Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
Herfstblaadje19 schreef:
10-07-2020 10:27
Ik wilde reageren dat het ook makkelijk iemand geweest kan zijn die achter vriend aan zat, maar is afgewezen. Maar dat detail van die sproet op zijn piemel zit me daarin dwars.
Die mafkees heeft in de smsjes niets genoemd specifiek over die sproet toch?
Wat ontzettend vervelend voor jullie. Het lijkt me heel eng. Ik heb geen tips behalve wat al genoemd is, aangifte doen. Sterkte en ik hoop dat jullie gauw duidelijkheid krijgen.
Denk ook niet direct vriend is vreemd gegaan.
Misschien eens met iemand staan kletsen, dat zelf allang weer vergeten is.
Je provider kan mogelijk wel anonieme SMSjes achterhalen wanneer je de gegevens doorgeeft van de vervelende berichten. Zij houden geheim wie er achter zit maar vragen de persoon wel te stoppen. Ik zou dus ook e.a. bij je provider melden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het achterhalen van de afzender van de smsjes lijkt me vrijwel onmogelijk. Aangezien anoniem sms'en blijkbaar via internet gaat, moet een telefoon provider al op zoek naar een IP-adres en deze zijn vaak alleen gelinkt aan een bepaalde regio, maar providers van internet geven niet zomaar de exacte locatie door als er geen echte dreiging is (en die is er niet). De afzender zal dus ook niet gewaarschuwd worden o.i.d.

Als je anoniem gebeld wordt, kan een telefoonprovider er wel iets mee, maar anoniem sms'en via internet lijkt me niet.

Dit soort zaken wordt over het algemeen helemaal niks mee gedaan.
Proberen kan geen kwaad. De ander hoeft alleen maar ergens een fout te maken en je komt erachter wie het is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ViezeHond schreef:
10-07-2020 00:47
Misschien heeft die sproet de vorm van het gezicht van Jezus, dat weet je niet.
Hahahahaha....dat wordt een bedevaart tocht!
Is er een gedragsverandering bij je vriend geweest? Klopt er al langer iets in je onderbuikgevoel niet? Zo nee, dan zou ik niet uitgaan van vreemdgaan. Eerder van een geflipte ex. En als jullie sowieso nonchalant over die sproet hebben gepraat, dan weten dus veel mensen daarvan, misschien is er onder het voetbalteam wel over gegrapt en heeft een kennis dat opgevangen? Aangezien jij op je werknummer ge-sms't bent, moet dit uit de hoek van je vriend komen.

Heel vervelend! Samen optrekken. En ga officiële trajecten in, vraag je provider, doe aangifte van stalking/bedreiging bij de politie. Bewaar de sms-jes. En als je vriend daarin terughoudend wordt, weet je helaas genoeg...
Wat ontzettend naar zeg!
Spijtig genoeg bestaan er van die malloten die genoegdoening putten uit het (ook zonder aanleiding) bestoken en lastig vallen van anderen.
Er worden bij de politie jaarlijks iets van 38.000 meldingen gemaakt van stalking en/of bedreiging.
Kun je nagaan.
Hopelijk waait dit snel weer over.
Bizar!
Bizar dat Jan en alleman op de hoogte zijn van een sproet op zijn pik ja. Een sproet is een heel klein licht gekleurd stipje.
Damned if I don’t
Peertjes schreef:
10-07-2020 10:29
Die mafkees heeft in de smsjes niets genoemd specifiek over die sproet toch?
Ik zit even terug te lezen en inderdaad, TO zegt dat de beschrijving algemeen is. Maar waarom benoemt ze dan zelf dat van die sproet en dat veel mensen dat weten? Lijkt me ook niet relevant dan?
Peertjes schreef:
10-07-2020 10:31
Denk ook niet direct vriend is vreemd gegaan.
Misschien eens met iemand staan kletsen, dat zelf allang weer vergeten is.
Als ik met gewoon eens iemand klets en dat allang vergeten ben hebben ze niet meteen mijn privenummer en naam van mijn partner en waar die werkt ect.
Of dat iemand een sproet op zijn penis heeft. Hoe verwerk je dat in een kletspraatje?
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 10:51
Als ik met gewoon eens iemand klets en dat allang vergeten ben hebben ze niet meteen mijn privenummer en naam van mijn partner en waar die werkt ect.
Precies. Iedereen kan hier wel allerlei moeilijke theorieen op loslaten, maar het meest voor de hand liggende is vaak ook de werkelijke verklaring van dit soort situaties. En voor de hand ligt dat het uit de hoek van vriend komt.
Wat naar zeg.

Wat ik zou doen:
- Met vriend samen contact opnemen met wijkagent of naar politie gaan, en melding maken van bedreiging. Zelf s als ze er (nu) niets mee doen, is het goed om een 'paper trail' te hebben.
- Berichten bewaren/screenshots maken.
- Geen reactie geven, ook niet als dat wel kan.
- Als je hier blijft schrijven: niet ingaan op wat het met je doet. Deze gebeurtenis is natuurlijk super herkenbaar; als de stalker hier leest dat het je raakt is dat precies wat hij/zij wil en olie op het vuur.

Dit zijn niet de acties van een stabiel persoon. Wat er in zo iemand omgaat en wat de aanleiding voor dit gedrag is, kun je niet logisch beredeneren. Je vriend wantrouwen als je daar hiervoor echt geen reden voor had en hem gaan 'testen' is precies wat de verzender van deze berichten wil lijkt me.
This is an unacceptable timeline
Maak gelijk een afspraak met de politie , dit gaat echt te ver.
Meest voor de hand liggend is dat iemand doorgedraaid of extreem jaloers is. Vreemdgaan ligt echt niet voor de hand als de relatie goed is en er geen andere signalen zijn.
Ik vraag me af wat mensen die een aangifte aanraden daarvan verwachten.

Dreigen dat een kind een kutleven gaat krijgen, is heel naar en bizar, maar niet strafbaar. Het is pas strafbaar als je dreigt met een feit dat ook strafbaar is.

Van stalking is pas sprake als een langere tijd in beslag neemt. Ik zou echt niet teveel verwachten van politie.
gizzmo-returns schreef:
10-07-2020 10:57
Maak gelijk een afspraak met de politie , dit gaat echt te ver.
Dit.
Kan het iemand van de werkvloer zijn?
In elk geval is er iemand erg jaloers.
Maar ook eng, vandaar het advies om aangifte te doen.
vivautrecht85 schreef:
10-07-2020 10:59

Dreigen dat een kind een kutleven gaat krijgen, is heel naar en bizar, maar niet strafbaar. Het is pas strafbaar als je dreigt met een feit dat ook strafbaar is.

Van stalking is pas sprake als een langere tijd in beslag neemt. Ik zou echt niet teveel verwachten van politie.
Maar wel melden, een dossier opbouwen. Je weet niet hoe dit verdergaat.
vivautrecht85 schreef:
10-07-2020 10:59

Je moet ergens een keer beginnen met een melding. Dit lijkt me het juiste moment...
manisha-362 schreef:
10-07-2020 10:53
Precies. Iedereen kan hier wel allerlei moeilijke theorieen op loslaten, maar het meest voor de hand liggende is vaak ook de werkelijke verklaring van dit soort situaties. En voor de hand ligt dat het uit de hoek van vriend komt.
Precies.

Ik snap de logica ook niet achter het steeds benoemen dat misschien van TO's werk/vrienden ect kan komen.
Hoe komen die clienten aan haar partners privenummer maar hebben ze die van TO niet.
Of als het van haar vrienden/ kennissen komt, zelfde verhaal.

Kom op.

Het is in ieder geval iemand die vriend beter kent dan dat ze TO kennen. Zeker als ze iets gaan roepen over zijn piemel met sproet.
Zoek het in die hoek.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:09
17.46% gewijzigd
ViezeHond schreef:
10-07-2020 10:50
Een sproet is een heel klein licht gekleurd stipje.
Fijn dat iemand het beestje bij de naam durft te noemen. Of mag je dit ook al niet meer zeggen tegenwoordig,
Herfstblaadje19 schreef:
10-07-2020 10:51
Ik zit even terug te lezen en inderdaad, TO zegt dat de beschrijving algemeen is. Maar waarom benoemt ze dan zelf dat van die sproet en dat veel mensen dat weten? Lijkt me ook niet relevant dan?
Ik neem aan dat ze daarmee suggereert dat de sproet benoemd werd in een van de berichten, anders slaat deze uitgebreide bespreking helemaal nergens op en is ze ons aan het gaslighten met dat ding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven