Turkije 2020
zaterdag 13 juni 2020 om 17:24
Wij hebben (helaas!) al geboekt en een aanbetaling van €1000 gedaan. Wij hoopten op een voucher. Nu gaat de reis hoogstwaarschijnlijk toch door. Ik twijfel. De voorpret is weg door de coronacrisis, ik wil helemaal niet in een vliegtuig zitten op dit moment. Maar €1000 is voor mij veel geld. Heb er hard voor gewerkt! En misschien is het straks hartstikke leuk en blijven we allemaal gezond!
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?
maandag 6 juli 2020 om 21:51
Vanavond nog op tv. Reizen naar Turkije alleen indien strikt noodzakelijk. Daar vallen vakanties dus niet onder.
Zelf nadenken is voor sommige mensen wel heel erg moeilijk blijkt.
maandag 6 juli 2020 om 22:33
Ik zou uit het Middelandse zee gebied weg blijven. Als ik zou gaan zou ik met eigen vervoer richting Oostenrijk/Zwitserland gaan. Kun je ook in geval van lockdowns nog terug naar huis. Als je in een niet-EU-land zit ben je aan de goden overgeleverd momenteel. Zie het gedoe met Marokko bijvoorbeeld.
dinsdag 7 juli 2020 om 10:07
Die kleurcodes zijn veel te algemeen. Hele landen die op geel of oranje staan. Zo is de praktijk niet. Landen die op geel staan kunnen ten onrechte als veilig worden gezien en landen die op oranje staan ten onrechte als onveilig. Italië staat m.i. ten onrechte op geel. De Nederlandse overheid heeft de waarheid niet in pacht.
Turkije is ongeveer 20 groter dan Nederland. Veruit de meeste besmettingen zijn in de grote steden. De meeste toeristen gaan naar de westkust. Overal gelden strenge regels die goed nageleefd worden en op gecontroleerd en beboet wordt. Verder hangt het er heel erg vanaf wat voor vakantie je hebt geboekt. Ook rekening houden met leeftijden van de vakantiegangers.
Verder kun je natuurlijk ook de afweging maken om helemaal niet met vakantie te gaan.
dinsdag 7 juli 2020 om 11:40
Boogschutter10 schreef: ↑07-07-2020 10:07Die kleurcodes zijn veel te algemeen. Hele landen die op geel of oranje staan. Zo is de praktijk niet. Landen die op geel staan kunnen ten onrechte als veilig worden gezien en landen die op oranje staan ten onrechte als onveilig. Italië staat m.i. ten onrechte op geel. De Nederlandse overheid heeft de waarheid niet in pacht.
Turkije is ongeveer 20 groter dan Nederland. Veruit de meeste besmettingen zijn in de grote steden. De meeste toeristen gaan naar de westkust. Overal gelden strenge regels die goed nageleefd worden en op gecontroleerd en beboet wordt. Verder hangt het er heel erg vanaf wat voor vakantie je hebt geboekt. Ook rekening houden met leeftijden van de vakantiegangers.
Verder kun je natuurlijk ook de afweging maken om helemaal niet met vakantie te gaan.
Het gros van de mensen die Turkije hebben geboekt gaat naar een groot resort. Daar heb je maar één besmet persoon nodig om voor een enorme infectiehaard te zorgen. En wat denk je van al die Russen die ook naar Turkije gaan? En denk je dat Turken uit de grote steden niet naar de kust gaan in de vakantie?
Het is heel vreemd dat het vliegverkeer nu al weer op gang komt en mensen weer massaal opeengepakt van hot naar her gaan reizen. Ik heb het idee dat het belang van de luchtvaart daarbij heel zwaar weegt. Ik ben alleen bang dat we daar straks de rekening voor gaan betalen, want we worden niet voor niets al voorbereid op een nieuwe golf coronabesmettingen.
woensdag 8 juli 2020 om 01:55
Wij gaan ook 3 weken naar Antalya. Verblijven in onze eigen woning met familie. Verzekeringen (zorg&reis) dekken volledig zoals altijd. Het enige wat niet gedekt wordt zijn corona-gerelateerde kosten, en daar is zoals genoemd een extra verzekering voor af te sluiten. Ik heb na thuiskomst nog 2wk vakantie en de kinderen 3 dus dat komen we ook wel door. Enige obstakel zou zijn als het vliegverkeer stil zou komen te liggen, maar zoiets zie je ook aankomen tegenwoordig mochten de cijfers toenemen.
Kortom, wij zoeken geen drukke plekken op, risico's zijn gedekt dus wij gaan.
Oh, en had ik al gezegd dat onze reis daadwerkelijk Noodzakelijk Reizen is? We hopen onze man&vader na ruim 6 maanden weer in onze armen te kunnen sluiten.
Kortom, wij zoeken geen drukke plekken op, risico's zijn gedekt dus wij gaan.
Oh, en had ik al gezegd dat onze reis daadwerkelijk Noodzakelijk Reizen is? We hopen onze man&vader na ruim 6 maanden weer in onze armen te kunnen sluiten.
woensdag 8 juli 2020 om 07:37
Dit staat op reizen. Ik heb de corona pijler geblokt.grasspriet schreef: ↑08-07-2020 03:47Dit is de pijler Corona. Voor leuke reiservaringen zou ik op de pijler Reizen kijken
woensdag 8 juli 2020 om 07:56
woensdag 8 juli 2020 om 10:52
Je kunt de drukte niet vergelijken met die van voor corona. Veel grote resorts zijn nu erg leeg. Vele zijn zelfs gesloten omdat open blijven duurder is dan de deuren sluiten. Pakketreizigers die all inclusive hebben geboekt, hebben sowieso de optie om om te boeken als zij dat willen. Ik schat in dat de meesten daar gebruik van zullen hebben gemaakt.Fizz schreef: ↑07-07-2020 11:40Het gros van de mensen die Turkije hebben geboekt gaat naar een groot resort. Daar heb je maar één besmet persoon nodig om voor een enorme infectiehaard te zorgen. En wat denk je van al die Russen die ook naar Turkije gaan? En denk je dat Turken uit de grote steden niet naar de kust gaan in de vakantie?
Het is heel vreemd dat het vliegverkeer nu al weer op gang komt en mensen weer massaal opeengepakt van hot naar her gaan reizen. Ik heb het idee dat het belang van de luchtvaart daarbij heel zwaar weegt. Ik ben alleen bang dat we daar straks de rekening voor gaan betalen, want we worden niet voor niets al voorbereid op een nieuwe golf coronabesmettingen.
Uiteindelijk moet het gewone leven zoveel mogelijk doorgaan, maar natuurlijk wel zo verantwoord mogelijk. Vandaar dat er allerlei maatregelen zijn en risico's steeds afgewogen worden.
donderdag 9 juli 2020 om 20:31
Die risico's zijn ook afgewogen en daarom is Turkije code oranje. Dat betekent nog steeds alleen voor noodzakelijke reizen en dus geen vakanties. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? Door al die domme, egoïstische vakantiegangers die per se met een volgepakt vliegtuig naar een vakantiebestemming willen vliegen waar mensen uit allerlei brandhaarden ook op vakantie gaan, zitten we hier in het najaar met een nieuwe grote corona-uitbraak. Naar de vakantieoorden in Turkije gaan bijvoorbeeld ook veel Russen en in Rusland zijn nog heel erg veel besmettingen.Boogschutter10 schreef: ↑08-07-2020 10:52Je kunt de drukte niet vergelijken met die van voor corona. Veel grote resorts zijn nu erg leeg. Vele zijn zelfs gesloten omdat open blijven duurder is dan de deuren sluiten. Pakketreizigers die all inclusive hebben geboekt, hebben sowieso de optie om om te boeken als zij dat willen. Ik schat in dat de meesten daar gebruik van zullen hebben gemaakt.
Uiteindelijk moet het gewone leven zoveel mogelijk doorgaan, maar natuurlijk wel zo verantwoord mogelijk. Vandaar dat er allerlei maatregelen zijn en risico's steeds afgewogen worden.
vrijdag 10 juli 2020 om 08:12
Dat de hele toerismesector weer open gaat is puur om economische redenen.
Blijkbaar is een mensenleven toch niet zoveel waard.
En ik las in het AD dat de toeristen in turkeye worden uitgemolken. Nu men heel veel inkomsten mis loopt, probeert men deze te compenseren. B.v. entree vragen bij het strand. Absurde prijzen voor ligbedjes, maar ook voor eten. Zo schijn je voor een kopje koffie al €8,00 te moeten betalen. En een dönerschoteltje kost je al gauw €40,00 p.p.
Ik zou er dit jaar sowieso niet heen gaan! Ik zou ook niet naar spanje gaan. Alles waar ik heen moet vliegen valt dit daar bij voorbaat al af.
En ik las in het AD dat de toeristen in turkeye worden uitgemolken. Nu men heel veel inkomsten mis loopt, probeert men deze te compenseren. B.v. entree vragen bij het strand. Absurde prijzen voor ligbedjes, maar ook voor eten. Zo schijn je voor een kopje koffie al €8,00 te moeten betalen. En een dönerschoteltje kost je al gauw €40,00 p.p.
Ik zou er dit jaar sowieso niet heen gaan! Ik zou ook niet naar spanje gaan. Alles waar ik heen moet vliegen valt dit daar bij voorbaat al af.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 10 juli 2020 om 08:21
Dit is totale flauwekul en een bericht wat totaal uit zijn verband gerukt is . Die prijzen waren van een gedeelte in bodrum waar de Turkse jetset komt en deze prijzen zijn daar altijd zo .thanx schreef: ↑10-07-2020 08:12Dat de hele toerismesector weer open gaat is puur om economische redenen.
Het is sowieso code oranje dus gaan geen optie dat terzijde .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 08:44
0.43% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2020 om 08:52
Wat mij betreft, alle landen en plaatsen met code geel, en zelf wil ik op dit moment niet vliegen, omdat ik geen zin heb om urenlang een mondkapje op te hebben, en ik het geen prettig idee vind dat ik mogelijk vast kom te zitten als er toch een lockdown komt.
( Nu zat Turkije de komende jaren toch niet in de planning, dat gaan we pas weer donderdag als de kinderen Efeze ook kunnen waarderen.)
( Nu zat Turkije de komende jaren toch niet in de planning, dat gaan we pas weer donderdag als de kinderen Efeze ook kunnen waarderen.)
vrijdag 10 juli 2020 om 10:24
Of je nu in NL bent of in Turkije of waar dan ook, je moet blijven nadenken dus geen druktes opzoeken, afstand houden, mondkapjes dragen indien nodig en vereist, handen ontsmetten etc.. Zoals hotels in NL allerlei afstandsregels hebben zo hebben hotels in Turkije dat net zo goed en nog wel meer waarschijnlijk. Men realiseert zich heel goed dat er veel aan gelegen is om daar niet mee te marchanderen want dan is het toerisme daar afgelopen. Er staat veel op het spel.Fizz schreef: ↑09-07-2020 20:31Die risico's zijn ook afgewogen en daarom is Turkije code oranje. Dat betekent nog steeds alleen voor noodzakelijke reizen en dus geen vakanties. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? Door al die domme, egoïstische vakantiegangers die per se met een volgepakt vliegtuig naar een vakantiebestemming willen vliegen waar mensen uit allerlei brandhaarden ook op vakantie gaan, zitten we hier in het najaar met een nieuwe grote corona-uitbraak. Naar de vakantieoorden in Turkije gaan bijvoorbeeld ook veel Russen en in Rusland zijn nog heel erg veel besmettingen.
Over de risico's van vliegen is al veel door luchtvaartexperts geschreven.
De kleurcodes zijn vooral ook politieke keuzes. Waarom heel Italie bijv. op geel staat en heel Turkije op oranje kun je alleen maar verklaren omdat Italie lid is van de EU en sterk heeft en Turkije niet. Dit heeft niets met de feitelijke coronasituatie te maken.
vrijdag 10 juli 2020 om 13:10
Je kunt allerlei excuses en uitvluchten verzinnen, maar die code oranje is er niet voor niets. Sowieso vind ik iedere vliegvakantie een slecht idee, ook als dat naar bijvoorbeeld Italië of Spanje is. Dat er mensen zijn die vervolgens een reisadvies aan hun laars lappen, omdat ze het zelf beter denken te weten, laat zien dat mensen helemaal niet hun gezonde verstand gebruiken. Als ze dat namelijk wel zouden doen, dan zouden ze gewoon thuis blijven of in de buurt een rustig plekje opzoeken.Boogschutter10 schreef: ↑10-07-2020 10:24Of je nu in NL bent of in Turkije of waar dan ook, je moet blijven nadenken dus geen druktes opzoeken, afstand houden, mondkapjes dragen indien nodig en vereist, handen ontsmetten etc.. Zoals hotels in NL allerlei afstandsregels hebben zo hebben hotels in Turkije dat net zo goed en nog wel meer waarschijnlijk. Men realiseert zich heel goed dat er veel aan gelegen is om daar niet mee te marchanderen want dan is het toerisme daar afgelopen. Er staat veel op het spel.
Over de risico's van vliegen is al veel door luchtvaartexperts geschreven.
De kleurcodes zijn vooral ook politieke keuzes. Waarom heel Italie bijv. op geel staat en heel Turkije op oranje kun je alleen maar verklaren omdat Italie lid is van de EU en sterk heeft en Turkije niet. Dit heeft niets met de feitelijke coronasituatie te maken.
fizz wijzigde dit bericht op 10-07-2020 13:52
0.14% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2020 om 13:27
Nederland is ook code geelforumfossiel schreef: ↑10-07-2020 08:52Wat mij betreft, alle landen en plaatsen met code geel, en zelf wil ik op dit moment niet vliegen, omdat ik geen zin heb om urenlang een mondkapje op te hebben, en ik het geen prettig idee vind dat ik mogelijk vast kom te zitten als er toch een lockdown komt.
vrijdag 10 juli 2020 om 15:06
Mag iedereen dat misschien zelf bepalen?
Ja, ik blijf zelf wel in Nederland (denk ik) en nee als je naar Turkije gaat vind ik dat ook niet bepaald slim maar gewoon naar een land wat "veilig" is (met de auto, niet vliegen) wat is dan het probleem? Toch zeker als je in een huisje gaat, de natuur in en je gewoon aan de maatregelen houd zie ik het probleem niet.
anoniem_63c6752642792 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 15:08
Reden: typfouten
Reden: typfouten
2.91% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2020 om 15:38
Met een negatief reisadvies heb je ook in je huisje in de natuur in Turkije een probleem. Je bent namelijk niet verzekerd.Doubletree20 schreef: ↑10-07-2020 15:06Mag iedereen dat misschien zelf bepalen?
Ja, ik blijf zelf wel in Nederland (denk ik) en nee als je naar Turkije gaat vind ik dat ook niet bepaald slim maar gewoon naar een land wat "veilig" is (met de auto, niet vliegen) wat is dan het probleem? Toch zeker als je in een huisje gaat, de natuur in en je gewoon aan de maatregelen houd zie ik het probleem niet.