritiek heftiger wordt, uitgelokt door een reactie is des mensen. Het gaat om symbiose. En met dit topic wordt de mogelijkheid tot gesprek en dus symbiose met de mods gecreëerd. Leeftijd heeft daar gewoon helemaal niets mee te maken. De juiste man of vrouw op de juiste stoel wel. En op die stoel staat geen leeftijd maar die vereist specifieke vaardigheden.
Ik vind dat er regelmatig over de schreef wordt gegaan, veelal door mensen die nu ook in dit topic aanwezig zijn.

Als we vinden dat mods open moeten staan voor feedback en kritiek, dan zou ook hand in eigen boezem gestoken moeten worden.
Am Yisrael Chai!
-Shifty- schreef:
01-06-2020 11:09
Jij lijkt niet te snappen dat je hier tegen in gaat door jongere mods niet als volwaardig te zien. Dat doe je zowel als positief (beschermend want dat hebben ze nodig) als negatief (geen volwaardig gesprekspartner). Maar in elk geval niet als neutraal/volwaardig. Je serveert ze af op basis van leeftijd.

Ik dacht ik gooi dit er even in zodat je misschien ziet wat je doet. Vervang huidskleur door leeftijd en die vergelijking is niet zo slecht hoor.
Ik ga niet met jou in discussie. De vergelijking is smakeloos.
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
01-06-2020 11:08
Het zou inderdaad heel prettig zijn om niet constant voor 17-jarige stagiaire gehouden te worden of dictator of nazi of wat voor fijns we in de loop der tijd al naar ons toegesmeten hebben gekregen.

Andersom beredeneerd: die reactie komen dus ook voort uit de manier waarop er gemodereerd wordt. Aangezien men niet daadwerkelijk weet hoe oud jullie zijn en of jullie stagiaires zijn is blijkbaar de manier van modereren een manier die onvolwassen en dictatoriaal over komt.

Die labels worden gehangen aan hoe het over komt, niet aan jullie leeftijd, functie of daadwerkelijke dictatoriale ambities. Dat zegt dus ook iets over de oorzaak.
doornroosje9 schreef:
Ik vind het zo ontzettend vervelend dat er vaak verwezen wordt naar de mods alsof het kleuters zijn. Ook dat denigrerende 'stagiaires', echt...

Die houding is deels door Het Beleid in de hand gewerkt. Als je iedere mogelijkheid tot communicatie met het modteam al bij voorbaat afsnijdt door posts te wissen, posts te verplaatsen naar de napraat en te roepen 'stuur maar een mail' (waarna er in negen van de tien gevallen nooit meer op die mail wordt gereageerd) geven mensen hun pogingen tot normale communicatie op een goeie dag op, en dat is precies wat er de afgelopen jaren gebeurd is.

Laten we wel wezen: ik denk niet dat iemand hier het in zijn hoofd zal halen de TO van dit topic als een kleuter te benaderen. En dat komt toch echt door zijn/haar eigen houding.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 11:10
Ik vind dat er regelmatig over de schreef wordt gegaan, veelal door mensen die nu ook in dit topic aanwezig zijn.

Als we vinden dat mods open moeten staan voor feedback en kritiek, dan zou ook hand in eigen boezem gestoken moeten worden.
Ben ik met je eens. En dat zou ook veel constructiever gebeuren als er vanuit de mods niet rücksichtslos gewist/gegums/on topic geroepen zou worden op de enige plek waar forummers zich toe kunnen wenden omdat daar een mod is en ze openbaar en niet via mail een opmerking/klacht kwijt willen. Een mep verkopen ipv in gesprek gaan werkt nu eenmaal als een rode lap op een stier en stimuleert 'een hand in eigen boezem' natuurlijk niet. Een gesprek wel. Dus ik hoop dat er een 'vast' topic blijft waar wel over beleid gepraat kan worden. Zal een boel 'over de schreef' naar de mods toe schelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
ModeratorViva schreef:
Dat is ook een beetje een risico van het vak hoor. Ik heb ook wel eens ergens gemodderd, en ik was heel terughoudend met Maatregelen. Maar als ik dan een keer een Maatregel nam kreeg ik meteen gezelligheden naar mijn hoofd geslingerd als 'dictator' en 'ja, macht corrumpeert he'. En als ik geen Maatregel nam werd ik weer uitgemaakt voor besluiteloze zitzak. Ik kon er altijd wel om lachen.
yasmijn schreef:
01-06-2020 11:06
🤨

Ik zou echt niet durven beweren dat ik heilig ben en niet veroordelend. Maar ik (ver-)oordeel op basis van wat je post. En vanzelfsprekend bouwt die informatie zich op. Ik zal ook zeker niet ontkennen dat ik een behoorlijke frustratie heb opgebouwd ten aanzien van de beheerder die ik bijzonder onvolwassen en dictatoriaal zie omgaan met dit forum. Dat zegt dan echter niks over hun daadwerkelijke leeftijd of hun intenties maar over het resultaat.
doornroosje9 schreef:

Eens. En er zijn er maar 2 of 3 die dat doen maar ze doen het zo vreselijk vaak :yawnee:
Lady*Voldemort schreef:
01-06-2020 11:21
Dat is ook een beetje een risico van het vak hoor. Ik heb ook wel eens ergens gemodderd, en ik was heel terughoudend met Maatregelen. Maar als ik dan een keer een Maatregel nam kreeg ik meteen gezelligheden naar mijn hoofd geslingerd als 'dictator' en 'ja, macht corrumpeert he'. En als ik geen Maatregel nam werd ik weer uitgemaakt voor besluiteloze zitzak. Ik kon er altijd wel om lachen.
Oh ik snap prima wanneer reacties uit frustratie gedaan worden hoor, maar ik vind ook dat je ook dan op je woorden kunt letten.

ModeratorViva schreef:
Maar als er respect is dan is dat niet altijd wederzijds hè.
fashionvictim schreef:
01-06-2020 10:03
Waarom? Je gaat trouwens helemaal niet op de inhoud van mijn post in, dat vind ik best wel irritant.
OK, ik dacht dat mijn korte reactie wel duidelijk was.

Problemen in de communicatie liggen niet altijd alleen aan de zender. Natuurlijk is het irritant als een mod je vragen negeert, maar hoe jij dat vervolgens interpreteert, is geheel aan jou. Jij zag er aanvankelijk arrogante dictatoriale onwil in, logisch dat je dan boos wordt. Maar toen je hoorde wat de leeftijd van de mod was, werd je milder, omdat je bedacht dat het dan waarschijnlijk onkunde of onzekerheid was. Jouw interpretatie veranderde door het beeld dat jij hebt van tieners. Maar voor hetzelfde geld had het niks met leeftijd te maken. Wie weet had die piepjonge mod gewoon geen zin om met je in discussie te gaan omdat de toon die je aansloeg haar niet beviel (wat dan weer een interpretatie van haar kant zou zijn). Geen idee.

Je hebt het te doen met de informatie die je krijgt en voor de interactie is het belangrijk om er rekening mee te houden dat ook jij als ontvanger zaken invult die misschien niet kloppen. Als een zender duidelijk communiceert, zullen de ontvangers over het algemeen minder de neiging hebben om dingen in te vullen - waardoor de kans op misverstanden afneemt. Deze mod communiceerde helemaal niet. Echt heel raar. Logisch dat je elkaar dan niet begrijpt. Maar ik vrees dat dezelfde mod als ze hier tien jaar later terecht was gekomen, ook niet had geweten wat ze met je aan moest. Van werkende tieners mag je toch echt wel verwachten dat je gewoon antwoord krijgt of dat ze op zijn minst even melden dat ze het gaan overleggen en er later op terug komen. Althans dat is het beeld dat ik heb van tieners, gebaseerd op de tieners die ik ken, maar ook mijn eigen ervaring op die leeftijd. Wie weet klopt daar ook niks van :P Maar mijns inziens getuigt de reactie van die mod naar jou dus vooral van gebrek aan sociale en verbale vaardigheden.
yette wijzigde dit bericht op 01-06-2020 11:36
0.05% gewijzigd
Na al mijn gemopper over suggestieve plaatjes bij de Lees ook, nu een keer een compliment.
Een foto van de Amsterdamse grachten: wat gezellig!

Tip voor de redacteurs: meer stadsgezichten of foto's van interieur cafés of de badkamer of foto's van verlaten strand bij de artikelen.
Cateautje schreef:
01-06-2020 11:31
Maar als er respect is dan is dat niet altijd wederzijds hè.
Ik heb een mod nog nooit een forummer zien uitschelden.

Maar de communicatie kan wel een stuk beter, daar ben ik het mee eens. Dit topic is een goed begin.
Life is short. Eat dessert first.
Hee mods en andere forummers

Ik ben nieuw en lees wel al een hele poos mee. Vooral waar mijn eigen interesses op dat moment liggen. Qua wat wel en niet mag vind ik het persoonlijk lastig vooral regels als quoten van de op of soort van diagnose geven vind ik lastig.
Het op en neer geforum in een topic over dat dit niet mag vervuild het wat mij betreft wel.

Ik zou zelf kiezen voor een aantal korte gedragsregels gekoppeld aan respect voor elkaar.

Ik lees vaak in verschillende topics dat dezelfde forummers reageren, soms wat kort van stuk..bij sommige herken ik al hoe de pet staat zeg maar.
Wat ik irritant vind om te lezen zijn zoals jullie ze noemen trollen. Een hele riedel aan informatie over hoe zwaar het leven is met daarop reacties en dan in eens loopt het de spuigaten uit.
Maar of je dat echt tegen kunt houden..

En het staffen lijkt mij wel belangrijk, alleen dan wel openbaar. In real life spreek je ook iemand aan op gedrag (mag ik hopen) in plaats van anoniem.
ModeratorViva schreef:
01-06-2020 11:30
Oh ik snap prima wanneer reacties uit frustratie gedaan worden hoor, maar ik vind ook dat je ook dan op je woorden kunt letten.
Eens. Tegelijkertijd is het zo dat een moderator jouw post kan wissen, zonder in te gaan op je punt. Men kan je ook bannen, er is geen hoor en wederhoor. En alhoewel dat logisch is, want de mods zijn de baas, zal een dergelijke verhouding voor conflicten zorgen. Mensen voelen zich onheus bejegend en zien geen mogelijkheid dat uit te spreken, want hun pogingen daartoe worden weggehaald of bestraft. Dat is enorm frustrerend, vooral wanneer je verkeerd begrepen wordt.
doornroosje9 schreef:
01-06-2020 11:35
Ik heb een mod nog nooit een forummer zien uitschelden.

Maar de communicatie kan wel een stuk beter, daar ben ik het mee eens. Dit topic is een goed begin.
Ik heb het uiteraard niet over uitschelden.
yette schreef:
01-06-2020 11:32
OK, ik dacht dat mijn korte reactie wel duidelijk was.

Problemen in de communicatie liggen niet altijd alleen aan de zender. Natuurlijk is het irritant als een mod je vragen negeert, maar hoe jij dat vervolgens interpreteert, is geheel aan jou. Jij zag er aanvankelijk arrogante dictatoriale onwil in, logisch dat je dan boos wordt. Maar toen je hoorde wat de leeftijd van de mod was, werd je milder, omdat je bedacht dat het dan waarschijnlijk onkunde of onzekerheid was. Jouw interpretatie veranderde door het beeld dat jij hebt van tieners. Maar voor hetzelfde geld had het niks met leeftijd te maken. Wie weet had die piepjonge mod gewoon geen zin om met je in discussie te gaan omdat de toon die je aansloeg haar niet beviel (wat dan weer een interpretatie van haar kant zou zijn). Geen idee.

Dat is weer een aanname van jou, een vervelende aanname ook nog. Mijn interpretatie veranderde gewoon door hetgeen ze privé aan me schreef. En gebaseerd op hetgeen ze schreef en wat me deed beseffen dat ik onredelijk hard was geweest tegen iemand die mijn dochter had kunnen zijn, wilde ik hier mensen erop wijzen dat ook zij wellicht in die valkuil kunnen trappen.

Sterker, ik heb mensen al meermaals in het CM topic dingen zien schrijven die ze irl naar ik aanneem nooit zouden zeggen tegen een meisje van 18 ofzo. Tenminste, ik neem toch aan dat als je irl een klacht over bijvoorbeeld een winkel hebt, dat je dan niet tekeer gaat tegen het kassameisje dat er een zaterdagbaantje heeft, maar hooguit tegen de eigenaar of de bedrijfsleider?

Ik wilde er dus alleen maar op wijzen dat we doordat de mods anoniem modereren volgens mij net zo vaak met het kassameisje als met de bedrijfsleider zelf te maken hebben want beiden modereren onder dezelfde nick.
Am Yisrael Chai!
Cateautje schreef:
01-06-2020 11:37
Ik heb het uiteraard niet over uitschelden.
Snap ik hoor, maar wat de mods regelmatig naar hun hoofd geslingerd krijgen is niet oké. Vind ik dan.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven