Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Poppy_del_Rio schreef:
10-07-2020 12:57
Maar wel het laatste woord willen hebben. :whistle:
Hoe durf ik hè.
Ik heb het napraat topic ook ervaren alsof het niet echt gewaardeerd wordt als je als 'nieuweling' komt meepraten. Ik vond de manier van reageren van iemand echt onbeschoft. Ik ga niet staffen want zoek wel een gezelliger topic op, maar ik begrijp wel wat hier door oa Abyss gezegd wordt.
Jagersvrouw schreef:
10-07-2020 13:31
Ik heb het napraat topic ook ervaren alsof het niet echt gewaardeerd wordt als je als 'nieuweling' komt meepraten. Ik vond de manier van reageren van iemand echt onbeschoft. Ik ga niet staffen want zoek wel een gezelliger topic op, maar ik begrijp wel wat hier door oa Abyss gezegd wordt.

Heb je mijn reactie ook gelezen?
Dat was geen vaste naprater waar jij reactie van kreeg. Nu voelt dit een beetje als olie op het vuur gooien want zij van Napraat zijn zo gemeen.
Jagersvrouw schreef:
10-07-2020 13:31
Ik heb het opgezocht. Het was de reactie van één persoon die inderdaad fel was, al ken ik deze forummer wel anders dan dat. De rest van de reacties was niks mis mee, terwijl het best een controversieel onderwerp was.
Je baseert jouw oordeel over het gehele topic daarmee op een enkele reactie van één persoon. Dat wil toch niet zeggen dat het hele topic ongezellig is?
Ik snap het gevoel van Jagersvrouw echt maar nu in 2 verschillende topics klagen hierover vind ik raar. En onterecht dus in dit geval.
.
rosabella1 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 13:47
Reden: verkeerde topic
99.06% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Peixe schreef:
10-07-2020 13:39
Ik snap het gevoel van Jagersvrouw echt maar nu in 2 verschillende topics klagen hierover vind ik raar. En onterecht dus in dit geval.
Snap ik maar ik reageer hier omdat ik net lees in dat andere topic dat het topic daar niet bedoeld voor is en het gesprek er nu hier over gaat. Ik had dat bericht van demods in het andere topic nog niet gelezen toen ik reageerde.

Klopt, het was 1 erg felle reactie, de rest reageert niet en gaat schrijven wat ze eten die avond en ze wordt door niemand aangesproken op haar toon.

Het grootste deel van de schrijvers daar zal zeker lief leuk en grappig zijn, maar als dit je eerste kennismaking met een topic is ben je er snel klaar mee. En dat ervaren meerdere mensen zo, dus blijkbaar gebeurd dit vaker.
Peixe schreef:
10-07-2020 13:36
Heb je mijn reactie ook gelezen?
Dat was geen vaste naprater waar jij reactie van kreeg. Nu voelt dit een beetje als olie op het vuur gooien want zij van Napraat zijn zo gemeen.
Een vaste naprater. Hahahaha. Deze opmerking is dus precies wat ik bedoel. Bedankt nog even ( hoe lang duurt het voordat dat account weg is) voor het geval dat ik twijfelde aan mijn oordeelsvermogen. Een napraattopic zou dus geen vaste leden mogen hebben, geen napraat heksen. Zo grappig trouwens hoe ze dat daar weer bespreken. Kostelijk.
Jagersvrouw schreef:
10-07-2020 13:47
Snap ik maar ik reageer hier omdat ik net lees in dat andere topic dat het topic daar niet bedoeld voor is en het gesprek er nu hier over gaat. Ik had dat bericht van demods in het andere topic nog niet gelezen toen ik reageerde.

Klopt, het was 1 erg felle reactie, de rest reageert niet en gaat schrijven wat ze eten die avond en ze wordt door niemand aangesproken op haar toon.

Het grootste deel van de schrijvers daar zal zeker lief leuk en grappig zijn, maar als dit je eerste kennismaking met een topic is ben je er snel klaar mee. En dat ervaren meerdere mensen zo, dus blijkbaar gebeurd dit vaker.

Jammer dat je je door 1 iemand die er zo goed als nooit is laat wegjagen en de rest verwijt niet voor jou op te komen.
Neem aan dat je prima zelf kan uitleggen wat je daar kwam doen toch? Hoezo moet de rest je gaan helpen?
En nou is Napraat stom.
Jagersvrouw schreef:
Snap ik maar ik reageer hier omdat ik net lees in dat andere topic dat het topic daar niet bedoeld voor is en het gesprek er nu hier over gaat. Ik had dat bericht van de mods in het andere topic nog niet gelezen toen ik reageerde.

Klopt, het was 1 erg felle reactie Greenladyfern, de rest reageert er niet op en gaat schrijven wat ze eten die avond en ze wordt door niemand aangesproken op haar toon.

Peixe schreef:
10-07-2020 13:39
Zij geeft in twee verschillende topics haar ervaring aan. Je geeft zelf ook in beide topics jouw ervaring aan.
Namelijk dat je het nooit gemerkt hebt in napraat. Dat zei je daar en dat zeg je nu hier weer.

Dus waarom zou zij dat niet in beide topics mogen aangeven.
Laat iedereen het gewoon bij zijn of haar eigen ervaring houden.

Wat is toch die drang om te bewijzen dat het niet zo is. Jij ervaart van niet, heel veel ervaren het van niet.
een paar misschien wel, waaronder ik.
Jagersvrouw schreef:

Maar zou het dan aan napraat liggen of aan het onderwerp? Of aan de forummer die zo reageerde?

Nou ja, stom is het wel natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
10-07-2020 13:51
Maar zou het dan aan napraat liggen of aan het onderwerp? Of aan de forummer die zo reageerde?

Nou ja, stom is het wel natuurlijk.
Napraat is niet 1 iemand natuurlijk, het is iedereen en niemand..

Het is dus enkel een ervaring in het napraat topic.
Als zij er eenmalig komt en toevallig ook iets meemaakt, hoeft dat inderdaad niet vaste prik te zijn op het napraat topic.
Maar daarom mag een ervaring wel gedeeld worden. Net zoals de goede ervaringen ook niet gelijk betekenen dat er geen slechte ervaringen zijn.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 12:47
Dank voor het antwoord. Ik had niet anders verwacht. Ik ben me ervan bewust dat dit klinkt alsof ik gelijk wil hebben. Dat is vast ook zo, maar vooral toont dit antwoord aan dat jullie geen zin hebben in ruzie met de napraat heksen.
Wil je mijn account anonimiseren? Ik lees alleen nog maar mee.
Ik vind het echt heel jammer dat je het zo opvat, want het gaat er niet om dat we geen zin in ruzie hebben. Ik wil echt met je in gesprek, omdat ik benieuwd ben naar hoe je denkt dat het anders zou kunnen. Wat je van mij, ons verwacht dat we doen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Abyss schreef:
10-07-2020 13:55

Als zij er eenmalig komt en toevallig ook iets meemaakt, hoeft dat inderdaad niet vaste prik te zijn op het napraat topic.
Maar daarom mag een ervaring wel gedeeld worden. Net zoals de goede ervaringen ook niet gelijk betekenen dat er geen slechte ervaringen zijn.
O ja, dat mag zeker gedeeld worden. Liever wel dan niet eigenlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Jagersvrouw schreef:

Weet je, voor mij is dat een van de leukste en liefste forumsters. Niet voor mij persoonlijk, maar hoe ze in het algemeen reageert.
Ik denk dan dat jullie elkaar elders al getroffen hebben of dat er sprake is van een misverstand.
En je beet zelf al van je af.

Als het je dwars zit, praat het uit.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Abyss schreef:
10-07-2020 13:55

Precies!!
ModeratorViva schreef:
10-07-2020 13:58
Ik vind het echt heel jammer dat je het zo opvat, want het gaat er niet om dat we geen zin in ruzie hebben. Ik wil echt met je in gesprek, omdat ik benieuwd ben naar hoe je denkt dat het anders zou kunnen. Wat je van mij, ons verwacht dat we doen.
Dat je alle heksen wegtovert.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
10-07-2020 14:02
Dat je alle heksen wegtovert.
Ga maar door. Ga maar door. Je bent immers onaantastbaar op dit forum.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 14:04
Ga maar door. Ga maar door. Je bent immers onaantastbaar op dit forum.
Schei toch uit. Tot aan vandaag 'kende' ik jou helemaal niet. Had je nog nergens gezien dus dat betekent dat jij op andere topics komt dan ik.
Maar je schrijft wel dat we heksen zijn.
Nou, ik vind dit: :calimero: en dat mag ik vinden.

Me dunkt.
Geen bijzonderheden
Graag een beetje volwassen discussie, dus geen heksen en calimero's.

ModeratorViva schreef:
10-07-2020 13:58
Als ik ook mag antwoorden. Ik vind het op zich wel meevallen en zoveel hoeft er niet te veranderen.

Het enige wat ik nogal storend vind. Is dat er door een aantal mensen het napraat wordt gebruikt om bijval te zoeken, te roddelen en eigenlijk gewoon naar te zijn over een bepaald persoon. Bijvoorbeeld ergens is er een topic geopend en daar is een discussie gaande.

Vervolgens zie je dan soms dat iemand naar het napraat topic komt. En roept van.. kijk eens op dat topic.. we hebben weer een " gekkie"
En vervolgens dan natuurlijk weer bijval krijgt. En het pagina's lang over die persoon gaat en iedereen roept hun eigen ervaring met die persoon en vaak nogal nare sarcastische opmerkingen.

Als dat gebeurd. Dan lijkt het mij nou niet uitnodigend voor degene die dan als gekkie wordt weggezet om ook gezellig naar het napraat topic te komen.

Persoonlijk zie ik het dus ook gebeuren. In het napraat topic wordt ik dan aangeduid als afgrond en iemand die niet begrijpelijk kan lezen.
Vervolgens heb je een discussie met iemand in een ander topic een dag later.

En wat zie je dan.. Die persoon gaat weer naar d'r napraat groepje. En roept dan.. Hey afgrond is weer bezig op "pijlert"
Een andere dag is het. een opmerking als: "Ik vind toch echt dat we begrijpend lezen verplicht moeten maken hier op het forum"

Het zijn de constante verwijzingen naar iemand zijn persoon, en het opjutten om weer te roddelen en bijval te krijgen.

Hier mag van mij is zijn algemeenheid wel iets strenger naar gekeken worden.
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 14:22
0.25% gewijzigd
feow schreef:
10-07-2020 14:02
Weet je, voor mij is dat een van de leukste en liefste forumsters. Niet voor mij persoonlijk, maar hoe ze in het algemeen reageert.
Ik denk dan dat jullie elkaar elders al getroffen hebben of dat er sprake is van een misverstand.
En je beet zelf al van je af.

Als het je dwars zit, praat het uit.
Ik ken haar niet en er is geen misverstand. Ik vind het oprecht interessant om te weten hoe anderen iets ervaren omdat ik soms niet weet dat iets kwetsend is tot mensen me hierop wijzen. 5 jaar geleden vond ik zwarte piet leuk, nu ben ik voor afschaffing omdat ik nu weet hoe erg dit mensen raakt. Omdat mensen mij dit op een NORMALE manier hebben uitgelegd. Het gesprek aangaan ipv als een debiel reageren. Maar als ik dan zo'n reactie krijg op een hele normale vraag en vervolgens iedereen doodleuk gaat vertellen wat hij die avond eet dan nodigd dit niet uit om vaker op dit topic te schrijven.

En nee hiermee zeg ik niet dat iedereen daar hetzelfde denkt, maar in het normale leven spreek je (hoop ik) iemand aan als ze op zo'n manier tegen een ander spreekt. Iets met fatsoen.
Jagersvrouw schreef:
10-07-2020 14:21

En nee hiermee zeg ik niet dat iedereen daar hetzelfde denkt, maar in het normale leven spreek je (hoop ik) iemand aan als ze op zo'n manier tegen een ander spreekt. Iets met fatsoen.

Als iemand zelf de geestelijke vermogens niet heeft wel ja. Jij kan prima voor jezelf opkomen toch.
GreenLadyFern schreef:
10-07-2020 13:38
Ik heb het opgezocht. Het was de reactie van één persoon die inderdaad fel was, al ken ik deze forummer wel anders dan dat. De rest van de reacties was niks mis mee, terwijl het best een controversieel onderwerp was.
Je baseert jouw oordeel over het gehele topic daarmee op een enkele reactie van één persoon. Dat wil toch niet zeggen dat het hele topic ongezellig is?
Je zou maar net die ene persoon zijn die het betreft. Dat de rest van het topic 'zo gezellig' is, is geen excuus om Jagersvrouw te schofferen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven