Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
hoi,

wat vinden jullie van de naam Espen voor een jongen? Of weet iemand nog andere leuke scandinavische namen? Ingmar vinden we ook erg geslaagd.

iris
quote:

hoi,

wat vinden jullie van de naam Espen voor een jongen? Of weet iemand nog andere leuke scandinavische namen? Ingmar vinden we ook erg geslaagd.

iris

Ik moet nog steeds erg wennen aan de naam Espen maar ik vind hem niet lelijk, de klank bevalt me wel, Esper (of eigenlijk Jesper) vind ik trouwens leuker maar goed das eigenlijk een van oorsprong Deense naam volgens mij... ander Scandinavische namen:

Jelmar

Jonas

Eskil

Ivar

Iven

Leif

Elias

Sondre

Lars

Sven

Jurgen

Stian

Trym

Zoiets?
quote:

Wie weet er een leuke oer-hollandse naam bij Froukje??

Ben benieuwd! Alvast dank!

Froukje en:

Huub

Hidde

Tjerk

Pelle

Jelten

Bas

Tijn

Dries

Mees

Alex

Sam

Rob

Pieter

Luuk

Zit hier wat bij?
quote:

quote: iristroy28 reageerde

hoi,

iris

Ik moet nog steeds erg wennen aan de naam Espen maar ik vind hem niet lelijk, de klank bevalt me wel, Esper (of eigenlijk Jesper) vind ik trouwens leuker maar goed das eigenlijk een van oorsprong Deense naam volgens mij... ander Scandinavische namen:

Jelmar

Jonas

Eskil

Ivar

Iven

Leif

Elias

Sondre

Lars

Sven

Jurgen

Stian

Trym

Zoiets?

Anouk,

bedankt voor je suggesties, daar zitten wel een paar leuke bij. Ook de naam van mijn neefje (Sven), dus die wordt t niet.

iemand anders nog leuke namen?

iris
Iris, welke vind je bijvoorbeeld wel leuk??

Ik was een hele leuke nog vergeten...

Jens!
quote:

Iris, welke vind je bijvoorbeeld wel leuk??

Ik was een hele leuke nog vergeten...

Jens! doet me alleen zo denken aan Jensen, die tv-presentator...

Anouk,

deze:

Jelmar

Eskil

Iven

Elias

groetjes,

iris
Nog even een paar voor je opgezocht Iris:

Lucas

Emil

Rasmus

Arvid

Olle

Jesper

Nils

Malte

Tobias

Fredrik

Kalle

Kjeld

Aron

Olav

Mathias

Sondre/Sindre

Eirik

Erlend

Iver Asger

Jens en Stian waren al genoemd, vind ik ook wel leuk! Verder vind ik Aron zelf heel mooi, en vond ik Fredrik op deze manier wel grappig. Zit er nog iets bij? Succes in ieder geval!
quote:

Nog even een paar voor je opgezocht Iris:

Lucas

Emil

Rasmus

Arvid

Olle

Jesper

Nils

Malte

Tobias

Fredrik

Kalle

Kjeld

Aron

Olav

Mathias

Sondre/Sindre

Eirik

Erlend

Iver Asger

Jens en Stian waren al genoemd, vind ik ook wel leuk! Verder vind ik Aron zelf heel mooi, en vond ik Fredrik op deze manier wel grappig. Zit er nog iets bij? Succes in ieder geval!

hmm Ilske,

lastig lastig. deze vind ik wel leuk:

Arvid

Jesper

Aron

Iver Asger

Jammer alleen dat Aron ook een bijbelse naam is, daar hebben man en ik dan weer niks mee. maar bedankt voor het meedenken!

iris
Hoi,

Onze zoon heet Levi. Verder heb ik wel wat leuke links voor je met:

friese namen http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=181 en voor kaknamen (wel leuke hoor!) htttp://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=179

Misschien heb je er wat aan.
Ik ben op zoek naar namen in de categorie:

Lodeis

Lutijn

Casijn

etc. Heeft iemand ideeen of wellicht een website waar 'dit soort' namen staan? (ik weet geeneens welk soort het is, oud-hollands?)

En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site.
quote:

Lodeis

Lutijn

Casijn

etc. Heeft iemand ideeen of wellicht een website waar 'dit soort' namen staan? (ik weet geeneens welk soort het is, oud-hollands?)

En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site. Ik denk ook dat het oud-hollandse namen zijn maar weet zo geen site waar je dat kan vinden? Misschien even googlen??

Andere namen die misschien nog in dit rijtje passen:

Roemer

Ebo

Bern

Luchard

Wicher

Sibrand

Ik heb toch nog een link gevonden met middeleeuwse namen misschien kan je daarop zoeken: NAMEN
Hallo

Ik ben op zoek naar een jongensnaam die bij Julian en Yannick (niet Janiek maar Yannick) past.

Iemand leuke suggesties? We hebben nog even maar er over fantaseren is altijd leuk (ben nu 10 weken)

Groetjes!
P.s

Ik vind Ilvar heel mooi maar dat vindt papa te buitenlands.. al ken ik 1 jongetje die zo heet en die is blond haha. Maar die valt dus af.

Ik vind Yoran ook leuk.. maar dan zit je met de voorletters. Twee keer de Y en dan met de post :) Mijn zus en ik hebben daar met de Men problemen mee gehad vroeger (wat een ruzies MIJN post haha)

Als het echt de mooiste blijft dan is het natuurlijk gewoon niet anders.

Maar die weet papa nog niet dus die moet ik nog voorleggen

Ivm initialen willen we geen naam met een S beginnend.
quote:Hallo

Ik ben op zoek naar een jongensnaam die bij Julian en Yannick (niet Janiek maar Yannick) past.

Iemand leuke suggesties? We hebben nog even maar er over fantaseren is altijd leuk (ben nu 10 weken)

Groetjes!Viggo

Thijmen

Morris

Casper

Alex

Gideon

Iwan

Camiel

Tobias

Lucas

Pepijn

Marijn

Maxim

Quinten

Tristan

Valentijn

Tycho

Collin

Dion

Zit hier wat bij?
Viggo nee

Thijmen nee

Morris nee (gtst gehalte)

Casper nee

Alex nee

Gideon nee

Iwan mwah, lijkt iets op Ilvar! :-)

Camiel mwah

Tobias nee

Lucas nee

Pepijn leuk! (stond bij Yannick op mijn lijstje.. papa was niet overtuigd)

Marijn ja vinden we allebei leuk (maar wel redelijk populair)

Maxim nee

Quinten zo heet een vriendje van Julian

Tristan nee

Valentijn grappig

Tycho nee

Collin nee

Dion nee

In ieder geval bedankt voor het meedenken, leuk! Pepijn had ik ook al door mijn hoofd laten gaan!
quote:P.s

Ik vind Ilvar heel mooi maar dat vindt papa te buitenlands.. al ken ik 1 jongetje die zo heet en die is blond haha. Maar die valt dus af.

Ik vind Yoran ook leuk.. maar dan zit je met de voorletters. Twee keer de Y en dan met de post :) Mijn zus en ik hebben daar met de Men problemen mee gehad vroeger (wat een ruzies MIJN post haha)

Als het echt de mooiste blijft dan is het natuurlijk gewoon niet anders.

Maar die weet papa nog niet dus die moet ik nog voorleggen

Ivm initialen willen we geen naam met een S beginnend.hoi,

ik zou inderdaad niet zo snel dezelfde initialen doen, zeker niet bij zo'n zeldzaam gebruikte letter als de Y. Is Marijn zo populair dan? Vind ik ook erg leuk.

iris
p.s. pepijn vind ik trouwens ook erg leuk!
Ik ken zelf een Marijn (2 zelfs allebei kinderen)

Ik vind Pepijn ook zo leuk!
quote:

Lodeis

Lutijn

Casijn

En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site.

www.familyberry.com

Wat vind je van de naam Silvijn? Vind ik zelf prachtig.

Groetjes Senne

quote:

quote: Kabouter reageerde

Lodeis

Lutijn

Casijn

En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site. Ik denk ook dat het oud-hollandse namen zijn maar weet zo geen site waar je dat kan vinden? Misschien even googlen??

Andere namen die misschien nog in dit rijtje passen:

Roemer, nee ken iemand die zo heet

Ebo, nee, waarom weet ik niet precies, maar ik denk omdat het met een klinker begint

Bern, nee

Luchard, ja, komt qua intonatie in de richting, maar lijkt te veel op richard

Wicher, nee, ken een kindje wat zo heet

Sibrand, nee, moet aan siebrand niezen denken

Ik heb toch nog een link gevonden met middeleeuwse namen misschien kan je daarop zoeken: NAMENAnouk, Ha die link is leuk! Wat een namen zeg... Maar als je er wat mee associeert kom ik soms op best leuke namen (bijv. Balduin). Heb nog niet de hele lijst doorgespit, maar wel alvast bedankt voor de tip!

Senne, Silvijn klinkt ook leuk. Maar vind ik net te hip, het moet iets ouderwetser.

Iemand anders die de namen die ik noemde herkende en weet waar ze vandaan komen?
quote:Ik ken zelf een Marijn (2 zelfs allebei kinderen)

Ik vind Pepijn ook zo leuk!

Wat vind je anders van Merijn of Merlijn? Is net ff anders....

Nog wat opties:

Floris

Bastijn

Matthias

Quirijn

Olivier

Wisse

Emiel

Milan

Mees

Ivar

Dion

Rubin
Een leuke Scandinavische naam: Kjell.
quote:Een leuke Scandinavische naam: Kjell.

ja leuk! die zet ik ook op mn lijstje. Merijn staat daar trouwens ook op, Anouk.

groetjes,

iris
Succes met het kiezen!!

groetjes,
quote:

Succes met het kiezen!!

groetjes, hihi, bedankt (als je t (ook) voor mij bedoelde tenminste)! ik denk dat t lijstje eerst nog wel wat langer gaat worden. wil zeker weten dat ik niet een geweldig mooie naam over t hoofd zie.... :$ hoezo beetje perfectionistisch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven